آخرین مطالب

بیستمین بسته ویژه خبری نوید تربت

بیستمین بسته ویژه خبری نوید تربت اظهارات بیادی در مورد تشکیل «جریان سوم» در انتخابات/پاسخ کنایه آمیز وکیلی به سخنان انتخاباتی باهنر/درخواست از ترامپ برای تحریم آیت‌الله جنتی/روایت وزیر دولت اصلاحات از قولی که کدخدایی به عارف داده بود / سیاسی

بیستمین بسته ویژه خبری نوید تربت  اظهارات بیادی در مورد تشکیل «جریان سوم» در انتخابات/پاسخ کنایه آمیز وکیلی به سخنان انتخاباتی باهنر/درخواست از ترامپ برای تحریم آیت‌الله جنتی/روایت وزیر دولت اصلاحات از قولی که کدخدایی به عارف داده بود /

  بزرگنمایی:

پایگاه خبری نوید تربت: Navidtorbat.ir

تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.
بعضی از آقایان در حوزه از دولت کمک می‌گیرند و انتقادی هم از آنان نمی‌بینیم

آیت‌الله مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود به استقلال حوزه و نهاد روحانیت پرداخت و افزود: وابستگی به پول دولت مشکلاتی را آفریده است، دولت‌ها آن مقدار سهم بودجه را تخصیص نمی‌دهند و این باعث شده است بسیاری از دستگاه‌ها با مشکلاتی مواجه شوند تا جایی که برخی از مؤسسات و تشکیلات حوزوی وابسته به بودجه، تعداد زیادی از نیرو‌های علمی خود را مرخص کرده است. وی ادامه داد: وابستگی امکان انتقاد را از بین می‌برد، ما سعی کردیم هرگز از دولت‌ها کمکی نگیریم، در شیراز زمانی که می‌خواستیم ساخت مجموعه‌ی خاتم‌الانبیاء آغاز کنیم، استاندار بیان کرد که 10 میلیارد کمک می‌کند، بعد از مدتی برای استاندار نامه نوشتم "نظر بر اینکه دولت در مضیقه مالی است مبلغ را دریافت نمی‌کنیم"، لذا اگر وابسته شویم خطرات زیاد وجود دارد، می‌دانم بعضی از آقایان از دولت کمک می‌گیرند و انتقادی هم از آنان نمی‌بینیم.

مرعشی: همان کسانی که از دیوار سفارت آمریکا بالا رفتند به دنبال اصلاحات هستند

حسین مرعشی: اصلاح طلبان اگر چهره‌های خوش‌فکر، اندیشمند، توانا و صالح داشته باشند، ولی نتوانند مردم را با خود هماهنگ کرده و با معدل خواست مردم حرکت کنند، اتفاقی نمی‌افتد و مثل لشکری می‌ماند که قلب آن پیش می‌رود، ولی یمین و یسارش متوقف است و شکست می‌خورد. اصلاح طلبی کار بسیار سختی است، همان کسانی که از دیوار سفارت آمریکا بالا رفتند به دنبال اصلاحات هستند. به همین دلیل اصلاح طلبی از پیچیده‌ترین کار‌های ایران شده است. ذات و مرام بعضی از دوستان ما هنوز انقلابی است و انقلابی گری نهادینه شده است، در این شرایط قصد داریم با پرچم اصلاحات کار را پیش ببریم.

پناهیان: از بین مردم، طبقه‌ای ممتاز مورد خطاب رهبری قرار دارند

حجت‌الاسلام پناهیان، با تاکید بر اینکه هم اکنون در زمان حساسی قرار داریم، افزود: در این برهه حساس باید به مشکلات و موانع پیش روی انقلاب اسلامی به طور ریشه‌ای رسیدگی کنیم نه اینکه موقتا مشکلات را بهبود بخشیم. وی از تفاوت ماهوی نظام جمهوری اسلامی با نظام‌های دیگر سخن گفت و اظهار کرد: مهم‌ترین تفاوت جمهوری اسلامی با بقیه نظام‌های دنیا این است که مردم ما، مردم خوبی هستند و این خوب بودن در تمامی عرصه‌ها مشخص است. از بین این مردم، طبقه‌ای ممتاز مورد خطاب رهبری قرار دارند که که جز طبقه جوان نیست و این طبقه کلید حال و آینده جمهوری اسلامی را در دست دارد. حجت الاسلام و المسلمین پناهیان به مضرات بزرگ بودن دولت اشاره کرد و گفت: دولت باید به نفع مردم کوچک شود و این کوچک شدن دولت باید توسط مردم صورت گیرد. مثلا مردم می‌توانند با تغییر در شیوه خرید کردن خود، دولت را هدایت کرده و کوچک کنند.

توهین عضو شورای عالی استان‌ها به خبرنگاران

همزمان با روز خبرنگار عضو شورای استان‌ها در حاشیه صحن علنی شورا بابت نشر صحبت‌های خود در اجلاس پیشین به خبرنگاران حاضر توهین کرد. صبح امروز در حاشیه بیست و یکمین اجلاس شورای عالی استان‌ها و در روز خبرنگار، یکی از نمایندگان تهران در شورای عالی استان‌ها در اعتراض به انتشار صحبت‌های خود در اجلاس قبلی مبنی بر «فروش ملکی به مبلغ 6.5 میلیارد تومان و عدم نیاز مالی وی به منابع مالی شورای عالی استانها» به خبرنگاران منتشرکننده این خبر توهین کرد. او خبرنگاران حاضر در جلسه را «بیشعور» خطاب کرد و ضمن تهدید به سمت آن‌ها حمله‌ور شد! این موضوع درنهایت با دخالت روابط عمومی شورای عالی استان‌ها فیصله پیدا کرد.
 
چه فرقی می‌کند زنان راننده موتورسیکلت باشند یا پشت سر راننده بنشینند؟

روزنامه خراسان نوشت:در هفته‌ای که گذشت، ماجرای گواهینامه موتورسیکلت برای بانوان از پرحرف و حدیث‌ترین سوژه‌ها بود. طرح دو نکته در حاشیه چالش اعطا یا عدم اعطای گواهینامه موتورسیکلت به بانوان قابل تأمل است: -پس از رای بدوی یکی از شعبات دیوان عدالت اداری، رسانه‌ای شدن و فضای گفت: وگو و مطالبه‌ای که از سوی زنان پدید آمد، نیروی انتظامی در موضعی متفاوت، خواستار تجدیدنظر در این حکم شد و در سوی مقابل معاون رئیس جمهور در امورزنان و برخی نمایندگان مجلس بر احقاق حق بانوان تاکید کردند. وقتی قرار نیست در اجرای یک قانون فضای جدید پدید آید، با طرح آن و به دنبالش، به چالش کشاندن افکار عمومی و ایجاد انتظارات بدون پاسخ، اساسا طرح چنین موضوعاتی، چه فلسفه‌ای دارد؟ چرا باید چنین مسائل چالشی را که هنوز در سطح کلان تصمیم گیری و به نتیجه نرسیده در فضای عمومی مطرح کرد؟ به هر روی با طرح این موضوع، این پرسش همچنان مطرح است که تفاوت سرنشین بودن با رانندگی موتورسیکلت توسط بانوان چیست که خانم‌ها می‌توانند سرنشین موتورسیکلت باشند، اما حق رانندگی ندارند؟

احمدی نژاد به دنبال انتخابات و گرفتن کرسی‌های قدرت نیست

علی اکبر جوانفکر درباره ادعای یک کانال تلگرامی پیرامون دیدار احمدی نژاد و قالیباف به نامه نیوز گفت: من در جریان قرار نگرفتم و نمی‌دانم چیست. معتقدم این نوع مطالبی که یک کانال یا سایت بی مسئولیت و ضدانقلاب مطرح می‌کند اصلا نباید محل بحث واقع شود. مشاور محمود احمدی نژاد درباره قصد خود برای نامزدی در انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: هنوز تصمیمی نگرفتم. وی در پاسخ به این سئوال که برای ورود به انتخابات مجلس، جمعی تصمیم می‌گیرید یا فردی؟ یادآور شد: تا کنون بحثی نکردیم که بخواهیم درباره فردی یا جمعی بودن آن صحبت کنیم یا اینکه اصلا وارد بشویم یا نشویم. جوانفکر اظهار کرد: ما دنبال تصاحب کرسی‌های قدرت نیستیم، اصلا این بحث‌هایی که الان معمول است و دیگران دنبالش هستند ما دنبالش نیستیم. مشاور رئیس دولت نهم و دهم درباره تحلیل‌ها و گمانه زنی‌های رسانه‌های مختلف راجع به دیدار احمدی نژاد و قالیباف گفت: رصد نکردم، چون برایم اهمیتی نداشت.

صنعت رشد منفی 6.5 درصد دارد

غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: آنچه از صنعت و روند صنعت ادعا داریم با آمار‌های رسمی کشور همخوانی دارد سهم بخش صنعت از تولید ناخالص ملی کاهش زیادی داشته و از حدود 14.4 درصد به 12.2 درصد رسیده و این یعنی روند توسعه مثبت نیست. رشد کل اقتصادی ما بدون نفت منفی 4 درصد و صنعت به تنهایی منفی 6.5 درصد و نرخ رشد تشکیل سرمایه ثابت در سال 97 معادل منفی 6.9 درصد است و ما به شدت با کاهش سرمایه‌گذاری واقعی مواجه هستیم. /باشگاه خبرنگاران

نمایندگان مجلس، حقوق مخفی می‌گیرند؟

«مدیران دولتی و مقامات کشوری چقدر حقوق دریافت می‌کنند؟»؛ این سؤالی است که مردم و رسانه‌ها سال‌های سال در پی یافتن پاسخی روشن برای آن می‌گردند، اما جز مواردی خاص که فیش حقوقی مدیران در رسانه‌ها افشا شده، هیچ‌گاه سایت و سامانه‌ای شفاف که در دسترس عموم جامعه باشد، راه‌اندازی نشده است. نمایندگان مجلس هنوز اطلاعات مربوط به دستمزد‌های خود را در سامانه یکپارچه اطلاعات اعلام نکرده‌اند. آن‌طور که حاجی‌دلیگانی، عضو کمیسیون برنامه می‌گوید: با آقای انصاری، رئیس سازمان اداری و استخدامی گفت‌وگویی انجام دادیم که ایشان اعلام کرد اطلاعات آن بخش از نمایندگان که فقط از مجلس حقوق می‌گیرند، مشخص است، اما اطلاعاتی از سایر نمایندگان که شغل دیگری دارند و معمولا حقوق بالاتری نسبت به نمایندگی دریافت می‌کنند، در دسترس نیست. علاوه‌براین، اطلاعات مربوط به مدیران و معاونان امور مجلس و سازمان‌های وابسته هم اعلام نشده است/ شرق

روایت وزیر دولت اصلاحات از قولی که کدخدایی به عارف داده بود

علی صوفی، وزیر دولت اصلاحات در گفتگویی با خبرآنلاین با رد ایده ادامه ائتلاف با معتدلین گفت: به طور قطع نظر ما برای انتخابات مجلس روی لیستی با هویت خالص اصلاح طلبی است، دلیلی ندارد که ما بازهم با اصولگرایان ائتلاف کنیم. از حرف‌های آقای خاتمی در پیش گرفتن سیاست ائتلاف برنمی‌آید، ایشان ضمن رد تحریم انتخابات، ایده مشارکت مشروط را مورد تاکید قرار داد که فصل الخطاب است. دلیل حمایت عارف و تلاشش برای رأی آوردن کدخدایی صحبتی بود که با او در فراکسیون داشت، کدخدایی آنجا قول داده بود که نقایص قانونی را برطرف خواهد کرد، اما صحبت‌های اخیرش نشان می‌دهد که زیر قولش زده است.

درخواست از ترامپ برای تحریم آیت‌الله جنتی

یکی از کارشناسان اندیشکده ضدایرانی «بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها» در یادداشتی خواستار تحریم «آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان» شد. «تزوی کان» کارشناس این اندیشکده آمریکایی روز چهارشنبه در یادداشتی که در تارنمای «هیل» منتشر شد، نوشت: وی پشت در‌های بسته نقشی اصلی در تعیین رهبری نظام ایران دارد. / ایرنا

پاسخ کنایه آمیز وکیلی به سخنان انتخاباتی باهنر

محمد علی وکیلی در مورد اظهار نظر محمدرضا باهنر در مورد اینکه مجلس آینده، مجلسی اصول‌گرا خواهد بود گفت: در آستانه مجلس دهم و انتخابات ریاست جمهوری آقای باهنر از این پیشگویی ها داشت و مردم خلاف این پیشگویی ها عمل کردند و پیشگویی های وی خلاف از آب در آمد.
 
اظهارات بیادی در مورد تشکیل «جریان سوم» در انتخابات

دبیرکل جمعیت آبادگران جوان گفت: احمدی نژاد با همکاری قالیباف می‌تواند یک جریان سومی را به وجود آورد. یعنی بدون شک ائتلاف این دو نفر با هم می‌تواند یک جریان جدی و قدرتمند سوم را خلق کند و دو فهرست اصولگرایان و اصلاح طلبان را در انتخابات مجلس به حاشیه برانند.
 
واکنش عبدالله ناصری به اظهارات حداد عادل

عبدالله ناصری در نقد اظهارت اخیر حداد عادل بر این باور است که نباید چشمان خود را بر این واقعیت ببندیم که در مقطع کنونی میزان نارضایتی شهروندان از وضعیت در یکی از بالاترین سطح‌های ممکن است، اما این بدین معنا نیست که این نارضایتی محدود به ناخشنودی از عملکرد دولت بوده بلکه باید بپذیریم نارضایتی موجود کلان و مربوط به تمام ارگان هاست. در چنین شرایطی تنها مقصر جلوه دادن دولت، یک اشتباه محض است./  منبع تابناک

http://t.me/navidtorbatkabar


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

اختصاص دو مرکز رفاهی و 14 آموزشگاه تربت حیدریه به طرح اسکان مسافران نوروزی

طرح سلامت نوروزی و آماده باش 21 پایگاه اورژانس پیش‌بیمارستانی تربت حیدریه

بهره برداری از فاز نخست نیروگاه خورشیدی شرکت نفت منطقه تربت حیدریه

اقدام شما برای آزادی 9 زندانی در آستانه عید نوروز قابل تقدیر و ستایش است

بیمارستان تامین اجتماعی رازی تربت حیدریه، یک گام به جلو

اختصاص رتبه نخست سطح زیر کشت پسته خراسان رضوی به شهرستان ولات

آماده باش ستاد خدمات سفر نوروزی شهرستان تربت‌ حیدریه

دستگیری سارقان قطعات و محتویات داخل خودروها در تربت حیدریه

عجیب ترین فتاوایی که در ماه رمضان صادر شده است؛

برپایی48 بازارچه صنایع دستی در مجموعه‌های تاریخی و فرهنگی خراسان رضوی

کشف بیش از 2 هزار کیلوگرم خیارشور فاسد در تربت حیدریه

لاریجانی رکورد زد، قالیباف در برزخ ماند /ریاست ناطق نوری بر «مجلسِ 71 درصدی» /سرنوشت حدادعادل تکرار می‌شود؟ +جدول

ببینید / مصدومیت سرنشینان هواپیما بر اثر کاهش ناگهانی ارتفاع

تصاویر: آیین سنتی نواوستی در اردبیل

تربت‌حیدریه به استقبال زایران و گردشگران نوروزی می رود

ماه رمضان دو رستوران با رعایت شئونات اسلامی در تربت‌حیدریه دایر است

آغاز دومین مرحله طرح نظارت بر عرضه سوخت نوروزی در منطقه تربت حیدریه

راهیابی دو اثر هنرمندان تربت حیدریه به هفدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی

نارضایتی مردم از نحوه اجرای طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک را جدی بگیرید

شستشو و تنظیف گنبد رضوی

آغاز روند کاهش15 درجه‌ای دمای هوا در خراسان رضوی

شرایط بحرانی در زباله گاه تربت حیدریه؛چه کسی پاسخگوی به خطر افتادن امنیت بهداشتی مردم است

توطئه شوم مادرشوهر ثروتمند برای عروس در دوران عقد

بازداشت دزدان پررویی که هنگام سرقت فیلم برداری می کردند!

گرفتاری سارقان سریالی خواربار فروشی های مشهد در دام پلیس

تصاویر: سواحل خلیج فارس

توزیع بیش از بیش از یکهزار و 800 تن آرد "خانه‌پزی روستایی" در تربت حیدریه

تصاویر: تقارن‌های شگفت‌آور در عکاسی

شناسایی یک دوزیست که به بچه‌هایش شیر می‌دهد

با ترامپ راحت‌تر از بایدن می‌شود کنار آمد

چهار میلیون ماموریت توسط نیروی انتظامی خراسان رضوی ظرف یک سال/ پنج هزار نفر نیروی انتظامی استان فاقد مسکن ‌ملکی

نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس: همترازی حقوق بازنشستگان از سال آینده اجرا می‌شود

بانک خون‌ شهرستان مه‌ولات افتتاح شد

عباس عبدی به قالیباف: نه با سیاست آشنایید نه مشاوران آگاه دارید

برگزاری نشست یک جریان آخرالزمانی یهودی در بیت‌المقدس در میانه جنگ غزه/افراطی‌ها چگونه در حال پیاده سازی سیاست‌های خود در دولت نتانیاهو هستند؟

امام جمعه تربت‌حیدریه: مشارکت 40 تا 42 درصدی مردم نیازمند واکاوی از سوی مسوولان کشور است

واژگونی همزمان دو خودروی سواری شش مصدوم برجای گذاشت

فرماندار تربت‌حیدریه شائبه تقلب در این حوزه انتخابیه را رد کرد

تصاویر: کنسرت رایگان رضا صادقی برای کودکان کار

نماینده منتخب تربت‌حیدریه: کشور بر اساس مردم سالاری در حال اداره است

خارج نمودن تومور سه و نیم کیلویی از کلیه یک بیمار در تربت حیدریه

غرس درخت در تربت‌حیدریه بدون نیاز به آبیاری

واژگونی خودرو سواری و مصدومیت سه نفر در محور تربت حیدریه- مشهد

برگزاری کارگاه آموزش استفاده از پهپاد برای سمپاشی در بخش رخ تربت حیدریه

اهدای یک میلیارد و 700 میلیون تومان به موسسات خیریه استان توسط خیر نیک اندیش تربتی

برگزاری دوره داوری فوتسال و مربیگری فوتبال کشور در تربت حیدریه

تصادف زنجیره‌ای در مه‌ولات هفت مصدوم برجای گذاشت

یادداشت زیدآبادی درباره انتخابات: چرا نوبخت و مطهری امکان کشاندن حامیان بالقوۀ خود به پای صندوق رأی را نداشتند اما پزشکیان داشت؟

حقایق عجیبی که ثابت می کنند ژاپنی ها در دنیای دیگری زندگی می کنند

زمان حزب سالاری و پدرخواندگی به پایان رسیده/ پیروز انتخابات فقط مردم هستند