آخرین مطالب

رونمایی از نخستین خودروی دارای بالابر 72 متری آتش‌نشانی کشور در مشهد استانی

رونمایی از نخستین خودروی دارای بالابر 72 متری آتش‌نشانی کشور در مشهد

  بزرگنمایی:

پایگاه خبری نوید تربت: Navidtorbat.ir

در چهارمین روز دهه فجر نخستین خودروی دارای بالابر 72 متری آتش‌نشانی کشور در مشهد رونمایی و پنجاهمین ایستگاه آتش‌نشانی این شهر نیز به نام شهید سلیمانی افتتاح شد.

شهردار مشهد روز سه شنبه در مراسمی که به همین مناسبت برگزار شد گفت: از راهبرد سازمان آتش‌نشانی مشهد که با تمرکز بر منابع انسانی به دنبال توسعه این سازمان است حمایت می کنیم و در جهت بهبود بهره‌وری این سازمان از هیچ حمایت دریغ نمی‌کنیم.

محمد رضا کلایی افزود: باید وضعیت ایمنی را در شهر ارتقا دهیم و مدیریت شهری و شورای شهر در این مسیر همراه سازمان آتش‌نشانی هستند و استاندار خراسان رضوی نیز در همه حوزه‌ها به طور جدی از ما حمایت کرده اند.

وی ادامه داد: این کلانشهر سالانه پذیرای حدود 30 میلیون زائر است و  امکانات و خدمات‌رسانی آن هم برای همه زائران است که به آن افتخار می‌کنیم.

شهردار مشهد با بیان این که از حق مردم و توسعه شهر مشهد نمی‌گذریم افزود: برخی از مسوولان تهران‌نشین یا وظیفه‌ای که بر عهده دارند را نمی‌فهمند یا توان انجام وظایف خود را ندارند و یا در جای اشتباه نشسته‌اند و به جای کار راه‌اندازی می‌گویند وضع مشهد خوب است و به کمک نیاز ندارد.

کلایی گفت: تمام تلاش خود را کرده‌ایم تا در مشهد به بهترین نحو عمل کنیم و از حق مردم مشهد برای توسعه شهر نمی‌گذریم. نمی‌شود چون مردم تلاش کرده اند و شهر مشهد وضعیت بهتری نسبت به سایر شهرها دارد حق این شهر را ندهید و تهران‌نشینان و نمایندگان مجلس بدانند صدای ما تا پایان سال برای گرفتن حق مشهد بلند خواهد بود.

وی ادامه داد: برای گرفتن حق مشهد مراجعه می‌کنیم اما می‌گویند شما وضعتان خوب است اما این قابل قبول نیست که به بهانه خوب بودن وضع مشهد مجوز انتشار اوراق مشارکت را ندهند از این رو  از استاندار و همه مسوولان می‌خواهیم در مسیر اخذ حق مردم مشهد ما را حمایت کنند.

او تاکید کرد: به این دلیل که بقیه عقب‌تر هستند ما عقب نمی‌ کشیم و کارهای بسیاری باید در این شهر عملیاتی شود و تمام تلاش خود را می‌کنیم که کارها پیش برود اما در این موقعیت حساس از حق شهر مشهد نمی‌گذریم و ذره‌ای کوتاه نخواهیم آمد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: کارکنان آتش‌نشانی مشهد از متخصص‌ترین نیروهای عملیاتی هستند و استانداردهای ایمنی در مشهد افزایش یافته است.

احمد یزدان‌پناه افزود: ایمنی به عنوان یک اصل جدی باید مورد توجه باشد و با افزایش ضریب ایمنی تعداد حوادث به طور چشمگیری کاهش می‌یابد.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد هم در این مراسم گفت: برای افزایش رفاه و کیفیت زندگی شهروندان باید شاخص‌های ایمنی ارتقا یابد.

مهدی یعقوبی افزود: توسعه ایستگاه‌های آتش نشانی متناسب با توسعه شهر و توسعه ناوگان از اولویت‌های سازمان آتش‌نشانی مشهد است و تعداد ایستگاه‌های آتش‌نشانی مشهد امروز با افتتاح ایستگاه شهید سلیمانی به 50 ایستگاه رسید.

وی ادامه داد: ایستگاه شهید سلیمانی در بلوار شاهنامه دارای موقعیتی راهبردی و مهم است و این ایستگاه محدوده‌های بلوار شاهنامه، شهرک صنعتی توس، آرامگاه فردوسی و پارک علم و فناوری را پوشش می‌دهد.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: با حمایت شورای شهر امسال بیش از 100 میلیارد ریال برای توسعه ایستگاه‌های آتش‌نشانی اعتبار اختصاص یافته و عملیات اجرایی ساخت چهار ایستگاه هم در دست انجام است.

یعقوبی افزود: امسال بیش از 530 میلیارد ریال اعتبار برای خرید 26 دستگاه ماشین‌آلات آتش‌نشانی اختصاص یافته‌ است و امروز نیز به عنوان نخستین شهر در کشور آتش نشانی مشهد به خودروی دارای نردبام 72 متری مجهز شد که برای خرید آن از کشور ایتالیا 600 میلیارد ریال هزینه شده‌ است.

وی ادامه داد: برای احداث ایستگاه شهید سلیمانی نیز 30 میلیارد ریال هزینه شده‌است.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: برای ارتقای فرهنگ ایمنی در شهر علاوه بر افزایش تجهیزات باید فرهنگ‌سازی نیز صورت گیرد مثلا  در حال حاضر تنها سه درصد از تماس‌های گرفته شده با آتش‌نشانی مشهد منجر به عملیات می‌شود و 54 درصد تماس‌ها مزاحمتی است.

یعقوبی افزود: فعالیت‌های آموزش شهروندی نیز با جدیت دنبال می شود و تا پایان سال سه هزار آتش‌نشان داوطلب آموزش دیده معرفی خواهند شد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی مشهد هم گفت: افزایش تعداد ایستگاه‌های آتش‌نشانی و خرید ماشین‌آلات عملیاتی از اولویت‌های این سازمان است اما در کنار آن اصول و مقررات ایمنی در ساخت و سازها نیز باید لحاظ شود و تمام ساختمان‌های بیش از 23 متر ارتفاع باید به تجهیزات اعلام و اطفای حریق مجهز باشند.

امیر عزیزی افزود: تمام سازمان‌ها باید تجهیزات هوشمند ایمنی داشته باشند.

وی با بیان اینکه نیروی انسانی مهمترین سرمایه این سازمان است ادامه داد: مهر ماه امسال نخستین تیم عملیات ویژه آتش‌نشانی مشهد متشکل از آتش‌نشانان و گروههای امداد و نجات در تمام تخصص‌ها فعال شدند و امروز نیز دومین تیم ویژه در مشهد فعال می‌شود.

نایب رییس شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این مراسم با تاکید بر حمایت شورای شهر از طرح‌های شهرداری و آتش‌نشانی برای افزایش رفاه آتش‌نشانان افزود: طبق استانداردهای بین‌المللی برای هر 50 هزار نفر باید یک ایستگاه آتش‌نشانی وجود داشته‌ باشد.

حمید رضا موحدیان افزود: در شهر مشهد برای رسیدن به استاندارد باید حداقل 20 ایستگاه آتش نشانی دیگر ساخته شود.

منبع: ایرنا


http://t.me/navidtorbatkabar


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

رقابت 4 هزار و 623 داوطلب کنکور سراسری در تربت حیدریه

کشت گندم و جو دیمی در بیش از4500 هکتار اراضی بخش رخ تربت حیدریه

خرافات عجیب ایرانیان دوران قاجار؛ از ناخن هدهد تا آش مخصوص شاه برای جلوگیری از وبا

پدیده جدید راه خواری در پارک پیشکوه تربت حیدریه+ جوابیه

بورسیه رتبه های زیر هزار کنکور برای پنجمین سال متوالی توسط خیر نیک اندیش تربتی

همه خدمات پیشگیری و درمان هاری به‌صورت کاملآ رایگان انجام می‌شود

رکورد جوجه ریزی سالانه مرغداری های شهرستان زاوه شکسته شد

رفع تداخل بیش از 21هزار هکتار اراضی شهرستان مه ولات

آتش بس ایران و اسرائیل موقتی است؟ / جعبه پاندورا باز شد

افزایش 51 درصدی تعهدات بلند مدت تامین اجتماعی منطقه تربت حیدریه در سال گذشته

تصاویر: مراسم هزار دف در روستای پالنگان

شرایط جدید بنیاد مسکن برای تامین قیر رایگان به زیان روستاهای محروم است

جاذبه های چشم‌نواز بهاری محیط زیست خراسان رضوی

نقش مؤثرشرکت نفت منطقه تربت حیدریه در تامین پایدار سوخت خراسان جنوبی

بی توجهی به مناسب سازی معابر تربت حیدریه، خطری در کمین کم توانها

در «رویدادی بی‌سابقه»، یک ستاره‌ مرده‌ زندگی را از سر گرفت

تصاویر: سیل در دوبی

نشست‌های شورای اداری باید خروجی داشته باشد/ جهش تولید با کار ظاهری محقق نمی‌شود / مردم از رفتار برخی کارمندان گلایه دارند/ عقب افتادگی سیاسی دلیل اصلی عقب ماندگی منطقه تربت حیدریه است

افزایش تعرفه ویزیت پزشکان و مسدود شدن سامانه بیمه سلامت

مرمت آثار تاریخی تربت‌حیدریه شتاب می گیرد

تاثیر تصمیم‌سازی سیاسی در تامین آب صنایع تربت‌ حیدریه

پیش‌بینی برداشت 300 تن کلزا از اراضی کشاورزی بخش رخ تربت حیدریه

بر طرف شدن مشکل راه ورودی و خروجی بیمارستان راشد زاوه

راننده خودروی حامل سوخت قاچاق در آتش سوخت

فقدان ویترین جذاب برای معرفی داشته‌های شهرستان/ کمربندی و زیان آن به اقتصاد گردشگری تربت حیدریه / کمبود سرویس بهداشتی / عرضه نامناسب سوغاتی شهرستان به گردشگران

تصاویر: مزرعه عروسک‌ها

آخرین مهلت ثبت نام بیمه رایگان مادران دارای بیشتر از سه فرزند روستایی و عشایری

توزیع بیش از 902 میلیون لیتر انواع فرآورده نفتی منطقه تربت حیدریه در سال گذشته

ساختمان 89 ساله اداره نوغان‌داری تربت‌حیدریه ثبت ملی شد

تصاویر: در خطر انقراض

اضافه شدن دو رشتۀ تحصیلات تکمیلی به دانشکدۀ پرستاری و مامایی تربت حیدریه

یدیعوت احارونت: انتظار نمی‌رود پاسخ اسرائیل شامل اقدام نظامی در خاک ایران باشد / آمریکا بر اسرائیل برای جلوگیری از کشیده شدن به یک جنگ منطقه‌ای فشار می‌آورد

95 درصد جمعیت رشتخوار به تولید پسته مشغول هستند

چند حقیقت شگفت انگیز درباره هوش حیوانات که نمی دانستید

رضا نصری: اقدام نظامی ایران علیه اسرائیل «پاسخ» بود، نه «حمله»/ می‌خواهند ایران را مقصر این درگیری جلوه دهند

افزایش بیش از 48 درصد میزان باراندگی در تربت‌حیدریه

تصاویر: مسابقات کشتی چوخه در گود زینل خان

رونق اقتصادی برای دست‌اندرکاران نوغان‌دار خراسان رضوی

توزیع 350 سبد غذایی بین زنان باردار تربت حیدریه

عطار نیشابوری مسافر هفت شهر عشق که سیمرغ را تا قاف پرواز داد

سه ویرانه باستانی شگفت‌انگیز که شاید نام آنها را نشنیده باشید

طبق قرارداد بازارچه آداک یک سازه موقت است/ پایان قرار داد، عدم تمکین سرمایه گذار و ورود سازمان بازرسی به پرونده/ اصرار سرمایه گذار بر ادامه تصرف غیر قانونی بازارچه/ احداث پارکینگ طبقاتی/ برگزاری مزایده برای واگذاری مغازه ها/ راهی جز پلمپ بازارچه آداک نداشتیم/ با یک قرارداد شفایی از کسبه ماهی 231 میلیون تومان دریافت می کنند/ چاره ای جز رسانه ای کردن برایمان باقی نماند

بخش زیادی از معضلات جامعه با امر به معروف و نهی از منکر برطرف می شود

گزارش تصویری؛ نگاهی متفاوت به برگزاری نماز عید فطر از دریچه لنز دوربین

اگر جلوی پروژه‌های سدسازی ترکیه گرفته نشود، آذربایجان غربی و شرقی و اردبیل با آسیب جدی مواجه می‌شوند

رهبر معظم انقلاب: جمهوری اسلامی درصدد آن نیست کسانی را به زور وادار به دین‌داری کند، اما در مقابل هنجارشکنی دینی هم وظیفه دارد و نباید کوتاهی کنیم

10 مورد از سردترین شهرهای جهان؛ سردترین شهر دنیا در کدام کشور قرار دارد؟

صدور 118 موافقت اصولی و پروانۀ بهره‌برداری مراکز درمانی در منطقه تربت حیدریه

افتتاح اولین واحد تولید مرغ تخمگذار در شهرستان رشتخوار

پیش بینی اشتغال 697 نفر در شهرستان تربت حیدریه