آخرین مطالب

حمایت صندوق بازنشستگی کشوری از بازنشستگان زندانی جرائم غیرعمد اجتماعی

حمایت صندوق بازنشستگی کشوری از بازنشستگان زندانی جرائم غیرعمد

  بزرگنمایی:
با امضای تفاهم نامه ای میان صندوق بازنشستگی کشوری، ستاد دیه کشور و بانک صادرات ایران از بازنشستگان زندانی و درگیر جرائم غیرعمد حمایت می شود.

پایگاه خبری نوید تربت: http://www.navidtorbat.ir

با امضای تفاهم نامه ای میان صندوق بازنشستگی کشوری، ستاد دیه کشور و بانک صادرات ایران از بازنشستگان زندانی و درگیر جرائم غیرعمد حمایت می شود.

به گزاش نوید تربت به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری ، تفاهم نامه صندوق بازنشستگی کشوری با ستاد دیه کشور و بانک صادرات ایران، برای نخستین بار و به منظور آزادسازی حداکثر 100 بازنشسته زندانی جرائم غیرعمد با سقف هر فرد 2میلیارد ریال و با استفاده از امکانات این سه نهاد اجرا  می شود.

 صندوق بازنشستگی در این تفاهم نامه، بازپرداخت اصل و کارمزد تسهیلات ارائه شده از سوی بانک به فرد زندانی را تعهد کرده است. همچنین این صندوق به همکاری و کمک برای تامین بخشی از هزینه آزادسازی زندانیان براساس مسئولیت اجتماعی صندوق و با کمک حامیان و خیرین و حمایت روحی و روانی از بازنشسته زندانی پس از آزادی از زندان متعهد شده است.در این تفاهم نامه مقرر گردید از ظرفیت تشکل های بازنشستگی و مدیران استانی صندوق برای حمایت از بازنشستگان زندانی استفاده شود.

در آیین امضای این تفاهم نامه ، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با قدردانی از مدیرعامل، مدیران و کارکنان ستاد دیه کشور برای همکاری در عملیانی شدن این تفاهم نامه، اظهار داشت: این طرح یک کار خداپسندانه است و سبب شادی خانواده عزیزان بازنشسته خواهد شد.

افتخاری با بیان اینکه اجرای طرح های رفاهی و اجتماعی از جمله اقداماتی است که صندوق برای نخستین بار در یک سال و نیم اخیر آنها را اجرا کرده است، گفت: تلاش شد در این مدت مجموعه ای خدمات در دسته بندی های مختلف به بازنشستگان ارائه شود و این مهم از تقویت حوزه معیشت به عنوان یک اقدام اولویت دار و فوری شروع و تاکنون 14بسته طرح یاری ارائه شده که ابعاد مختلف معیشت این عزیزان را پوشش می دهد.

وی ادامه داد: اکنون و در بسته چهاردهم طرح یاری، شکل جدیدی از این قرارداد با افق کوروش اجرایی شده که تسهیلات 15میلیون ریالی بدون کارمزد و در سه قسط برای خرید کالا از 2800 فروشگاه در سراسر کشور ارائه می شود.

 

تلاش صندوق بازنشستگی برای حمایت و ضمانت مالی بازنشستگان

وی تاکید کرد: صندوق بازنشستگی تا پیش از این به غیر از پرداخت حقوق طرح هایی را برای اینکه پشتیبان بازنشسته باشد و این عزیزان را حمایت جدی کند رویه و طرح خاصی نداشت. صندوق در تمامی طرح ها که نیازمند ضامن و اعتبار از سوی خریدار است به عنوان ضامن عمل کرده است و همین رویکرد سبب موافقت و مشارکت شرکت های خدمات دهنده شده است که این رویه به ادبیات جدیدی در صندوق بازنشستگی تبدیل شده است.

 

طرح صندوق می تواند بازنشستگان زندانی را به آغوش خانواده بازگرداند

مدیرعامل ستاد دیه کشور نیز در این مراسم با بیان اینکه این ستاد متشکل از ساختار قدرتمند و منسجمی برای حمایت از زندانیان است، گفت: ستاد دیه علی‌رغم ماهیت مردمی خود اقدامات سازمان‌یافته‌ای را مدیریت کرده است. برای نمونه در بحث اصلاح قانون این نهاد حمایتی طی یک تلاش هجده ساله در نهایت قانون بیمه اجباری شخص ثالث را اصلاح و در نهایت اردیبهشت سال 1395 به طور دائمی با هدف کاهش حداکثری ورودی رانندگان بدهکار دیه به زندان به تصویب رساند.

وی با اشاره به حمایت‌های مادی و معنوی رهبر انقلاب و همچنین سران سه قوا در طول اداور خدمتی افزود: ستاد دیه به منظور خدمت‌رسانی آسان و سریع خود هم‌اکنون در هر استان هیات امنایی دارد که در جمع اعضای این هیات مقامات عالی قضایی استانی و همچنین چهره‌های سرشناس در امور زندانبانی و بازرگانی هستند. رئیس این هیات امناء این نمایندگی‌ها در غالب استان‌ها روسای کل دادگستری استان هستند که ادر کنار دادستان‌ها مدیران کل زندان‌ها، کمیته امداد و صداو سیمای هر استان به دستگیری و مساعدت از محبوسان جرایم غیرعمد اهتمام دارند.

مدیرعامل ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند با اشاره به عملکرد این مجموعه در سال گذشته گفت: در روزها و ماه‌هایی که بابت شیوع ویروس کرونا عملا ما از برپایی فیزیکی جشن‌های گلریزان محروم بودیم اما به مهر مردم شریف ایران اسلامی و همیاری مسئولین دلسوز توفیق داشتیم تا با آزادی  8 هزار زندانی جرائم غیرعمد با رقم بدهی 3400 میلیارد تومان مجموع آزادی‌های این نهاد را از ابتدای تاسیس خود تا کنون به تعداد 150 هزار زندانی واجد شرایط برسانیم.

وی با تقدیر از حمایت‌ سازمان‌ها و ادارات دولتی در زمینه حبس‌زدایی ادامه داد: در پنج ماهه نخست امسال نیز با همکاری و عقد تفاهم‌نامه‌های متعدد بیش از سه هزار و 90 نفر از مددجویان تحت حمایت ستاد دیه با رقم بدهی 1100 میلیارد تومان از بند رهایی یافته‌اند.

مدیرعامل ستاد دیه کشور با بیان اینکه در حال حاضر 191 نفر بازنشسته زندانی در سطح کشور داریم که یک نفر آن‌ها زن است گفت: حدود 90 درصد این بازنشستگان، مستمری بگیران تامین اجتماعی هستند و تعداد اندکی شاید حدود 22 نفر تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری باشند.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

رقابت 4 هزار و 623 داوطلب کنکور سراسری در تربت حیدریه

کشت گندم و جو دیمی در بیش از4500 هکتار اراضی بخش رخ تربت حیدریه

خرافات عجیب ایرانیان دوران قاجار؛ از ناخن هدهد تا آش مخصوص شاه برای جلوگیری از وبا

پدیده جدید راه خواری در پارک پیشکوه تربت حیدریه+ جوابیه

بورسیه رتبه های زیر هزار کنکور برای پنجمین سال متوالی توسط خیر نیک اندیش تربتی

همه خدمات پیشگیری و درمان هاری به‌صورت کاملآ رایگان انجام می‌شود

رکورد جوجه ریزی سالانه مرغداری های شهرستان زاوه شکسته شد

رفع تداخل بیش از 21هزار هکتار اراضی شهرستان مه ولات

آتش بس ایران و اسرائیل موقتی است؟ / جعبه پاندورا باز شد

افزایش 51 درصدی تعهدات بلند مدت تامین اجتماعی منطقه تربت حیدریه در سال گذشته

تصاویر: مراسم هزار دف در روستای پالنگان

شرایط جدید بنیاد مسکن برای تامین قیر رایگان به زیان روستاهای محروم است

جاذبه های چشم‌نواز بهاری محیط زیست خراسان رضوی

نقش مؤثرشرکت نفت منطقه تربت حیدریه در تامین پایدار سوخت خراسان جنوبی

بی توجهی به مناسب سازی معابر تربت حیدریه، خطری در کمین کم توانها

در «رویدادی بی‌سابقه»، یک ستاره‌ مرده‌ زندگی را از سر گرفت

تصاویر: سیل در دوبی

نشست‌های شورای اداری باید خروجی داشته باشد/ جهش تولید با کار ظاهری محقق نمی‌شود / مردم از رفتار برخی کارمندان گلایه دارند/ عقب افتادگی سیاسی دلیل اصلی عقب ماندگی منطقه تربت حیدریه است

افزایش تعرفه ویزیت پزشکان و مسدود شدن سامانه بیمه سلامت

مرمت آثار تاریخی تربت‌حیدریه شتاب می گیرد

تاثیر تصمیم‌سازی سیاسی در تامین آب صنایع تربت‌ حیدریه

پیش‌بینی برداشت 300 تن کلزا از اراضی کشاورزی بخش رخ تربت حیدریه

بر طرف شدن مشکل راه ورودی و خروجی بیمارستان راشد زاوه

راننده خودروی حامل سوخت قاچاق در آتش سوخت

فقدان ویترین جذاب برای معرفی داشته‌های شهرستان/ کمربندی و زیان آن به اقتصاد گردشگری تربت حیدریه / کمبود سرویس بهداشتی / عرضه نامناسب سوغاتی شهرستان به گردشگران

تصاویر: مزرعه عروسک‌ها

آخرین مهلت ثبت نام بیمه رایگان مادران دارای بیشتر از سه فرزند روستایی و عشایری

توزیع بیش از 902 میلیون لیتر انواع فرآورده نفتی منطقه تربت حیدریه در سال گذشته

ساختمان 89 ساله اداره نوغان‌داری تربت‌حیدریه ثبت ملی شد

تصاویر: در خطر انقراض

اضافه شدن دو رشتۀ تحصیلات تکمیلی به دانشکدۀ پرستاری و مامایی تربت حیدریه

یدیعوت احارونت: انتظار نمی‌رود پاسخ اسرائیل شامل اقدام نظامی در خاک ایران باشد / آمریکا بر اسرائیل برای جلوگیری از کشیده شدن به یک جنگ منطقه‌ای فشار می‌آورد

95 درصد جمعیت رشتخوار به تولید پسته مشغول هستند

چند حقیقت شگفت انگیز درباره هوش حیوانات که نمی دانستید

رضا نصری: اقدام نظامی ایران علیه اسرائیل «پاسخ» بود، نه «حمله»/ می‌خواهند ایران را مقصر این درگیری جلوه دهند

افزایش بیش از 48 درصد میزان باراندگی در تربت‌حیدریه

تصاویر: مسابقات کشتی چوخه در گود زینل خان

رونق اقتصادی برای دست‌اندرکاران نوغان‌دار خراسان رضوی

توزیع 350 سبد غذایی بین زنان باردار تربت حیدریه

عطار نیشابوری مسافر هفت شهر عشق که سیمرغ را تا قاف پرواز داد

سه ویرانه باستانی شگفت‌انگیز که شاید نام آنها را نشنیده باشید

طبق قرارداد بازارچه آداک یک سازه موقت است/ پایان قرار داد، عدم تمکین سرمایه گذار و ورود سازمان بازرسی به پرونده/ اصرار سرمایه گذار بر ادامه تصرف غیر قانونی بازارچه/ احداث پارکینگ طبقاتی/ برگزاری مزایده برای واگذاری مغازه ها/ راهی جز پلمپ بازارچه آداک نداشتیم/ با یک قرارداد شفایی از کسبه ماهی 231 میلیون تومان دریافت می کنند/ چاره ای جز رسانه ای کردن برایمان باقی نماند

بخش زیادی از معضلات جامعه با امر به معروف و نهی از منکر برطرف می شود

گزارش تصویری؛ نگاهی متفاوت به برگزاری نماز عید فطر از دریچه لنز دوربین

اگر جلوی پروژه‌های سدسازی ترکیه گرفته نشود، آذربایجان غربی و شرقی و اردبیل با آسیب جدی مواجه می‌شوند

رهبر معظم انقلاب: جمهوری اسلامی درصدد آن نیست کسانی را به زور وادار به دین‌داری کند، اما در مقابل هنجارشکنی دینی هم وظیفه دارد و نباید کوتاهی کنیم

10 مورد از سردترین شهرهای جهان؛ سردترین شهر دنیا در کدام کشور قرار دارد؟

صدور 118 موافقت اصولی و پروانۀ بهره‌برداری مراکز درمانی در منطقه تربت حیدریه

افتتاح اولین واحد تولید مرغ تخمگذار در شهرستان رشتخوار

پیش بینی اشتغال 697 نفر در شهرستان تربت حیدریه