آخرین مطالب

اعتراض جمعی از دامداران تربت حیدریه: صدای مردم

اعتراض جمعی از دامداران تربت حیدریه:

  بزرگنمایی:
صندوق بیمه کشاورزی در پرداخت خسارت به تعهدات خود عمل نمی‌کند

پایگاه خبری نوید تربت: http://www.navidtorbat.ir

این روزها تصاویری از تجمع دامداران در برخی نقاط کشور در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود که در نگاه نخست، حامل یک پیام مشترک است "ضعف در مدیریت" اما اگر با دقت موضوع مورد واکاوی  قرار گیرد، به خوبی می‌توان خبر درست را از فیک (خبر جعلی) یا به تعبیر سنتی سره را از ناسره تشخیص داد.

جمعی از دامداران تربت‌حیدریه در گفتگو با خبرنگار نوید تربت مدعی هستند: صندوق بیمه کشاورزی در زمان پرداخت خسارت به تعهدات خود عمل نمی‌کند و لذا بخشی از اعتراضات دامداران بر روی این موضوع متمرکز است.

 یکی از دمداران با ارایه اسناد مربوط به قرارداد بیمه‌نامه دام خود، به خبرنگار ما، اظهار کرد: 61 راس دام سبک خود را در قالب 2 قرارداد تحت پوشش  بیمه پایه و تکمیلی درآورده‌ام.

مهدی محمدی‌نژاد افزود: اما اکنون که 21 راس دام من تلف شده، شرکت بیمه‌گذار تنها خسارت 9 راس گوسفند را، پرداخت نموده و در بیان علت عدم پرداخت بقیه خسارت می‌گوید بقیه دام‌ها در اثر بیماری تلف شده‌اند که در متن قرارداد گنجانده نشده‌است.

وی این شیوه پرداخت خسارت را غیرمنصفانه دانست و گفت: من دانش دامپزشکی لازم را ندارم و این‌که در زمان عقد قرارداد پول کامل را از من بگیرند و در زمان پرداخت خسارت، عناوینی را به کار ببرند که ما با آنها بیگانه هستیم، از دایره انصاف به دور است.

بقیه دامداران نیز مشکل مشابه را مطرح کرده‌اند.

 

بین 70 تا 90 درصد حق بیمه پایه را دولت خودش پرداخت می‌کند

یک بیمه‌گر محصولات کشاورزی و دامی در پاسخ با این اظهارات به خبرنگار نوید تربت گفت: شیوه پرداخت بدین گونه است که ابتدا به ساکن دامپزشک ما به محل مراجعه کرده و بعد از انجام آزمایش، دلیل تلف شدن دام را به ما گزارش می‌کند.

مهین حسن‌زاده افزود: از آنجا که شخصا مدافع حقوق بیمه گذار هستم، چنانچه بنا نباشد، مبلغی به بیمه‌گذار پرداخت شود، مجددا ارزیابی توسط کارشناس دیگری انجام می‌گیرد، اما در نهایت برای پرداخت خسارت این نظر اداره دامپزشکی است که حکم نهایی را تایید یا رد می‌کند.

مسوول نمایندگی بیمه کشاورزی منطقه تربت‌حیدریه نیز گفت: بیمه محصولات کشاورزی به هیچ وجه خصوصی نیست و در واقع ما یکی از زیرمجموعه‌های بانک کشاورزی هستیم.

مجید خزاعی با بیان این‌که هیات امنای صندوق بیمه کشاورزی وزارت اقتصاد و داریی، وزارت جهاد کشاورزی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی هستند، افزود: کار اجرایی تصمیمات این هیات امنا را، بانک کشارزی با کمک دفاتر نمایندگی خود در سطح کشور انجام می‌دهد و ما یکی از آن نمایندگی‌ها هستیم که شهرستان‌های تربت‌حیدریه، کاشمر، خلیل‌آباد، زاوه، تایباد و باخزر را تحت پوشش داریم.

وی گفت: چهار سال قبل هیات امنا، بیمه پایه را برای یک سری عوامل قهری و طبیعی و همچنین بیماری‌های واگیرداری که به صورت اپیدمی در منطقه ممکن است به وقوع بپیوندد، وضع کردند.

خزاعی افزود: لذا بین 70 تا 90 درصد حق بیمه پایه را دولت خودش پرداخت می‌کند، اما در کنار آن بیمه تکمیلی را نیز برای کشاورزان و دامدارانی که ممکن است در اثر بیماری‌ یا حوادث دیگر دام یا محصول کشاورزی‌شان تلف شود، وضع کردند.

وی تصریح کرد: بر این اساس بیمه تکمیلی بیماری‌هایی را که جزو گروه بیماری‌های اپیدمی نمی‌شوند را، شامل نشده و سهم دولت نیز کمتر و به 40 تا 50 درصد می‌رسد.

مسوول نمایندگی بیمه کشاورزی منطقه تربت‌حیدریه در ادامه گفت: مدت 2 سال است همزمان با بیمه پایه، سامانه ثبت هویت دام نیز فعال شده و لذا صندوق بیمه کشاورزی ثبت هویت را نیز انجام می‌دهد و لذا به تعبیری، بسیاری هزینه‌های دیگر برای ثبت هویت به صورت رایگان انجام می‌شود.

خزاعی افزود: در عین حال یارانه‌ای که دولت برا‌ی ‌پرداخت خسارت در نظر گرفته، تنها برای مواردی است که در بیمه نامه مندرج شده و ما فراتر از قانون نمی‌توانیم کاری انجام بدهیم.

وی در بخش دیگری اظهار کرد: از ابتدای سال زراعی 1399 تاکنون در سطح منطقه بیش از یک میلیون راس دام سبک و سنگین تحت پوشش قرار گرفته‌اند و تا این لحظه مبلغ 56 میلیارد ریال خسارت پرداخت شده‌است.

خزاعی افزود: در سطح شهرستان تربت‌حیدریه و در همین بازه زمانی 6 هزار و 887 فقره بیمه‌نامه دام برای 294 هزار 535 راس دام صادر کردیم و مبلغ خسارت پرداختی تا امروز 9 میلیارد و 343 میلیون ریال بوده‌است.

رییس شبکه دامپزشکی تربت‌حیدریه نیز به خبرنگار نوید تربت گفت: تایید ما تنها بر اساس مفاد مندرج در قانون بیمه و تایید توسط 2 نفر دامپزشک این اداره است که دام را کالبدشکافی کرده‌اند.

ابوالحسن سیدین افزود: منتهی این نکته را نیز باید در نظر داشت که برخی دامداران دام خود را تنها برای دریافت خسارت بیمه نمی‌کنند، بلکه در اصل برای دریافت خوراک یارانه، دام خود را بیمه می‌کنند زیرا طبق قانون یارانه خوراک دام، تنها به دام‌هایی تعلق می‌گیرد که بیمه شده‌باشند.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

زیارت آستان بقیع در حرم خورشید هشتم

جامعه‌ای که از اهداف و آرمان‌های خود با استدلال دفاع نکند تحلیل می‌رود

حمایت دانشگاهیان تربت‌حیدریه از دانشجویان مدافع فلسطین

پزشکیان: بزرگان ما وقتی مریض می‌شوند سریع به اروپا می‌روند؛ چرا برای اقتصاد بیمار به سراغ اروپا نمی‌روید؟

زنان تاریخ‌‌ساز؛ با اولین مهمانداران زن هواپیما در جهان آشنا شوید

تجهیز کلینیک احمدیه تربت حیدریه به دستگاه اسلیت لمپ چشم پزشکی

خواف شهری از عهد اشکانیان و ساسانیان

امام جمعه تربت حیدریه: اعضای شورای باید به وعده‌های باقی مانده خود عمل کنند

رقابت 4 هزار و 623 داوطلب کنکور سراسری در تربت حیدریه

کشت گندم و جو دیمی در بیش از4500 هکتار اراضی بخش رخ تربت حیدریه

خرافات عجیب ایرانیان دوران قاجار؛ از ناخن هدهد تا آش مخصوص شاه برای جلوگیری از وبا

پدیده جدید راه خواری در پارک پیشکوه تربت حیدریه+ جوابیه

بورسیه رتبه های زیر هزار کنکور برای پنجمین سال متوالی توسط خیر نیک اندیش تربتی

همه خدمات پیشگیری و درمان هاری به‌صورت کاملآ رایگان انجام می‌شود

رکورد جوجه ریزی سالانه مرغداری های شهرستان زاوه شکسته شد

رفع تداخل بیش از 21هزار هکتار اراضی شهرستان مه ولات

آتش بس ایران و اسرائیل موقتی است؟ / جعبه پاندورا باز شد

افزایش 51 درصدی تعهدات بلند مدت تامین اجتماعی منطقه تربت حیدریه در سال گذشته

تصاویر: مراسم هزار دف در روستای پالنگان

شرایط جدید بنیاد مسکن برای تامین قیر رایگان به زیان روستاهای محروم است

جاذبه های چشم‌نواز بهاری محیط زیست خراسان رضوی

نقش مؤثرشرکت نفت منطقه تربت حیدریه در تامین پایدار سوخت خراسان جنوبی

بی توجهی به مناسب سازی معابر تربت حیدریه، خطری در کمین کم توانها

در «رویدادی بی‌سابقه»، یک ستاره‌ مرده‌ زندگی را از سر گرفت

تصاویر: سیل در دوبی

نشست‌های شورای اداری باید خروجی داشته باشد/ جهش تولید با کار ظاهری محقق نمی‌شود / مردم از رفتار برخی کارمندان گلایه دارند/ عقب افتادگی سیاسی دلیل اصلی عقب ماندگی منطقه تربت حیدریه است

افزایش تعرفه ویزیت پزشکان و مسدود شدن سامانه بیمه سلامت

مرمت آثار تاریخی تربت‌حیدریه شتاب می گیرد

تاثیر تصمیم‌سازی سیاسی در تامین آب صنایع تربت‌ حیدریه

پیش‌بینی برداشت 300 تن کلزا از اراضی کشاورزی بخش رخ تربت حیدریه

بر طرف شدن مشکل راه ورودی و خروجی بیمارستان راشد زاوه

راننده خودروی حامل سوخت قاچاق در آتش سوخت

فقدان ویترین جذاب برای معرفی داشته‌های شهرستان/ کمربندی و زیان آن به اقتصاد گردشگری تربت حیدریه / کمبود سرویس بهداشتی / عرضه نامناسب سوغاتی شهرستان به گردشگران

تصاویر: مزرعه عروسک‌ها

آخرین مهلت ثبت نام بیمه رایگان مادران دارای بیشتر از سه فرزند روستایی و عشایری

توزیع بیش از 902 میلیون لیتر انواع فرآورده نفتی منطقه تربت حیدریه در سال گذشته

ساختمان 89 ساله اداره نوغان‌داری تربت‌حیدریه ثبت ملی شد

تصاویر: در خطر انقراض

اضافه شدن دو رشتۀ تحصیلات تکمیلی به دانشکدۀ پرستاری و مامایی تربت حیدریه

یدیعوت احارونت: انتظار نمی‌رود پاسخ اسرائیل شامل اقدام نظامی در خاک ایران باشد / آمریکا بر اسرائیل برای جلوگیری از کشیده شدن به یک جنگ منطقه‌ای فشار می‌آورد

95 درصد جمعیت رشتخوار به تولید پسته مشغول هستند

چند حقیقت شگفت انگیز درباره هوش حیوانات که نمی دانستید

رضا نصری: اقدام نظامی ایران علیه اسرائیل «پاسخ» بود، نه «حمله»/ می‌خواهند ایران را مقصر این درگیری جلوه دهند

افزایش بیش از 48 درصد میزان باراندگی در تربت‌حیدریه

تصاویر: مسابقات کشتی چوخه در گود زینل خان

رونق اقتصادی برای دست‌اندرکاران نوغان‌دار خراسان رضوی

توزیع 350 سبد غذایی بین زنان باردار تربت حیدریه

عطار نیشابوری مسافر هفت شهر عشق که سیمرغ را تا قاف پرواز داد

سه ویرانه باستانی شگفت‌انگیز که شاید نام آنها را نشنیده باشید

طبق قرارداد بازارچه آداک یک سازه موقت است/ پایان قرار داد، عدم تمکین سرمایه گذار و ورود سازمان بازرسی به پرونده/ اصرار سرمایه گذار بر ادامه تصرف غیر قانونی بازارچه/ احداث پارکینگ طبقاتی/ برگزاری مزایده برای واگذاری مغازه ها/ راهی جز پلمپ بازارچه آداک نداشتیم/ با یک قرارداد شفایی از کسبه ماهی 231 میلیون تومان دریافت می کنند/ چاره ای جز رسانه ای کردن برایمان باقی نماند