بزرگنمایی:
معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش شهرستان تربتحیدریه گفت: مدارس تربت حیدریه نخستین آموزشگاههای کشورهستند که آموزش هوش مصنوعی را برای دانش آموزان و معلمان آغاز نموده است.
پایگاه خبری نوید تربت: http://www.navidtorbat.ir
نوید تربت- اصغر غضنفری/حسن نیکنام- معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش شهرستان تربتحیدریه گفت: مدارس تربت حیدریه نخستین آموزشگاههای کشورهستند که آموزش هوش مصنوعی را برای دانش آموزان و معلمان آغاز نموده است.
به گزارش خبرنگار نوید تربت، غلامرضا سلیمانی روز یکشنبه در نشست خبری به مناسبت روز معلم افزود: اکنون در این خطه، سه هزار دانشآموز متوسطه اول و هزار دانشآموز ابتدایی، هوش مصنوعی را بطور کامل فرا گرفتهاند.
وی ادامه داد:اکنون در این شهرستان ساخت 196 کلاس توسط خیران و دولت، تعهد شدهاست که
از این تعداد 103 کلاس در حال ساخت یا در مرحله انعقاد تفاهمنامه با خیران و بقیه از محل اعتبارات دولتی میباشد.
سلیمانی گفت: بر این اساس عملیات اجرایی64 کلاس آغاز شده و 44 کلاس در قالب 9 مدرسه، مهرماه امسال به بهرهبرداری خواهد رسید.
وی هزینه ساخت هر کلاس درس را، به طور متوسط 22 میلیارد ریال عنوان کرد.
سلیمانی افزود: از مجموع 93 کلاس در تعهد دولت، 36 کلاس در قالب طرح حیات طیبه، 36 کلاس با قول مقام عالی وزارت از محل اعتبارات 1404 و 1405 تامین خواهد شد، 12 کلاسه در قالب طرح مسکن ملی و 9 کلاس مربوط به دبیرستان رازی است.
مدیر آموزش و پرورش تربتحیدریه همچنین گفت: در کنار اینها 44 مدرسه 2 نوبته داریم که در صدد یک نوبته کردن آنها هستیم.
سلیمانی افزود: منتهی در کنار اینها 12 مدرسه با قدمت بیش از 50 سال داریم که در مرحله تخریب و بازسازی هستند و شوربختانه اکنون فضایی برای انتقال دانشآموزان به جای دیگر و اجرای عملیات تخرب و بازسازی، نداریم.
وی با بیان اینکه اکنون در روستاهای این خطه مدرسه کانکسی وجود ندارد، گفت: اما 16 باب مدرسه چندپایه با یک معلم داریم.
سلیمانی دلیل این شیوه برگزاری کلاس را، کمبود جمعیت روستا و تلاش برای پیشگیری از بیسواد ماندن دانشآموزان در سن تحصیل، عنوان کرد.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان تربتحیدریه در ادامه به کمبود معلم در مدارس اشاره کرد و گفت: در مقطع متوسطه اول و دوم و در تمام رشتهها با کمبود 45 دبیر مرد و 16 دبیر زن مواجه هستیم.
سلیمانی اضافه کرد: در مقطع ابتدایی نیز، 106 نفر و در حوزه مشاوره نیز، 50 نفر معلم کمبود داریم.
وی ادامه داد: در عین حال مهمترین چالش ما تقویت بنیه علمی دانشآموزان است تا مبادا از رسالت اصلی خود، عقب بمانیم.