آخرین مطالب

شاهد «کیهان» در سیاه‌نمایی کم سابقه کیست؟ سیاسی

شاهد «کیهان» در سیاه‌نمایی کم سابقه کیست؟

  بزرگنمایی:
روزنامه کیهان روز یکشنبه در متنی تند و تخریبی، به سیاه‌نمایی وضعیت جامعه پرداخته و نکته جالب آنکه برای اثبات مدعایش، به سخنان روح‌الله زم، مدیر اعدام‌شده آمدنیوز هم استناد کرده است!

پایگاه خبری نوید تربت: http://www.navidtorbat.ir
روزنامه کیهان که مطابق روال همه دوره‌ها باوجود ارتزاق از اموال عمومی و بیت‌المال مسلمین، برخلاف قانون به تبلیغ و تخریب نامزدهای انتخاباتی و برخی مسئولان بلندپایه کشور -که اتفاقا منتخب مردم هستند- می‌پردازد، امروز یکشنبه در متنی تند و تخریبی، به سیاه‌نمایی وضعیت جامعه پرداخته و نکته جالب آنکه برای اثبات مدعایش، به سخنان روح‌الله زم، مدیر اعدام‌شده آمدنیوز هم استناد کرده است!

به گزارش نوید تربت به نقل از ایرناپلاس،‌ این روزنامه عمومی و حاکمیتی، ضمن عدم رعایت عدالت و بی‌طرفی در تبلیغ به نفع نامزدها در تیتر نخست، در سرمقاله خویش با عنوان «اینجا صف نامزدها است. اشتباه نیامده‌اید؟!» با ادبیاتی در مورد اوضاع کشور مطلب نوشته و چیزهایی نگاشته است که اگر به عنوان بالای صفحه دقت نکنیم، انسان خیال می‌کند به جای «کیهان» جمهوری اسلامی، نشریه سلطنت طلب «کیهان لندن» را می‌خواند.

در حالی که با هدایت رهبر معظم انقلاب، زحمات دولتمردان و مقاومت مردم، پروژه فشار حداکثری ترامپ شکست خورد و با وجود اقدامات خرابکارانه باندهای امنیتی و گروه‌های ضد انقلاب همچون انتشار فایل ظریف، مذاکرات برای پایان تحریم‌ها در آستانه نتیجه دادن است، مدیر این روزنامه بی‌توجه به پیامدهای جنگ تحمیلی اقتصادی، توصیفی از وضعیت کشور کرده است که اگر در دوره رئیس‌جمهوری نورچشمی دیروز و از چشم‌افتاده امروز کیهان، رسانه‌ای شبیه آن را منتشر می‌کرد، چه بسا با توقیف و برخورد مواجه می‌شد.

کسی تردید ندارد که با پیامدهای شدیدترین تحریم تاریخ معاصر، وضعیت اقتصادی امروز کشور رضایتبخش نیست اما واقعیت آنکه این شرایط، آنقدر بد و سیاه نیست که کیهان تلاش می‌کند آنها را به مردم بقبولاند و آنان را از نظام و دولت برآمده از رای خویش ناامید سازد؛ آنهم در آستانه انتخاباتی که بیش از گذشته، همه دشمنان قسم‌خورده انقلاب و ایران دست به دست هم داده‌اند تا تاکید رهبر معظم انقلاب بر «مشارکت حداکثری» در انتخابات تحقق نیابد و مردم با صندوق‌های رای در 28 خرداد قهر کنند.

بررسی چند مورد از ادعاها و سیاه‌نمایی‌های این روزنامه متصل به شیر بیت‌المال، میزان صحت و دقت دیگر ادعاهای آن را هم روشن می‌کند.

این روزنامه بعد از آنکه از «کاهش ده‌ها برابری و نزدیک به سقوط ارزش پول ملی» خبر داده، مدعی سرازیر کردن 30 میلیارد دلار ارز به حلقوم مفسدان و رانتخواران در دولت روحانی شده است. مقصود کیهان، سیاست همیشگی دولت‌های مختلف پس از انقلاب در توزیع بخشی از ارز در بازار آزاد برای کنترل قیمت ارز و حفظ ارزش پول ملی است. آن هم در حالی که تزریق دلار در این دولت بسیار کمتر از دوره‌های پیش بوده و مطابق آمار رسمی منتشر شده، حتی برای نخستین‌بار در دوره ریاست عبدالناصر همتی در بانک مرکزی، به جای تزریق ارز، حتی 1 میلیارد دلار ارز از بازار جمع‌آوری شده است.
در طول مدیریت پنج رئیس کل بانک مرکزی، در مجموع این بانک نزدیک به 282 میلیارد دلار ارز برای مداخله به بازار تزریق‌ کرده که 35 میلیارد دلار در دوره ریاست ولی‌الله سیف (92 تا 97)، 160 میلیارد دلار در دوره ریاست محمود بهمنی(87 تا 92)، 30 میلیارد در دوره ریاست طهماسب مظاهری (86 تا 87) و 57 میلیارد دلار ارز در دوره ریاست ابراهیم شیبانی(82 تا 86) توسط این بانک به بازار تزریق شده، اما در دوره تصدی رئیس‌کل کنونی بانک مرکزی، یک میلیارد دلار ارز فیزیکی از بازار جذب و جمع‌آوری ‌شده است.
دولت هم در بیانیه‌ای که به‌تازگی در این زمینه منتشر کرد، به صراحت اعلام کرد:«در دوره مدیریت دکتر سیف در بانک مرکزی، در مقایسه با سه دوره مدیریت قبل، کمترین درصد تأمین ارز، یعنی 23.3 درصد از این طریق صورت گرفته و انجام این کار با کمترین هزینه عمومی همراه بوده است. این در حالی است که نسبت مداخله ارزی، در دوره های مدیریت پیشین، به ترتیب، 50.4 درصد ، 66.1 درصد و 57.9 درصد میزان تأمین ارز بوده است.... میزان سکه طلای فروخته شده به مردم در این دوره هم 7.6 میلیون قطعه بوده است که از 9 میلیون قطعه سکه فروخته شده در دوره مدیریتی قبلی(دولت احمدی نژاد) کمتر است.»
 

تزریق ارز به بازار در دوره های مختلف


گرچه کاهش ارزش پول ملی یک واقعیت تلخ و آزار دهنده است، اما با احتساب رسیدن دلار 4 هزار تومانی در ابتدای دولت روحانی به دلار 22 هزار تومانی امروز، ارزش پول ملی حداکثر 5 یا 6 برابر کاهش یافته  و معلوم نیست اگر رسانه دیگری در دولت احمدی‌نژاد کاهش 5 برابری را کاهش ده‌ها برابری (حداقل 20 برابری) توصیف می‌کرد، کیهان در آن زمان چه واکنشی نشان می‌داد!

کیهان در ادامه در حالی مدعی شده در این دولت «تاسیسات هسته‌ای کشور را به مرز نابودی کشاندند و پیشرفت هسته‌ای را متوقف کردند» که باوجود انواع داد و قال‌ها درباره نابودی تاسیسات اتمی با برجام و تهدید رئیس سازمان انرژی اتمی به دفن در قلب رآکتور اراک و ریختن سیمان روی او، بعد از مصوبه مجلس، نه تنها در چند روز، غنی‌سازی اورانیوم از سر گرفته شد، بلکه برای نخستین‌بار تولید اورانیوم با غنای 60 درصد در ایران انجام شد و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هم آن را تائید کرد.

ادعای بعدی کیهان، «غارت -‌ بخوانید دزدی- ده‌ها هزار میلیارد تومانی از بیت‌المال در واگذاری شرکت‌ها و کارخانجات دولتی!» در دولت روحانی است و البته مقصود او، خصوصی‌سازی برخی کارخانه‌ها و تاسیسات دولتی است؛ در حالی که همین روند با سرعت چندین برابر و شفافیت کمتر در دولت احمدی‌نژاد انجام شد و عملا در دولت کنونی موارد بسیار کمی قابل خصوصی‌سازی مانده بود.

طبق گزارش چندی پیش روزنامه اصولگرای فرهیختگان، در دوره هشت‌ساله احمدی‌نژاد، ارزش سهام شرکت‌های واگذارشده دولتی حدود 102 هزار و 644 میلیارد تومان است که حدود 333 برابر میزان خصوصی‌سازی در دولت هاشمی، 41 برابر میزان خصوصی‌سازی در دولت خاتمی و نزدیک 2.5 برابر میزان خصوصی‌سازی در پنج‌سال اول دولت روحانی است. البته رد و تائید کلی خصوصی‌سازی در هر دولتی غیرکارشناسانه است و پرونده هر یک از این موارد را باید به دقت ارزیابی و درباره آن قضاوت کرد.

اینها فقط مشتی از خروار از ادعاهای کیهان درباره وضعیت کشور است که اگر درباره افراد محبوب آن، کسری از این توصیفات انجام می‌شد، کیهان و همفکرانش او را به سیاهنمایی متهم می‌کردند.

روشن است که با وجود تحریم‌های سنگین و بی‌سابقه علیه کشور، عملکرد دولت کنونی هم عاری از خطا و اشتباه و قصور و تقصیر نیست، اما اتهام زنی، دروغگویی و حتی، قضاوت یکسویه، هیچ نسبتی با نقد دلسوزانه ندارد و کمکی به اصلاح امور هم نمی‌کند.

نکته جالب اینجاست که بعد از این همه سیاه‌نمایی، مدیر مسئول کیهان، رای مردم ایران در سال 96 را در راستای «تحلیل ضدامنیتی کارفرمایان زم» ارزیابی می‌کند و این حرف اصلی خود را با استناد به ادعای «روح‌الله زم، مدیر شبکه فاسد آمدنیوز» می‌زند که: «ما در انتخابات تحلیل داشتیم.. اگر رئیسی یا قالیباف سرکار بود، این مشکلاتی که در کشور وجود دارد، الان بود؟! این تظاهراتی که ایجاد شد، آیا بود؟ ما براساس تحلیل امنیتی به این نتیجه رسیدیم که باید برویم پشت سر یک فردی مثل روحانی. کشور باید به نقطه جوش می‌رسید و اگر آدمی مثل رئیسی یا قالیباف سرکار می‌آمد، کار به نقطه جوش نمی‌رسید.» 

کیهان در نهایت نتیجه گرفته، دست‌اندرکاران و مسئولان کلیدی دولت به جای ثبت‌نام و کاندیداتوری، باید برای بازخواست به مراجع قضایی و مراکز بازرسی معرفی شوند!.

البته اگر بازرسی عادلانه و دقیق و شفاف وجود داشته و از همه دولتمردان، از دولت روحانی تا معجزه هزاره سوم که تحت حمایت کیهانیان بود انجام شود، خوب است و باعث می‌شود کارنامه هر دولتی مشخص شود. اما اشکال اینجاست که علاوه بر ضعف در بازرسی‌های مستقل، امثال کیهان هم به جای برخورد عادلانه به برخورد گزینشی و ناعادلانه می‌پردازند و هیچکس هم جرات نمی‌کند به آنها بگوید بالای چشمتان ابروست.

اگر مدیر کیهان واقعا دلسوز انقلاب و نظام و کشور است، به جای درخواست محاکمه دولت روحانی که تنها 300 میلیارد دلار درآمد ارزی داشته و در این شرایط سخت تحریم و کرونا، کشور را اداره کرده است، باید خواستار رسیدگی به کارنامه فردی می‌شد که علاوه بر ارمغان آوردن تحریم‌های گسترده برای کشور، حدود 700 میلیارد دلار درآمد ارزی در اختیارش بود و هیچکس نفهمید این همه پول کشور کجا رفت و خرج چه چیزی شد؟! آنهم فردی که بر دوش کیهان و کیهانیان بالا رفت و این روزها هم شهر به شهر می‌رود، هر چه دلش می‌خواهد علیه وحدت و انسجام ملی و حتی مسئولان نظام می‌گوید و به ریش همه می‌خندد!


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

امام جمعه تربت حیدریه: اعضای شورای باید به وعده‌های باقی مانده خود عمل کنند

رقابت 4 هزار و 623 داوطلب کنکور سراسری در تربت حیدریه

کشت گندم و جو دیمی در بیش از4500 هکتار اراضی بخش رخ تربت حیدریه

خرافات عجیب ایرانیان دوران قاجار؛ از ناخن هدهد تا آش مخصوص شاه برای جلوگیری از وبا

پدیده جدید راه خواری در پارک پیشکوه تربت حیدریه+ جوابیه

بورسیه رتبه های زیر هزار کنکور برای پنجمین سال متوالی توسط خیر نیک اندیش تربتی

همه خدمات پیشگیری و درمان هاری به‌صورت کاملآ رایگان انجام می‌شود

رکورد جوجه ریزی سالانه مرغداری های شهرستان زاوه شکسته شد

رفع تداخل بیش از 21هزار هکتار اراضی شهرستان مه ولات

آتش بس ایران و اسرائیل موقتی است؟ / جعبه پاندورا باز شد

افزایش 51 درصدی تعهدات بلند مدت تامین اجتماعی منطقه تربت حیدریه در سال گذشته

تصاویر: مراسم هزار دف در روستای پالنگان

شرایط جدید بنیاد مسکن برای تامین قیر رایگان به زیان روستاهای محروم است

جاذبه های چشم‌نواز بهاری محیط زیست خراسان رضوی

نقش مؤثرشرکت نفت منطقه تربت حیدریه در تامین پایدار سوخت خراسان جنوبی

بی توجهی به مناسب سازی معابر تربت حیدریه، خطری در کمین کم توانها

در «رویدادی بی‌سابقه»، یک ستاره‌ مرده‌ زندگی را از سر گرفت

تصاویر: سیل در دوبی

نشست‌های شورای اداری باید خروجی داشته باشد/ جهش تولید با کار ظاهری محقق نمی‌شود / مردم از رفتار برخی کارمندان گلایه دارند/ عقب افتادگی سیاسی دلیل اصلی عقب ماندگی منطقه تربت حیدریه است

افزایش تعرفه ویزیت پزشکان و مسدود شدن سامانه بیمه سلامت

مرمت آثار تاریخی تربت‌حیدریه شتاب می گیرد

تاثیر تصمیم‌سازی سیاسی در تامین آب صنایع تربت‌ حیدریه

پیش‌بینی برداشت 300 تن کلزا از اراضی کشاورزی بخش رخ تربت حیدریه

بر طرف شدن مشکل راه ورودی و خروجی بیمارستان راشد زاوه

راننده خودروی حامل سوخت قاچاق در آتش سوخت

فقدان ویترین جذاب برای معرفی داشته‌های شهرستان/ کمربندی و زیان آن به اقتصاد گردشگری تربت حیدریه / کمبود سرویس بهداشتی / عرضه نامناسب سوغاتی شهرستان به گردشگران

تصاویر: مزرعه عروسک‌ها

آخرین مهلت ثبت نام بیمه رایگان مادران دارای بیشتر از سه فرزند روستایی و عشایری

توزیع بیش از 902 میلیون لیتر انواع فرآورده نفتی منطقه تربت حیدریه در سال گذشته

ساختمان 89 ساله اداره نوغان‌داری تربت‌حیدریه ثبت ملی شد

تصاویر: در خطر انقراض

اضافه شدن دو رشتۀ تحصیلات تکمیلی به دانشکدۀ پرستاری و مامایی تربت حیدریه

یدیعوت احارونت: انتظار نمی‌رود پاسخ اسرائیل شامل اقدام نظامی در خاک ایران باشد / آمریکا بر اسرائیل برای جلوگیری از کشیده شدن به یک جنگ منطقه‌ای فشار می‌آورد

95 درصد جمعیت رشتخوار به تولید پسته مشغول هستند

چند حقیقت شگفت انگیز درباره هوش حیوانات که نمی دانستید

رضا نصری: اقدام نظامی ایران علیه اسرائیل «پاسخ» بود، نه «حمله»/ می‌خواهند ایران را مقصر این درگیری جلوه دهند

افزایش بیش از 48 درصد میزان باراندگی در تربت‌حیدریه

تصاویر: مسابقات کشتی چوخه در گود زینل خان

رونق اقتصادی برای دست‌اندرکاران نوغان‌دار خراسان رضوی

توزیع 350 سبد غذایی بین زنان باردار تربت حیدریه

عطار نیشابوری مسافر هفت شهر عشق که سیمرغ را تا قاف پرواز داد

سه ویرانه باستانی شگفت‌انگیز که شاید نام آنها را نشنیده باشید

طبق قرارداد بازارچه آداک یک سازه موقت است/ پایان قرار داد، عدم تمکین سرمایه گذار و ورود سازمان بازرسی به پرونده/ اصرار سرمایه گذار بر ادامه تصرف غیر قانونی بازارچه/ احداث پارکینگ طبقاتی/ برگزاری مزایده برای واگذاری مغازه ها/ راهی جز پلمپ بازارچه آداک نداشتیم/ با یک قرارداد شفایی از کسبه ماهی 231 میلیون تومان دریافت می کنند/ چاره ای جز رسانه ای کردن برایمان باقی نماند

بخش زیادی از معضلات جامعه با امر به معروف و نهی از منکر برطرف می شود

گزارش تصویری؛ نگاهی متفاوت به برگزاری نماز عید فطر از دریچه لنز دوربین

اگر جلوی پروژه‌های سدسازی ترکیه گرفته نشود، آذربایجان غربی و شرقی و اردبیل با آسیب جدی مواجه می‌شوند

رهبر معظم انقلاب: جمهوری اسلامی درصدد آن نیست کسانی را به زور وادار به دین‌داری کند، اما در مقابل هنجارشکنی دینی هم وظیفه دارد و نباید کوتاهی کنیم

10 مورد از سردترین شهرهای جهان؛ سردترین شهر دنیا در کدام کشور قرار دارد؟

صدور 118 موافقت اصولی و پروانۀ بهره‌برداری مراکز درمانی در منطقه تربت حیدریه

افتتاح اولین واحد تولید مرغ تخمگذار در شهرستان رشتخوار