آخرین مطالب

اوجگیری آسانسوری کرونا در شهرستانهای خراسان رضوی

اوجگیری آسانسوری کرونا در شهرستانهای خراسان رضوی

  بزرگنمایی:
سه شهرستان قوچان، سبزوار و گناباد در خراسان رضوی به رنگ قرمز تیره و قبل از سیاهی درآمده‌ است.

پایگاه خبری نوید تربت: http://www.navidtorbat.ir

نوید تربت- رنگ قرمز تیره که به معنای شرایط بدتر از قرمز است به تازگی در رنگ بندی کرونایی کشورمان گنجانده شده و خراسان رضوی نیز از آن بی نصیب نمانده است و اکنون سه شهرستان قوچان، سبزوار و گناباد این استان به رنگ قرمز تیره و قبل از سیاهی درآمده‌ است.

به گزارش نوید تربت به نقل از آخرین گزارش نرم افزار ماسک، هم اکنون 18 شهرستان خراسان رضوی در وضعیت قرمز و قرمز تیره، 9 شهرستان سرخس، باخرز، جغتای، فیروزه، داورزن، چناران، خلیل آباد، کوهسرخ و خوشاب در وضعیت نارنجی و 6 شهرستان تایباد، خواف، رشتخوار، زاوه، فریمان و صالح آباد در وضعیت زرد قرار دارند.

در حال حاضر هیچ شهرستانی به رنگ آبی کرونایی در خراسان رضوی نداریم در حالی که در پایان اسفندماه 18 شهرستان استان به رنگ آبی بودند.

متولیان حوزه سلامت خراسان رضوی اکنون با اعلام نگرانی از روند افزایشی مبتلایان به کرونا در این استان نسبت به رشد فزاینده و معروف به  "آسانسوری" تعداد مبتلایان هشدار می دهند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این زمینه گفت: در حال حاضر و همگام با موج چهارم کرونا  هزار و 450 بیمار مبتلا در بیمارستانهای خراسان رضوی بستری هستند که رشد سه برابری را نسبت به گذشته را داشته است.

دکتر مهدی قلیان اول افزود: از کل بستری شدگان کرونا بیش از 990 نفر مربوط به دانشگاه علوم پزشکی مشهد است که مشهد و 14 شهرستان تابعه را زیر پوشش دارد و بقیه در بیمارستانهای دانشکده ها و دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت حیدریه، تربت جام و نیشابور تحت معالجه هستند.

وی با اشاره به روند افرایشی مبتلایان کرونا در استان ادامه داد: بر اساس اعلام نرم افزار ماسک هم اکنون سه شهرستان قوچان، سبزوار و گناباد خراسان رضوی در وضعیت قرمز تیره بوده و با اوجگیری تعداد بستری شدگان کرونا رو به رو هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تعداد بستریهای روزانه در خراسان رضوی هم اکنون به 341 نفر افزایش یافته است و این در حالی است که این تعداد در ابتدای فروردین ماه 130 نفر بوده است.

قلیان افزود: 297 نفر از آنان در بخشهای مراقبتهای ویژه تحت معالجه هستند و تعداد فوتی ها نیز همچنان 2 رقمی است و روند افزایشی دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تعداد مراجعان به بخشهای سرپایی با علایم مشکوک کرونا در مراکز منتخب کرونای دانشگاه علوم پزشکی مشهد را سه هزار و 200 نفر در روز عنوان کرد.

قلیان با اشاره به کاهش رعایت پروتکلهای بهداشتی از سوی مردم گفت: میانگین رعایت اصول بهداشتی مبارزه با کرونا در شهرهای قرمز و نارنجی استان حدود 51 درصد است که مصداق بارز هنجارشکنی است.

80 درصد جمعیت 6 میلیون و 870 هزار نفری خراسان رضوی زیر پوشش خدمات  دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند و بقیه این جمعیت توسط دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد و تربت‌حیدریه و دانشکده های تربت‌جام و نیشابور خدمات رسانی می شود.

 

حدود هفت هزار مبتلا به کرونا در تربت حیدریه

رییس دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه گفت: این دانشگاه با 190 تخت در بیمارستان نهم دی تربت‌حیدریه و 20 تخت در بیمارستان شهر مه‌ولات به 363 هزار نفر جمعیت ساکن سه شهرستان تربت‌حیدریه، مه‌ولات و زاوه در میانه استان خراسان رضوی خدمت می‌کند.

حسین ابراهیمی پور افزود: تعداد مبتلایان قطعی به ویروس کرونا از ابتدای شیوع این بیماری تا کنون در جمعیت تحت پوشش این دانشگاه  6 هزار و 973 نفر بوده است و چهار هزار و 220 نفر بیمار بستری در این مدت داشته ایم.

وی اضافه کرد: در این مدت تعداد جانباختگان با تشخیص قطعی کرونا در حوزه تحت پوشش این دانشگاه 351 تن بوده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه گفت: در حال حاضر 70 نفر به دلیل کرونا در بیمارستانهای تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه بستری هستند.

به گفته ابراهیمی پور در پی اقدامات انجام شده آمار رعایت شیوه نامه های بهداشتی طی فروردین 1400 در مناطق زیر پوشش این دانشگاه افزایش پیدا کرده است در حالی که این آمار در پایان اسفندماه کاهش قابل ملاحظه ای داشته است.

وی اضافه کرد: هم اکنون رعایت پروتکلهای بهداشتی در بین زنان شاغل 90 درصد و مراجعان به اصناف مختلف 87 درصد است که این میزان در بین مردان شاغل 72 درصد و مراجعان به اصناف مختلف 71 درصد بوده است.

 

سبزوار با افزایش مبتلایان به رنگ قرمز تیره درآمد

رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار هم گفت: بر مبنای آخرین تغییرات در رنگ‌بندی کرونایی حوزه دانشگاه علوم پزشکی سبزوار، این شهرستان با اوجگیری بیشتر بستری در وضعیت قرمز تیره قرار گرفته است.

دکتر علیرضا مسلم افزود: شهرستان جوین نیز روز گذشته در وضعیت قرمز قرار گرفت و چهار شهرستان جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد نیز در وضعیت نارنجی هستند.

وی اضافه کرد: هم اینک 210 بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان واسعی سبزوار بستری هستند که از این تعداد 30 بیمار بدحال در بخش مراقبتهای ویژه قرار دارند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: 30 بیمار مبتلا به کووید 19 نیز در مرحله درمان سرپایی قرار دارند و به طور میانگین روزانه 25 بیمار جدید مبتلا به کرونا در سبزوار بستری می شوند.

مسلم افزود: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون 591 بیمار مبتلا به کرونا در حوزه دانشگاه علوم پزشکی سبزوار فوت کرده اند.

وی ادامه داد: ظرفیت بیمارستان واسعی سبزوار 250 تخت بیمارستانی است که هم اینک حدود 90 درصد آن تکمیل شده است.

او اضافه کرد: با کمال تاسف میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در حوزه دانشگاه علوم پزشکی سبزوار هم اکنون به 45 درصد کاهش یافته است که این موضوع خطر و تهدیدی برای سلامت مردم است.

 

56 درصد تستهای کرونا در گناباد مثبت شده است

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گناباد نیز گفت: هم اکنون شهرستانهای گناباد و بجستان در وضعیت قرمز قرار دارند که به تازگی رنگ کرونایی گناباد با افزایش شمار بستری شدگان قرمز تیره شده است.

دکتر جواد باذلی افزود: از ابتدای شیوع ویروس همه گیر کرونا تاکنون افزون بر هشت هزار و 300 مورد بیمار با تست مثبت کرونا در شهرستانهای گناباد و بجستان شناسایی و بستری شده اند.

وی اضافه کرد: از مجموع 15 هزار و 400 مورد تست بیماری کووید 19 در شهرستانهای گناباد 56 درصد آنها مثبت بوده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گناباد با اشاره به فوت 284 تن با تست مثبت کرونا از ابتدای شیوع این بیماری همه گیر در شهرستانهای گناباد و بجستان افزود: با وجود شیوع موج چهارم کرونا آمار فوتیهای روزانه و هفتگی زیاد نیست و در طول هفته به طور متوسط 2 تا سه تن بر اثر این بیماری جان خود را از دست می دهند.

باذلی اضافه کرد: هم اکنون 36 بیمار با تست مثبت کرونا در بیمارستان علامه  بهلول گنابادی بستری هستند.

وی با ابراز نگرانی از افزایش تعداد بیماران مبتلا و فوتی ناشی از بیماری کووید 19 به دلیل عادی انگاری در رعایت پروتکلهای بهداشتی در گناباد گفت: این مساله موجب افزایش تبعات این بیماری و از جمله شیوع کرونای جهش یافته در گناباد و بجستان می شود.

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گناباد هم گفت: میزان رعایت پروتکلهای بهداشتی بین مردم در شهرستانهای تابعه این دانشگاه هم اکنون 50 درصد است.

دکتر جواد صادقی افزود: رعایت پروتکلها در اداره ها و اماکن عمومی با وجود اعمال نظارتها باز هم مطلوب نیست و حدود 70 درصد است و این زنگ خطری برای تشدید تبعات بیماری کووید 19 است.

 

مرگ بیش از هزار تن مشکوک و مبتلای قطعی به کرونا در نیشابور

رییس دانشکده علوم پزشکی نیشابور هم گفت: هم اکنون این دانشکده سه شهرستان نیشابور، زبرخان و فیروزه را در مجموع با جمعیت افزون بر 450 هزار نفر زیر پوشش دارد.

دکتر محسن عظیمی نژاد با اشاره به روند افزایشی مبتلایان در موج چهارم افزود: شهرستان نیشابور در وضعیت قرمز و شهرستانهای زبرخان و فیروزه در وضعیت نارنجی قرار دارند.

وی  کل مراجعه کنندگان با علائم کرونا از ابتدای شیوع این بیماری در نیشابور را هشت هزار و 232 نفر عنوان کرد که از این تعداد هفت هزار و 38 نفر بهبود و ترخیص شده اند.

رییس دانشکده علوم پزشکی نیشابور گفت: در حال حاضر 130 نفر با علائم کرونا در بیمارستانهای نیشابور بستری هستند که 18 نفر آنها در بخشهای مراقبت های ویژه هستند.

عظیمی نژاد آمار متوفیان با علائم کرونا در شهرستان های تحت پوشش دانشکده علوم پزشکی نیشابور تاکنون را هزار و 64 نفر عنوان کرد و افزود: از این تعداد، تست 616 نفر مثبت بوده است.

به گفته وی در شبانه روز گذشته 30 نفر با علایم کووید 19 به مراکز مراجعه کرده اند که 28 نفر از آنها بستری و 2 تن نیز فوت شده اند.

 

ابتلای روزانه  19 نفر در تربت جام به کرونا

رییس دانشکده علوم پزشکی تربت جام نیز گفت: با شیوع موج چهارم کرونا در این شهرستان مرزی در حال حاضر روزانه به طور میانگین 19 نفر به این ویروس جهش یافته مبتلا می شوند.

دکتر محمد افکار افزود: هم اکنون شهرستانهای تربت جام و صالح آباد در مجموع با جمعیت 283 هزار نفر تحت پوشش خدمات دانشکده علوم پزشکی تربت جام هستند.

وی اضافه کرد: 25 بیمار کرونایی نیز در بخش عفونی بیمارستان سجادیه تربت جام بستری بوده اند که حال 6 نفر از آنها وخیم است.

رییس دانشکده علوم پزشکی تربت جام گفت: طی 24 ساعت گذشته 10 بیمار قطعی مبتلا به بیماری کووید 19 در این شهرستان شناسایی شده است و از ابتدای شیوع بیماری کرونا در تربت جام تاکنون 309 تن جان خود را بر اثر این بیماری از دست داده اند.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

تصاویر: ویرانی گسترده در روستای امام‌زاده ابراهیم گیلان

تربت حیدریه بیشترین بارش را تجربه خواهد کرد

کسب رتبه سوم نخستین جشنواره «کیش بهشت خانواده» توسط عکاس تربتی

تشکیل خانواده و فرزند آوری بدون زیر ساخت های مورد نیاز ممکن نیست

واژگونی خودرو در مه‌ولات دو کشته و مصدوم برجای گذاشت

مخازن آبهای زیرزمینی تربت حیدریه در وضعیت بحرانی است

اینجا تربت‌حیدریه، قلب جامعه کارگری نرم‌نرمک می‌تپد

احداث سه زمین ورزشی چمن مصنوعی در شهرک ولیعصر تربت حیدریه

10 مدرسه در دستور تخریب تربت حیدریه هنوز در حال استفاده است

اجرای طرح ایجاد باغچۀ سالم خانگی در شهرستان زاوه

ممیزی بیش از 130 هزار هکتار مراتع تربت‌حیدریه

قابلیت تبدیل شهر کَدکَن به قطب گردشگری ادبی شهرستان تربت‌حیدریه

زیارت آستان بقیع در حرم خورشید هشتم

جامعه‌ای که از اهداف و آرمان‌های خود با استدلال دفاع نکند تحلیل می‌رود

حمایت دانشگاهیان تربت‌حیدریه از دانشجویان مدافع فلسطین

پزشکیان: بزرگان ما وقتی مریض می‌شوند سریع به اروپا می‌روند؛ چرا برای اقتصاد بیمار به سراغ اروپا نمی‌روید؟

زنان تاریخ‌‌ساز؛ با اولین مهمانداران زن هواپیما در جهان آشنا شوید

تجهیز کلینیک احمدیه تربت حیدریه به دستگاه اسلیت لمپ چشم پزشکی

خواف شهری از عهد اشکانیان و ساسانیان

امام جمعه تربت حیدریه: اعضای شورای باید به وعده‌های باقی مانده خود عمل کنند

رقابت 4 هزار و 623 داوطلب کنکور سراسری در تربت حیدریه

کشت گندم و جو دیمی در بیش از4500 هکتار اراضی بخش رخ تربت حیدریه

خرافات عجیب ایرانیان دوران قاجار؛ از ناخن هدهد تا آش مخصوص شاه برای جلوگیری از وبا

پدیده جدید راه خواری در پارک پیشکوه تربت حیدریه+ جوابیه

بورسیه رتبه های زیر هزار کنکور برای پنجمین سال متوالی توسط خیر نیک اندیش تربتی

همه خدمات پیشگیری و درمان هاری به‌صورت کاملآ رایگان انجام می‌شود

رکورد جوجه ریزی سالانه مرغداری های شهرستان زاوه شکسته شد

رفع تداخل بیش از 21هزار هکتار اراضی شهرستان مه ولات

آتش بس ایران و اسرائیل موقتی است؟ / جعبه پاندورا باز شد

افزایش 51 درصدی تعهدات بلند مدت تامین اجتماعی منطقه تربت حیدریه در سال گذشته

تصاویر: مراسم هزار دف در روستای پالنگان

شرایط جدید بنیاد مسکن برای تامین قیر رایگان به زیان روستاهای محروم است

جاذبه های چشم‌نواز بهاری محیط زیست خراسان رضوی

نقش مؤثرشرکت نفت منطقه تربت حیدریه در تامین پایدار سوخت خراسان جنوبی

بی توجهی به مناسب سازی معابر تربت حیدریه، خطری در کمین کم توانها

در «رویدادی بی‌سابقه»، یک ستاره‌ مرده‌ زندگی را از سر گرفت

تصاویر: سیل در دوبی

نشست‌های شورای اداری باید خروجی داشته باشد/ جهش تولید با کار ظاهری محقق نمی‌شود / مردم از رفتار برخی کارمندان گلایه دارند/ عقب افتادگی سیاسی دلیل اصلی عقب ماندگی منطقه تربت حیدریه است

افزایش تعرفه ویزیت پزشکان و مسدود شدن سامانه بیمه سلامت

مرمت آثار تاریخی تربت‌حیدریه شتاب می گیرد

تاثیر تصمیم‌سازی سیاسی در تامین آب صنایع تربت‌ حیدریه

پیش‌بینی برداشت 300 تن کلزا از اراضی کشاورزی بخش رخ تربت حیدریه

بر طرف شدن مشکل راه ورودی و خروجی بیمارستان راشد زاوه

راننده خودروی حامل سوخت قاچاق در آتش سوخت

فقدان ویترین جذاب برای معرفی داشته‌های شهرستان/ کمربندی و زیان آن به اقتصاد گردشگری تربت حیدریه / کمبود سرویس بهداشتی / عرضه نامناسب سوغاتی شهرستان به گردشگران

تصاویر: مزرعه عروسک‌ها

آخرین مهلت ثبت نام بیمه رایگان مادران دارای بیشتر از سه فرزند روستایی و عشایری

توزیع بیش از 902 میلیون لیتر انواع فرآورده نفتی منطقه تربت حیدریه در سال گذشته

ساختمان 89 ساله اداره نوغان‌داری تربت‌حیدریه ثبت ملی شد

تصاویر: در خطر انقراض