آخرین مطالب

اصولگرایان و انتخابات 1400؛ عضو جامعه روحانیت: در اکثر کاندیداها شایستگی ریاست‌جمهوری نمی‌بینم سیاسی

اصولگرایان و انتخابات 1400؛ عضو جامعه روحانیت: در اکثر کاندیداها شایستگی ریاست‌جمهوری نمی‌بینم

  بزرگنمایی:
مذاکرات وین با هدف پیروزی گزینه نزدیک به روحانی در انتخابات ۱۴۰۰ پیگیری می‌شود.

پایگاه خبری نوید تربت: http://www.navidtorbat.ir

حجت الاسلام و المسلمین حسین ابراهیمی، عضو جامعه روحانیت مبارز با اشاره به نبود شایستگی و صلاحیت لازم در بسیاری از کاندیداهای ریاست جمهوری، تصریح کرد: البته وقتی به این کاندیداها نگاه می‌کنم، می‌بینم واقعاً تعداد اندکی ویژگی‌ها و شایستگی‌های لازم را دارند که با این همه مشکلات در کشور وارد عرصه شوند. من واقعاً در خیلی از آنان این را نمی‌بینم که شایستگی و صلاحیت لازم را دارا باشند.

فریدون عباسی، نماینده مجلس و رییس سابق سازمان انرژی اتمی ایران نیز می‌گوید: مذاکرات وین با هدف پیروزی گزینه نزدیک به روحانی در انتخابات 1400 پیگیری می‌شود.

 به گزارش شفقنا، در ادامه آخرین اخبار، نظرات و تحلیل های اصولگرایان درباره انتخابات 1400 را می خوانید:

عضو جامعه روحانیت: در اکثر کاندیداها شایستگی ریاست‌جمهوری نمی‌بینم


ایسنا نوشت: یک عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: نمی‌دانم علت چیست که وقتی نزدیک انتخابات می‌شود به ناگاه یک احساس تکلیفی بر همه دوستان حاکم می‌شود و می‌خواهند ثبت‌نام کنند! نمی‌دانم چه کسی به آنان تکلیف می‌کند؟ شاید خودشان مجتهد شده‌اند!

حجت الاسلام و المسلمین حسین ابراهیمی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به تعدد کاندیداها برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری، اظهار کرد: تعدد کاندیداها هم یک دردسر برای شورای محترم نگهبان است تا بتواند احراز صلاحیت کند که وقت زیادی را خواهد گرفت و هم اضافه بر این در کل کشور هزینه‌هایی برای حضور افراد می‌شود که به نفع کشور نخواهد بود.

وی افزود: ضمن اینکه اگر کسی دید که کاندیدای از او شایستگی و توان بیشتری دارد باید به کمک او برود تا او به ریاست برسد، نه اینکه افراد فراوان با یکدیگر بر سر کرسی ریاست جمهوری به رقابت بپردازند.

این عضو جامعه روحانیت مبارز با اشاره به نبود شایستگی و صلاحیت لازم در بسیاری از کاندیداهای ریاست جمهوری، تصریح کرد: البته وقتی به این کاندیداها نگاه می‌کنم، می‌بینم واقعاً تعداد اندکی ویژگی‌ها و شایستگی‌های لازم را دارند که با این همه مشکلات در کشور وارد عرصه شوند. من واقعاً در خیلی از آنان این را نمی‌بینم که شایستگی و صلاحیت لازم را دارا باشند.

ابراهیمی با اشاره به بیانات رهبری درباره سنجیده عمل کردن کاندیداها برای حضور در رقابت‌های انتخاباتی، اظهار کرد: حرف آقا حکیمانه است و باید آن را مورد توجه قرار داد. یعنی نباید اینگونه باشد که افراد از روی هوا و هوس وارد انتخابات شوند و نتیجه‌ای هم به دست نیاورند. مسئولیت ریاست‌جمهوری مسئولیت خطیر و حساسی است، هرکسی نمی‌تواند در این قامت وارد عمل شود، مخصوصاً که دولت‌ها یکی پس از دیگری با خط تخریبی علیه دولت پیش از خود وارد کار می‌شوند.

ابراهیمی یادآور شد: با این کیفیت رفتار، که تخریب پشت تخریب باشد، منطقی در کار نیست و نتیجه‌ مطلوبی حاصل نمی‌شود، بنابراین اگر کسی می‌تواند مشکلات کشور را حل کند برنامه بدهد و با جدیت وارد رقابت شود؛ با حرف نمی‌شود کاری انجام داد، مردم باید ببیند طرف شایستگی و لیاقت دارد یا نه.

این عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه کشور هزارویک مشکل دارد و هزارویک نفر هم برای حل آن‌ها اعلام آمادگی کردند، گفت: هرقدر کاندیداها کمتر باشند مردم بهتر می‌توانند انتخاب کنند. آنانی که تحت هر شرایطی کاندید می‌شوند واقعاً بعد از کاندیداتوری اگر دیدند دیگری از او شایسته‌تر است به نفع او کنار بروند تا یک کار درست انجام شود.

وی با انتقاد از شکل‌گیری موج اعلام آمادگی برای حضور در انتخابات از سوی افراد، تصریح کرد: نمی‌دانم علت چیست که وقتی نزدیک انتخابات می‌شود به ناگاه یک احساس تکلیفی بر همه دوستان حاکم می‌شود و می‌خواهند ثبت‌نام کنند! نمی‌دانم چه کسی به آنان تکلیف می‌کند؟ شاید خودشان مجتهد شده‌اند! اما هر چه که باشد بهتر است پیش از حضور و اعلام آمادگی، برنامه‌های خود را به مردم ارائه دهند تا جامعه ببیند آنان چه کمکی به حل مشکلات خواهند کرد و بعد وارد کارزار شوند؛ اگر چنین نیست هم واقعا نه وقت خود را بگیرند و نه وقت مردم را.

چمران: تشکیل شورای وحدت ملی در حد گمانه‌زنی است

ایرنا نوشت: عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب، ابراهیم رییسی را پایه‌گذار شورای ائتلاف عنوان کرد و موضوع ادغام دو ائتلاف اصولگرا و تشکیل شورای وحدت ملی را در حد گمانه‌زنی دانست.

«مهدی چمران» روز جمعه در گفت‌وگو ایرنا درباره ادغام شورای وحدت اصولگرایان و ائتلاف نیروهای انقلاب و تشکیل ائتلافی با عنوان «شورای وحدت ملی»، گفت: در این زمینه به نتیجه صد در صدی نرسیدیم و این نام در حد گمانه‌زنی است، ولی امیدواریم این موضوع به نتیجه برسد.

عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب درباره امکان نامزدی ابراهیم رییسی برای انتخابات 28 خرداد ریاست‌جمهوری از سوی شورای ائتلاف، گفت: رییسی پایه گذار شورای ائتلاف نیروهای انقلاب است و این شورا از او حمایت می‌کند.

شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با سرنام «شانا» ائتلافی اصول‌گرا است که برای انتخابات دوم اسفند 98 مجلس شورای اسلامی تشکیل شد، اما فعالیت این شورا به این انتخابات ختم نشد و این ائتلاف به همراه تشکلی تازه تاسیس چون شورای وحدت اصولگرایان برای حضور در انتخابات 28 خرداد 1400 سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری، میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری و شورای اسلامی شهر و روستا فعالیت می‌کند. شورای وحدت اصولگریان سال 99 از سوی تشکل های دیگر اصولگرا با محوریت جامعه روحانیت مبارز کشور تشکیل شد.

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری: اصلاح قانون انتخابات موضوعی ملی است

ایرنا نوشت: نامزد داوطلبی انتخابات ریاست‌جمهوری، اصلاح قانون انتخابات را موضوعی ملی و تعویق در تصویب آنرا نقص مجالس مختلف ارزیابی کرد و گفت: افراد فاقد صلاحیت زیادی برای انتخابات ریاست جمهوری نام‌نویسی می‌کنند بعد در جامعه می‌گویند چرا به آنها اجازه ثبت‌نام داده می‌شود.

محمد عباسی در گفت و گو با  ایرنا با بیان اینکه نمایندگان مجلس حق دارند با تصویب طرح‌ها و لوایح از سوی مردم در موضوع انتخابات وارد شوند، گفت: نظرات متفاوتی درباره لوایح و طرح‌های مرتبط با انتخابات وجود دارد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با اشاره به طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری از سوی مجلس یازدهم، گفت: همواره در هر دوره از انتخابات ریاست جمهوری، نمایندگان مجلس طرحی را ارائه می‌دهند و در نهایت انتخابات ریاست جمهوری برگزار می‌شود و این طرح به آن دوره نمی‌رسد و به بعد موکول می‌شود.

عباسی تعویق در تصویب قانون انتخابات را نقص مجلس ارزیابی کرد و ادامه داد: این طرح باید در یک دوره‌ای به جد پیگیری شود و نمایندگان هم نظرات شورای نگهبان، مجمع تشخیص مصلحت و دیگر نهادها را درباره این طرح جویا شوند.

وی، تصویب قانون انتخابات را موضوعی ملی توصیف کرد و یادآور شد: افراد زیادی برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری نام‌نویسی می‌کنند که واجد شرایط لازم نیستند و از سوی شورای نگهبان احراز صلاحیت نمی‌شوند و بعد در جامعه می‌گویند چرا به افراد فاقد صلاحیت اجازه ثبت‌نام داده می‌شود.

عباسی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری هم درباره سیاست‌های کلی فرموده‌اند که ضوابط دقیق‌تری باید برای ثبت‌نام نامزدها در نظر گرفته شود. بنابراین اگر در پی تغییر در قانون انتخابات هستیم باید به جد دنبال آن باشیم تا دست‌کم وقت مردم گرفته نشود.

وزیر تعاون دولت نهم درباره حضور نامزدهای نظامی گفت: منعی برای حضور نامزدهای نظامی در انتخابات ریاست جمهوری وجود ندارد. در دوره های متعدد هم افرادی داشتیم که برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کردند و ممکن است در برخی از دوره‌ها از جمله این دوره ثبت نام چهره‌های نظامی بیشتر باشد. اینکه چرا در این دوره تعداد داوطلبان نظامی زیاد است ممکن است برای جامعه سوال برانگیز باشد. بنابراین دوستان مراعات کنند تا برای مردم شبهه‌ ایجاد نشود.

نماینده مجلس: مذاکرات وین با هدف پیروزی گزینه دولت در انتخابات 1400 است

رویداد 24 نوشت: فریدون عباسی، نماینده مجلس و رییس سابق سازمان انرژی اتمی ایران می‌گوید: مذاکرات وین با هدف پیروزی گزینه نزدیک به روحانی در انتخابات 1400 پیگیری می‌شود.

این چهره اصولگرای مجلس افزود: ما نمی‌توانیم بگوییم با دشمن اصلاً حرف نزنیم، باید صحبت کرد و در مورد موضوعات جهانی اگر منافع مشترکی بود ارتباط برقرار کرد و صلح کنیم. ما براساس منافع کشور خودمان و آرمان‌های امام و انقلاب باید با دشمن طرف شویم.

وی خاطرنشان کرد: در بحث مذاکرات وین، دولت در حال یکه‌تازی است، چون می‌خواهد کار‌هایی بکند که گزینه نزدیک به آن‌ها در انتخابات 1400 پیروز میدان شود. دولت به صحبت با آمریکا علاقه دارد. مثلاً یک وزیر می‌گفت حرف کری سند، چطور حرف عباسی که به کری می‌گفت اشتباه کردی سند نیست؟ حالا باید پرسید آن سندی که حرفش را می‌زدید کجاست؟ تفکر دولت روحانی از سال 92 که کار را دست گرفته‌اند عوض نشده است. پول، روابط، امضا‌های خارجی و… همه در دست این آقایان با تفکراتشان است که من به‌عنوان یک نیروی انقلابی نگران این نوع مذاکرات هستم، چون آدم‌ها را تست کرده‌ام و آقای عراقچی هم روز یکشنبه که مجلس آمد هیچ حرف جدیدی را ارائه نداد.

امام جمعه بجنورد: رئیس جمهور آینده باید توانایی تشکیل دولت جوان انقلابی را داشته باشد

فارس نوشت: نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: رئیس جمهور باید به امت خود در تولیدات کشور و سپردن کار به آن‌ها ایمان داشته باشد و نگاهش تنها به بیرون نباشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، حجت الاسلام و المسلمین نوری در خطبه دوم این هفته شهرستان بجنورد به موضوع انتخابات و مانع‌زدایی پرداخت و گفت: در انتخابات 2 مسأله مورد توجه است که یکی مشارکت و بعد از آن انتخاب اصلح است.

امام جمعه بجنورد با بیان خصوصیات انتخاب اصلح افزود: شرکت در انتخابات یک تکلیف شرعی، قانونی و عرفی است که امامین انقلاب شاخصه‌‌های آن را نام برده‌اند، رئیس جمهور باید کارآمد، توانمند، پرانرژی باشد چرا که تمام مسؤولین کشور زیر نظر وی کار می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی ضمن اشاره به اهمیت جایگاه ریاست جمهوری خاطر نشان کرد: باید کسی توسط مردم انتخاب شود که بتواند دولت جوان انقلابی و حزب‌اللهی مورد نظر رهبری را ایجاد کند و مشکلات عدیده‌ی پیش پای مردم را بردارد، فریب نیرنگ‌های دشمن را نخورد و به توان داخلی خود اعتماد داشته باشد.

حجت الاسلام نوری گفت: رئیس جمهور باید به امت خود در تولیدات کشور و سپردن کار به آن‌ها ایمان داشته باشد نه اینکه نگاهش فقط به بیرون باشد.

آیت الله محامی: با انتخاب دولت جوان انقلابی به خوب شدن حال جامعه امید داشته باشیم

آیت‌الله مصطفی محامی نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان گفت: نکته قابل توجه این است که انتخاب ما بر اساس تجربه، تخصص و تعهد افراد و فارغ از مسائل قومی، قبیله‌ای، فامیلی و طایفه‌ای باشد تا فرد اصلح و شایسته را برای مسوولیت ریاست جمهوری و شورای شهر انتخاب کنیم و با انتخاب دولت جوان انقلابی به خوب شدن حال جامعه امید داشته باشیم.

وی ادامه داد: اگر به دنبال ایجاد تحول در جامعه هستیم و می خواهیم حال جامعه به احسن الحال تبدیل شود باید از همه فرصت‌ها استفاده کنیم که در عرصه اجتماعی یکی از فرصت‌های مهم پیش رو در سال 1400 فرصت انتخابات است که باید خود و دیگران را به حضور پر شور در انتخابات دعوت کنیم زیرا انتخابات مایه اعتبار و تقویت نظام و انقلاب ما خواهد بود.

وی با اشاره به انتخابات پیش رو تصریح کرد: نزدیک انتخابات هستیم و مجددا درگیر بحث‌های جنجالی مذاکرات بی فرجام برجام شده ایم.

 امام جمعه خرم‌آباد: کارآمدی در رفع مشکلات از ویژگی‌های فرد اصلح در انتخابات است

ایرنا نوشت: نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد گفت: کارآمدی در رفع مشکلات مادی و معنوی مردم یکی از ویژگی‌های فرد اصلح در انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا می‌باشد.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین سید احمدرضا شاهرخی در پیام جمعه این هفته با اشاره به نزدیک شدن انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا اظهار داشت: کارآمدی، همت مضاعف، مردمی بودن و خدمت رسان ، حامی تولید، شجاع و حافظ عزت و کرامت کشور و نظام و فساد ستیز بودن از دیگر ویژگی های فرد اصلح در انتخابات است.

وی ادامه داد: تقابل و تعارض بی امان با رانت خواران، ویژه‌خواری و مفسدین از دیگر ویژگی های افراد داوطلب برای مسند ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا می باشد و مردم باید این ویژگی ها را مد نظر قرار داده و برای انتخاب فرد اصلح آن را ملاک قرار دهند.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

رقابت 4 هزار و 623 داوطلب کنکور سراسری در تربت حیدریه

کشت گندم و جو دیمی در بیش از4500 هکتار اراضی بخش رخ تربت حیدریه

خرافات عجیب ایرانیان دوران قاجار؛ از ناخن هدهد تا آش مخصوص شاه برای جلوگیری از وبا

پدیده جدید راه خواری در پارک پیشکوه تربت حیدریه+ جوابیه

بورسیه رتبه های زیر هزار کنکور برای پنجمین سال متوالی توسط خیر نیک اندیش تربتی

همه خدمات پیشگیری و درمان هاری به‌صورت کاملآ رایگان انجام می‌شود

رکورد جوجه ریزی سالانه مرغداری های شهرستان زاوه شکسته شد

رفع تداخل بیش از 21هزار هکتار اراضی شهرستان مه ولات

آتش بس ایران و اسرائیل موقتی است؟ / جعبه پاندورا باز شد

افزایش 51 درصدی تعهدات بلند مدت تامین اجتماعی منطقه تربت حیدریه در سال گذشته

تصاویر: مراسم هزار دف در روستای پالنگان

شرایط جدید بنیاد مسکن برای تامین قیر رایگان به زیان روستاهای محروم است

جاذبه های چشم‌نواز بهاری محیط زیست خراسان رضوی

نقش مؤثرشرکت نفت منطقه تربت حیدریه در تامین پایدار سوخت خراسان جنوبی

بی توجهی به مناسب سازی معابر تربت حیدریه، خطری در کمین کم توانها

در «رویدادی بی‌سابقه»، یک ستاره‌ مرده‌ زندگی را از سر گرفت

تصاویر: سیل در دوبی

نشست‌های شورای اداری باید خروجی داشته باشد/ جهش تولید با کار ظاهری محقق نمی‌شود / مردم از رفتار برخی کارمندان گلایه دارند/ عقب افتادگی سیاسی دلیل اصلی عقب ماندگی منطقه تربت حیدریه است

افزایش تعرفه ویزیت پزشکان و مسدود شدن سامانه بیمه سلامت

مرمت آثار تاریخی تربت‌حیدریه شتاب می گیرد

تاثیر تصمیم‌سازی سیاسی در تامین آب صنایع تربت‌ حیدریه

پیش‌بینی برداشت 300 تن کلزا از اراضی کشاورزی بخش رخ تربت حیدریه

بر طرف شدن مشکل راه ورودی و خروجی بیمارستان راشد زاوه

راننده خودروی حامل سوخت قاچاق در آتش سوخت

فقدان ویترین جذاب برای معرفی داشته‌های شهرستان/ کمربندی و زیان آن به اقتصاد گردشگری تربت حیدریه / کمبود سرویس بهداشتی / عرضه نامناسب سوغاتی شهرستان به گردشگران

تصاویر: مزرعه عروسک‌ها

آخرین مهلت ثبت نام بیمه رایگان مادران دارای بیشتر از سه فرزند روستایی و عشایری

توزیع بیش از 902 میلیون لیتر انواع فرآورده نفتی منطقه تربت حیدریه در سال گذشته

ساختمان 89 ساله اداره نوغان‌داری تربت‌حیدریه ثبت ملی شد

تصاویر: در خطر انقراض

اضافه شدن دو رشتۀ تحصیلات تکمیلی به دانشکدۀ پرستاری و مامایی تربت حیدریه

یدیعوت احارونت: انتظار نمی‌رود پاسخ اسرائیل شامل اقدام نظامی در خاک ایران باشد / آمریکا بر اسرائیل برای جلوگیری از کشیده شدن به یک جنگ منطقه‌ای فشار می‌آورد

95 درصد جمعیت رشتخوار به تولید پسته مشغول هستند

چند حقیقت شگفت انگیز درباره هوش حیوانات که نمی دانستید

رضا نصری: اقدام نظامی ایران علیه اسرائیل «پاسخ» بود، نه «حمله»/ می‌خواهند ایران را مقصر این درگیری جلوه دهند

افزایش بیش از 48 درصد میزان باراندگی در تربت‌حیدریه

تصاویر: مسابقات کشتی چوخه در گود زینل خان

رونق اقتصادی برای دست‌اندرکاران نوغان‌دار خراسان رضوی

توزیع 350 سبد غذایی بین زنان باردار تربت حیدریه

عطار نیشابوری مسافر هفت شهر عشق که سیمرغ را تا قاف پرواز داد

سه ویرانه باستانی شگفت‌انگیز که شاید نام آنها را نشنیده باشید

طبق قرارداد بازارچه آداک یک سازه موقت است/ پایان قرار داد، عدم تمکین سرمایه گذار و ورود سازمان بازرسی به پرونده/ اصرار سرمایه گذار بر ادامه تصرف غیر قانونی بازارچه/ احداث پارکینگ طبقاتی/ برگزاری مزایده برای واگذاری مغازه ها/ راهی جز پلمپ بازارچه آداک نداشتیم/ با یک قرارداد شفایی از کسبه ماهی 231 میلیون تومان دریافت می کنند/ چاره ای جز رسانه ای کردن برایمان باقی نماند

بخش زیادی از معضلات جامعه با امر به معروف و نهی از منکر برطرف می شود

گزارش تصویری؛ نگاهی متفاوت به برگزاری نماز عید فطر از دریچه لنز دوربین

اگر جلوی پروژه‌های سدسازی ترکیه گرفته نشود، آذربایجان غربی و شرقی و اردبیل با آسیب جدی مواجه می‌شوند

رهبر معظم انقلاب: جمهوری اسلامی درصدد آن نیست کسانی را به زور وادار به دین‌داری کند، اما در مقابل هنجارشکنی دینی هم وظیفه دارد و نباید کوتاهی کنیم

10 مورد از سردترین شهرهای جهان؛ سردترین شهر دنیا در کدام کشور قرار دارد؟

صدور 118 موافقت اصولی و پروانۀ بهره‌برداری مراکز درمانی در منطقه تربت حیدریه

افتتاح اولین واحد تولید مرغ تخمگذار در شهرستان رشتخوار

پیش بینی اشتغال 697 نفر در شهرستان تربت حیدریه