آخرین مطالب

نگاهی به مهمترین اخبار کرونایی امروز

توطئه بین‌المللی علیه ایرانیان با تست تقلبی توریست‌ها

توطئه بین‌المللی علیه ایرانیان با تست تقلبی توریست‌ها

  بزرگنمایی:
مسئولان وزارت بهداشت اعلام کردند در یک تقلب سیستمی، برخی افراد دارای ویروس کرونا با تست منفی به ایران وارد شده‌اند.

پایگاه خبری نوید تربت: http://www.navidtorbat.ir

امروز خبری عجیب درباره آلودگی به کرونا در ایران منتشر شد. آنطور که معاون وزیر بهداشت در گفتگو با برنامه تلویزونی از یک توطئه بین المللی بر علیه کشور ما سخن می گوید باید این موضوع به دقت بررسی و نتیجه آن به اطلاع مردم برسد. ایرج حریرچی گفت: برخی از کشورهای همسایه که اقتصاد توریستی دارند در ارائه آزمایشهای مربوط به کرونا تقلب سیستمی می‌کنند. نمونه‌هایی بوده که توریست آمده و در حالیکه تستش منفی بوده در آن کشور اما کرونا داشته است. نکته وحشتناک ماجرا این است که نمونه های تازه کشف شده، ویروس کرونای انگلیسی داشتند و نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که کرونای انگلیسی 61 درصد مرگبارتر از کروناویروس‌های دیگر است و طی 28 روز پس از ابتلا احتمال مرگ را بالا می‌برد.

این نکته از سوی دیگری حائز اهمیت است که برخی اخبار منتشر شده در شبکه های اجتماعی حاکی از عدم مجوز داشتن واکسن کرونایی کوبایی است که قرار است به عنوان بخشی از یک پروژه تحقیقاتی روی 100 هزار نفر از ایرانیان آزمایش شود. یکی از مقامات وزارت بهداشت درباره مجوزی که واکسن کوبایی در ایران گرفته می گوید تمام مسایل ایمنی در آن رعایت شده است. دکتر علیرضا افشار در حاشیه نشست با اعضای ستاد مقابله با کرونای دانشکده علوم پزشکی آبادان که امروز (26 اسفندماه) برگزار شد، در خصوص نحوه تایید واکسن کوبایی کرونا در ایران اظهار کرد: هر واکسنی که وارد کشور می‌شود باید دارای تاییدیه سازمان غذا و دارو باشد؛ کمیته علمی کشور ما به جز تاییدیه سازمان جهانی بهداشت، خود نیز برای استفاده عمومی واکسن، مجوز صادر می‌کند.

وی افزود: مردم مطمئن باشند واکسنی اجازه تزریق عمومی پیدا خواهد کرد که تمام مسائل ایمنی آن رعایت شده باشد. به این صورت می توان اطمینان داشت محوله دوم واکسن های هندی که فردا به کشور خواهد رسید هم دارای مجوز معتبر مصرف از سوی وزارت بهداشت است.

امروز خبر رسید تست سریع کرونا توسط فرمانده سپاه رونمایی شد. بنا بر این گزارش؛ این کیت تزریقی در مدت 10 دقیقه ویروس کرونا را تشخیص می‌دهد و نشان دهنده این است که سرعت آن از دستگاه مستعان 110 در تشخیص ویروس کرونا کمتر است.

متاسفانه امروز هم آمار جانباختگان کرونایی در مرز سه رقمی شدن بود. در این رابطه سخنگوی وزارت بهداشت، ضمن اشاره به آمار کرونا در شبانه روز گذشته، از شناسایی 8380 بیمار جدید خبر داد.

سیما سادات لاری، بعد از ظهر سه شنبه بیست و ششم اسفند 99، در ارتباط زنده خبری با شبکه خبر سیما، به ارائه تازه‌ترین آمار کرونا در کشور پرداخت.

سخنگوی وزارت بهداشت، با اعلام اینکه از دیروز تا امروز، 8 هزار و 380 بیمار جدید مبتلا به کووید 19 در کشور شناسایی شدند، گفت: مجموع بیماران کووید 19 در کشور به یک میلیون و 763 هزار و 313 نفر رسید.

از رونمایی واکسن فخرا تا توطئه بین‌المللی علیه ایرانیان با تست تقلبی توریست‌ها

لاری افزود: متأسفانه در طول 24 ساعت گذشته 97 بیمار کووید 19 جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان به 61 هزار و 427 نفر رسید. تا کنون یک میلیون و 506 هزار و 360 نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

به گفته لاری، سه هزار و 848 نفر از بیماران مبتلا به کووید 19 در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها بستری هستند. تا کنون 11 میلیون و 846 هزار و 528 آزمایش تشخیص کووید 19 در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: 9 شهرستان قرمز، 31 شهرستان نارنجی، 295 شهرستان زرد و 113 شهرستان آبی هستند.

نکته تاسف بارتر این که همچنان پیش بینی میشود تعداد تلفات کرونایی در کشور در مسیر صعودی خود باشد به شکلی که مراکز بین المللی تا 200 مورد مرگ را در ماه دوم بهار در ایران پیش بینی کرده اند. آماری تکان دهنده که حاکی از فاجعه ای ملی است. ایرج حریرچی، معاون کل وزیر بهداشت در گفتگو با شبکه خبر اعلام کرد: مراکز بین‌المللی برای سه ماه آینده ایران، میزان مرگ‌های ناشی از کرونا را از رقم 10 به 200 پیش بینی کرده‌اند.

موضوع منع مردم از سفرهای نوروزی به خاطر نگرانی از شیوع کرونا امروز هم خبرساز بود. با وجود اعلام رنگ‌بندی نهایی شهرستانها برای نوروز 1400توسط وزارت بهداشت ولی باز هم به نظر می رسد بسیاری از هموطنان خود را برای سفرهای نوروزی آماده کرده اند. رییس پلیس راهور ناجا اعلام کرد که سفر در 91 درصد از شهرهای کشور آزاد است ولی بهتر است مردم به سفر نروند. هادیانفر درباره وضعیت سفرهای نوروزی نیز اظهار کرد: بنابر مصوبات ستاد ملی کرونا، در 91 درصد از شهرهای کشور سفر آزاد است، فقط 40 شهر وضعیت قرمز و نارنجی و محدودیت سفر دارند البته توصیه می‌کنیم که هموطنان سفر نروند.

با همه این هشدارها و با اعلام خبرهایی درباره نظارت وزارت بهداشت بر سفرهای نوروزی و مراکز ارائه خدمات گردشگری و با وجود یکه تازه کرونا در استانهایی مانند مازندران و این که مسئولان ستاد مقابله با این ویروس در سطح ملی و استانی بارها بر پرهیز از هرگونه سفر غیرضروری تاکید دارند اما متاسفانه همچنان شاهد مسافرت به استان های شمالی از جمله مازندران هستیم، موضوعی که با وجود گسترش ویروس کرونای جهش یافته انگلیسی، خطرناک‌تر از گذشته شده و ابتلای 7 مازندرانی به این ویروس آن را تایید می‌کند.

امروز با انجام مراسم رونمایی از واکسن ایرانی تولید وزارت دفاع که به یاد شهید محسن فخری زاده واکسن فخرا نام گرفته است، وزیر بهداشت اعلام کرد به زودی یکی از بهترین واکسن سازهای جهان خواهیم شد. سعید نمکی، وزیر بهداشت امروز در مراسم آغاز مرحله اول کارآزمایی بالینی تزریق واکسن کرونا «فخرا» با اشاره به تحریم‌های صورت گرفته علیه ایران در دوران شیوع کرونا، اظهار داشت: امروز می‌توانم با افتخار بگویم جمهوری اسلامی ایران تنها، تحریم‌زده و مظلوم از ظلم کسانی که حتی داروها را از فرزندان بیمار و سرطانی ما دریغ کردند و دروغ گفتند این کار را انجام ندادند، به عنوان کشوری مطرح در مدیریت کرونا در جهان می‌درخشد و بنده به عنوان کوچک‌ترین سرباز به این همدلی و وفاق افتخار می‌کنم.

از رونمایی واکسن فخرا تا توطئه بین‌المللی علیه ایرانیان با تست تقلبی توریست‌ها

وی با اشاره به توزیع واکسن در بین گروه‌های آسیب‌پذیر خاطرنشان کرد: ما معتبرترین واکسن‌ها برای واکسیناسیون وارد کردیم و می‌آوریم و برای پدیده واکسیناسیون نمایشی عجله نمی‌کنیم اما برای واکسیناسیون گروه‌های آسیب‌پذیر و استفاده از بهترین منابع واکسن عجله می‌کنیم و تا پایان اسفند تعداد قابل توجهی از گروه‌های آسیب‌پذیر جامعه را واکسیناسیون خواهیم کرد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه در بهار آینده یکی از بهترین و مهمترین واکسن‌سازهای دنیا خواهیم شد، گفت: اکنون واکسن برای گروه‌های آسیب‌پذیر را از جاهای مطمئن تهیه می‌کنیم.
منبع: تیک


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

تصاویر: ویرانی گسترده در روستای امام‌زاده ابراهیم گیلان

تربت حیدریه بیشترین بارش را تجربه خواهد کرد

کسب رتبه سوم نخستین جشنواره «کیش بهشت خانواده» توسط عکاس تربتی

تشکیل خانواده و فرزند آوری بدون زیر ساخت های مورد نیاز ممکن نیست

واژگونی خودرو در مه‌ولات دو کشته و مصدوم برجای گذاشت

مخازن آبهای زیرزمینی تربت حیدریه در وضعیت بحرانی است

اینجا تربت‌حیدریه، قلب جامعه کارگری نرم‌نرمک می‌تپد

احداث سه زمین ورزشی چمن مصنوعی در شهرک ولیعصر تربت حیدریه

10 مدرسه در دستور تخریب تربت حیدریه هنوز در حال استفاده است

اجرای طرح ایجاد باغچۀ سالم خانگی در شهرستان زاوه

ممیزی بیش از 130 هزار هکتار مراتع تربت‌حیدریه

قابلیت تبدیل شهر کَدکَن به قطب گردشگری ادبی شهرستان تربت‌حیدریه

زیارت آستان بقیع در حرم خورشید هشتم

جامعه‌ای که از اهداف و آرمان‌های خود با استدلال دفاع نکند تحلیل می‌رود

حمایت دانشگاهیان تربت‌حیدریه از دانشجویان مدافع فلسطین

پزشکیان: بزرگان ما وقتی مریض می‌شوند سریع به اروپا می‌روند؛ چرا برای اقتصاد بیمار به سراغ اروپا نمی‌روید؟

زنان تاریخ‌‌ساز؛ با اولین مهمانداران زن هواپیما در جهان آشنا شوید

تجهیز کلینیک احمدیه تربت حیدریه به دستگاه اسلیت لمپ چشم پزشکی

خواف شهری از عهد اشکانیان و ساسانیان

امام جمعه تربت حیدریه: اعضای شورای باید به وعده‌های باقی مانده خود عمل کنند

رقابت 4 هزار و 623 داوطلب کنکور سراسری در تربت حیدریه

کشت گندم و جو دیمی در بیش از4500 هکتار اراضی بخش رخ تربت حیدریه

خرافات عجیب ایرانیان دوران قاجار؛ از ناخن هدهد تا آش مخصوص شاه برای جلوگیری از وبا

پدیده جدید راه خواری در پارک پیشکوه تربت حیدریه+ جوابیه

بورسیه رتبه های زیر هزار کنکور برای پنجمین سال متوالی توسط خیر نیک اندیش تربتی

همه خدمات پیشگیری و درمان هاری به‌صورت کاملآ رایگان انجام می‌شود

رکورد جوجه ریزی سالانه مرغداری های شهرستان زاوه شکسته شد

رفع تداخل بیش از 21هزار هکتار اراضی شهرستان مه ولات

آتش بس ایران و اسرائیل موقتی است؟ / جعبه پاندورا باز شد

افزایش 51 درصدی تعهدات بلند مدت تامین اجتماعی منطقه تربت حیدریه در سال گذشته

تصاویر: مراسم هزار دف در روستای پالنگان

شرایط جدید بنیاد مسکن برای تامین قیر رایگان به زیان روستاهای محروم است

جاذبه های چشم‌نواز بهاری محیط زیست خراسان رضوی

نقش مؤثرشرکت نفت منطقه تربت حیدریه در تامین پایدار سوخت خراسان جنوبی

بی توجهی به مناسب سازی معابر تربت حیدریه، خطری در کمین کم توانها

در «رویدادی بی‌سابقه»، یک ستاره‌ مرده‌ زندگی را از سر گرفت

تصاویر: سیل در دوبی

نشست‌های شورای اداری باید خروجی داشته باشد/ جهش تولید با کار ظاهری محقق نمی‌شود / مردم از رفتار برخی کارمندان گلایه دارند/ عقب افتادگی سیاسی دلیل اصلی عقب ماندگی منطقه تربت حیدریه است

افزایش تعرفه ویزیت پزشکان و مسدود شدن سامانه بیمه سلامت

مرمت آثار تاریخی تربت‌حیدریه شتاب می گیرد

تاثیر تصمیم‌سازی سیاسی در تامین آب صنایع تربت‌ حیدریه

پیش‌بینی برداشت 300 تن کلزا از اراضی کشاورزی بخش رخ تربت حیدریه

بر طرف شدن مشکل راه ورودی و خروجی بیمارستان راشد زاوه

راننده خودروی حامل سوخت قاچاق در آتش سوخت

فقدان ویترین جذاب برای معرفی داشته‌های شهرستان/ کمربندی و زیان آن به اقتصاد گردشگری تربت حیدریه / کمبود سرویس بهداشتی / عرضه نامناسب سوغاتی شهرستان به گردشگران

تصاویر: مزرعه عروسک‌ها

آخرین مهلت ثبت نام بیمه رایگان مادران دارای بیشتر از سه فرزند روستایی و عشایری

توزیع بیش از 902 میلیون لیتر انواع فرآورده نفتی منطقه تربت حیدریه در سال گذشته

ساختمان 89 ساله اداره نوغان‌داری تربت‌حیدریه ثبت ملی شد

تصاویر: در خطر انقراض