بزرگنمایی:
مالکان مجتمع تجاری اداری زعفرانیه : قرار بود شهرداری تربتحیدریه سال ۱۳۹۲ یا در نهایت سال ۱۳۹۴ واحد تجاری ما را تحویل دهد، اما تا امروز شهرداران مختلف، تنها با وعده انتظار برای رسیدن به آینده خوش، ما را معطل نگه داشتند.
پایگاه خبری نوید تربت: http://www.navidtorbat.ir
نوید تربت- علیرضا حسینی مقدم- مالکان مجتمع تجاری اداری زعفرانیه تربتحیدریه معروف به «N2» که عملیات ساخت آن از 11 سال عبور کرده است، به دلیل وعدههای تکراری شهرداری در ادوار مختلف، هر از چند گاهی با مراجعه به مسوولان و رسانههای جمعی، خواستار رسیدگی به وضعیت خود شدهاند، اما هر بار با یک وعده جدید مواجه میشوند.
به گزارش خبرنگارنوید تربت و ایرنا، جمعی از مالکان مجتمع تجاری اداری زعفرانیه در تماس با خبرنگار ما گفتند: قرار بود شهرداری تربتحیدریه سال 1392 یا در نهایت سال 1394 واحد تجاری ما را تحویل دهد، اما تا امروز شهرداران مختلف، تنها با وعده انتظار برای رسیدن به آینده خوش، ما را معطل نگه داشتند.
آنها همچنین چند ویدئو مربوط به جلسه 27 بهمن پارسال (1403) که با حضور فرماندار، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر در محل پروژه برگزار و محقق نشدن آن گفت و گوها را نشان میدهد، در اختیار خبرنگار ما قرار دادند.
یکی از مالکان اظهار کرد: در محدوده بافت فرسوده، قطعه زمینی به مساحت 400 متر داشتم که سال 1386 شهرداری اعلام داشت این منطقه به دلیل قرار گرفتن در طرح نوسازی، «فریز» شده و چون اجازه فروش نداشتم، وادارم کردند زمینم را که آن زمان یک میلیارد ریال قیمت داشت، در قبال دریافت 2 واحد تجاری، در اختیار شهرداری قرار دهم.
علی خواجه با بیان اینکه شهرداری متعهد شد 2 واحد تجاریام را به من تا سال 1392 تحویل بدهد، افزود: به تعهد خودش که عمل نکرده هیچ، در این مدت تنها 100 متر از زمین من را شهرداری به مبلغ 70 میلیارد ریال فروخته است.
یکی دیگر از معارضان شهرداری گفت: سال 86 با شهرداری وارد قرارداد شده و به صورت اقساط یک واحد تجاری از شهرداری خریدم و طبق قرارداد، شهرداری موظف بود تا سال 92 به تعهد خودش عمل کند، اما تا این لحظه ما همچنان در انتظار تحقق وعده شهرداری هستیم.
محمود مختاری با بیان اینکه کلیه چکهای تحویلی به شهرداری در موعد مقرر پاس شده و هیچ بدهی به شهرداری ندارم، افزود: در آخرین مذاکرات صورت گرفته، آقای فرختبار شهردار تربتحیدریه اعلام داشت: با قرارگاه خاتم الانبیا به تفاهم رسیدیم و قول دادهاند بیایند و کار را تمام کنند و لذا قرار شد ظرف 2 هفته آینده به ما جواب قطعی بدهند.
یکی دیگر از مالکان گفت: سال 93 بابت یک باب واحد تجاری، به مبلغ 11 میلیارد ریال با شهرداری وارد عقد قرارداد شده و مقرر شد مبلغ 900 میلیون ریال به صورت نقد و بقیه را، هنگام تحویل یعنی یک سال بعد، بپردازم.
طلعت سالم افزود: مابقی شامل 100 میلیون ریال در زمان تحویل و 100 میلیون ریال باقی مانده را هنگام ثبت سند واحد تجاری، باید بپردازم.
به گفته وی، بر خلاف ادعای شهرداری که خریداران در پرداخت چک آخر به شهرداری بدهکار هستند، هیچ بدهی به جز 2 مبلغ یاد شده آن هم در زمان تحویل مِلک، به شهرداری بدهکار نیستم.
جنگ 12 روزه اسراییل محاسبات ما را برهم زد
شهردار تربتحیدریه در پاسخ به این اظهارات به خبرنگار ما گفت: قرار بود تابستان امسال مشکل برطرف شود، اما رخدادهای اخیر مانند جنگ تحمیلی 12 روزه رژیم صهیونیستی، محاسبات ما را برهم زد.
وحید فرختبار با بیان اینکه پروژه «N2» دارای اشکالات فنی بسیار است، افزود: نداشتن پله برقی، نخریدن تاسیسات حرارتی و برودتی در آن زمان که تهیه آن اکنون که بسیار هزینه بر است، همچنین سنگهای ضلع جنوبی در حال ریزش و نمای ضلع شمالی نیز دارای تاییدیه آتشنشانی و ایمنی نیست.
وی بیان کرد: در ضلع شرقی، گودالی وجود دارد که خیلی خطرناک و به حال خودش رها شده و قصد داریم در قالب تعریف یک پروژه الحاقی، ضمن بازطراحی مجدد، از آنجا که ساختمان فاقد موتورخانه است، در یک ساختمان جدید الحاقی به مساحت سه هزار مترمربع، این کمبودها را برطرف سازیم.
شهردار تربت حیدریه ادامه داد: برای رفع اینها، از شرکت مشاور خواستیم نقشه ساختمان را مطالعه و سپس ضمن محاسبه ریالی، اسناد مناقصه را به ما تحویل دهد که این کار نیز انجام شد.
فرخ تبار افزود: لذا بر اساس فهرست بهای 1404 هزینه مجموع پروژه موجود و ساختمان الحاقی به مبلغ 2 هزار و20 میلیارد ریال، در سامانه شهرداری بارگذاری شد.
وی با بیان اینکه منتظر دریافت پاسخ از سوی پیمانکار ذیصلاح بودیم، گفت: اما جنگ تحمیلی 12 روزه اسراییل علیه ایران، وضعیتی را در کشور بوجود آورد که کسی استقبال نکرد و طبق مقررات باید حداقل سه پیمانکار ذیصلاح شرکت کنند و ما باید مناقصه مرحله دوم را اجرا، اما شوربختانه در این مرحله نیز، هیچ پیمانکاری شرکت نکرد.
شهردار تربت حیدریه با بیان اینکه بر این اساس وارد مرحله سوم و از آنجا که در این مرحله با یک پیمانکار ذیصلاح هم میتوان پاکتهای پیشنهادی را باز کرد، افزود: شرایط اعلامی ما در این مناقصه آن است که اعلام کردیم 30 درصد مبلغ، از منابع شهرداری و بقیه از محل فروش زمینهایی که در داخل شهر و متعلق به شهرداری است، پرداخت خواهد شد.
فرخ تبار گفت: در دیداری که هفته گذشته با مالکان داشتیم، از آنها خواستیم 2 هفته به ما فرصت بدهند تا نتیجه مناقصه سوم برای ما مشخص و اگر در این مرحله نیز پیمانکاری نیامد، با نماینده مجلس و فرماندار وارد مذاکره شده و تصمیم دیگری اتخاذ بشود که البته مورد تایید سازمان بازرسی نیز باشد.
وی ادامه داد: این تنها مالکان نیستند که با ما مماشت کردهاند، بلکه ما نیز بابت تاخیر در پرداخت یا نپرداختن چک آخر، با آنها مماشات داشتهایم.