آخرین مطالب

نماینده تربت حیدریه، زاوه و مه ولات؛

میزان سرمایه گذاری در منطقه تربت حیدریه را از مرز10هزار میلیارد تومان عبور داده ایم اقتصادی

میزان سرمایه گذاری در منطقه تربت حیدریه را از مرز10هزار میلیارد تومان عبور داده ایم

  بزرگنمایی:

پایگاه خبری نوید تربت: Navidtorbat.ir

با راه اندازی واحدهای تولیدی برای بیش از 10 هزارنفر اشتغال ایجاد می گردد

رونق و توسعه اقتصادی منطقه تربت حیدریه چند سالی است با حفظ بخش کشاورزی و خدمات در مسیر رشد بخش صنعت معدن و گردشگری قرار گرفته است بطوریکه شروع عملیات ساخت کارخانه فولاد و نیروگاه برق، جذب سرمایه گذاری های کلان و شروع به ساخت دیگر واحدهای تولیدی در مدت اخیر خود گواه بیدار نمودن پتانسیل های خفته شهرستان بعد از گذشت چند دهه است و این خود نوید دهنده اتفاقات بزرگی در راه توسعه همه جانبه تربت حیدریه در آینده می باشد.

 در این میان سعید باستانی نماینده مردم تربت حیدریه زاوه و مه ولات بر خلاف معمول، به کارهای زود بازده روی نیاورده و با ریسکی بالا به کار های زیربنایی که ممکن است اثرات آن را مردم در کوتاه مدت لمس نکنند پرداخته تا منطقه تربت حیدریه این بار راهی جدید را برای پیشرفت و توسعه ای که سالهاست مستحق آن است بپیماید.

 

با راه اندازی واحدهای تولیدی برای بیش از 10 هزارنفر اشتغال ایجاد می گردد

 دکتر باستانی در گفتگو با نوید خراسان چنین می گوید: در ابتدا با ورود به کمیسیون صنایع و معادن مجلس  بعنوان سخنگو و با صرف نمودن وقت دوساله، بر آماده نمودن زیرساختها، بررسی آسیب ها و پیدا نمودن راهکارهای برون رفت از وضعیتی که در طی سه دهه اخیر صنعت تربت حیدریه با آن روبرو بوده است تکیه نمودم و فرصت های سرمایه گذاری منطقه را با رویکرد حفظ و تقویت بخش خدمات و کشاورزی،، بر روی صنعت و گرشگری متمرکز کردم. بطوریکه شاید تا همین 2 سال پیش این یک شعاربود که بتوان در تربت حیدریه صنعت و گردشگری را موتور محرک شهرستان بنامیم. اما این اتفاق با شناخت ظرفیت ها و پتانسیل هایی همچون نیروی انسانی نخبه، وجود معادن، محصولاتی مانند زعفران، پسته، ابریشم، قرار گرفتن در بهترین نقطه ممکن برای سرمایه گذاری که از دیرباز این شهرستان همراه خود داشته عملی شد و با فراهم آمدن زیر ساختهایی همچون برق، گاز، راههای ارتباطی و از همه مهمتر به حرکت در آوردن صنایع بزرگی همچون فولاد و نیروگاه (برای هموار نمودن راه سرمایه گذاران در شهرستان) باعث شد تا ورود سرمایه گذاران به منطقه تربت حیدریه راحتتر شود و در واقع با اطمینان خاطر به سرمایه گذاری در منطقه تربت حیدریه بپردازند.

وی ادامه داد: نتیجه این شد که در حال حاضر واحدهایی همچون فولاد رخ، نیروگاه برق راشد، کربن پلاسمای مه ولات، الیاف زاوه ، کاشی اسلب ، خاکهای صنعتی، مجتمع تفریحی اقامتی ملل، مجتمع پرورش مرغ 160 هزار قطعه ای، کارخانه نوآفرینی زنجیره زعفران، نایلون و کارتن کاشی، بورس زعفران و پروژه تکمیل شبکه فاضلاب  و راه اندازی تصفیه خانه با رقم سرمایه گذاری بیش از 10 هزار میلیارد تومان در حال احداث و یا بهره برداری هستند. برخی پروژه ها مانند بورس و انبار زعفران، کارتن و نایلون، سد نسر و ورزشگاه آزادی به بهره برداری رسیده، کارخانه نوآفرینی زعفران و مجتمع مرغ 160هزار قطعهای در طی یکماه آینده افتتاح میشود و بقیه طرحها هم بین یکسال و نیم تا سه سال آینده به بهره برداری می رسد که بر این اساس تا سال 1400با راه اندازی این واحدهای تولیدی برای بیش از 10 هزارنفر اشتغال مستقیم و غیرمستقیم ایجاد خواهد شد.

 

به دنبال ایجاد زیرساختها و فرصت های شغلی در سه حوزه کشاورزی، صنعت و گردشگری رفتیم

از آنجاییکه در بخش صنعت و گردشگری عقب ماندگی هایی از گذشته در منطقه وجود داشت و از طرفی سقف اشتغال در بخش کشاورزی و بخصوص خدمات پر شده است ،با رویکرد حفظ و تقویت بخش کشاورزی و خدمات  و نیز گره زدن آن با صنعت و گردشگری به دنبال ایجاد زیرساختها و ایجاد فرصت های شغلی در سه حوزه کشاورزی، صنعت و گردشگری رفتیم که تا کنون در حوزه صنعت و معدن 72 فرصت سرمایه گذاری جدید با توجه به پتانسیل ها و نیازهای منطقه در بخشهای مختلف صنایع غذایی ،معدنی، فلزی، پوشاک وغیره احصا شده است.

وی افزود: همچنین حوزه گردشگری وصنایع دستی منطقه تربت حیدریه را با فراهم نمودن زیرساختهای گردشگری متحول نموده ایم بطوریکه تا کنون با راه اندازی اقامتگاههای بومگردی، صنایع دستی، موزه، جشنواره تخصصی  و تور گردشگری، حدود 200 شغل در این حوزه ایجاد شده است و16طرح دیگربرپایه گردشگری مانند؛ اقامتگاه بومگردی ، بازارچه صنایع دستی، مجموعه خدمات گردشگری ، خانه صنایع دستی و....در دست اجرا است که با بهره برداری از این طرحها بیش از 600 شغل در این حوزه ایجاد می شود.

 

اختصاص 10 میلیارد تومان به بهسازی ورودی شهرتربت حیدریه از سمت مشهد

دکتر باستانی ادامه داد: برای بهبود وضعیت حوزه گردشگری ابتدا ورودی های شهر را می بایستی بهبود می بخشیدیم که در این راستا بهسازی ورودی شهرتربت حیدریه از سمت مشهد (پل کمربندی تا جاده دوغشک) به اعتبار 10 میلیارد تومان با تخصیص 100 درصد در حال اجرا است که شامل: تعریض، آسفالت،آیلند گذاری، ایجاد دو میدان در ورودی بلوار انقلاب شهرک و ابتدای جاده دوغشک ونیز ایجاد زیر گذر برای بیمارستان امام حسین است که تا پایان سال به اتمام می رسد.

 

نماینده مردم در مجلس گفت: برای جذب بهتر توریسم(گردشگر) ومعرفی زعفران منطقه به گردشگران، بهسازی آیلند بلوار امام رضا ورودی از سمت مشهد را در اختیار شرکت های فعال در حوزه زعفران منطقه گذاشته ایم تا حا ل و هوای ورودی شهر را با تبلیغات محیطی و نصب المانها زعفرانی کنند. همچنین برداشتن پل چهار راه خواف و بهسازی ورودی از سمت خواف و رفع بوی بد تصفیه خانه از سمت گناباد از دیگر اقدامات برای جذابیت ورودی های شهر بوده است.

4میلیارد تومان نیز برای بهسازی ورودی شهرتربت حیدریه از سمت زاوه در اختیار شهرداری قرار داده ایم که در حال اجرا است. در این بین مشکلی در در ورودی روستای صومعه وجود دارد که درخواست خود اهالی در هنگام واگذاری زمین هایشان جهت بهسازی بلوار، ایجاد پل هایی برای برای عبورو مرور احشامشان  نموده بودند، اما بعد اجرای پل با توجه به مشکلات جدید بوجود آمده نارضی و باز تقاضایی داشتند که باعث شد یکی از پل ها کوتاه تر شود.

 

برای راه اندازی واحدهای جدید صنعتی نباید منتظر افتتاح طرحهای قبلی باشیم

باستانی گفت: زمان بهره برداری از پروژه ها متفاوت است و دارای نرمی است که در کشور نیز وجود دارد. بعنوان مثال ساخت یک کارخانه فولاد زمانی به مراتب بیشتر از ایجاد یک صنعت کوچک دیگر می برد بنابر این در مدت زمانی که صرف ساخت این صنایع بزرگ می شود نباید منتظر بمانیم بلکه بلکه بایستی همزمان سراغ جذب سرمایه گذار و ایجاد پروژه های جدید برویم. در واقع صحیح نیست منتظر افتتاح طرحهای قبلی باشیم و پس از آن برای کلنگ زنی های جدید اقدام نماییم ، معطل ماندن فرصت سوزی و ظلم به مردم است.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: قطعا کاستی هایی در حوزه های زندگی شهری و روستایی مردم منطقه وجود دارد که می پذیریم و به دنبال رفع آنها هستیم اما برای تحقق دورنمای توسعه اقتصادی که برای منطقه تربت حیدریه تعریف کرده ایم همه باهم  بایستی کمک کنیم تا از این مرحله عبور و با صنعتی شدن منطقه شاهد شکوفایی اقتصادی باشیم. وقتی در شهرستان همجوار ما که شاید مورد مثال برخی باشد 450 واحد صنعتی و تولیدی در20 سال شکل گرفته است در حالیکه ما دارای 70 واحد هستیم، این یعنی عقب ماندگی در صنعت و به همین دلیل  بایستی به جذب سرمایه گذار و راه اندازی واحدهای جدید صنعتی شتاب بیشتری بدهیم نه اینکه معطل افتتاح طرحهای قبلی باشیم. در همین راستا در سه سال گذشته بر روی  بخش صنعت و گردشگری منطقه متمرکز شده و توانسته ایم در طی سه سال عدد سرمایه گذاری در شهرستان را از مرز10هزار میلیارد تومان عبور دهیم در حالیکه با توقف و معطل ماندن بر روی یک طرح صنعتی به چنین توفیقی دست نمی یافتیم.

وی گفت: با این رقم سرمایه گذاری، بیش از 5 هزار شغل مستقیم برای مردم منطقه در سه سال آینده ایجاد می شود و این میسر نشده است مگر با تکیه بر پتانسیل و نیروی بالقوه شهرستان که آن را به فعل در آوردیم بطوریکه با حضور سرمایه گذاری های چند هزار میلیاردی در فولاد و نیروگاه و فاضلاب، اکنون سرمایه گذاری های اخیر در صنعت را خود تربتی ها انجام میدهند و این ادامه دارد.

 

با حضور وزرا و مسؤلین در منطقه مشکلات پروژه های کلان را رفع نموده ایم

نماینده مجلس در باره حضور زیاد وزرا و مسئولین عالی رتبه کشور در شهرستان گفت: در هر کجای ایران که رشد و توسعه ای در منطقه ای شکل گرفته است مسئولینش با دیپلماسی قوی اداری با وزراتخانه ها و سازمانها، آن توسعه را رقم زدند و این مسیر بدون توجه به این مهم محقق نمی شود. بنابر این از روز اول کاری ام آشنا نمودن مسئولین عالی رتبه کشور را با ظرفیت و استعداد منطقه تربت حیدریه که سالها مغفول مانده بود در دستور کار قرار داده ام. حضور مسئولین عالی رتبه کشور در شهرستان برای افتتاح و کلنگ زنی بعنوان یک حرکت نمادین است، هدف اصلی حضورشان رفع مشکلات پروژه های کلان است بطوریکه با حضور وزرا تا کنون در بخشهای مختلف  و بخصوص پروژه های  صنعتی مشکلاتی زیادی را رفع نمودیم.

وی افزود: شاید در پروسه نامه نگاری، بایستی ماهها و حتی سالها به دنبال رفع موانع باشیم اما وقتی وزرا و دیگر مقامات  از نزدیک در جریان ظرفیت ها و مشکلات منطقه قرار میگیرند خودشان پیگیر رفع موانع می شوند. بطوریکه با حضور وزیر ارتباطات تا کنون 80 میلیارد توان اعتبار در این حوزه درافت کرده ایم و یا با حضور رییس مجلس مشکل زمینهای فولاد را برطرف کردیم، با حضور وزیر کار مشکل فنی و حرفه ای و مجوز ایجاد اداره تامین اجتماعی مه لات و در آخرین مورد پس از حضور وزیر صنعت، مشکل کارخانه فولاد رخ در بانک توسعه و معدن حل شد.

 

با تلاش فراوان اعتبارات ملی را به سمت بهسازی جاده زاوه سوق دادیم

باستانی به اقدامات در حوزه راهها اشاره کرد وگفت: بهسازی جاده زاوه که تا کنون بخشی از آن انجام شده است از ردیف اعتبارات  ملی است و چون چند شهرستان  زاوه، خواف، تربت جام و تایباد در این پروژه سهیم هستند، در سالهای گذشته بیشتر اعتبارات را تربت جام می گرفته است. اما دو سال است که ما ورود کرده ایم به این ردیف اعتبار و توانستیم  این اعتبارات را به سمت بهسازی جاده زاوه ببریم، بطوریکه پارسال بخشی از آن اجرا و امسال نیز10 میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته که بهسازی جاده تا قلعه نو صفی آباد در حال اجرا است وبعد تا چخماق ادامه می یابد.

نماینده مردم درمجلس گفت: همچنین با حضور وزیر راه و شهرسازی، احداث باند دوم جاده زاوه با 23 میلیارد تومان اعتبار آغاز که امسال 10 کیلومتر اول آن به اتمام می رسد و در سال آینده هم کیلومتر های بعدی طرح اجرا خواهد شد.

 وی افزود: امسال بهسازی ورودی تربت حیدریه از سمت مشهد نیز با 10 میلیارد تومان اعتبار به پایان می رسد.


http://t.me/navidtorbatkabar


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

رقابت 4 هزار و 623 داوطلب کنکور سراسری در تربت حیدریه

کشت گندم و جو دیمی در بیش از4500 هکتار اراضی بخش رخ تربت حیدریه

خرافات عجیب ایرانیان دوران قاجار؛ از ناخن هدهد تا آش مخصوص شاه برای جلوگیری از وبا

پدیده جدید راه خواری در پارک پیشکوه تربت حیدریه+ جوابیه

بورسیه رتبه های زیر هزار کنکور برای پنجمین سال متوالی توسط خیر نیک اندیش تربتی

همه خدمات پیشگیری و درمان هاری به‌صورت کاملآ رایگان انجام می‌شود

رکورد جوجه ریزی سالانه مرغداری های شهرستان زاوه شکسته شد

رفع تداخل بیش از 21هزار هکتار اراضی شهرستان مه ولات

آتش بس ایران و اسرائیل موقتی است؟ / جعبه پاندورا باز شد

افزایش 51 درصدی تعهدات بلند مدت تامین اجتماعی منطقه تربت حیدریه در سال گذشته

تصاویر: مراسم هزار دف در روستای پالنگان

شرایط جدید بنیاد مسکن برای تامین قیر رایگان به زیان روستاهای محروم است

جاذبه های چشم‌نواز بهاری محیط زیست خراسان رضوی

نقش مؤثرشرکت نفت منطقه تربت حیدریه در تامین پایدار سوخت خراسان جنوبی

بی توجهی به مناسب سازی معابر تربت حیدریه، خطری در کمین کم توانها

در «رویدادی بی‌سابقه»، یک ستاره‌ مرده‌ زندگی را از سر گرفت

تصاویر: سیل در دوبی

نشست‌های شورای اداری باید خروجی داشته باشد/ جهش تولید با کار ظاهری محقق نمی‌شود / مردم از رفتار برخی کارمندان گلایه دارند/ عقب افتادگی سیاسی دلیل اصلی عقب ماندگی منطقه تربت حیدریه است

افزایش تعرفه ویزیت پزشکان و مسدود شدن سامانه بیمه سلامت

مرمت آثار تاریخی تربت‌حیدریه شتاب می گیرد

تاثیر تصمیم‌سازی سیاسی در تامین آب صنایع تربت‌ حیدریه

پیش‌بینی برداشت 300 تن کلزا از اراضی کشاورزی بخش رخ تربت حیدریه

بر طرف شدن مشکل راه ورودی و خروجی بیمارستان راشد زاوه

راننده خودروی حامل سوخت قاچاق در آتش سوخت

فقدان ویترین جذاب برای معرفی داشته‌های شهرستان/ کمربندی و زیان آن به اقتصاد گردشگری تربت حیدریه / کمبود سرویس بهداشتی / عرضه نامناسب سوغاتی شهرستان به گردشگران

تصاویر: مزرعه عروسک‌ها

آخرین مهلت ثبت نام بیمه رایگان مادران دارای بیشتر از سه فرزند روستایی و عشایری

توزیع بیش از 902 میلیون لیتر انواع فرآورده نفتی منطقه تربت حیدریه در سال گذشته

ساختمان 89 ساله اداره نوغان‌داری تربت‌حیدریه ثبت ملی شد

تصاویر: در خطر انقراض

اضافه شدن دو رشتۀ تحصیلات تکمیلی به دانشکدۀ پرستاری و مامایی تربت حیدریه

یدیعوت احارونت: انتظار نمی‌رود پاسخ اسرائیل شامل اقدام نظامی در خاک ایران باشد / آمریکا بر اسرائیل برای جلوگیری از کشیده شدن به یک جنگ منطقه‌ای فشار می‌آورد

95 درصد جمعیت رشتخوار به تولید پسته مشغول هستند

چند حقیقت شگفت انگیز درباره هوش حیوانات که نمی دانستید

رضا نصری: اقدام نظامی ایران علیه اسرائیل «پاسخ» بود، نه «حمله»/ می‌خواهند ایران را مقصر این درگیری جلوه دهند

افزایش بیش از 48 درصد میزان باراندگی در تربت‌حیدریه

تصاویر: مسابقات کشتی چوخه در گود زینل خان

رونق اقتصادی برای دست‌اندرکاران نوغان‌دار خراسان رضوی

توزیع 350 سبد غذایی بین زنان باردار تربت حیدریه

عطار نیشابوری مسافر هفت شهر عشق که سیمرغ را تا قاف پرواز داد

سه ویرانه باستانی شگفت‌انگیز که شاید نام آنها را نشنیده باشید

طبق قرارداد بازارچه آداک یک سازه موقت است/ پایان قرار داد، عدم تمکین سرمایه گذار و ورود سازمان بازرسی به پرونده/ اصرار سرمایه گذار بر ادامه تصرف غیر قانونی بازارچه/ احداث پارکینگ طبقاتی/ برگزاری مزایده برای واگذاری مغازه ها/ راهی جز پلمپ بازارچه آداک نداشتیم/ با یک قرارداد شفایی از کسبه ماهی 231 میلیون تومان دریافت می کنند/ چاره ای جز رسانه ای کردن برایمان باقی نماند

بخش زیادی از معضلات جامعه با امر به معروف و نهی از منکر برطرف می شود

گزارش تصویری؛ نگاهی متفاوت به برگزاری نماز عید فطر از دریچه لنز دوربین

اگر جلوی پروژه‌های سدسازی ترکیه گرفته نشود، آذربایجان غربی و شرقی و اردبیل با آسیب جدی مواجه می‌شوند

رهبر معظم انقلاب: جمهوری اسلامی درصدد آن نیست کسانی را به زور وادار به دین‌داری کند، اما در مقابل هنجارشکنی دینی هم وظیفه دارد و نباید کوتاهی کنیم

10 مورد از سردترین شهرهای جهان؛ سردترین شهر دنیا در کدام کشور قرار دارد؟

صدور 118 موافقت اصولی و پروانۀ بهره‌برداری مراکز درمانی در منطقه تربت حیدریه

افتتاح اولین واحد تولید مرغ تخمگذار در شهرستان رشتخوار

پیش بینی اشتغال 697 نفر در شهرستان تربت حیدریه