آخرین مطالب

مدیرمسؤل جمهوری اسلامی درباره درگذشت مهسا امینی: اعتماد مردم دچار لطمه شده سیاسی

مدیرمسؤل جمهوری اسلامی درباره درگذشت مهسا امینی: اعتماد مردم دچار لطمه شده

  بزرگنمایی:
حجت الاسلام والمسلمین مسیح مهاجری نوشت: ابتدا نگاهتان را به مردم و نوع حکمرانی تغییر بدهید، سپس از مردم بخواهید به قانون و احکام دین عمل کنند.

پایگاه خبری نوید تربت:www.navidtorbat.ir
اگر مبارزه با علت را کنار بگذارید و به سراغ معلول بروید و آن را به نیروی انتظامی بسپارید، نه‌تنها این نیرو نمی‌تواند از پس آن برآید، بلکه اگر ارتش و سپاه و بسیج را هم به صحنه بیاورید و از ارتش‌های کشورهای همسایه هم کمک بگیرید توفیقی در وادار کردن مردم به انجام قانون و احکام شرعی به دست نخواهید آورد. 
  حجت الاسلام والمسلمین مسیح مهاجری نوشت: ابتدا نگاهتان را به مردم و نوع حکمرانی تغییر بدهید، سپس از مردم بخواهید به قانون و احکام دین عمل کنند. مردم، ذاتاً خواهان قانون و شرع و اخلاقند و جامعه سالم را دوست دارند. آنها اگر حکمرانانی مقید به اجرای عدالت داشته باشند، خودشان به انجام امر بمعروف و نهی از منکر قیام خواهند کرد. 
 

ه گزارش شفقنا، متن یادداشت مدیر مسئول جمهوری اسلامی که به مناسبت درگذشت مهسا امینی منتشر شده به این شرح است: هزار بار طواف کعبه کردن و ضریح منور پیامبر را بوسیدن، صدها بار قبر مطهر امام حسین را زیارت کردن و ده‌ها بار با پای پیاده به زیارت اربعین رفتن ثوابش با ثواب حفاظت از جان یک انسان برابری نمی‌کند.

هنوز ما مردم عادی نمی‌دانیم درباره مرگ ناگهانی «مهسا امینی» کدام روایت مقرون به صحت است. آنچه فیلم منتشر شده توسط نیروی انتظامی نشان می‌دهد، یا اینکه گفته شده در حین انتقال به محل گشت ارشاد مورد ضرب و شتم قرار گرفته، یا دارای سابقه بیماری قلبی بوده و یا چیز دیگری که هنوز نشنیده‌ایم. مهم‌تر از اینها اینست که اعتماد مردم دچار لطمه شده است. یکی از ویژگی‌های نظام جمهوری اسلامی در آغاز تاسیس این بود که هرچه مسئولین این نظام در هر رده‌ای می‌گفتند همه آن را باور می‌کردند ولی اکنون چنین نیست. این بی‌اعتمادی، خسران بزرگی است که در وقایعی از قبیل مرگ مهسا امینی خود را نشان می‌دهد آنهم چه نشان دادنی!

از اینها همه که بگذریم، موضوع مهم‌تر اینست که حضرات مسئولین همواره در وقایعی که غافلگیرشان می‌کنند، به دنبال معلول می‌گردند و حداکثر کاری که انجام می‌دهند – اگر واقعاً انجام شود و به فرجام برسد – مبارزه با همان معلول است. این روش، هرگز عامل اصلی این رویدادها که علت به وجود آورنده این معلول‌هاست را از بین نمی‌برد. دستورهائی که برای پیگیری مرگ این دختر 22ساله کردستانی صادر شده‌اند، همگی ناظر بر روشن ساختن چگونگی حادثه و چرائی مرگ او هستند. این اقدام هم لازم است ولی با انجام آن، ریشه این قبیل حوادث خشکانده نمی‌شود.

این روزها به خاطر اینکه ممکن است یک یا دو مامور گشت ارشاد مرتکب خطائی شده باشند، عده‌ای نیروی انتظامی را زیرسوال می‌برند و آنهمه تلاش و خدمت این نیرو را و آنهمه فداکاری و شهید دادن‌های این مجموعه برای حفاظت از امنیت کشور و مقابله با اشرار و خائنین را به فراموشی می‌سپارند. تردیدی نیست که آن یک یا چند نفر خاطی گشت ارشاد باید مجازات شوند ولی خطای آنها را نباید به حساب کل نیروی انتظامی گذاشت. از یک پزشک اگر خطائی سر بزند، نمی‌توان جامعه پزشکی را خطاکار دانست. مهم‌تر اینکه در چنین حوادثی، نیروی انتظامی را زیرسوال بردن نیز نوعی برخورد با معلول و به فراموشی سپردن علت است. با چنین روشی نه‌تنها هرگز به نتیجه مطلوب که خشکاندن ریشه برخوردهای غیرمنطقی و غیرانسانی با پدیده‌هائی از قبیل بدحجابی و بی‌حجابی است نخواهیم رسید، بلکه بر حجم چنین مشکلاتی افزوده خواهد شد.

در اینکه امر بمعروف و نهی از منکر یک واجب دینی است، تردیدی وجود ندارد، انجام این واجب نیز در صورتی که شرایط آن فراهم باشد لازم است اما سوال اساسی اینست که آیا ما شرایط لازم را فراهم کرده‌ایم؟ وقتی شرایط امر بمعروف و نهی از منکر فراهم نباشد، مبارزه با منکراتی از قبیل بدحجابی و بی‌حجابی و عوارض مربوط به آنها در چارچوب مبارزه با معلول قرار خواهد داشت که هرگز به جائی نخواهد رسید. اگر شما به قانون در تمام زمینه‌ها عمل کنید، عدالت را در بسترهای اقتصادی، قضائی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اخلاقی اجرا نمائید، مردم را از فقر و بیکاری و تنگناهای معیشتی نجات بدهید و با مردم صادق باشید بطوری که هیچ تضادی میان گفتارها و رفتارهایتان احساس نکنند، در چنان شرایطی مطمئن باشید مردم به شما اعتماد خواهند کرد، نه فقط به قانون بلکه حتی به خواسته‌های معقول و منطقی شما عمل خواهند نمود و به احکام شرع با جان و دل پای‌بندی نشان خواهند داد. حتی به مرحله بالاتر از این نیز می‌توانید برسید و آن اینکه بدون دخالت شما، مردم اگر مشاهده کنند کسی به قانون یا حکم شرعی عمل نمی‌کند، خودشان با او برخورد خواهند کرد و مانع گسترش اقدامات خلاف در جامعه خواهند شد. مبارزه با علت یعنی این. ولی اگر مبارزه با علت را کنار بگذارید و به سراغ معلول بروید و آن را به نیروی انتظامی بسپارید، نه‌تنها این نیرو نمی‌تواند از پس آن برآید، بلکه اگر ارتش و سپاه و بسیج را هم به صحنه بیاورید و از ارتش‌های کشورهای همسایه هم کمک بگیرید توفیقی در وادار کردن مردم به انجام قانون و احکام شرعی به دست نخواهید آورد.

    نتیجه این نیست که اجرای قانون و امر به معروف و نهی از منکر را کنار بگذارید، بلکه اینست که ابتدا نگاهتان را به مردم و نوع حکمرانی تغییر بدهید، سپس از مردم بخواهید به قانون و احکام دین عمل کنند. مردم، ذاتاً خواهان قانون و شرع و اخلاقند و جامعه سالم را دوست دارند. آنها اگر حکمرانانی مقید به اجرای عدالت داشته باشند، خودشان به انجام امر بمعروف و نهی از منکر قیام خواهند کرد و قرآن کریم هم به همین دلیل است که این فریضه بسیار مهم را برعهده مردم دانسته است «کُنْتُمْ خَیْرَ اُمَّهٍ اُخْرِجَتْ لِلنَّاسِ تَامُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَتَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْکَر…» صدق‌الله العلی العظیم.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

کاهش30 درصدی مصرف سوخت تراکتورهای خواف با نصب سامانه ردیاب

تعویض 500 هزار کولر آبی پرمصرف در خراسان رضوی

نمایشگاه نقاشی "سرزمین مادری" در تربت‌حیدریه دایر شد

در منطقه تربت حیدریه قدرت مانور زیادی برای وصول مالیات نداریم

افتتاح اتاق بهداشت مدارس در منطقه تربت حیدریه

وقوع سه همسرکُشی شب هولناکی را در پایتخت خراسان رضوی رقم زد

همکاری ‌روابط عمومی بیشتر دستگاه‌های اجرایی با کنگره ملی شهدا ضعیف است

خشک شدن ‌70 درصد قنات‌های تربت‌حیدریه در پی خشکسالی‌های اخیر

تصاویر: طبیعت بهاری هورامان تخت

دستگیری حفاران غیرمجاز اماکن تاریخی در تربت‌حیدریه

تصاویر: ویرانی گسترده در روستای امام‌زاده ابراهیم گیلان

تربت حیدریه بیشترین بارش را تجربه خواهد کرد

کسب رتبه سوم نخستین جشنواره «کیش بهشت خانواده» توسط عکاس تربتی

تشکیل خانواده و فرزند آوری بدون زیر ساخت های مورد نیاز ممکن نیست

واژگونی خودرو در مه‌ولات دو کشته و مصدوم برجای گذاشت

مخازن آبهای زیرزمینی تربت حیدریه در وضعیت بحرانی است

اینجا تربت‌حیدریه، قلب جامعه کارگری نرم‌نرمک می‌تپد

احداث سه زمین ورزشی چمن مصنوعی در شهرک ولیعصر تربت حیدریه

10 مدرسه در دستور تخریب تربت حیدریه هنوز در حال استفاده است

اجرای طرح ایجاد باغچۀ سالم خانگی در شهرستان زاوه

ممیزی بیش از 130 هزار هکتار مراتع تربت‌حیدریه

قابلیت تبدیل شهر کَدکَن به قطب گردشگری ادبی شهرستان تربت‌حیدریه

زیارت آستان بقیع در حرم خورشید هشتم

جامعه‌ای که از اهداف و آرمان‌های خود با استدلال دفاع نکند تحلیل می‌رود

حمایت دانشگاهیان تربت‌حیدریه از دانشجویان مدافع فلسطین

پزشکیان: بزرگان ما وقتی مریض می‌شوند سریع به اروپا می‌روند؛ چرا برای اقتصاد بیمار به سراغ اروپا نمی‌روید؟

زنان تاریخ‌‌ساز؛ با اولین مهمانداران زن هواپیما در جهان آشنا شوید

تجهیز کلینیک احمدیه تربت حیدریه به دستگاه اسلیت لمپ چشم پزشکی

خواف شهری از عهد اشکانیان و ساسانیان

امام جمعه تربت حیدریه: اعضای شورای باید به وعده‌های باقی مانده خود عمل کنند

رقابت 4 هزار و 623 داوطلب کنکور سراسری در تربت حیدریه

کشت گندم و جو دیمی در بیش از4500 هکتار اراضی بخش رخ تربت حیدریه

خرافات عجیب ایرانیان دوران قاجار؛ از ناخن هدهد تا آش مخصوص شاه برای جلوگیری از وبا

پدیده جدید راه خواری در پارک پیشکوه تربت حیدریه+ جوابیه

بورسیه رتبه های زیر هزار کنکور برای پنجمین سال متوالی توسط خیر نیک اندیش تربتی

همه خدمات پیشگیری و درمان هاری به‌صورت کاملآ رایگان انجام می‌شود

رکورد جوجه ریزی سالانه مرغداری های شهرستان زاوه شکسته شد

رفع تداخل بیش از 21هزار هکتار اراضی شهرستان مه ولات

آتش بس ایران و اسرائیل موقتی است؟ / جعبه پاندورا باز شد

افزایش 51 درصدی تعهدات بلند مدت تامین اجتماعی منطقه تربت حیدریه در سال گذشته

تصاویر: مراسم هزار دف در روستای پالنگان

شرایط جدید بنیاد مسکن برای تامین قیر رایگان به زیان روستاهای محروم است

جاذبه های چشم‌نواز بهاری محیط زیست خراسان رضوی

نقش مؤثرشرکت نفت منطقه تربت حیدریه در تامین پایدار سوخت خراسان جنوبی

بی توجهی به مناسب سازی معابر تربت حیدریه، خطری در کمین کم توانها

در «رویدادی بی‌سابقه»، یک ستاره‌ مرده‌ زندگی را از سر گرفت

تصاویر: سیل در دوبی

نشست‌های شورای اداری باید خروجی داشته باشد/ جهش تولید با کار ظاهری محقق نمی‌شود / مردم از رفتار برخی کارمندان گلایه دارند/ عقب افتادگی سیاسی دلیل اصلی عقب ماندگی منطقه تربت حیدریه است

افزایش تعرفه ویزیت پزشکان و مسدود شدن سامانه بیمه سلامت

مرمت آثار تاریخی تربت‌حیدریه شتاب می گیرد