آخرین مطالب

آخرین اخبار انتخابات 1400؛ رئیسی: دهک‌های پایین جامعه باید از اینترنت رایگان بهره‌مند شوند/ محسن رضایی: دست دلالان را قطع می‌کنیم/ زاکانی: قاچاقچیان واقعی را باید در پس پرده سراغ گرفت سیاسی

آخرین اخبار انتخابات 1400؛ رئیسی: دهک‌های پایین جامعه باید از اینترنت رایگان بهره‌مند شوند/ محسن رضایی: دست دلالان را قطع می‌کنیم/ زاکانی: قاچاقچیان واقعی را باید در پس پرده سراغ گرفت

  بزرگنمایی:
هر چه به ۲۸ خردادماه نزدیک تر می شویم، کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تلاشی مضاعف می کنند تا برنامه ها، اهداف و چشم اندازهای دولت احتمالی خود را تبیین کنند و آرای اکثریت مردم را جلب نمایند.

پایگاه خبری نوید تربت: http://www.navidtorbat.ir

هر چه به 28 خردادماه نزدیک تر می شویم، کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تلاشی مضاعف می کنند تا برنامه ها، اهداف و چشم اندازهای دولت احتمالی خود را تبیین کنند و آرای اکثریت مردم را جلب نمایند.

به گزارش نوید تربت به نقل شفقنا، در ادامه اظهارنظرهای امروز کاندیدای ریاست جمهوری را می خوانید:

همتی: با تمام آنان که از حذف شایستگان آزرده‌اند، همدلم

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، گفت: از آنان که انزوا و تحریم را سزاوار ایران نمی‌دانند، می‌خواهم که یاری‌گر من در پاسداری از منافع ملی باشند.

به گزارش شفقنا، «عبدالناصر همتی» در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: به عنوان یک تکنوکرات به حضور بیشتر فن‌سالاران در کابینه و تشکیل دولتی مدرن برای چیره شدن بر بحران‌ها، باور دارم؛ همچنین به اثربخشی و ظرفیت سیاستمداران نیک‌اندیش در بهبود حکمرانی و اتخاذ تصمیم‌های سخت نیز آگاهم.

وی افزود: بنابراین فروتنانه از رهبران سیاسی و کنشگران دارای مرجعیت در اجتماع، آنانکه به تعامل ازخانه تا جهان باور دارند، آنانکه در برابر تمامیت‌خواهی، سویِ رواداری و گفت و گو می‌ایستند و آنان که انزوا و تحریم را سزاوار ایران نمی‌دانند، می‌خواهم که یاری‌گر من در پاسداری از منافع ملی باشند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: با تمام آنان که از حذف شایستگان آزرده‌اند همدلم؛ با تمام آنانکه برای جمهوریت نگران‌اند همراهم، اما ایران را چه کنیم عزیزان؟ روزنه‌های امید را که نمی‌شود بست.

مهرعلیزاده خواهان حضور در نشست نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان شد

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری طی نامه ای به رئیس نهاد اجماع ساز اصلاح طلبان (ناسا) درخواست کرده که در این نهاد حضور یابد و برنامه‌های خود را به سمع اعضای جبهه برساند.

به گزارش شفقنا، محسن مهرعلیزاده نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری طی نامه ای به بهزاد نبوی رئیس نهاد اجماع ساز اصلاح طلبان (ناسا) درخواست کرده که در این نهاد حضور یابد و برنامه‌های خود را به سمع اعضای جبهه برساند.

افتتاح سامانه چندمنظوره اقدام و تحول توسط محسن رضایی

محسن رضایی، سامانه اقدام و تحول را به منظور ارتباط موثر با ستاد و هواداران خود در ایام انتخابات افتتاح کرد.

به گزارش شفقنا، محسن رضایی، نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، صبح یکشنبه نهم اردیبهشت ماه 1400، طی جلسه‌ی رسمی، از طراحی و بهره‌برداری از پرتال ارتباط مردمی و مدیریت ستادهای انتخاباتی خود در کل کشور به نشانی اینترنتی EghdamvaTahavol.ir خبر داد.

وی، سامانه اقدام و تحول را بستری برای ارتباط موثر با ستادهای خود و هواداران در ایام انتخابات معرفی کرد.

مخاطبان سامانه اقدام و تحول می توانند اطلاعات لازم در خصوص اهداف و برنامه‌های «دولت اقدام و تحول» را دریافت کنند. در این سامانه امکان ارسال محتوای رسانه‌ای از فعالیت‌های تبلیغاتی هواداران محسن رضایی در سراسر کشور، نشانی شوراها و ستادهای مردمی دکتر رضایی گنجانده شده است. در سامانه اقدام و تحول همچنین بخش های مرتبط با مدیریت پویش‌های مردمی، ارائه اخبار و رویدادها به صورت خودکار و شبانه روزی و ثبت نام جهت هموطنان داوطلب همکاری با ستادهای مردمی، پیوستن به هواداران رضایی و دریافت کارت هواداری جلب نظر می کند. تلویزیون اینترنتی دولت اقدام و عمل نیز برنامه های محسن رضایی را به صورت زنده پخش می کند.

زاکانی: کوله‌بران قاچاقچی نیستند/ قاچاقچیان واقعی را باید در پس پرده سراغ گرفت

شفقنا- نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: با برنامه‌ای که جزئیاتش را به تدریج منتشر می‌کنیم در سال اول دولت تغییر را کاملاً ملموس خواهید دید و این سیاست‌های آسیب زننده و بی ارادگی‌ها در جهت تنظیم بازار مرتفع خواهد شد و پس از چهار سال فضای جدیدی برای مردم در حوزه کسب و کار و تولید و خلق ثروت ایجاد می‌شود.

علیرضا زاکانی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بعد از ضبط برنامه تبلیغاتی در شبکه خبر سیما گفت: با راهکارهای کارشناسی تلاش می‌کنیم که نخبگان و خبرگان را قانع و مردم را راضی کنیم و قطعاً ما با وجود اینکه با دریایی از مشکلات مواجه هستیم، اما هیچ انسدادی در کشور نداریم.

زاکانی گفت: نباید در شهر به دنبال قاچاقچی باشیم، کوله‌بران هم قاچاقچی نیستند، قاچاقچیان واقعی را باید در پس پرده سراغ گرفت.

وی گفت: به واسطه بی‌عنایتی به مردم و ظرفیت‌های بزرگ کشور در جهت رفع موانع شاهد دریایی از مشکلات هستیم که ما با اراده و برنامه‌های تحولی خودمان تلاش می‌کنیم رویکردهای غلط را اصلاح کنیم و تکیه ما برای ایجاد تحول بر ظرفیت‌های داخلی است که از همه فرصت‌های منطقه‌ای و جهانی هم استفاده خواهیم کرد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه راه حل مشکلات در خارج نوعی توهم است بر توجه هرچه بیشتر به ظرفیت‌ها را تاکید کرد و گفت: آمده‌ایم که به فضل الهی ریشه فساد، بروکراسی غلط و مفسده‌ها و فاسدان اقتصادی را بخشکانیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چند ماه پس از استقرار شما در دولت شاهد کاهش نوسان‌های قیمتی و تورم خواهیم بود؟ گفت: با برنامه‌ای که جزئیاتش را به تدریج منتشر می‌کنیم در سال اول دولت تغییر را کاملاً ملموس خواهید دید و این سیاست‌های آسیب زننده و بی ارادگی‌ها در جهت تنظیم بازار مرتفع خواهد شد و پس از چهار سال فضای جدیدی برای مردم در حوزه کسب و کار و تولید و خلق ثروت ایجاد می‌شود.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برای مبارزه با قاچاق کالا از مبادی رسمی و غیر رسمی چه برنامه‌ای دارید؟ گفت: ما باید این زمینه را که قاچاق کالا، صرفه و صلاح داشته باشد، از بین ببریم که این امر با تنظیم بازار و تلاش در ریشه کنی قاچاق محقق می‌شود و باید با سرکرده‌های قاچاق و عناصر اصلی که در پس پرده هستند، مبارزه کنیم.

زاکانی افزود: قاچاقچیان واقعی کوله‌بران نیستند بلکه کسانی هستند که به قدرت تکیه زده‌اند و بر جان، مال و حیثیت مردم مسلط اند، هیچ ارزشی برای مردم قائل نیستند و با همه وجود تلاش می‌کنند ریشه تولید را بخشکانند و اقتصاد را وابسته نگه دارند.

وی گفت: ما بنای صداقت را داریم و با دست‌های پنهان قاچاق به ویژه باندهای سازمان یافته آن برخورد می‌کنیم.

رضایی: به زنان خانه‌دار حقوق می‌دهم/ یارانه 450 هزار تومانی تورم‌زا نیست

کارگاه آموزشی اقتصاد مقاومتی با حضور «محسن رضایی» برگزار می‌شود - پایگاه خبری شهر کرج

محسن رضایی کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: اگر از یارانه 450 هزار تومانی صحبت می‌کنم، پشتوانه دارد و دقیق است. این از صرفه‌جویی به دست می‌آید و تورم شکل نخواهد داد.

محسن رضایی کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری در برنامه تلویزیونی “با دوربین” در شبکه یک سیما اظهار داشت: من در دوران جنگ متوجه شدم که حادثه بعدی، محاصره اقتصادی کشور است؛ این موضوع در دست‌نوشته‌های شهید حسن باقری است.

وی افزود: از این رو پس از پایان جنگ، قرارگاه سازندگی در سپاه درست کردم. بعد از هشت سال به این نتیجه رسیدم که کافی نیست و در دانشگاه تهران فوق لیسانس و دکترای اقتصاد گرفتم. در مجمع تشخیص مصلحت نیز سیاست‌های کلی اقتصادی را آماده کردیم، اما به 10 درصد از آن هم توسط دولت‌ها عمل نشد.

رضایی خاطرنشان کرد: سال 92 گفتم که من آمده‌ام تا ارزش پول ملی ایران سقوط نکند. من شرمنده ملت ایران و شهدا هستم. من برای بار سوم آبرویم را کف دستم گذاشته‌ام تا از اقتصاد کشور دفاع کنم. من در هیچ کدام از دولت‌ها نبوده‌ام، اما شرمنده مردم هستم.

وی با بیان اینکه همواره به دانش و تخصص توجه کرده‌ام، در خصوص یارانه 450 هزار تومانی گفت: اگر از یارانه 450 هزار تومانی صحبت می‌کنم، پشتوانه دارد و دقیق است. این از صرفه‌جویی به دست می‌آید و تورم شکل نخواهد داد. با اقتصاددانان مناظره برگزار می‌کنیم و نشان می‌دهیم که شدنی است. اگر صرفه‌جویی شود و نابرابری برداشته شود، پول فراوانی به دست می‌آید.

این کاندیدای انتخابات ریاست‌‌جمهوری بیان داشت: من به دنبال این هستم تا جوان‌گرایی و خلاقیت را وارد زندگی، صنعت و… کنم. جوانان نیاز به قیام دارند. مبارزه با فساد باید ابتدا از نزدیکان و اطرافیان آغاز شود. بدون اقتصاد، امنیت و معیشتی وجود نخواهد داشت و عزت و اقتداری نخواهد بود. ما ان‌شاالله ایران بزرگ اقتصادی را درست خواهیم کرد. تبعیض و نابرابری بزرگترین دشمن ما هستند. وقتی اقتصاد ما رشد کند، آمریکا و اسرائیل غلط می‌کنند به ما نگاه چپ بیاندازند.

وی همچنین بیان داشت: در دولت ما از همه اقوام ایرانی، وجود خواهد داشت. بذر را در سرزمین‌ شوره‌زار نمی‌توان کاشت. 18 میلیارد دلار از خزانه کشور خالی و پشتوانه پول ملی به شدت کاهش پیدا کرد. از تکرار دولت‌های گذشته جلوگیری خواهم کرد. معاون اول و چهار پنج نفرم از وزرایم را تاکنون انتخاب کرده‌ام. آن وزیری که به مدت هشت سال سرمایه‌گذاری در مسکن را تعطیل و زندگی مردم را متلاشی کرد، باید محاکمه شود.

محسن رضایی گفت: اقتصاد را باید از حالت شرطی خارج کنیم. هشت سال است که می‌گویند، مذاکره می‌شود. مردم ایران چقدر صبر کنند؟ مذاکرات برای ما مهم است، اما اقتصاد نباید نسبت به آن یا هر چیز دیگری شرطی شود.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: من اعلام خطر می‌کنم. این نابرابری و بی‌عدالتی که در کشور به وجود آمده، اساس نظام را با خطر مواجه کرده است. امروز ثروتمندان 26 درصد یارانه‌ها را در بنزین و گازوئیل مصرف می‌کنند و طبقات پایین تنها 2 درصد.

وی اضافه کرد: ما هم دست نفوذی‌ها در به وجود آمدن آلودگی‌های امنیتی را قطع می‌کنیم و هم دست دلالان را. ما ساختارهای اقتصادی را درست می‌کنیم. زندگی مردم را باید به خودشان داد.

رضایی در خصوص وضعیت سیاسی کشور هم گفت: تفرقه بسیاری در کشور به وجود آمده است. مساله مردم چپ و راست و اصلاح‌طلب و اصولگرا نیست. در دولت ما جوانان و بانوان خواهند بود. برای همبستگی باید قیام شود. دولت وحدت ملی باید شکل بگیرد. مردم را شهروند دست چندم قرار ندهیم.

وی خاطرنشان کرد: عدالت و برابری برای دولت ما بسیار مهم است. اگر پیشگیری از فساد نباشد، فساد به قدری گسترده می‌شود که مبارزه با آن سخت می‌شود. در دولت سازمان بازرسی ایجاد خواهیم کرد و پیشگیری از فساد را به مدیران خود واگذار می‌کنیم.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در رابطه با سیاست خارجی هم گفت: دیپلماسی خود را به سمت منطقه میل خواهیم داد و “ایران منطقه‌ای” را دنبال خواهیم کرد. حکمرانی را نیز در کشور تغییر خواهیم داد.

وی تصریح کرد: اقتصاد ملی باید با اقتصاد زندگی مردم پیوند بخورد. هم باید پیشرفت ملی وجود داشته باشد و هم مردم در فقر زندگی نکنند. اقتصاد را باید از زندگی مردم درست کرد. شهرها باید اقتصادی شوند. ایالت‌های اقتصادی و شهرهای اقتصادی درست خواهیم کرد و اقتصاد را از خانه‌ها شروع می‌کنیم و خانه‌داری را شغل حساب می‌کنیم. خانم‌هایی که دو فرزند و بیشتر داشته باشند، آن‌ها را تربیت کنند و به سلامت خانواده توجه داشته باشند، بعد از آموزش حقوق خواهیم داد.

رضایی گفت: اولین فعالیت اقتصادی که باید به آن توجه کرد و آورده‌های خوبی برای ما دارد، صنایع پایین‌دستی گاز و نفت است. محصولات پتروشیمی خام فروخته می‌شود و اگر این صنایع درست شود، میلیاردها دلار وارد کشور خواهد شد. نهضت مسکن‌سازی در ایران به راه خواهیم انداخت. با فعالیت مسکن، 300 صنعت به راه خواهد افتاد. ایران را هاب غذای منطقه خواهیم کرد. همچنین ما می‌توانیم هاب سلامت منطقه باشیم و گردشگری سلامت در کشور درست کنیم.

وی در خصوص تفاوت دولت خود با دولت‌های گذشته بیان داشت: اولین تفاوت ما با دولت‌های گذشته این است که ما مرد میدان هستیم و در بین مردم هستیم. ما در اتاق‌های دربسته نمی‌نشینیم. دولت ما، دولت مردم خواهد بود. دومین تفاوت این است که ما برای اقتصاد برنامه داریم و اقتصاددان هستیم. ما دولت اقتصادی درست می‌کنیم که شعار نمی‌دهد و برنامه دارد. سومین تفاوت ما به میدان آوردن جوانان است. ما در شناخت جوانان تجربه داریم.

کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری در خصوص بورس گفت: بورس مهم بود؛ اما باید در اسفند 98 ترمز آن کشیده می‌شد. من 6 نامه به دولت نوشتم، اما توجه‌ای به آن نشد. ما بورس را درست خواهیم کرد. صندوقی نیز برای جبران زیان مال‌باختگان بورس درست خواهیم کرد. ما می‌دانیم که چه کسانی پول‌های مردم را از بورس خارج کردند.

وی همچنین بیان داشت: دیپلماسی اقتصادی را درست خواهیم کرد. در سفارتخانه‌های ایران به ندرت رایزن اقتصادی دیده می‌شود. اگر در مذاکرات برجام، یک تیم اقتصادی قوی قرار داشت و وزارت خزانه‌داری آمریکا را مجبور می‌کردند که چندین ماده را اضافه کنند، ترامپ به راحتی نمی‌توانست از برجام خارج شود.

رئیسی: دهک‌های پایین جامعه باید از اینترنت رایگان بهره‌مند شوند

زندگینامه حجت‌الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رئیسی | آستان نیوز - پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی - حرم مطهر امام رضا علیه السلام

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری اینترنت رایگان را حق مردم دهک‌های پایین جامعه دانست و گفت: دولت آینده اقتصاد فضای مجازی را رونق خواهد داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری پس از ضبط برنامه تبلیغاتی خود در رادیو فرهنگ در پاسخ به سؤالات خبرنگاران درباره برنامه‌های دولت خود برای تثبیت قیمت‌ها گفت: از ابتدای کار دولت تلاش می‌کنیم ثبات در بازار حاکم شود و تغییرات نسبت به دستورالعمل‌ها، بخشنامه‌ها و مقررات به حداقل ممکن برسد.

وی با اشاره به معضل غیرقابل پیش‌بینی بودن بازار برای تولیدکنندگان بر اثر تکانه‌های اقتصادی تاکید کرد: آرامش باید بر بازار داد و ستد حاکم شود تا فعالان اقتصادی با پیش بینی وضعیت آینده، بتوانند برای کالاهایشان قیمت تعیین کنند.

این کاندیدای ریاست جمهوری وظیفه دولت را هدایت، حمایت و نظارت دانست‌ و با تاکید بر لزوم کاهش مداخلات بی‌مورد دولت در بازار گفت: باید از فعالیت‌های اقتصادی غیر مولد، “جذابیت‌زدایی” شود تا به جای سرمایه‌گذاری در ارز و سکه، تولید رونق یابد.

رئیسی افزود: ما از طرفی با پدیده خطرناک خلق نقدینگی و رشد آن و از طرف دیگر با سرریز نقدینگی به سوی فعالیت‌های غیر مولد مواجهیم که صدای تولیدکننده را در آورده است.

وی تصریح کرد: اگر نقدینگی به درستی مدیریت و به سوی تولید هدایت شود، نگرانی‌ها کاملاً برطرف می‌شود.

نامزد انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری مدیریت توزیع اعتبارات را هم از برنامه‌های جدی دولت آینده دانست و اظهار داشت: تسهیلات بانکی باید برای امر تولید، ازدواج و مسکن درست توزیع شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی عدالت را موضوعی محوری در دولت مردمی دانست و افزود: اگر ظرفیت‌ها درست توزیع شود نگرانی جوانان برطرف می شود و این از برنامه‌های مهم ماست که با حل مسأله مسکن، اشتغال و تولید در کشور، به مردم آرامش دهیم.

وی درباره برنامه‌های دولتش برای اینترنت و فضای مجازی هم گفت: اینترنت و فضای مجازی تمام لایه‌های زندگی ما را تحت‌تاثیر قرار داده و هیچ ساخته بشری به این سرعت فراگیر نشده است.

رئیسی افزود: امروز اینترنت به حق مردم تبدیل شده و مسائل آموزشی و اقتصادی و تحقیق و پژوهش در اقصی نقاط کشور در بستر فضای مجازی انجام می‌شود.

کاندیدای ریاست جمهوری سیزدهم در همین‌ راستا تأکید کرد: باید استفاده از اینترنت برای دهک‌های پایین رایگان شود.

وی با طرح این پرسش که چرا با وجود گسترش استفاده از فضای مجازی زیر ساخت‌های مورد نیاز برای آن تهیه نشده، متذکر شد که اگر این زیرساخت‌ها فراهم شده بود امروز هیچ کاری در فضای اداری و در عرصه تحقیقات و پژوهش دچار وقفه نمی‌شد.

رئیسی بر همین اساس خاطر نشان کرد که دولت آینده زیرساخت‌های لازم برای تامین اینترنت در کشور را کامل می‌کند.

وی همچنین با اشاره به امکان درآمدزایی از طریق اینترنت، به طرح این سوال پرداخت که چرا نگذاریم مردم در فضای مجازی اشتغال داشته باشند؟

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی ادامه داد: یک خانم خانه‌دار که آشپزی می‌کند یا یک معلم که تولید محتوا انجام می‌دهد، باید سهم خود را از کاری که انجام می‌دهد ببرد.

وی افزود: “امروز هند به اندازه درآمد نفتی ما از اینترنت سود اقتصادی می‌برد” و خاطر نشان کرد که “دولت مردمی برای درآمدزایی مردم از اینترنت برنامه‌های روشنی دارد”.

این کاندیدای ریاست جمهوری در پاسخ به سوالی درباره استفاده صداوسیما از ابزارها و روش‌های نوین در تبلیغات انتخاباتی گفت: رسانه ملی در فضای کرونایی نقش مهمی در رساندن پیام کاندیداها به مردم و انعکاس دغدغه‌ها و مشکلات مردم دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی با اشاره به نقش رسانه‌ها در پیشبرد اهداف فرهنگی کشور، از همه فعالان رسانه‌ای که تلاش می‌کنند پل ارتباطی بین مردم و کاندیداها باشند، تقدیر کرد.

وی تصریح کرد: در شرایطی که کاندیداها امکان سفر استانی‌ ندارند، رسانه‌ها و فضای مجازی می‌توانند با آگاهی‌بخشی به‌موقع و صادقانه و تبیین دیدگاه‌های کاندیداها، در تصمیم‌گیری مردم اثربخش باشند و باید از اصحاب رسانه در این زمینه تشکر و قدردانی کرد.

جلیلی: شهروندان سیستان به جای سوخت بری به صادر کنندگان رسمی تبدیل شوند 

جلیلی: یک نگاه ملی به استان سیستان و بلوچستان معطوف شودنامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: در استان سیستان و بلوچستان فرصت‌های بی‌نظیری وجود دارد که اگر احیاء بشود، نه تنها مردم استان بلکه کل کشور از آن بهره خواهند برد.

سعید جلیلی در آخرین برنامه از مجموعه برنامه‌های روایت با موضوع «سیستان و بلوچستان» با بیان اینکه رویکرد فعلی نسبت به استان سیستان و بلوچستان باید تغییر کند، اظهار کرد: در اولین گام، نگاه به استان سیستان و بلوچستان به عنوان استان محروم باید تغییر کند؛ نگاه درست این است که در این استان فرصت‌های بی‌نظیری وجود دارد که اگر احیاء بشود، نه تنها مردم استان بلکه کل کشور از آن بهره خواهند برد.

کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به سفرهای متعدد خود به شهرهای مختلف این استان، ادامه داد: معتقدیم برای توسعه در استان سیستان و بلوچستان حتما باید یک نگاه ملی به این استان معطوف شود؛ باید استانداری در آنجا منصوب شود که بتواند ظرفیت ملی و اجماعی از توان کشور را به سمت این استان هدایت کند.

وی در ادامه با بیان اینکه همسایگان شرقی ایران یکی از بهترین بازارهای صادراتی برای ما هستند، افزود: از جمله فرصت‌های بسیار مهم این استان، همسایگی با دو کشور پاکستان و افغانستان است. سیستان و بلوچستان دروازه ورود ایران به این دو کشور است و اگر بنای ما بر تعاملات اقتصادی در منطقه باشد، سیستان و بلوچستان یکی از محورهای این تعامل خارجی است.

جلیلی با اشاره به آمار 16 میلیارد دلاری ظرفیت بازار پاکستان برای ایران، افزود: وقتی چنین ظرفیتی در همسایگی سیستان و بلوچستان وجود دارد، پس می‌توان به جای کوله‌بری یا سوخت‌بری، شهروندان این استان به صادرکننده رسمی کشور تبدیل شوند.

وی افزود: در غرب پاکستان صنایع بسیاری وجود دارد که نیاز به خدمات انرژی دارند؛ سیستان و بلوچستان می‌تواند پذیرای سرمایه‌گذاری شرکت‌های پاکستانی باشد. این امر نه تنها در آمار اشتغال این استان تاثیرگذار خواهد بود، بلکه موجب پیوند بیشتر دو ملت و افزایش امنیت منطقه خواهد شد.

جلیلی همچنین با اشاره به تشکیل شورای توسعه جنوب شرق در دوران مسئولیتش در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، تاکید کرد: معتقدیم سیستان و بلوچستان می‌تواند به نوار و قطب اقتصادی در جنوب شرق ایران تبدیل شود.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به دسترسی به آبهای آزاد از طریق بندر چابهار، خاطرنشان کرد: بندرچابهار یک بندر استراتژیک در دریای عمان است که ظرفیت اتصال اقتصادهای بزرگی همچون چین و هند را به کشورهای غربی دارد. چابهار، یکی از قطب‌های کریدور جنوبی – شمالی محور ترانزیت در ایران محسوب می‌شود؛ وقتی می‌گوییم فرصت‌های سیستان و بلوچستان کم‌نظیر است، به چنین ظرفیت‌هایی اشاره داریم.

جلیلی همچنین با انتقاد از توزیع تبعیض‌آمیز امکانات در منطقه آزاد چابهار گفت: در بخشی از این منطقه آزاد مجتمع‌های رفاهی- اقامتی لوکس برای عده‌ای تدارک دیده شده است، در حالیکه ما در وسط شهر شاهد کپر و زندگی برخی از مردم در آن شرایط بودیم؛ بنابراین توسعه باید متوازن و عادلانه باشد تا عموم شهروندان از آن بهره‌مند شود و نه صرفا عده‌ای خاص.

کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به سواحل مکران و ظرفیت مهم گردشگری این منطقه، تصریح کرد: یکی دیگر فرصت‌های مهم مردم سیستان و بلوچستان، برخورداری از سواحل جذاب گردشگری و حتی جهانگردی است؛ همچنین کشاورزی جنوب این استان برای کشت میوه‌های گرمسیری یکی دیگر از زمینه‌های ایجاد اشتغال و جلوگیری از خروج ارز از کشور است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به وجود همزمان دو پدیده خسشسالی و سیلاب در این استان، گفت: جدای از بحث دیپلماسی آب که یک موضوع جدی درباره استان است، یک مشکل اساسی، مسئله مدیریت آب سیستان و بلوچستان است؛ یک کار بسیار خوب در زمینه توسعه چاه‌نیمه‌ها با اختصاص 850 میلیون دلار بودجه برای این استان صورت گرفته است که باید حتما تکمیل شود و مردم از آن بهره‌مند شوند.

جلیلی همچنین وجود مراکز معتبر علمی و دانشگاهی در چندین نقطه از سیستان و بلوچستان را فرصت بسیار خوبی در زمینه پیشرفت عدالت آموزشی این استان برشمرد و اظهار داشت: همانطور که دانشگاه‌های خوبی در شهرهای سراوان، زابل، زاهدان و .. وجود دارد می‌بایست در حوزه رفع محرومیت برخی روستاها و محله‌های حاشیه‌نشین اقدام صورت بگیرد.

وی با اشاره به چندین محله کمتر برخوردار در اطراف زابل و زاهدان، تاکید کرد: من از چندین محله محروم بازدید کردم؛ برخی جوانان شهر با احداث خیریه‌ها و موسسه‌های جهادی اقداماتی انجام داده‌ بودند که نشان می‌داد خود مردم استان بهترین افراد برای رفع تبعیض و پیشرفت هستند. در موضوع تامین امنیت نیز ثمره مشارکت دادن مردم دیده شد و دولت آینده نیز باید مسئله سهیم کردن مردم در پیشرفت استان را رکن جدی بداند.

جلیلی در پایان با تقدیر از نگاه و عملکرد فرماندار سابق قصرقند در دولت یازدهم، گفت: در یکی از سفرها به سیستان و بلوچستان به همراه برخی مسئولان این استان، به قصرقند رفتیم و دیدیم که خانم ریگی به عنوان یک فرماندار اهل سنت در قصرقند مصداق یک فرماندار نمونه و بسیجی بود که عملکرد او منجر به رضایت عموم مردم و استفاده از فرصت‌های آن شهر شده بود.

قاضی‌زاده هاشمی: در مبارزه با قاچاق سازمانی را فعال کردیم که پاسخگو نیست

مبارزه با قاچاق نیازمند اصلاحات ساختاری جدی است

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: وقتی فقط 12 درصد از قاچاق کشف می‌شود و کسی پاسخگو نیست، یعنی نیازمند اصلاح ساختاری در این زمینه هستیم.

سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پس از ضبط برنامه تبلیغاتی برای شبکه‌های استانی،گفت: این معنا ندارد که هم سیاست گذار هم ناظر و هم مجری مبارزه با قاچاق در یک ستاد با هم تجمیع شوند و فعالیت کنند بلکه باید این سه مقوله از هم جدا شده و اصلاح شود.

وی افزود: این که نهادی فراقوه‌ای برای مبارزه با قاچاق فعالیت می‌کند و پاسخگو نیست، نشان می‌دهد که ما نیازمند اصلاحات جدی در این زمینه هستیم. باید وزیر و مسئول مربوطه همچون وزرای اقتصاد و صنعت در این باره مسئولیت بپذیرند و پاسخگو هم باشند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری میزان قاچاق در طول یک سال در کشور را، 138 هزار میلیارد تومان عنوان کرد و اظهار داشت: متأسفانه از این میزان قاچاق، فقط 12 درصد یعنی 17 هزار میلیارد تومان کشف می‌شود که این بسیار ناچیز است و نشان می‌دهد که ما سازمان یا ستاد عریض و طویلی را فعال کردیم که پاسخگو نیست و کار خودش را می‌کند. بنابراین ما نیازمند اصلاح ساختاری در این زمینه هستیم.

قاضی زاده هاشمی خاطرنشان کرد: سال گذشته واردات کشور نصف شد، اما درآمد گمرک 40 درصد افزایش یافت و این نشان دهنده جهت گیری‌های دستوری دولت است در حالی که باید از مصرف کننده و تولید کننده حمایت و با رانت ارز برخورد شود.

وی گفت: برخی نگاه‌ها به جای اصلاح ساختارها به سمتی می‌روند که کارت‌های بازرگانی افراد را باطل کنند؛ در حالی که اصل مطلب این است که اهلیت را باید محور قرار دهیم.

نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: باید به کسانی که اهلیت آن را دارند کارت بازرگانی داده و اجازه واردات و صادرات دهیم و از سوی دیگر پیچیدگی‌های مرتبط با تولید را کاهش داده و صدور مجوز را نیز تسریع بخشیم.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

کاهش30 درصدی مصرف سوخت تراکتورهای خواف با نصب سامانه ردیاب

تعویض 500 هزار کولر آبی پرمصرف در خراسان رضوی

نمایشگاه نقاشی "سرزمین مادری" در تربت‌حیدریه دایر شد

در منطقه تربت حیدریه قدرت مانور زیادی برای وصول مالیات نداریم

افتتاح اتاق بهداشت مدارس در منطقه تربت حیدریه

وقوع سه همسرکُشی شب هولناکی را در پایتخت خراسان رضوی رقم زد

همکاری ‌روابط عمومی بیشتر دستگاه‌های اجرایی با کنگره ملی شهدا ضعیف است

خشک شدن ‌70 درصد قنات‌های تربت‌حیدریه در پی خشکسالی‌های اخیر

تصاویر: طبیعت بهاری هورامان تخت

دستگیری حفاران غیرمجاز اماکن تاریخی در تربت‌حیدریه

تصاویر: ویرانی گسترده در روستای امام‌زاده ابراهیم گیلان

تربت حیدریه بیشترین بارش را تجربه خواهد کرد

کسب رتبه سوم نخستین جشنواره «کیش بهشت خانواده» توسط عکاس تربتی

تشکیل خانواده و فرزند آوری بدون زیر ساخت های مورد نیاز ممکن نیست

واژگونی خودرو در مه‌ولات دو کشته و مصدوم برجای گذاشت

مخازن آبهای زیرزمینی تربت حیدریه در وضعیت بحرانی است

اینجا تربت‌حیدریه، قلب جامعه کارگری نرم‌نرمک می‌تپد

احداث سه زمین ورزشی چمن مصنوعی در شهرک ولیعصر تربت حیدریه

10 مدرسه در دستور تخریب تربت حیدریه هنوز در حال استفاده است

اجرای طرح ایجاد باغچۀ سالم خانگی در شهرستان زاوه

ممیزی بیش از 130 هزار هکتار مراتع تربت‌حیدریه

قابلیت تبدیل شهر کَدکَن به قطب گردشگری ادبی شهرستان تربت‌حیدریه

زیارت آستان بقیع در حرم خورشید هشتم

جامعه‌ای که از اهداف و آرمان‌های خود با استدلال دفاع نکند تحلیل می‌رود

حمایت دانشگاهیان تربت‌حیدریه از دانشجویان مدافع فلسطین

پزشکیان: بزرگان ما وقتی مریض می‌شوند سریع به اروپا می‌روند؛ چرا برای اقتصاد بیمار به سراغ اروپا نمی‌روید؟

زنان تاریخ‌‌ساز؛ با اولین مهمانداران زن هواپیما در جهان آشنا شوید

تجهیز کلینیک احمدیه تربت حیدریه به دستگاه اسلیت لمپ چشم پزشکی

خواف شهری از عهد اشکانیان و ساسانیان

امام جمعه تربت حیدریه: اعضای شورای باید به وعده‌های باقی مانده خود عمل کنند

رقابت 4 هزار و 623 داوطلب کنکور سراسری در تربت حیدریه

کشت گندم و جو دیمی در بیش از4500 هکتار اراضی بخش رخ تربت حیدریه

خرافات عجیب ایرانیان دوران قاجار؛ از ناخن هدهد تا آش مخصوص شاه برای جلوگیری از وبا

پدیده جدید راه خواری در پارک پیشکوه تربت حیدریه+ جوابیه

بورسیه رتبه های زیر هزار کنکور برای پنجمین سال متوالی توسط خیر نیک اندیش تربتی

همه خدمات پیشگیری و درمان هاری به‌صورت کاملآ رایگان انجام می‌شود

رکورد جوجه ریزی سالانه مرغداری های شهرستان زاوه شکسته شد

رفع تداخل بیش از 21هزار هکتار اراضی شهرستان مه ولات

آتش بس ایران و اسرائیل موقتی است؟ / جعبه پاندورا باز شد

افزایش 51 درصدی تعهدات بلند مدت تامین اجتماعی منطقه تربت حیدریه در سال گذشته

تصاویر: مراسم هزار دف در روستای پالنگان

شرایط جدید بنیاد مسکن برای تامین قیر رایگان به زیان روستاهای محروم است

جاذبه های چشم‌نواز بهاری محیط زیست خراسان رضوی

نقش مؤثرشرکت نفت منطقه تربت حیدریه در تامین پایدار سوخت خراسان جنوبی

بی توجهی به مناسب سازی معابر تربت حیدریه، خطری در کمین کم توانها

در «رویدادی بی‌سابقه»، یک ستاره‌ مرده‌ زندگی را از سر گرفت

تصاویر: سیل در دوبی

نشست‌های شورای اداری باید خروجی داشته باشد/ جهش تولید با کار ظاهری محقق نمی‌شود / مردم از رفتار برخی کارمندان گلایه دارند/ عقب افتادگی سیاسی دلیل اصلی عقب ماندگی منطقه تربت حیدریه است

افزایش تعرفه ویزیت پزشکان و مسدود شدن سامانه بیمه سلامت

مرمت آثار تاریخی تربت‌حیدریه شتاب می گیرد