پایگاه خبری نوید تربت navidtorbat.irفرماندارتربتحیدریه گفت: متاسفانه باید اعتراف کنیم امروز شوراهای آموزش و پرورش نه تنها در تصمیمسازیها و تصمیمگیریهای آموزش و پرورش تربت حیدریه فاقد نقش و اختیار هستند، بلکه حتی قادر نیستند تاریخ یک امتحان را تغییر دهند.
به گزارش خبرنگار نویدتربت، علی رستمی روز سهشنبه در نشست هیات مدیره جدید مجمع خیران مدرسهساز تربتحیدریه اظهار کرد:
از بین سه وظیفه محول شده برای شورای آموزش و پروش، آنها تنها در جلب و جذب مشارکتهای مردمی موفق بوده و در زمینه تفویض اختیار و نیز تمرکززدایی، در جا زده اند.
وی با اشاره به اینکه شورای آموزش و پروش تنها در جلب و جذب مشارکتهای مردمی موفق بوده، افزود: اهمیت این موضوع زمانی بیشتر مشخص می شود که همگان بدانند این همت خیران مدرسهساز است و چنانچه شوراهای آموزش و پرورش هم نبودند، باز هم خیرین همین اقدامات را انجام می دادند.
رستمی تصریح کرد: اگر از دانشآموزان این شهرستان سووال کنید همسایگان کشورش را نام ببرد، پاسخ درست میدهد اما قادر نیست نام همسایگان شهری که در آن زندگی می کند،نام مشاهیرشهرش و یا محصولات مهم کشاورزی منطقه اش را نام ببرد و اینجاست که ما به فقدان نقش نظارتی شوراهای آموزش و پرورش، به وضوح پی می بریم.
وی گفت: در چنین شرایطی چاره ای نداریم جز اینکه به سمت گروههایی برویم که مردم به آنها اعتماد دارند و از آن ها طلب کمک کنیم که همین خیران مدرسهساز در حوزه ساخت و سازهای آموزش و پرورش هستند.
مشکل زمینهای غیر قابل کاربری آموزشی
جعفر علمداران مدیرعامل مجمع خیران مدرسهساز تربت حیدریه نیز گفت: این نهاد تاکنون توانسته67 مدرسه و 29 نمازخانه بسازد و تحویل آموزش و پرورش این دهد.
وی افزود: ساخت سه سالن ورزشی، اهدای 22 باب منزل مسکونی و نیز اهدای 36 مورد زمین برای ساخت فضای آموزشی از دیگر اقدامات مجمع خیرین مدرسه ساز است.
وی گفت:یکی از مشکلات اساسی ما وجود زمینهایی است که نه دارای قابلیت ساخت فضای آموزشی هستند و نه اجازه داریم آن ها را تبدیل به احسن کنیم و از سوی دیگر فرد اهدا کننده نیز گلایهمند است که چرا کاری در آن ها انجام نمی شود.
وی گفت: شورایآموزش و پرورش باید در قالب یک دستورالعمل به ما اجازه فروش و یا به هر شکلی این امکان را فراهم کند که از آن ها استفاده بهینه کنیم.
وجود واحد آموزشی با قدمت 102 سال در تربت حیدریه
در ادامه محمدرضا قرایی مدیر آموزش و پرورش تربتحیدریه نیز گفت: هر چند مجمع خیران مدرسه ساز کارهای بزرگی در این خطه انجام دادهاند، اما هنوز کارهای بزرگتری روی زمین مانده است.
وی افزود: در مقطع ابتدایی 35 باب واحد آموزشی داریم با قدمت 31 تا 102 سال که 17 باب آن شهری و بقیه روستایی هستند و11 واحد از این تعداد به دلیل کثرت جمعیت دانشآموزی و فرسودگی بیش از حد، در وضعیت بحرانی قرار دارند.
قرایی ادامه داد: در مقطع متوسطه اول نیز 6 باب مدرسه با قدمت 36 تا 68 داریم که سه باب از این تعداد که همگی شهری هستند به دلیل فرسودگی بیش از حد، در مرحله بحرانی قرار دارند.
رییس آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: در مقطع متوسطه دوم و فنی و حرفهای نیز چهار باب واحد آموزشی با قدمت 41 تا 66 سال داریم که هر چهار واحد شهری و در مرحله بحرانی قرار دارند.
وی گفت: از مجمع خیران مدرسهساز انتظار داریم هر ماه یک تفاهمنامه به امضا برسانند و در واقع ماهی یک پروژه جدید برای این شهرستان تعریف شود.
http://navidtorbat.ir/fa/News/5710/انتقاد-فرماندار-تربتحیدریه-از-بی-خاصیت-شدن-شوراهای-آموزش-و-پرورش-شهرستانها