رئیس سایت فوریت‌های پلیسی 110 خراسان رضوی:
مرکز 110 استان تنها مرکزی که در طول دوران کرونا هیچ تعطیلی نداشت
شنبه 27 شهريور 1400 - 11:29:55
پایگاه خبری نوید تربت:www.navidtorbat.ir
رئیس سایت فوریت‌های پلیسی 110 خراسان رضوی گفت: برای افرادی که کم‌توان و بیمار هستند یا امکان برقراری تماس تلفنی ندارند، سامانه پیامکی 11051 فراهم است که می‌توانند از آن طریق گزارشات خود را به ثبت برسانند. 

محسن موسی‌پور در در بازدید خبرنگاران از مرکز فرماندهی و کنترل پلیس خراسان رضوی در خصوص اپراتورهای مرکز 110 استان اظهار کرد: این مرکز دارای 80 اپراتور است که همگی از نیروهای تحصیل‌کرده و گزینش‌شده هستند. رضایتمندی نسبی شهروندان که در تماس با 197، نظرات خود را در خصوص کیفیت پاسخگویی اپراتورها ابراز می‌کنند، نشان‌دهنده عمکرد خوب نیروها است.

وی با اشاره به اینکه مرکز 110 استان روزانه بیش از 16 هزار تماس دریافت می‌کند، گفت: البته چند روز قبل که خبرهایی مبنی بر لغو محدودیت منع تردد شبانه اعلام شد، تعداد تماس‌های 110 در روز به 20 هزار تماس نیز رسید که مردم برای رفع ابهامات در این خصوص تماس می‌گرفتند.

موسی‌پور ضمن بیان اینکه «تنها مرکزی که در طول دوران کرونا هیچ تعطیلی نداشت، مرکز 110 استان بود که به صورت 24 ساعته پاسخگوی شهروندان است»، گفت: مشاوره خانوادگی، تحصیلی، موضوعات اجتماعی، جرایم راهنمایی رانندگی و... از جمله مسائلی هستند که اپراتورهای ما در مرکز 110 استان پوشش می‌دهند و شهروندانی را که برای دریافت راهنمایی در این حوزه‌ها تماس می‌گیرند، به مرکز مشاوره پلیس 110 معرفی می‌کنند.

رئیس سایت فوریت‌های پلیسی 110 خراسان رضوی در خصوص پیگیری مسائل امنیت سایبری گفت: شماره تماس 096380 که تلفن مرکز فوریت‌های سایبری استان است که شهروندان می‌توانند برای کسب مشاوره و پیگیری در خصوص کلاهبرداری‌های سایبری با این شماره تماس بگیرند. کارشناسان پلیس فتا به صورت 24 ساعته پاسخگوی افراد هستند.

وی تاکید کرد: همچنین اگر فیشینگ(کلاهبرداری اینترنتی) یا هک کارت بانکی برای شخصی اتفاق بیفتند و به 110 گزارش دهد، پس از دریافت شماره کارت و شماره ملی فرد، با اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی هماهنگ می‌شود و حساب بلافاصله مسدود می‌شود تا سرقت ادامه پیدا نکند.

موسی‌پور در پایان خاطرنشان کرد: همچنین برای افرادی که کم‌توان و بیمار هستند یا امکان برقراری تماس تلفنی ندارند، سامانه پیامکی 11051 فراهم است که می‌توانند از آن طریق گزارشات خود را به ثبت برسانند.  


http://navidtorbat.ir/fa/News/13737/مرکز-110-استان-تنها-مرکزی-که-در-طول-دوران-کرونا-هیچ-تعطیلی-نداشت
بستن   چاپ