در نشست هماهنگی و ساماندهی فضای تبلیغات شهری مشهد مطرح شد؛
نقش مهم و تاثیر گذار تبلیغات محیطی در زنجیره تولید تا مصرف
پنجشنبه 9 بهمن 1399 - 17:48:08
پایگاه خبری نوید تربت: http://www.navidtorbat.ir

معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی: تبلیغات محیطی ابزار بسیار مناسبی است که می تواند گره گشای بسیاری از تنگناهای حوزه تولید کشور باشد.

دومین نشست تخصصی هماهنگی و ساماندهی فضای تبلیغات شهری مشهد مقدس با هدف همگرایی و ایجاد وحدت رویه و نیز بهره مندی حداکثری از ظرفیت های قانونی و اجرای حوزه شهری و مدیریت فضاهای بصری برگزار شد.

به گزارش نوید تربت،معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، در این نشست گفت: تبلیغات محیطی ابزار بسیار مناسبی است که می تواند گره گشای بسیاری از تنگناهای حوزه تولید کشور بوده و در شرایط ویژه اقتصادی حال حاضر کشور، نقش مهمی در زنجیره تولید تا مصرف بازی کند

افشین تحفه گر همچنین قوانین و اجرای صحیح آن را ضامن فعالیت های سالم و بلند مدت در همه حوزه ها دانسته و افزود: تبلیغات محیطی با توجه به گستردگی و فراوانی،یکی از تاثیرگزار ترین شیوه های تبلیغاتی به حساب می آید که در صورت عدم نظارت و نبود دقت کافی در مدیریت آن می تواند تاثیرات جبران ناپذیزی در ذخیره ذهنی مخاطب و جلوه های بصری شهرها داشته باشد.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری مشهد نیز با موثر دانستن اینگونه نشست ها در ایجاد فهم متقابل از موضعات کلان شهر مشهد، ضمن بیان برخی از اقدامات این سازمان به منظور سامانبخشی حوزه تبلیغات شهری گفت: باید از همه ظرفیت های قانونی و اجرای هر دو دستگاه استفاده کنیم تا بهترین عملکرد را داشته باشیم.

مسعود رضوی گفت: در حالی که تمرکز سازمان ساماندهی مشاغل شهری تماما برروی فیزیک، امنیت و زیبایی سازه ها است ، فرهنگ و ارشاد اسلامی توانش معطوف بر محتواست.

وی ادامه داد: در صورتی که هریک از دو دستگاه مسئول، وظایف سازمانی و تعریف شده خود را دقیق و به هنگام انجام دهند قطعا در امر نظارت و ساماندهی تبلیغات محیطی موفق خواهیم چراکه رسیدگی به امور تبلیغات محیطی از جمله استرابوردها، بیلبوردها، دیوارنوشته ها، سردر مغازه ها و... آن هم در کلان شهر مشهد کار بسیار پیچیده و پرحجمی است.

رضوی افزود: تبلیغات محیطی نیازمند ساماندهی و مدیریت از طریق تهیه طرح های مطالعاتی و اجرایی است. چرا که شرح خدمات طرح های توسعه شهری مانند طرح جامع و تفصیلی شامل چنین مواردی نمی گردد.

حفظ حریم تابلوهای تبلیغاتی،تعرفه منطقی و معقول تابلو های تبلیغاتی،لزوم سامان بخشی محل استقرار سازه های تبلیغاتی،نحوه عملکرد تلویزیون های شهری، نظارت بر نحوه ساخت و نصب تابلوهای معروف اصناف و سردرب مغازه ها،دکه های مطبوعاتی سطح شهر و ایجاد سازکاری برای به اشتراک گذاشتن مجوزهای صادره برای طرح های تبلیغاتی از دیگر مسائل مطرح شده در این نشست بود.

محسن سمیع سرپرست اداره مطبوعات و تبلیغات و رسانه، جلیل سروری نماینده مدیرکل  ارشاد درامور شهرستان مشهد و کارشناسان مسئول حوزه تبلیغات فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این جلسه حضور داشته و دیدگاههای خود را در خصوص مسائل مطرح شده ارائه نمودند.


http://navidtorbat.ir/fa/News/10846/نقش-مهم-و-تاثیر-گذار-تبلیغات-محیطی-در-زنجیره-تولید-تا-مصرف
بستن   چاپ