پایگاه خبری نوید تربت: http://www.navidtorbat.irنوید تربت- داود شریفی- مدیر آموزش و پرورش تربت حیدریه گفت: همزمان با شروع سال تحصیلی ، ساخت 14 مدرسه جدید توسط خیرین این شهرستان آغاز خواهد شد تا کمبود فضای آموزشی جبران شود و شرایط بهتری برای دانشآموزان فراهم گردد.
به گزارش خبرنگار نوید تربت،غلامرضا سلیمانی، در نشست خبری با اشاره به کمبود 365 کلاس درس در تمامی مقاطع تحصیلی در سطح شهرستان افزود: اگرچه کمبود کلاس درس وجود دارد،اما خوشبختانه در حال حاضر هیچ دانشآموز بیکلاس نداریم و تلاش میکنیم این وضعیت را حفظ کنیم.
وی ادامه داد: تعداد دانشآموزان کلاس اولی در سال جاری حدود 3500 نفر است و جمع کل دانشآموزان در مقاطع مختلف متوسطه اول، متوسطه نظری و هنرستان بالغ بر 22 هزار نفر میباشد.
رئیس آموزش و پرورش تربت حیدریه همچنین به پیشرفت پروژه دبیرستان رازی اشاره کرد و گفت: این پروژه با بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است و امید داریم تا پایان سال تکمیل شود.
وی در ادامه درباره توسعه آموزش هوش مصنوعی در مدارس شهرستان اظهار داشت: کارگروه هوش مصنوعی شکل گرفته و تاکنون بیش از 10 هزار دانشآموز و معلم مفاهیم پایه هوش مصنوعی را فرا گرفتهاند که این فعالیتها در سطح استان بینظیر بوده است.
سلیمانی همچنین تاکید کرد که خیرین شهرستان، به ویژه در مناطق محروم، علاقهمند به مشارکت در طرحهای مدرسهسازی هستند و این همکاری میتواند نقش مهمی در بهبود کیفیت آموزش و فضای آموزشی ایفا کند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات شهرداری تربت حیدریه در طرح «سلام مدرسه» اشاره کرد و گفت که این طرح در بهبود وضعیت معابر و آسفالت مسیرهای منتهی به مدارس نقش موثری دارد و زمینه استقبال بهتر دانشآموزان از مدارس را فراهم میکند.
رئیس آموزش و پرورش تربت حیدریه همچنین به اجرای طرح ملی «نماد» در مدارس شهرستان اشاره کرد و گفت: «این طرح با هدف پیشگیری و مقابله با آسیبهای اجتماعی در مدارس اجرا میشود و از اهمیت بالایی برخوردار است.» وی توضیح داد که طرح نماد (نمونه مدیریت اجتماعی دانشآموزی) با همکاری 13 نهاد مختلف کشوری و استانی در حال اجراست و با کمک این نهادها، فرایند توانمندسازی دانشآموزان، شناسایی مشکلات روانی و اجتماعی و ارائه حمایتهای لازم صورت میگیرد.
سلیمانی افزود: تاکنون بیش از 6 هزار دانشآموز در شهرستان غربالگری شدهاند تا آسیبهای اجتماعی احتمالی در مراحل اولیه شناسایی شده و با ارائه مشاوره، آموزش و برنامههای پیشگیرانه از گسترش آنها جلوگیری شود. این طرح نقش مهمی در افزایش سلامت روانی و اجتماعی دانشآموزان و بهبود محیط مدرسه دارد و به والدین، معلمان و مدیران مدارس کمک میکند تا به موقع به مشکلات دانشآموزان رسیدگی کنند.
وی تاکید کرد که اجرای موفق طرح نماد نیازمند همکاری مستمر تمام نهادهای مرتبط و مشارکت فعال خانوادهها است تا بتواند به کاهش آسیبهای اجتماعی در جامعه کمک کند