پایگاه خبری نوید تربت:http://www.navidtorbat.irنوید تربت- داود شریفی- مدیرکل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی؛مدیران رسانهگریز را دعوت به ترک مسوولیت و استراحت نمود و گفت: با چنین تفکری، سطح و اعتبار یک روابط عمومی در حد تولید یک خبر کاهش یافته و این نقطه آغاز برای شکست برنامههای راهبردی یک روابط عمومی است.
به گزارش خبرنگار نوید تربت، احسان گرایلی در نشست شورای هماهنگی روابطعمومیهای ادارات، نهادها و سازمانهای تربتحیدریه، با بیان اینکه اصلیترین وظیفه روابط عمومیها خوب شنیدن است، گفت: خوب و دقیق شنیدن، بسترساز انجام یک برنامهریزی مفید و موثر برای یک اقلیم جغرافیایی خاص است.
وی گفت: سازمانی که کارش خدمترسانی به مردم است، باید بداند ایجاد و تقویت ارتباط موثر با مخاطب رمز موفقیت آن دستگاه و برای تحقق ارتباط موثر، شناسایی افراد ذینفع و دستهبندی نیازهای آنها با شبکه سازی و تدوین یک استراتژی مدون موفق خواهد بود.
گرایلی در ادامه از ایجاد و تقویت وفاق ملی به عنوان زیربنای توسعه در کشور، یاد کرد و گفت: بدیهیترین مفهوم وفاق ملی، یعنی همافزایی امکانات دستگاههای خدمترسان، به منظور افزایش سطح رضایتمندی شهروندان و این وظیفه اصلی روابط عمومیها است.
مدیرکل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی افزود: وفاق چیزی جز ایجاد، بازسازی و تقویت رابطه ما با آحاد جامعه که در واقع کلیدیترین نیاز کنونی ایران در شرایط دشوار کنونی است، نمیباشد.
جریانسازی خبری ضرورت انکار ناپذیر کنونی ایران است
معاون استاندار و فرماندار ویژه تربتحیدریه نیز در این جلسه گفت: همافزایی و جریانسازی خبری توسط روابط عمومیها ، ضرورت انکارناپذیر فضای رسانهای کنونی ایران است.
مجتبی شجاعی افزود: رعایت این نکات مهم به منظور تولید و انتشار خبر نخست در سطح جهان، است.
وی ضرورت تولید و مدیریت خبر نخست را، نیاز کنونی جامعه عنوان کرد و گفت: در شرایطی که رسانههای معاند به دنبال ایجاد فضای یاس و نامیدی در جامعه هستند، چارهای به جز تولید اخبار امیدوارکننده، نداریم.
ایجاد ظرفیت زیستبوم نیاز کنونی روابط عمومیها
مسوول اجرایی دبیرخانه شورای هماهنگی روابط عمومی استان خراسان رضوی نیز بروز شدن و بهرهگیری از دانش روز را شرط اصلی موفقیت روابط عمومیها عنوان کرد و گفت: در پیوند با این مهم، ایجاد ظرفیت مهم و جدیدی به نام زیست بوم در سطح روابط عمومیهای شهرستان، ضرری است.
ولی قلیچی در تبیین این کلیدواژه افزود: به لحاظ لغوی یعنی تعدادی موجود زنده و غیرزنده که در یک محیط با هم زندگی کنند و در اصطلاح روابط عمومی، مجموعهای از عناصر که برای تحقق یک فعالیت اجتماعی و رسانهای با یکدیگر، تعامل و همافزایی داشتهباشند.
وی از مدیران دستگاههای اجرایی، مدیران روابط عمومی، اصحاب رسانه، دانش و تخصص و مردم به عنوان عناصر یک زیستبوم اجتماعی یاد کرد و گفت: تعامل و همبستگی و نیز همافزایی به منظور پرهیز از ارایه یک رفتار جزیرهای و تک محوری است.
قلیچی اضافه کرد: تحقق زیست بوم همچنین بستری برای تبادل دانش و تجربه فراهم کرده و منجر به یکپارچهسازی در تولید و انتقال پیامها از یک سو و شناسایی و جلب استعدادها از سوی دیگر میشود.
وی از شناسایی و بهرهمندی از دانش متخصصان به عنوان رویکرد سوم زیست بوم یاد و گفت: برای ایجاد زیست بوم ابتدا به ساکن باید شبکه سازی کرد و کمیته روابط عمومی و شورای هماهنگی باید یک بستر را فراهم کند تا از سمت تک صدایی به سمت همنوایی حرکت کنیم.
مسوول روابط عمومی فرمانداری تربتحیدریه نیز گفت: شورای هماهنگی روابط عمومی از سال 1382 در این خطه فعالیت خود را با 50 دستگاه آغاز کردهاست.
مهدی ناصری افزود: بر این اساس ما جزو شهرستان های پیشرو در ایجاد یان تشکل بزرگ سازمانی در سطح استانهها یسه گانه خراسان هستیم.
این نشست با مشارکت فعال مدیران روابطعمومی و کارشناسان رسانهای ادامه یافت و با طرح دیدگاهها، بررسی چالشها و ارائه پیشنهاداتی برای بهبود عملکرد این حوزه، به کار خود پایان داد.
http://navidtorbat.ir/fa/News/31346/مدیران-رسانهگریز-بهتر-است-مسوولیت-را-ترک-و-استراحت-نمایند