آخرین مطالب

در جلسه علنی شورای شهر تربت حیدریه رخ داد:

شهردار استیضاح کنندگان را استیضاح کرد اجتماعی

شهردار استیضاح کنندگان را استیضاح کرد

  بزرگنمایی:

پایگاه خبری نوید تربت: http://www.navidtorbat.ir

اتفاق میمونی است که پاسخگوی سوالاتی باشم تا اذهان عمومی روشن شود که چه کردیم و ای کاش این سوالات در سالهای گذشته هم از شهرداران وقت پرسیده می شد.

جلسه پاسخگویی مهندس مجتهدی شهردار تربت حیدریه به سوالات پنج تن از اعضای شورای شهر بصورت علنی با حضور اصحاب رسانه و خبرنگاران برگزار شد.

شهردار تربت حیدریه با استقبال از سوالات اعضای شورا گفت: من این اتفاق را میمون و کمک به روشن شدن اذهان مردم می دانم ولی ای کاش سوال کنندگان که در دوره های قبلی شورا حضور داشتند همین حساسیت را نسبت به دیگر شهرداران هم می داشتند.

مجتهدی گفت: من در این مدت 33 ماه خدمتم جز همراهی و رفاقت و تلاش از مجموعه شهرداری و همکارانم چیزی ندیم.

 

از ماه ششم خدمتم در وقت اضافه هستم

وی گفت: برخی ها دوست داشتند بدون دفاع از خودم و بیان اقدامات انجام شده استعفا داده و شهرداری را ترک کنم و حتی تلاش داشتند این جلسه بدون حضور خبرنگاران تشکیل شود ولی من گفتم بدون حضور اصحاب رسانه در هیچ جلسه ای شرکت نمی کنم.

شهردار با اشاره به اینکه متوسط مدیریت شهرداری تربت حیدریه 24 ماه بوده ولی من علیرغم کارشکنی ها و نامهربانی ها 33 ماه به همشهریان خدمت نمودم گفت:با جابجایی مشکل شهر حل نمی شود، بروید از شهرهای دیگر یاد بگیرید که چگونه با تثبیت مدیریت ها کارهایشان را پیش می برند.

مجتهدی افزود: این قضیه رفتن من مربوط به حالا نیست، از ماه پنجم خدمتم تلاش می شد بروم بنابر این از ماه ششم در وقت اضافه این 33 ماه خدمت هستم.

 

سوال کنندگان با مسؤلیت های که داشته اند خود نیز باید پاسخگو باشند

شهردار گفت: به استناد ماده 83 قنون شورا، سوال از شهردار حق اعضای شورا است ولی ای کاش از این حق در گذشته هم استفاده می کردند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه سوال کنندگان کسانی هستند که یا خود مستقیم در شهرداری مسئولیت داشته اند و یا چند دوره عضو شورا بودند که خود باید پاسخگوی خیلی از مسائل باشند گفت: حداقل می گذاشتید اعضای تازه کار سوال می کردند تا حرفی برای گفتن داشته باشند.

مجتهدی خطاب به سوال کنندگان گفت: آیا حق نبود که اینگونه سوالات را در دوره های قبل می پرسیدید و بی تفاوت نبودید،کلید شهر را به دست یک غریبه داید تا از رانت پشت رانت استفاده نموده و شهر را به فلاکت بکشاند.

شهردار ادامه داد: نوبت من که رسید کتاب قانون را ورق می زدید تا چوب لای چرخ من بگذارید تا کاری انجام نگیرد. ایکاش از این قانون برای احترام و حقوق متقابل استفاده می کردید.

 

با رای دادن به شهردار بدون برنامه به شهروندان خیانت نموده اید

شهردار با اشاره به سوالات مطرح شده گفت: قانون می گوید سوال باید شفاف باشد نه کلی با این وجود خوشحالم که در این سوالات اثری از ارتشاء،دزدی و تخلف به من نسبت داده نشده.

وی گفت در سوال اول آمده که من بدون برنامه بوده ام با این وضع باید از خود این اعضا پرسید شما برای انتخاب شهردار ابتدا باید برنامه های کاری او را بگیرید، سوال من از شما این است که  چرا به شهردار بدون برنامه رای داده اید پس مرتکب خیانت شده اید.

 

در مورد برخی کارها مثل پاساژ آداک خود آقایان باید پاسخگو باشند

مجتهدی افزود: در 55 مورد خواسته هایی که سوال کنندگان مطرح کرده اند برخی ربطی به من ندارد و خودشان باید پاسخگو باشند از جمله پاساژ آداک که ششماه قبل از روی کار آمدن من احداث شده. آیا کاری را که شهردار قبلی انجام داده و شما نادیده گرفته اید بنده باید جواب دهم و رفع کنم؟

وی گفت: جالب است این پنج نفر سوال کنندگان در خیابان از کنار هم رد نمی شوند ولی برای حذف من متحد شده اند باز خدا را شکر که عامل اتحاد این ها شده ام.

شهردار گفت: می گویند اولویت کارها را درنظر نگرفته ام  در حالی که خودشان که این همه دم از آسفالت می زنند ولی در اولویت هایشان اثری از آسفالت شهرک دیده نمی شود.

 

مماشات اعضای شورا با دانشگاه آزاد

مجتهدی در مورد برنامه درازمدت که راهبردی است گفت:قبل از شهرداری بنده در شورای چهارم ، برابر دستور وزارت کشور همه شهرداری ها باید برنامه راهبردی با هماهنگی دفتر امور شهری وزارت تنظیم می کردند. در سال 95 با وجود اینکه تصویب شد این برنامه را باید دانشگاه دولتی ارائه کنند ولی همین اعضای شورا مخالفت می کنند و به سراغ دانشگاه آزاد می روند. آقای سلیمانی تاکید داشت که با دانشگاه آزاد قرار داد بسته شود و قراردادی امضا شد که هیچکاری نتوانستد پیش ببیرند. در دی ماه 97 نامه نوشتم که دانشگاه آزاد توانایی این کار را ندارد ولی متاسفانه هر بار رئیس دانشگاه به شورا می رفت و از طریق شورا کارش را پیش می برد و بلاخره معلوم شد که چرا قضیه کش داده می شود؟ آقای مصطفوی در این مورد توضیح دهند.

با برنامه خیلی از منافع شهر را نبود کردید

شهردار ادامه داد:به من می گویند بی برنامه بوده ای،اگر اینگونه است خوشحالم که بدون برنامه کارگر کف خیابانم رازی است و حقوق پرسنلم به روز است. بی برنامه پل عظیم چهار راه خواف را جمع کردم و در بیشتر بلوارها اصلاح فضای سبز را انجام دادیم و بی برنامه 120 نفر نیروی مازادی را که آقایان تحمیل کرده بودند کم کردیم که یکی از دلایل هجمه ها همین موضوع است. حالا که کار را به انتها رسانده ام مجتهدی دیگر لازم نیست؟

اما همین اعضا که دم از برنامه می زنند، با برنامه 5 ماه حقوق معوق داشتند. با برنامه در سال 95زمین فرمانداری را که متعلق به شهرداری بود به قیمتی ناچیز  زیر یک میلیارد دو دستی تقدیم کردند و من با هزار زحمت قیمت واقعی آن را که 32 میلیارد تومان بود توانستم برگردانم. با برنامه پارکهایی احداث کردند که حتی حیوانات در آن رفت و آمد ندارند،با برنامه در سال 20 میلیار تومان به بدهی های قبلی اضافه کردند

 

بدهی 180 میلیاردی به بانک شهر از کجا آمده

مجتهدی خطاب به سلیمانی یکی از سوال کنندگان گفت: از شما که همیشه ماشین حساب جلوتان است می پرسم بدهی 180 میلیاردی به بانک شهر از کجا آمده و چرا 180 میلیار شد؟ چه کسی به خاطر دو میلیارد تومان نگذاشت از طریق فروش ملک این بدهی را تسویه کنم؟

وی ادمه داد: از مجموع 50 میلیار تومان طلب شهرداری چیزی حدود 26 میلیارد تومان در اسناد مالی شهرداری است که در این مورد آقای الهیاری و وطن دوست باید پاسخ دهند که بقیه کجا رفته است.

شهردار گفت: بعد از دوسال خون جگر خوردن با تنخواهی که شهردار وقت به شرکت زعفرانیه داده بود این شرکت  آمده زمین ها را خریده.

شهردار گفت برای تسویه مطالبات بانک شهر در سال 95 بعنوان کارشناس زمینهایی را که می خواستیم به آنها بدهیم 68 میلیارد تومان ارزیابی کردم ولی شورا این بدهی را که من رفعش کرده بودم با اهمال کاری جمع نکرد. از آقای وطن دوست بپرسید که چرا این بدهی را که راحت می شد تسویه نمود جمع نکردند؟

وی ادامه داد من که آمدم دو سیاست را در پیش گرفتم و با شرکتهای مختلف صحبت کردم ولی اعضای شورا به این شرکتها گفتند تضمین کنید که بانک شهر بدهی اش را تسویه کند که متاسفانه همه را فراری دادند.

مجتهدی گفت: می پرسند چرا برخی چرا پروژه هایی مانند زعفرانیه  تکمیل نشده؟ سوال من از شما این است که چرا زمانی که پول داشتید انجام ندادید؟ حالا من باید جواب بدهم؟چرا زعفرانیه را 8 میلیارد تومان پیش فروش کردید تا حالا مالک 70 درصد آن نباشید؟

 

پروژه ها را در زمان شهردار وقت به خویشاوندان ایشان مفت دادند و صدای شما در نیامد

شهردار در مورد مسکن مهر گفت: مسکن مهر در سال 90 با کمترین بودجه تمام می شد ولی آقایان اینقدر معطل کردند تا به گرانی ها خورد. وی ادامه داد پروژه ها را در زمان شهردار وقت به خویشاوندان ایشان مفت دادند و صدای شما در نیامد ولی از من که 13000 میلیارد تومان املاک را به نفع شهر یک کاسه کرده ام سوال می کنید؟! 30 هزار میلیارد تومان املاک شهر را احیا کردم ولی می گویند در اولویت نبوده.

مجتهدی در مورد پارک پیشکوه گفت: من در مهر96 شهردار شدم و پیشکوه مال دهه70 است چرا در این مدت کاری نکردید. با این وجود قراردادهمکاری و مشارکت بستیم که تا مادامی که ملک پیشکوه به شهرداری واگذار نشده حق بهره برداری ندارند.

شهردار گفت در حالی که من طبق قانون برای ماموریت های کاری فقط برای یک ماه حق ماموریت درسال می گیرم برخی برای سرزدن به خانه شان در مشهد حق ماموریت می گرفتند

شهردار در پایان گفت: امیدوارم شهرداری مطیع و حرف شنو که چشمش را به روی خیلی چیز ها ببندد پیدا کنید.

در پایان این جلسه وقفی رئیس شورای شهر گفت : روال قانونی جلسه بدین گونه است که فقط شهردار سوالات را پاسخ می دهد و اعضای شورای شهر می توانند در صورت قانع نشدن ؛ درخواست برگزاری جلسه استیضاح  را مکتوب به دفتر شورا ارائه تا ثبت شود. مهلت قانونی برگزاری جلسه استیضاح ده روز است و در آن جلسه اعضای سوال کننده نیز دلایل و مستندات خود بیان و سپس یک موافق و یک مخالف صحبت و بعد رای گیری خواهد شد .


http://t.me/navidtorbatkabar


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

نشست‌های شورای اداری باید خروجی داشته باشد/ جهش تولید با کار ظاهری محقق نمی‌شود / مردم از رفتار برخی کارمندان گلایه دارند/ عقب افتادگی سیاسی دلیل اصلی عقب ماندگی منطقه تربت حیدریه است

افزایش تعرفه ویزیت پزشکان و مسدود شدن سامانه بیمه سلامت

مرمت آثار تاریخی تربت‌حیدریه شتاب می گیرد

تاثیر تصمیم‌سازی سیاسی در تامین آب صنایع تربت‌ حیدریه

پیش‌بینی برداشت 300 تن کلزا از اراضی کشاورزی بخش رخ تربت حیدریه

بر طرف شدن مشکل راه ورودی و خروجی بیمارستان راشد زاوه

راننده خودروی حامل سوخت قاچاق در آتش سوخت

فقدان ویترین جذاب برای معرفی داشته‌های شهرستان/ کمربندی و زیان آن به اقتصاد گردشگری تربت حیدریه / کمبود سرویس بهداشتی / عرضه نامناسب سوغاتی شهرستان به گردشگران

تصاویر: مزرعه عروسک‌ها

آخرین مهلت ثبت نام بیمه رایگان مادران دارای بیشتر از سه فرزند روستایی و عشایری

توزیع بیش از 902 میلیون لیتر انواع فرآورده نفتی منطقه تربت حیدریه در سال گذشته

ساختمان 89 ساله اداره نوغان‌داری تربت‌حیدریه ثبت ملی شد

تصاویر: در خطر انقراض

اضافه شدن دو رشتۀ تحصیلات تکمیلی به دانشکدۀ پرستاری و مامایی تربت حیدریه

یدیعوت احارونت: انتظار نمی‌رود پاسخ اسرائیل شامل اقدام نظامی در خاک ایران باشد / آمریکا بر اسرائیل برای جلوگیری از کشیده شدن به یک جنگ منطقه‌ای فشار می‌آورد

95 درصد جمعیت رشتخوار به تولید پسته مشغول هستند

چند حقیقت شگفت انگیز درباره هوش حیوانات که نمی دانستید

رضا نصری: اقدام نظامی ایران علیه اسرائیل «پاسخ» بود، نه «حمله»/ می‌خواهند ایران را مقصر این درگیری جلوه دهند

افزایش بیش از 48 درصد میزان باراندگی در تربت‌حیدریه

تصاویر: مسابقات کشتی چوخه در گود زینل خان

رونق اقتصادی برای دست‌اندرکاران نوغان‌دار خراسان رضوی

توزیع 350 سبد غذایی بین زنان باردار تربت حیدریه

عطار نیشابوری مسافر هفت شهر عشق که سیمرغ را تا قاف پرواز داد

سه ویرانه باستانی شگفت‌انگیز که شاید نام آنها را نشنیده باشید

طبق قرارداد بازارچه آداک یک سازه موقت است/ پایان قرار داد، عدم تمکین سرمایه گذار و ورود سازمان بازرسی به پرونده/ اصرار سرمایه گذار بر ادامه تصرف غیر قانونی بازارچه/ احداث پارکینگ طبقاتی/ برگزاری مزایده برای واگذاری مغازه ها/ راهی جز پلمپ بازارچه آداک نداشتیم/ با یک قرارداد شفایی از کسبه ماهی 231 میلیون تومان دریافت می کنند/ چاره ای جز رسانه ای کردن برایمان باقی نماند

بخش زیادی از معضلات جامعه با امر به معروف و نهی از منکر برطرف می شود

گزارش تصویری؛ نگاهی متفاوت به برگزاری نماز عید فطر از دریچه لنز دوربین

اگر جلوی پروژه‌های سدسازی ترکیه گرفته نشود، آذربایجان غربی و شرقی و اردبیل با آسیب جدی مواجه می‌شوند

رهبر معظم انقلاب: جمهوری اسلامی درصدد آن نیست کسانی را به زور وادار به دین‌داری کند، اما در مقابل هنجارشکنی دینی هم وظیفه دارد و نباید کوتاهی کنیم

10 مورد از سردترین شهرهای جهان؛ سردترین شهر دنیا در کدام کشور قرار دارد؟

صدور 118 موافقت اصولی و پروانۀ بهره‌برداری مراکز درمانی در منطقه تربت حیدریه

افتتاح اولین واحد تولید مرغ تخمگذار در شهرستان رشتخوار

پیش بینی اشتغال 697 نفر در شهرستان تربت حیدریه

برگزاری نماز عید فطر در میدان بسیج و ورزشگاه آزادی شهرک ولیعصر تربت حیدریه

آغاز کشت چغندرقند نشایی در اراضی کشاورزی بخش رخ تربت حیدریه

امکان پرداخت زکات فطریه و کفاره در نانوایی‌های تربت حیدریه فراهم شد

کسب قهرمانی مسابقات دو جام رمضان خراسان رضوی توسط آتش نشان تربت حیدریه

کاهش 36 درصد بارندگی در خراسان رضوی / بحرانی بودن نیمی از دشتهای استان

شکارچی‌های غیرمجاز در رصد کامل محیط زیست تربت حیدریه

استقبال دانش‌آموزان کنکوری تربت حیدریه از قرائت‌خانه‌های آموزشگاهی

امام‌جمعه تربت‌حیدریه: تلاش دشمن برای کشاندن ما به میدان جنگ در منطقه ناکام است

توسعه گردشگری سلامت در شهرستان‌مرزی خواف

ترمز بریدن تریلر در جاده "کوهسرخ" خراسان رضوی حادثه مرگبار آفرید

در پاسخ حمله رژیم صهیونسیتی به کنسولگری کشورمان نباید از رهبری جلو بزنیم

گزارش تصویری: راهپیمایی روز قدس در تربت حیدریه از نگاه دوربین

رژیم صهیونییستی غریقی که به هر چیزی چنگ می زند

رژیم غاصب صهیونیستی آخرین نفس‌های خود را می‌کشد

اختصاص بالاترین نرخ مشارکت اقتصادی و پایین ترین نرخ بیکاری به خراسان رضوی

تصاویر: دیدار مسئولان و کارگزاران نظام با مقام معظم رهبری

کاهش ماندگاری پزشکان متخصص در شهرستان/ افزایش حیوان گزیدگی در تربت‌حیدریه/ نیاز منطقه به 30 متخصص/ راه‌اندازی پایگاههای اورژانس نسر و رودمعجن / آغاز احداث ساختمان اورژانس بانوان