آخرین مطالب

جوادی‌حصار:

اعضای شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان باید در رفتارهایشان بازنگری کنند سیاسی

اعضای شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان باید در رفتارهایشان بازنگری کنند

  بزرگنمایی:
یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: به نظر می‌رسد در مقطع فعلی باید اعضای شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان به بازنگری و اصلاح رفتارهای گذشته خود بپردازند.

پایگاه خبری نوید تربت: Navidtorbat.ir

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: به نظر می‌رسد در مقطع فعلی باید اعضای شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان به بازنگری و اصلاح رفتارهای گذشته خود بپردازند.

به گزارش نوید تربت به نقل از ایسنا،محمد صادق جوادی حصار در خصوص جایگاه شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در فعالیت‌های این جناح سیاسی اظهار کرد: شورای عالی سیاست‌گذاری یک وسیله است برای تحقق اهدافی چون انسجام بخشی به مجموعه‌های اصلاح‌طلب، هماهنگی، همراهی و همسویی عملیات‌ انتخاباتی در فصول انتخابات و تدوین راهبردهای تشکیلاتی منسجم در جبهه اصلاحات.

وی ادامه داد: این وسیله یعنی شورای عالی سیاست‌گذاری در مقاطعی خوب عمل کرده است و در مقاطعی متوسط، در مقاطعی هم نتوانسته است در حد انتظار عمل کند. به نظر می رسد در مقطع فعلی باید اعضای شورا به بازنگری و اصلاح رفتارهای گذشته خود بپردازند، شاید هم بتوان به شکلی دیگر و با نام دیگری این مسیر را ادامه داد.

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی تصریح کرد: اصلاح طلبان قطعا به یک مجموعه تاثیرگذار، فرا گیر و مرجع برای پیشگیری از تزاحم و پراکندگی در تصمیمات جبهه ای نیاز دارند تا در انتخابات‌های پیش‌ رو درست تصمیم بگیرند و مناسب عمل کنند . جامعه مخاطب ما نیز در این صورت برای تصمیم‌گیری و همراهی دچار تشتت نخواهد شد آن‌ها باید بتوانند به راحتی پیام‌های اصلی و هدفمند را از کانون‌های اصلاح‌طلب به ویژه مرکزیت اصلاح‌طلبان دریافت کنند و با آسودگی خاطر راه پیش‌ رو را بپیمایند.

جوادی حصار در مورد استعفای موسوی لاری از شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان خاطرنشان کرد: آقای موسوی استعفا کردند ، این اتفاق طبیعی است؛ یک نفر ممکن است بیمار شود، یک نفر ممکن است خسته شود ، حتی ممکن است احساس کند فضا، فضای او نیست و بهتر است در فضای جدید افراد دیگری ایفای نقش کنند این امر اشکالی ندارد که هیچ ممکن است منشا تحولات نیکویی هم بشود . آقای موسوی لاری که استعفا کردند ، تا کنون هم زحمت کشیدند و هم خوب کار کردند .اگر به خاطر شرایطی که خودشان اشاره کرده‌اند ضعفی هم داشتند دیگران باید بیایند این ضعف‌ها را از بین ببرند.

وی در مورد لزوم ایجاد فضا برای تعیین راهبردهای جدید عنوان کرد: من در مصاحبه دیگری نیز گفته‌ام که به عنوان دوست آقای عارف در انتخابات 92 از ایشان هم می‌خواهم که ضمن حضور در کنار اصلاح‌طلبان و مجموعه شورای عالی سیاست‌گذاری از ریاست این مجموعه استعفا بدهند تا دست برای تصمیم، انتخاب و تعیین راهبردهای جدید باز باشد و کسی دچار رودربایستی و مسائل مشابه نشود.

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در مورد انتخابات مجلس یازدهم بیان کرد: شرایط گذشته نیازمند واکاوی آزادانه و همه‌جانبه است. برای واکاوی آن شرایط و عواملی که باعث شد اصلاح‌طلبان در چنان شرایطی قرار بگیرند باید مقداری عالمانه‌تر و به دور از هیجان به قضایا نگاه کنیم.

جوادی حصار در خصوص شرایط اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس یازدهم افزود: من فکر می‌کنم یکی از دلایلی که باعث شد اصلاح‌طلبان در این وضعیت قرار بگیرند آن بود که نتوانستند با تمام ظرفیت در انتخابات شرکت کنند . با این حال نمی‌توان گفت که اصلاح طلبان در انتخابات شکست خوردند چرا که اصلاح طلبان در انتخابات حضور نداشتند که شکست بخورند.

وی اضافه کرد: اگر بگوییم که بخش‌هایی از بدنه اصلاح‌طلبان نسبت به کانون‌های اصلی تصمیم‌سازی منتقد بودند، این مساله پذیرفته است چرا که آن‌ها معتقد بودند که ناکامی‌های دولت آقای روحانی در افکار عمومی به حساب اصلاح‌طلبان گذاشته شده است که این اتفاق هم پذیرفته است، مشاهده کردید که عده‌ای در داخل و خارج کشور تلاش می‌کردند که اولا چوب لای چرخ توفیقات آقای روحانی و دولت‌ وی بگذارند و ثانیا ، ناکامی‌های پدید آمده را به حساب حامیان او یعنی اصلاح‌طلبان بگذارند و بگویند که اگر دولت روحانی ناکارآمد است، اصلاح‌طلبان هم ناکارآمد هستند. طبیعتا این نتیجه گیری پذیرفته نیست. ضمن اینکه اصلاح طلبان در دولت آقای روحانی کمترین نقش اجرایی و قدرت تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی را داشتند.

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد درمورد عدم اقبال اصلاح طلبان در انتخابات گذشته عنوان کرد: اگر بپذیریم که بخشی از عدم اقبال به اصلاح‌طلبان نتیجه ناکامی‌های دولت و گذاشته شدن این امر به حساب اصلاح طلبان بود؛ باید یاد آور شد که این ناکامی‌ها می‌تواند دلایلی دیگری هم غیر از عدم توانایی‌ یا ضعف‌های دولت داشته باشد، اما اگر فرض را بر این بگذاریم که بخشی از جامعه اصلاح‌طلبان را به خاطر ناکامی دولت ناکام دانسته و بنابراین در انتخابات با آنها همراهی نکردند حرف دور از واقعیتی نگفته ایم.

جوادی حصار افزود: بخش دیگری از مساله این است که اصلاح‌طلبان در انتخابات لیست ندادند و دلیل این که اصلاح طلبان لیست ندادند این بود که کاندیداهای مطلوب و رای‌آور اصلاح‌طلبان در اکثر حوزه‌ها رد صلاحیت شده بودند . در بسیاری از حوزه‌ها اصلا رقابتی میان اصلاح‌طلبان و بقیه نیروها وجود نداشت، تجربه حمایت از آقای روحانی اصلاح‌طلبان را به این راهبرد هدایت کرده بود که یا از نیروی کارنامه دار اصلاح‌طلب حمایت می‌کنیم یا کاندیدا نمی دهیم تا جامعه خودش تصمیم بگیرد و خودش نیز پاسخ عملش را بدهد. تمام این مسائل را که کنار هم بگذاریم نمی‌توان به سادگی گفت که اصلاح‌طلبان در انتخابات گذشته شکست خوردند بلکه می‌شود گفت که اصلاح‌طلبان در انتخابات گذشته حضور نداشتند.

وی در مورد انتخابات آینده تصریح کرد: اگر برای انتخابات پیش رو چرخ کماکان بر همان محور بچرخد ؛ طبیعی است که همین اتفاق انتخابات مجلس یازدهم باز هم می‌افتد ولی اگر فضا باز و انتخابات آزاد و گزینه‌ها فراگیر باشند، می‌تواند به مردم امید بدهد و اصلاح‌طلبان هم امیدوارانه به عرصه بیایند و از مردم بخواهند که در انتخابات شرکت کنند .


http://t.me/navidtorbatkabar


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

رقابت 4 هزار و 623 داوطلب کنکور سراسری در تربت حیدریه

کشت گندم و جو دیمی در بیش از4500 هکتار اراضی بخش رخ تربت حیدریه

خرافات عجیب ایرانیان دوران قاجار؛ از ناخن هدهد تا آش مخصوص شاه برای جلوگیری از وبا

پدیده جدید راه خواری در پارک پیشکوه تربت حیدریه+ جوابیه

بورسیه رتبه های زیر هزار کنکور برای پنجمین سال متوالی توسط خیر نیک اندیش تربتی

همه خدمات پیشگیری و درمان هاری به‌صورت کاملآ رایگان انجام می‌شود

رکورد جوجه ریزی سالانه مرغداری های شهرستان زاوه شکسته شد

رفع تداخل بیش از 21هزار هکتار اراضی شهرستان مه ولات

آتش بس ایران و اسرائیل موقتی است؟ / جعبه پاندورا باز شد

افزایش 51 درصدی تعهدات بلند مدت تامین اجتماعی منطقه تربت حیدریه در سال گذشته

تصاویر: مراسم هزار دف در روستای پالنگان

شرایط جدید بنیاد مسکن برای تامین قیر رایگان به زیان روستاهای محروم است

جاذبه های چشم‌نواز بهاری محیط زیست خراسان رضوی

نقش مؤثرشرکت نفت منطقه تربت حیدریه در تامین پایدار سوخت خراسان جنوبی

بی توجهی به مناسب سازی معابر تربت حیدریه، خطری در کمین کم توانها

در «رویدادی بی‌سابقه»، یک ستاره‌ مرده‌ زندگی را از سر گرفت

تصاویر: سیل در دوبی

نشست‌های شورای اداری باید خروجی داشته باشد/ جهش تولید با کار ظاهری محقق نمی‌شود / مردم از رفتار برخی کارمندان گلایه دارند/ عقب افتادگی سیاسی دلیل اصلی عقب ماندگی منطقه تربت حیدریه است

افزایش تعرفه ویزیت پزشکان و مسدود شدن سامانه بیمه سلامت

مرمت آثار تاریخی تربت‌حیدریه شتاب می گیرد

تاثیر تصمیم‌سازی سیاسی در تامین آب صنایع تربت‌ حیدریه

پیش‌بینی برداشت 300 تن کلزا از اراضی کشاورزی بخش رخ تربت حیدریه

بر طرف شدن مشکل راه ورودی و خروجی بیمارستان راشد زاوه

راننده خودروی حامل سوخت قاچاق در آتش سوخت

فقدان ویترین جذاب برای معرفی داشته‌های شهرستان/ کمربندی و زیان آن به اقتصاد گردشگری تربت حیدریه / کمبود سرویس بهداشتی / عرضه نامناسب سوغاتی شهرستان به گردشگران

تصاویر: مزرعه عروسک‌ها

آخرین مهلت ثبت نام بیمه رایگان مادران دارای بیشتر از سه فرزند روستایی و عشایری

توزیع بیش از 902 میلیون لیتر انواع فرآورده نفتی منطقه تربت حیدریه در سال گذشته

ساختمان 89 ساله اداره نوغان‌داری تربت‌حیدریه ثبت ملی شد

تصاویر: در خطر انقراض

اضافه شدن دو رشتۀ تحصیلات تکمیلی به دانشکدۀ پرستاری و مامایی تربت حیدریه

یدیعوت احارونت: انتظار نمی‌رود پاسخ اسرائیل شامل اقدام نظامی در خاک ایران باشد / آمریکا بر اسرائیل برای جلوگیری از کشیده شدن به یک جنگ منطقه‌ای فشار می‌آورد

95 درصد جمعیت رشتخوار به تولید پسته مشغول هستند

چند حقیقت شگفت انگیز درباره هوش حیوانات که نمی دانستید

رضا نصری: اقدام نظامی ایران علیه اسرائیل «پاسخ» بود، نه «حمله»/ می‌خواهند ایران را مقصر این درگیری جلوه دهند

افزایش بیش از 48 درصد میزان باراندگی در تربت‌حیدریه

تصاویر: مسابقات کشتی چوخه در گود زینل خان

رونق اقتصادی برای دست‌اندرکاران نوغان‌دار خراسان رضوی

توزیع 350 سبد غذایی بین زنان باردار تربت حیدریه

عطار نیشابوری مسافر هفت شهر عشق که سیمرغ را تا قاف پرواز داد

سه ویرانه باستانی شگفت‌انگیز که شاید نام آنها را نشنیده باشید

طبق قرارداد بازارچه آداک یک سازه موقت است/ پایان قرار داد، عدم تمکین سرمایه گذار و ورود سازمان بازرسی به پرونده/ اصرار سرمایه گذار بر ادامه تصرف غیر قانونی بازارچه/ احداث پارکینگ طبقاتی/ برگزاری مزایده برای واگذاری مغازه ها/ راهی جز پلمپ بازارچه آداک نداشتیم/ با یک قرارداد شفایی از کسبه ماهی 231 میلیون تومان دریافت می کنند/ چاره ای جز رسانه ای کردن برایمان باقی نماند

بخش زیادی از معضلات جامعه با امر به معروف و نهی از منکر برطرف می شود

گزارش تصویری؛ نگاهی متفاوت به برگزاری نماز عید فطر از دریچه لنز دوربین

اگر جلوی پروژه‌های سدسازی ترکیه گرفته نشود، آذربایجان غربی و شرقی و اردبیل با آسیب جدی مواجه می‌شوند

رهبر معظم انقلاب: جمهوری اسلامی درصدد آن نیست کسانی را به زور وادار به دین‌داری کند، اما در مقابل هنجارشکنی دینی هم وظیفه دارد و نباید کوتاهی کنیم

10 مورد از سردترین شهرهای جهان؛ سردترین شهر دنیا در کدام کشور قرار دارد؟

صدور 118 موافقت اصولی و پروانۀ بهره‌برداری مراکز درمانی در منطقه تربت حیدریه

افتتاح اولین واحد تولید مرغ تخمگذار در شهرستان رشتخوار

پیش بینی اشتغال 697 نفر در شهرستان تربت حیدریه