آخرین مطالب

سی و دومین بسته ویژه خبری نوید تربت؛

پژمانفر:مشکلات با مذاکره حل نمی‌شود / واکنش چمران به تخریب‌ها علیه قالیباف / سلحشوری: اصلاح طلبان بدون لیست وارد انتخابات شوند / ارزیابی مرتضی مبلغ از اظهارات اخیر روحانی / عضو موتلفه: با احمدی‌نژاد هیچ مذاکره‌ای نداشته‌ایم سیاسی

پژمانفر:مشکلات با مذاکره حل نمی‌شود / واکنش چمران به تخریب‌ها علیه قالیباف / سلحشوری: اصلاح طلبان بدون لیست وارد انتخابات شوند / ارزیابی مرتضی مبلغ از اظهارات اخیر روحانی / عضو موتلفه: با احمدی‌نژاد هیچ مذاکره‌ای نداشته‌ایم

  بزرگنمایی:

پایگاه خبری نوید تربت: Navidtorbat.ir

ارزیابی مرتضی مبلغ از اظهارات اخیر روحانی

مرتضی مبلغ فعال سیاسی، معاون سیاسی وزارت کشور در دولت اصلاحات و عضو شورای مرکزی عضو اتحاد ملت در ارتباط با اظهارات روز گذشته حسن روحانی به خبرنگار «انتخاب» گفت: «بعد از اعلام هیات نظارت استانی مشخص شد چه اتفاقی در شرف وقوع است، بر اساس برآورد‌های دقیق میدانی، حدود دو سوم کرسی‌های مجلس بعد از این اعلام به نحوی از پیش تعیین شده برای یک جناح سیاسی تعیین شده بود. بدون وجود هیچ‌گونه رقابتی از قبل می‌توان تعیین کرد چه کسانی به مجلس راه پیدا می‌کنند. تعدادی بدون هیج رقیب جدی هستند و تعدادی نیز در رقابت درون جناحی اصولگرایان به پارلمان راه پیدا می‌کنند.» وی افزود: «سایر جناح‌های سیاسی حضوری بسیار محدود و حداقلی در انتخابات دارند، بنابراین طییعی است که این روند به معنای رقابت نیست؛ انتخابات بدین معناست که همه سلایق و جریان‌ها در میدان رقابت باشند و مردم از درون آن‌ها انتخاب کنند. اگر یک سلیقه و یک جریان وجود داشته باشد، آن هم به نحوی که تعداد کثیری از آن‌ها مشخص باشد چه کسانی هستند، به گونه‌ای که حتی رقابت درون جناحی هم وجود نداشته باشد، دیگر به معنی رقابت نیست. متاسفانه اکنون این اتقاق افتاده است؛ هرچند در گذشته نیز شاهد چنین روندی بودیم، هیچ‌گاه به اندازه روند کنونی بی‌سابقه نبوده است. تمامی این وضعیت در شرایطی است که کشورمان با مخاطرات گوناگون در زمینه فشار‌های خارجی و ناکارآمدی اجتماعی مواجه بوده و خواهد بود.»
 
سلحشوری : اصلاح طلبان بدون لیست وارد انتخابات شوند
 
سلحشوری می‌گوید: معتقدم در این شرایط ارائه لیست توسط اصلاح‌طلبان به صلاح نیست. البته حرف من فقط یک نظر شخصی است و بهتر است نامزد‌های اصلاح‌طلبی که تایید صلاحیت شدند بدون لیست و به پشتوانه عملکرد خود در انتخابات ظاهر شوند.نماینده مجلس دهم گفته عده‌ای می‌گویند میدان را خالی نکنید که مجلس یک‌دست در اختیار اصولگرایان قرار نگیرد، ولی باید در جواب این افراد بگویم در مجلس دهم که تعداد اصلاح‌طلبان به نسبت گذشته افزایش پیدا کرده بود هم کار خاصی نشد، زیرا وقتی برای هر موضوعی باید تایید شورای نگهبان باشد چطور می‌شود کاری را جلو برد، مگر اینکه کار مدنظر آن‌ها انجام شود.
 
سلحشوری در پاسخ به اینکه چرا با این تفکر نامزد انتخابات مجلس دهم شد، گفت: این حرف‌ها مربوط به پروانه سلحشوری سال 98 است نه 94. من در سال 94 این میزان علم و آگاهی را نداشتم، ولی اکنون متوجه جایگاه نمایندگی هستم. شک نکنید اگر این سطح آگاهی را در چهار سال پیش داشتم، هرگز وارد این رقابت سیاسی نمی‌شدم. عضو کمیسیون فرهنگی مجلس عنوان کرد: می‌گویند نماینده طبق قانون اساسی در بیان نطق و اظهارنظر آزاد است، اما تا چهارتا حرفی که عده‌ای خوششان نمی‌آید می‌زنیم از چند جای مختلف احضار می‌شویم. این نماینده اصلاح‌طلب مجلس دهم خاطرنشان کرد: اصلاح‌طلبان زمانی رای می‌آورند که غیر از حامیان خود، آرای خاکستری هم به صحنه بیایند و به نامزد‌های آن‌ها رای دهند، اما با وضع موجود و دلخوری بسیاری از مردم از اتفاقات سال‌های اخیر خیلی به حضور حداکثری آرای خاکستری در انتخابات امیدوار نیستم و تصورم بر این است که مشارکت در کلان‌شهر‌ها و مخصوصاً تهران با افت شدیدی روبه رو خواهد شد، ولی بعید می‌دانم مشارکت در شهرستان‌ها با کاهش محسوسی روبه رو شود.
 
عضو موتلفه: با احمدی‌نژاد هیچ مذاکره‌ای نداشته‌ایم
 
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی، گفت: احتمال دارد اصلاح‌طلبان به لیستی شفاف و کامل نرسند که این موضوع در آرایش درون اصولگرایی تاثیر خواهد گذاشت؛ اگر جریان اصلاحات در تهیه لیست مشکل داشته باشد، باید با گرم کردن عرصه انتخابات، مشارکت را بالا ببریم. حمیدرضا ترقی آرایش سیاسی جناح‌ها را در آستانه انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را "مبهم" ارزیابی کرد و گفت: آرایش و جریان‌های سیاسی موجود تاثیر زیادی در تصمیمات خواهد داشت که در چند روز آینده و هر چه به انتخابات نزدیک‌تر می‌شویم فضا شفاف‌تر می‌شود. باید ببینیم رقیب در چه شرایطی قرار می‌گیرد و چه لیستی ارائه خواهد داد.عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی اظهار کرد: باید رصد کرد که رقابت با اصلاح‌طلبان تا چه اندازه جدی است، احتمال دارد اصلاح‌طلبان به لیستی شفاف و کامل نرسند و این موضوع در آرایش درون اصولگرایی تاثیر خواهد گذاشت.
 
واکنش چمران به تخریب‌ها علیه قالیباف
 
رئیس پیشین شورای شهر تهران به تخریب نیرو‌های انقلاب و قالیباف واکنش نشان داد. مهدی چمران در پاسخ به این پرسش که هدف اصلاح‌طلبان از تخریب نیرو‌های انقلاب و خاصه محمدباقر قالیباف چیست، اظهار کرد: «از قبل هم پیش‌بینی می‌شد که هر چه به انتخابات نزدیک می‌شویم، تخریب‌ها بیشتر می‌شود و افراد و گروه‌های سیاسی برای اثبات خود تلاش می‌کنند رقیب‌شان را تخریب کنند. واقعا چنین رویکردی با هیچ یک از معیار‌های اخلاقی منطبق نیست، زیرا تخریب‌شونده هم گرچه رقیب است، به هر حال هم‌وطن و هم‌کیش که هست. نیرو‌های مخالف آقای قالیباف حتی همین میزان از اخلاق و انصاف را هم رعایت نکردند. موضوع زمانی بغرنج‌تر می‌شود که چنین تخریب‌هایی غیرواقعی و کذب باشد؛ یعنی علاوه بر آنکه صحیح نیست که در فضای انتخاباتی به جای تکیه بر داشته‌های خود بر تخریب رقیب تکیه شود، به طرح موضوع مسائلی پرداخته شود که اساسا خلاف واقع است؛ این دیگر اوج بی‌اخلاقی سیاسی است. البته این را هم بگویم که تخریب آقای قالیباف امر تازه‌ای نیست و اصلاح‌طلبان هر چندسال یک‌ بار گزاره‌های نادرست خود را تکرار می‌کنند که هیچگاه با پذیرش افکار عمومی همراه نشده است. به‌نظر می‌رسد که این‌بار هم مردم توجهی به چنین تخریب‌ها نمی‌کنند و قطعا آنچه در ذهن مردم مانده، اقدامات مؤثری است که آقای قالیباف در دوران مسئولیتش در شهرداری تهران انجام داده و همین اقدامات باعث شکل‌گیری سرمایه بالای اجتماعی او شده است».
 
جزئیات طرح خروج ایران از NPT
 
رئیس کمیسیون اقدامات پیش دستانه علیه آمریکا از تدوین طرح خروج از NPT از سوی این فراکسیون خبر داد و شروط اجرای این طرح را تشریح کرد. سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی در گفت وگو با مهر، اظهار داشت: طرح خروج از پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای (ان پی تی) از سوی فراکسیون اقدام پیش دستانه علیه آمریکا تدوین و در جلسه دیروز صحن علنی مجلس از سوی هیأت رئیسه اعلام وصول شد. نماینده مردم مشهد در مجلس در تشریح جزئیات این طرح گفت: در صورت تصویب نهایی این طرح، دولت جمهوری اسلامی ایران موظف است به منظور اقدام متقابل در برابر نقض تعهدات طرف‌های آمریکایی و اروپایی برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در صورت ارجاع پرونده ایران به شورای امنیت سازمان ملل، بلافاصله ضمن خروج از پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای (ان پی تی) اجرای تمامی الزامات ذیل این پیمان را ملغی و انجام کلیه همکاری‌های نظارتی با آژانس بین المللی انرژی اتمی را قطع کند. عضو هیأت رئیسه مجلس ادامه داد: وزارت امور خارجه و سازمان انرژی اتمی موظف هستند طی یک هفته پس از ارجاع پرونده ایران به شورای امنیت سازمان ملل گزارش جامعی درخصوص اقدامات انجام شده مبتنی بر این قانون را به مجلس شورای اسلامی ارائه کنند.
 
نامه لاریجانی به روسای پارلمان‌های کشور‌های اسلامی
 
رئیس مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به روسای پارلمان‌های کشور‌های اسلامی، با اعلام انزجار از اقدام رئیس جمهور آمریکا در اعلام رونمایی از طرح قلابی معامله قرن، مقابله کشور‌های اسلامی با این طرح و حل بحران فلسطین با حمایت از همه پرسی و استفاده از دیپلماسی پارلمانی را خواستار شد.
 
توضیحات آشنا به همتاى افغان درباره اظهارات روحانی
 
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک ریاست جمهوری در توئیتی به همتاى افغانستانی درباره اظهارات رئیس‌جمهورى توضیحاتی ارائه کرد.حسام الدین آشنا روز چهارشنبه در توییتی خطاب به «شاه‌حسین مرتضوی» مشاور ارشد رییس‌جمهوری افغانستان نوشت: مخاطب دکتر روحانی مسئولان ایرانی بودند که گاه کمبود امکانات را بهانه می‌کنند.رییس مرکز تحقیقات استراتژیک ریاست جمهوری تاکید کرد: تجربه خواهران و برادران ما در کشور افغانستان حاوی این درس است که با وجود تمام مشکلات تحمیلی می‌توان در مسیر پیشرفت گام برداشت. حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری روز دوشنبه (هفتم بهمن ماه) در سخنانی در همایش استانداران و فرمانداران سراسر کشور که در وزارت کشور برگزار شد با بیان اینکه صندوق آرا به شکلی کنونی را نمی‌پسندد، بر لزوم الکرونیکی شدن انتخابات در تمام مراحل تاکید کرد و افزود: به وزیر کشور در هر دوره‌ای تاکید کردیم و او نیز این موضوع را دنبال کرده است، اما نشد؛ این انتخابات را الکترونیکی کنید افغانستان هم این کار را کرد، این که چیزی نیست؛ مردم رای را روی کاغذ می‌نویسند، در صندوق می‌اندازند، فردی آن رای را می‌خواند و فرد دیگری آن را علامت می‌زند و البته معلوم نیست این فرد چه می‌خواند و آن یکی کجا را علامت می‌زند، هم اینکه علامت زدند در پایان نوبت به تجمیع آرا می‌شود که چه بساطی پیش می‌آید که باید همه آنجا مراقب باشیم.
 
هشدار صریح آیت‌الله خاتمی؛ دشمن می‌خواهد انتخابات کم رمق برگزار شود

عضو مجلس خبرگان رهبری، بیعت با تکلیف مداری را یکی دیگر از ارکان‌های راهپیمایی فاطمیون عنوان کرد و دو تکلیف را برای شرایط کنونی لازم الاجرا دانست و افزود: در هر مقطعی انسان باید بداند تکلیفش چیست، در این این ایام دو تکلیف بر ما لازم است؛ تکلیف اول حضور در راهپیمایی 22 بهمن است. وی افزود: این راهپیمایی توطئه‌ها را خنثی می‌کند، توطئه‌هایی که با هدف براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران طراحی می‌شوند، با حضور گسترده در راهپیمایی و تو دهنی محکمی به دشمنان زده خواهد شد، همانطور که حضور گسترده مردم در تشییع جنازه سردار شهید قاسم سلیمانی تودهنی محکمی به دشمنان زد. خاتمی در ادامه هشدار صریحی در رابطه با توطئه دشمن برای انتخابات پیش رو اعلام کرد و گفت: خط دشمن این است که انتخابات کم‌رمق برگزار شود، این یک توطئه حساب شده و بیش از 40 سال است آن را دنبال می‌کنند و هر ساله در انتخابات به‌دنبال آن هستند، متأسفانه گاهی برخی در داخل نیز به این توطئه دامن می‌زنند.
 
پژمانفر: مشکلات اقتصادی با مذاکره حل نمی‌شود

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: تا زمانی که دولتمردان همچنان به دنبال مذاکره مجدد با آمریکا و غرب باشند، مشکلات اقتصادی کشور پابرجا می‌ماند. نصرالله پژمانفر با بیان اینکه اروپایی‌ها ثابت کرده‌اند که کاملاً همسو با مواضع آمریکا و علیه جمهوری اسلامی هستند، گفت: اروپایی‌ها آنقدر جرأت و جسارت ندارند که بر خلاف میل آمریکا اقدامی انجام دهند و به همین دلیل به تعهداتشان در برجام ذره‌ای عمل نکرده و نمی‌کنند. وی با بیان اینکه سرسپردگی اروپا به آمریکا کاملاً روشن و اثبات شده است، ادامه داد: مقام معظم رهبری خطاب به مسئولان فرمودند که جز آمریکا می‌توان با دیگر کشور‌ها مذاکره کرد، اما نکته مهم دیگر آن است که مسئولان وزارت امور خارجه باید در مذاکرات خود با مقامات کشورها، به نتیجه بخش بودن مذاکرات هم توجه کنند تا سرنوشت برجام که هیچ عایدی برای کشور نداشت، تکرار نشود.
 
اگر به بولتون گوش می‌کردم، الان در جنگ جهانی ششم بودیم

رئیس جمهوری آمریکا درباره‌ی جان بولتون نوشت: شخصی که نتوانست سال‌ها پیش برای سمت سفیری در سازمان ملل متحد تایید شود و نتوانست برای هیچ چیزی تاییدیه بگیرد، از من شغلی را که نیاز به تایید سنا نداشته باشد "گدایی" کرد. من هم با وجود اینکه خیلی‌ها می‌گفتند «آقا این کار را نکنید» این شغل را به او دادم و او به اشتباه در مصاحبه‌ای تلویزیونی حرف از «مدل لیبی» زد و اشتباهات بسیار بیشتری درباره قضاوت داشت و اخراج شد، چون صادقانه بگویم، اگر به حرف‌های او گوش می‌دادم، تا الان ما در جنگ جهانی ششم بودیم! /ایسنا

این «معامله» مُرده زنده کن نیست!؛ اصل قضیه بازی روانی است

نصرت الله تاجیک سفیر اسبق ایران در اردن به خبرآنلاین گفت: به نظر می‌رسد اصل قضیه بازی روانی است و ترامپ و تیمش رسانه‌ها و افکار عمومی را به بازی گرفته اند و در این زمینه هم تبحر دارند، چون قرار نیست در معامله قرن و یا بازی قرن اتفاق خاصی بیفتد. یکی از دلایلی که می‌گویم معامله قرن در هسته مرکزی خود چیزی ندارد و قرار نیست طرحی مرده زنده کن باشد این است که ترامپ در دو سال و نیم اخیر حمایت صد درصدی از نتانیاهو داشته است و تمام تخم مرغ هایش را در سبد نتانیاهو گذاشته این در حالی است که وی با مشکلات متعدد بین المللی، داخلی و مسائل مرتبط با فساد مواجه است.

کرونا به مرز‌های کشور نزدیک شد

مدیر روابط عمومی وزارت بهداشت گفت: ️از آنجا که موارد ابتلا به کرونا در کشور امارات و اقلیم کردستان مشاهده است و برخی از کشور‌های اطراف ما از نظام شناسایی قوی برخوردار نیستند و در کشور عربستان نیز مواردی از ابتلا مشاهده شده است به افرادی که قصد سفر به این کشور‌ها را دارند توصیه می‌شود نکات ایمنی و بهداشتی را رعایت کنند. توصیه می‌شود تا حد امکان از سفر به این کشور‌ها پرهیز شود همچنین در صورت سفر به کشور‌هایی که موارد ابتلا در آن‌ها مشاهده شده است نکات بهداشتی از قبیل: شست وشو و ضد عفونی کردن مداوم دست‌ها را انجام دهند. تاکنون موردی از ابتلا در کشور ما گزارش نشده است و بررسی‌ها نشان می‌دهد افراد مشکوک نیز به این بیماری مبتلا نبوده اند. /فارس

اگر نتوانیم نامزد اصلاح‌طلب معرفی کنیم، از ارائه لیست معذوریم

سید حسن رسولی رئیس ستاد انتخابات مرکزی شورای عالی جبهه اصلاح طلبان گفت: ما به عنوان ستاد مرکزی انتخابات اصلاح طلبان منتظر روز 12 بهمن هستیم که ببینیم چه نتیجه‌ای از سوی شورای نگهبان درباره افراد تایید صلاحیت شده به دست ما می‌رسد. در حوزه‌های انتخاباتی که بر اساس شاخص‌هایی که به تصویب شورای عالی سیاست گذاری انتخابات اصلاح طلبان رسیده است نامزد داشته باشیم در آن حوزه حضور فعال تشکیلاتی خواهیم داشت. در حوزه‌هایی که نتوانیم نامزد اصلاح طلب معرفی کنیم از ارائه لیست و انجام فعالیت تشکیلاتی معذوریم. /باشگاه خبرنگاران

ایرانی‌ها چگونه بازار مسکن ترکیه را داغ کردند؟

مسعود بنابیان، عضو اتاق بازرگانی تبریز در گفتگو با خبرآنلاین: ️مرکز آمار ترکیه در آماری اعلام کرده ایرانی‌ها 763 واحد مسکونی تنها در ماه دسامبر در این کشور خریده‌اند که رکورد جدیدی محسوب می‌شود. ایرانی‌ها در سال گذشته میلادی در حالی اقدام به خرید پنج هزار و 423 واحد مسکونی در ترکیه خریده‌اند که این مهم بیانگر افزایش 50 درصدی آن نسبت به سال 2018 و افزایش 600 درصدی آن در سال 2017 بوده است. چنانچه خانه‌ای که خریده می‌شود بیش از 250 هزار دلار ارزش داشته باشد دولت ترکیه خریدار و خانواده او را به شهروندی ترکیه می‌پذیرد. همچنین هر سرمایه گذاری بیش از 250 هزار دلار و یا داشتن یک میلیون دلار در یکی از بانک‌های ترکیه هم به اعطای شهروندی ترکیه به سرمایه‌گذار منجر می‌شود. ️وضعیت بغرنج بازار مسکن در تهران هم مزیدبرعلت شده است. معنا ندارد قیمت مسکن در تهران تا این حد گران باشد و این خود به فرار سرمایه در کشور یاری می‌رساند.
 
زیباکلام: هجمه تندرو‌ها علیه ظریف، نمایشی بیش نیست

صادق زیباکلام براین باور است که تندرو‌ها با هجمه علیه ظریف، از یک سو قصد دارند به دولت روحانی لطمه و ضربه وارد کنند؛ به هر حال ظریف بخشی از دولت مستقر است. از سوی دیگر، تندرو‌ها قصد دارند کانون توجهات و تمرکز‌ها را از مشکلات اساسی و بنیادی کشور منحرف کنند. صادق زیباکلام، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و استاد علوم سیاسی در ارتباط با هجمه‌های اخیر نمایندگان و برخی از تندرو‌ها علیه محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان، به خبرنگار «انتخاب» گفت: «آن‌چه علیه محمد جواد ظریف صورت می‌گیرد نمایشی بیشتر نیست که از جانب تندرو‌ها به اجرا درمی‌آید. تندرو‌ها می‌خواهند بگویند ما انقلابی هستیم، ما سازشکار نیستیم، ما به دنبال مذاکره نیستیم، ما به دنبال خون شهید قاسم سلیمانی هستیم و آن‌ها می‌خواهند روی موج مخالفت‌ها سوار شوند.»

الله‌کرم: دولت و اصلاحات با جنگ روانی دنبال ایجاد شکاف بین انقلابی‌ها و اصولگرایان‌اند

حسین الله کرم تحلیلگر مسائل سیاسی می‌گوید: با وجود جنگ روانی دولت و اصلاح طلبان برای ایجاد شکاف بین نیرو‌های انقلابی و اصولگرا، در نهایت رقابت دوقطبی بین جریان انقلابی و غیرانقلابی شکل می‌گیرد. انتخابات مجلس یازدهم بین دو جریان انقلابی و جریان غیرانقلابی دوقطبی خواهد شد. البته به نظر می‌رسد جریان غیرانقلابی دنبال اجرای جنگ روانی است، چون می‌گویند «به دلیل ردصلاحیت‌ها امکان ارائه لیست 30 نفره در تهران برایشان مقدور نیست». حال آنکه حداقل سه لیست 30 نفره از نیرو‌های غیرانقلابی در تهران تأییدصلاحیت شده اند. از این رو به نظر می رسد جریان غیرانقلابی بدلایل ریزش آراء ناشی از چالش ها، ناکارآمدی و مشکلات معیشتی می‌خواهد با پروژه جنگ روانی، نیرو‌های انقلابی، و اصولگرایان سنتی را دچار اشتباه محاسباتی نماید تا آن‌ها با دولیست وارد انتخابات شوند. نیرو‌های غیرانقلابی فکر می کنند با موفقیت در این عملیات روانی می‌توانند مجلس دهم را تکرار کنند.

امام جمعه تهران: سقوط هواپیمای آمریکایی، پاسخ خداوند به استکبار است

حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی، ظهر چهارشنبه (9 بهمن ماه) در مراسم سوگواری حضرت زهرا (س) که در میدان فاطمی برگزار شد گفت: زدن هواپیمای آمریکایی در افغانستان پاسخ خداوند به استکبار است، در این هواپیما جاسوسان حرفه‌ای زیادی حضور داشتند که به درک واصل شدند، آمریکا تصور کرد با ریخته شدن خون سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی همه چیز تمام است، اما نمی‌دانستند که خون‌های دیگری می‌جوشد.

نتایجی عجیب‌تر از آنچه احمدی‌نژاد انجام داد، تجربه خواهیم کرد

عباس عبدی: من فکر می‌کنم چنین مجلسی اگر شکل بگیرد یعنی نیرو‌هایی که تصمیم دارند اکثریت مجلس را تشکیل بدهد وارد مجلس بشوند دیگر نیاز به چهار سال نیست تا بفهمند چنین مجلسی چه نتایجی را به بار خواهد آورد، بلکه در یک مدت بسیار کوتاهی نتایج عجیب تر از آنچه محموداحمدی‌نژاد به بار آورد تجربه خواهند کرد. عبدی هم‌چینن درباره پیش‌بینی خود از رفتار آرای خاکستری در انتخابات پیش روی نیز گفت: آرای خاکستری مربوط به یک نظام انتخاباتی است که دو یا سه قطب داشته باشد و عده‌ای در این میان حیران مانده باشند که باید به کدام طیف رای بدهند. این در حالی است که در برنامه اسفند ماه اساسا ما چیزی به این نام نداریم که بخواهیم بگوییم آرای خاکستری شکل خواهد گرفت. در حقیقت تنها یک عده از یک جناح معرفی می‌شوند و افرادی هم به آن‌ها رای می‌دهند. در چنین شرایطی دیگر عرصه‌ای برای ظهور و بروز آرای خاکستری وجود ندارد و اساسا کسی در موقعیت خاکستری قرار نمی‌گیرد.
منبع: تابناک
http://t.me/navidtorbatkabar


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

کشف آب انبار تاریخی مربوط به دوره قاجاریه در تربت حیدریه

تصاویر: قشم،بزرگترین جزیره ایران

گزارش اکونومیست از دو رویدادی که سیاست نفتی دنیا در 50 سال گذشته را شکل داد؛ تحریم نفتی اعراب در 1973 و شوک انقلاب ایران

احیای آداب و سنن ملی و محلی در جشن‌های نوروزگاه تربت حیدریه

سر گوساله سامری را با عصای قلم باید کوبید

سر گوساله سامری را با عصای قلم باید کوبید

توزیع بیش از 103 تن کالای حمایتی ویژه ماه رمضان در تربت‌حیدریه

انجام 618 بازدید نظارتی از دفاتر و شرکت‌های خدمات مسافرتی و گردشگری خراسان رضوی

تئاتر پر از دغدغه تحول خواهی و لحظه هایش پر از رستگاری است

روحانی: عوامل داخلی در کنار عوامل خارجی دست به دست هم دادند و ترامپ را تشویق کردند که از برجام خارج شود

پروژه بزرگ هتلینگ بیمارستان رازی تربت حیدریه استارت خورد

اهداء 103 قلم لوازم ضروری زندگی به نیازمندان تربت حیدریه

برگزاری محفل قرآنی نوای ملکوت با حضور قاری مصری در تربت حیدریه

کاهش 30 درصدی ماموریت‌های حوادث جاده‌ای تربت حیدریه

نگاهی به پیشینه تاریخی و خاستگاه اجتماعی بی‌بی حُسنیه

سخنگوی فراجا: میزان مرگ و میر در تصادفات کشور برابر با کل تلفات رانندگی 27 کشور اروپایی است؛ دهشتناک نیست؟

روستاهای حصار و رودمعجن هدف اصلی گردشگران نوروزی تربت حیدریه

10 سرقت هالیووودی و جنجالی سال 1402 ! + گفتگو با دزدان مخاطره انداز سالی که گذشت

تصاویر: گردشگران نوروز 1403 در نقش جهان

حجت الاسلام هادی سروش: مگر می‌شود روحانی رانت بخورد، زندگی لاکچری داشته باشد و به پای دین تمام نشود؟!

فعالیت 30 پایگاه امداد و نجات جاده ای خراسان رضوی در طرح امداد نوروزی

امام جمعه تربت حیدریه: نقطه ضعف اساسی کشور اقتصاد است

غارهای مهم خراسان رضوی درجه بندی شدند

آمادگی کامل دیار طلای سرخ و سفید برای استقبال از مسافران نوروزی

کشف سیاره‌ای جدید که احتمالاً دارای یک اقیانوس درحال جوشیدن است

معاون وزیر کشور: رستوران‌ها، کافه‌ها و اغذیه‌فروشی‌ها که در داخل شهر هستند، مطلقاً اجازه فعالیت تا قبل از افطار حتی با پوشاندن شیشه‌ها و ایجاد استتار را ندارند

تحویل سال 1403 در حرم امام رضا (ع)

نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی : روزهای اول سیل سوخت‌برها کنار سیل‌زده‌ها بودند/ پرویز پرستویی و رسول خادم در یاد مردم خواهند ماند

تصاویر: نوروز خوانی در بافت قدیم گرگان

عرضه پنج تن میوه تنظیم بازار در تربت‌حیدریه

اختصاص دو مرکز رفاهی و 14 آموزشگاه تربت حیدریه به طرح اسکان مسافران نوروزی

طرح سلامت نوروزی و آماده باش 21 پایگاه اورژانس پیش‌بیمارستانی تربت حیدریه

بهره برداری از فاز نخست نیروگاه خورشیدی شرکت نفت منطقه تربت حیدریه

اقدام شما برای آزادی 9 زندانی در آستانه عید نوروز قابل تقدیر و ستایش است

بیمارستان تامین اجتماعی رازی تربت حیدریه، یک گام به جلو

اختصاص رتبه نخست سطح زیر کشت پسته خراسان رضوی به شهرستان ولات

آماده باش ستاد خدمات سفر نوروزی شهرستان تربت‌ حیدریه

دستگیری سارقان قطعات و محتویات داخل خودروها در تربت حیدریه

عجیب ترین فتاوایی که در ماه رمضان صادر شده است؛

برپایی48 بازارچه صنایع دستی در مجموعه‌های تاریخی و فرهنگی خراسان رضوی

کشف بیش از 2 هزار کیلوگرم خیارشور فاسد در تربت حیدریه

لاریجانی رکورد زد، قالیباف در برزخ ماند /ریاست ناطق نوری بر «مجلسِ 71 درصدی» /سرنوشت حدادعادل تکرار می‌شود؟ +جدول

ببینید / مصدومیت سرنشینان هواپیما بر اثر کاهش ناگهانی ارتفاع

تصاویر: آیین سنتی نواوستی در اردبیل

تربت‌حیدریه به استقبال زایران و گردشگران نوروزی می رود

ماه رمضان دو رستوران با رعایت شئونات اسلامی در تربت‌حیدریه دایر است

آغاز دومین مرحله طرح نظارت بر عرضه سوخت نوروزی در منطقه تربت حیدریه

راهیابی دو اثر هنرمندان تربت حیدریه به هفدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی

نارضایتی مردم از نحوه اجرای طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک را جدی بگیرید

شستشو و تنظیف گنبد رضوی