آخرین مطالب

خبرهای اقتصادی

وام اجاره مسکن با سود 18 درصد؛ معاون وزیر اقتصاد: «کاچی به از هیچی است» / سرایت تب ویروس چینی به بازار طلا/ ثبت نام خودرو با دوپینگ 3 تا 6 میلیون تومانی/ همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اجرا می‌شود؟ اقتصادی

وام اجاره مسکن با سود 18 درصد؛ معاون وزیر اقتصاد: «کاچی به از هیچی است» / سرایت تب ویروس چینی به بازار طلا/ ثبت نام خودرو با دوپینگ 3 تا 6 میلیون تومانی/ همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اجرا می‌شود؟

  بزرگنمایی:

پایگاه خبری نوید تربت: Navidtorbat.ir

 

وام اجاره مسکن با سود 18 درصد؛ معاون وزیر اقتصاد: «کاچی به از هیچی است»

معاون اقتصادی وزیر امور اقتصادی و دارایی در مورد طرح وام اجاره مسکن، گفت: بانک مرکزی با طرح وزارت امور اقتصادی و دارایی برای وام اجاره موافقت نکرده و در حال حاضر بانک عامل حوزه مسکن، در حال کار روی این طرح است و به احتمال زیاد هم، نرخ سود 18 درصدی را اعمال خواهد کرد. محمدعلی دهقان دهنوی در پاسخ به این سوال که سود 18 درصدی برای مستاجران زیاد نیست، تصریح کرد: به هر حال «کاچی به از هیچی است» و می دانیم که به مستاجران فشار وارد می‌شود، اما در شرایط فعلی طرح خوبی است. وی ادامه داد: در حال حاضر نرخ تبدیل رهن به اجاره، بین 30 تا 36 درصد است؛ به این معنا که هر یک میلیون تومان، 30 هزار تومان بوده و در مجموع یک سال، برای مستاجران 360 هزار تومان تمام می‌شود؛ پس اگر مستاجر وام 18 درصد به صورت سالانه بگیرد، بهتر از پرداخت اجاره با نرخ 36 درصد است. دهقان دهنوی تاکید کرد: اگر این وام قرض الحسنه بود و منابع ارزان قیمت پیدا می کردیم، طرح بسیار خوبی می‌شد؛ اما با توجه به اینکه منابع نداشتیم و می خواستیم از بازار این منابع را تامین کنیم؛ راهی جز این نبود که نرخ 18 و یا حتی بیشتر بر آن اعمال شود. /مهر

هجوم نقدینگی در بورس؛ شاخص بازهم رکورد زد

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با افزایش 5790 واحدی معادل 1.41 درصد به رقم 417 هزار و 1 واحد رسید. این در حالی است که در فرابورس شاخص کل با رشد 63 واحدی به رقم 5 هزار و 351 واحد رسید. همچنین شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش 1545 واحدی معادل 1.41 درصد به رقم 111 هزار و 288 واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد 3691 واحدی معادل 2.80 درصد، عدد 135 هزار و 541 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش 2462 واحدی معادل 2.80 درصد به رقم 90 هزار و 421 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، 7888 واحد افزایش معادل 1.61 درصد را رقم زد و به سطح 498 هزار و 825 واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با 4224 واحد افزایش معادل 1.43 درصد به رقم 298 هزار و 863 واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با 11706 واحد افزایش معادل 1.37 درصد همراه بود و عدد 866 هزار و 976 واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص کل بورس

مجوز کارگزاری به هیچ دستگاهی ندادیم

رئیس سازمان بورس عصر امروز شنبه 5 دیماه در نشست هم اندیشی کارآفرینان جوان با وزیر امور اقتصادی و دارایی اظهار داشت: 108 مجوز کارگزاری داریم که برخی در حال تبدیل به سهامی عام هستند. ما مجوز کارگزاری را به هیچ کس حتی وزارتخانه‌های نفت، نیرو کشاورزی نداده ایم. شاپور محمدی به تأمین مالی از طریق بازار سرمایه اشاره کرد و افزود: طی سه سال اخیر بین 120 تا 130 هزار میلیارد تومان اوراق منتشر کردیم در حالی که این عدد قبلاً 10 هزار بود.

ویروس کرونا سهام وال استریت را پایین کشید

سی‌ان‌بی‌سی: دومین مورد ابتلاء به ویروس کرونا در حالی در آمریکا تائید شد که همزمان با تشدید شیوع این ویروس در چین، سهام وال استریت سقوط کرد و قیمت جهانی طلا به بالاترین سطح دو هفته‌ای رسید. اس‌اندپی 500 هم در بدترین سقوط امسال خود 0.9 درصد از ارزش خود را از دست داد و در 3295.47 بسته شد. میانگین صنعتی داو جونز 170.36 واحد یا 0.6 درصد سقوط کرد و به 28989.73 واحد رسید؛ این در حالی است که در ابتدای معاملات، این شاخص بیش از 100 واحد جهش کرده بود. کامپوزیت نزدک 0.9 درصد سقوط کرد و به 9314.91 واحد رسید.

بدترین سقوط قیمت نفت از جولای تا کنون

سی‌ان‌بی‌سی: وحشت از شیوع ویروس کرونا و تاثیر منفی آن بر رشد اقتصادی جهان در کنار کاهش تقاضا برای نفت، قیمت طلای سیاه را در بدترین سقوط هفتگی خود از ماه جولای تاکنون قرار داده است. تحلیل‌گر ریموند جیمز، جان فریمن، می‌گوید: بازارهای نفت فرض را بر این گذاشته‌اند که وضعیت ویروس کرونا فعلاً رو به وخامت خواهد بود. قیمت نفت آمریکا این هفته را با سقوط بیش از 7 درصدی به پایان رساند. شاخص برنت، که بنچ‌مارک بین‌المللی قیمت نفت است هم، این هفته 6.4 درصد سقوط کرد. قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت در معاملات دیشب 2.2 درصد سقوط کرد و به 60.69 دلار رسید. قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا، دابلیو تی‌آی، 2.5 درصد یا 1.40 دلار سقوط کرد و به 54.19 دلار رسید. شاخص دابلیوتی‌آی در معاملات دیروز تا 53.85 دلار پایین آمد که این ارزان‌ترین قیمت آن از 31 اکتبر تا کنون است. همچنین این شاخص با ثبت سومین افت متوالی هفتگی 7.1 درصد از قیمت خود را از دست داد.

دلار در صرافی های بانکی گران شد

در معاملات امروز، شاهد افزایش قیمت دلار و یورو هستیم. به گونه ای که در صرافی های مجاز و بانکی سطح کشور، هر اسکناس دلار آمریکا به نرخ 13150 تومان از مردم خریداری شده و به قیمت 13350 تومان به متقاضی دریافت ارز فروخته می شود که نسبت به پایان هفته گذشته، 350 تومان رشد داشته است. همچنین در این صرافی ها، هر اسکناس یورو به نرخ 14650 تومان از مردم خریداری شده و به قیمت 14850 تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته می شود که نسبت به روز پنج شنبه، همانند دلار، 350 تومان گران تر شده است.

خیز سکه برای رسیدن به 5 میلیون با سیگنال داخلی و خارجی

هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار آزاد تهران امروز با رشد حدود 15هزار تومانی نسبت به روز معاملاتی گذشته ( پنجشنبه سوم بهمن ) به بهای چهار میلیون و 910 هزار تومان فروخته شد. هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم در بازار آزاد تهران امروز به بهای چهار میلیون و 890 هزار تومان فروخته شد. همچنین نیم سکه نیز دو میلیون و 500 هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و 470 هزار تومان و هر قطعه سکه گرمی 930 هزار تومان داد و ستد شد. هر گرم طلای خام 18 عیار 500 هزار تومان و هر مثقال طلا نیز دو میلیون و 168 هزار تومان به فروش رسید. به نقل از ایرنا، قیمت انواع سکه و طلا در بازارهای داخلی، امروز روندی افزایشی داشت که مهم‌ترین علت افزایش قیمت دلار و همچنین رشد بهای اونس طلا در بازارهای جهانی بوده است.

سرایت تب ویروس چینی به بازار طلا

ابهامات مالی که با شیوع سریع ویروس کرونا در چین به وجود آمده است، از تقاضا برای طلا به عنوان دارایی امن حمایت می‌کند. بسیاری از اقتصاددانان نگران گسترش شیوع این بیماری در سراسر چین و کندی رشد اقتصادی این کشور هستند که اقتصاد جهانی را هم متاثر خواهد ساخت. به گفته کریستینا هوپر، استراتژیست ارشد سرمایه گذاری در شرکت اینوسکو، طلا معمولا در برابر ریسکهای ژئوپلیتیکی و ریسکهای غیرقابل کنترل افزایش پیدا می‌کند.

در نظرسنجی کیتکونیوز از کارشناسان وال استریت، 18 نفر شرکت کردند که 10 نفر معادل 59 درصد افزایش قیمت و دو نفر معادل 12 درصد کاهش قیمت طلا را پیش بینی کردند و پنج نفر معادل 19 درصد نظری نداشتند. در این بین، 789 نفر در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز از سرمایه گذاران شرکت کردند که 525 نفر معادل 67 درصد افزایش و 145 نفر معادل 18 درصد کاهش قیمت را پیش بینی کردند در حالی که 119 نفر معادل 15 درصد نظری نداشتند.

ثبت نام خودرو با دوپینگ 3 تا 6 میلیون تومانی

مهر: تب تند خرید و فروش خودرو از سوی شرکت های خودروسازی باعث حضور واسطه گرانی در این بازار شده است که با تبلیغ در فضای مجازی سعی می کنند از نیاز متقاضیان ثبت نام خودرو سوءاستفاده کنند. 

مدیر یک کسب و کار مجازی می‌گوید معمولاً از چند روز قبل از ثبت نام از کم و کیف بازار، قیمت و نوع محصولات مطلع می‌شویم و همه بخشنامه‌های مرتبط را از طریق صفحاتی که در شبکه‌های اجتماعی در اختیار داریم در دست مشتریان قرار می‌دهیم. البته برای اینکه افراد ثبت نام درست و به موقعی داشته باشند باید از چند روز قبل نوبت ثبت نام خود را رزرو کنند. به گفته او مشتریان با حضور در دفتر شرکت مورد نظر برای ثبت نام در روز و ساعت بازگشایی فروش اینترنتی جهت ثبت نام اقدام کرده و با رسیدن به درگاه بانکی وجه خرید اعتباری این خودروها از طریق کارت بانکی و رمز دوم به حساب خودروسازان واریز می‌شود.

او در ادامه می‌گوید: پس از اتمام ثبت نام دستمزد دریافتی شرکت بابت ثبت نام خودروهای مختلف دریافت می‌شود که بستگی به مدل خودروها متفاوت است وهزینه هایی از 3 تا 6 میلیون تومان و حتی بیشتر در انتظار خریداران است. فرد مورد نظر تضمین این نوع از ثبت نام را ارسال پیامکی می‌داند که پس از اتمام ثبت نام برای متقاضیان خرید خودرو ارسال می‌شود و مدعی آن است که هزینه دریافتی جهت ثبت نام افراد پس از ارسال این پیامک صورت می‌پذیرد. او همچنین می‌گوید ما به دلیل در اختیار داشتن اینترنت پرسرعت و افراد مجربی که در ثبت نام بسیار حرفه‌ای هستند بیشتر موارد ثبت نامی را با موفقیت به اتمام می‌رسانیم.

فراخوان 33 هزار هوندای مرگبار
 
مقامات استرالیا به 33 هزار مالک خودروهای هوندا هشدار داده‌اند تا به سرعت از رانندگی با آنها خودداری کنند. در حالی که مشکل کیسه‌های هوای تاکاتا همچنان ادامه دارد، هوندا تصمیم گرفته است تا این خودروها را پس بگیرد. پس از دو سانحه مجزا که منجر به مرگ و آسیب جدی شدند و در بررسی‌ها ارتباط آنها با نوع جدیدی از محرک‌های کیسه هوای تاکاتا مشخص شد، کمیسیون رقابت و مصرف‌کنندگان استرالیا دستور به خروج خودروهای بیشتری از جاده داده است چراکه جایگزینی برای این قطعات وجود ندارد. کمیسیون مزبور در بیانیه خود اعلام کرد: «مالکان خودروهای مشمول باید به سرعت از رانندگی با خودروهای خود خودداری کنند. هوندای استرالیا نامه‌ای به مالکان خودروهای مشمول ارسال می‌کند و از آنها می‌خواهد با مرکز تماس فراخوان هوندای استرالیا تماس بگیرند تا روند باز پس‌گیری خودروهایشان آغاز شود.» با توجه به اینکه مدل‌های فراخوان شده قدیمی هستند، هوندا قطعات لازم برای جایگزینی را ندارد و از این رو وادار به پس گرفتن خودروها شده است. /دنیای اقتصاد
 
همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اجرا می‌شود؟

حسینعلی حاجی‌دلیگانی با اشاره به مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه سال 99 درباره تعیین حداقل دریافتی شاغلان و بازنشستگان به میزان دو میلیون و 800 هزار تومان در ماه گفت: براساس این مصوبه، حقوق افرادی که میان دو میلیون و پانصد هزار تا 4 میلیون تومان دریافتی دارند، حداقل افزایش را پیدا می‌کند که به نوعی در حق آنها اجحاف می‌شود. عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 99 کل کشور تاکید کرد: برای حل این موضوع و کمک به این رده از حقوق‌بگیران شاغل و بازنشسته پیشنهاداتی مطرح شده و قرار است، در کمیسیون تلفیق بودجه چاپ شده و برای ارائه در صحن علنی در اختیار نمایندگان مجلس قرار بگیرد. البته پیشنهاداتی در این مورد در جلسه کمیسیون تلفیق بودجه مطرح شد زیرا افزایش پلکانی حقوق ضمن داشتن یک سری ویژگی‌های مثبت، در روند افزایش حقوق برخی از طیف‌ها مانند همین حقوق‌بگیران بین 2.5 تا 4 میلیون تومان خلاهایی را ایجاد می‌کند و این اشخاص از نسبتی که مشمول مابقی بازنشستگان و حقوق بگیران می‌شود، برخوردار نمی‌شوند. حاجی‌دلیگانی همچنین با اشاره به اینکه مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان جدای از موضوع همسان‌سازی حقوق آنها اجرایی می‌شود، گفت: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان مطابق قانون برنامه 5 ساله ششم توسعه در جای خود انجام می‌شود و امسال هم 6 هزار میلیارد تومان بودجه به منظور اجرای این قانون برای بازنشستگان لشکری و کشوری تخصیص داده شده است که امیدواریم در سال 99 عملیاتی شود. /خانه ملت

منبع: تابناک
http://t.me/navidtorbatkabar


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

نشست‌های شورای اداری باید خروجی داشته باشد/ جهش تولید با کار ظاهری محقق نمی‌شود / مردم از رفتار برخی کارمندان گلایه دارند/ عقب افتادگی سیاسی دلیل اصلی عقب ماندگی منطقه تربت حیدریه است

افزایش تعرفه ویزیت پزشکان و مسدود شدن سامانه بیمه سلامت

مرمت آثار تاریخی تربت‌حیدریه شتاب می گیرد

تاثیر تصمیم‌سازی سیاسی در تامین آب صنایع تربت‌ حیدریه

پیش‌بینی برداشت 300 تن کلزا از اراضی کشاورزی بخش رخ تربت حیدریه

بر طرف شدن مشکل راه ورودی و خروجی بیمارستان راشد زاوه

راننده خودروی حامل سوخت قاچاق در آتش سوخت

فقدان ویترین جذاب برای معرفی داشته‌های شهرستان/ کمربندی و زیان آن به اقتصاد گردشگری تربت حیدریه / کمبود سرویس بهداشتی / عرضه نامناسب سوغاتی شهرستان به گردشگران

تصاویر: مزرعه عروسک‌ها

آخرین مهلت ثبت نام بیمه رایگان مادران دارای بیشتر از سه فرزند روستایی و عشایری

توزیع بیش از 902 میلیون لیتر انواع فرآورده نفتی منطقه تربت حیدریه در سال گذشته

ساختمان 89 ساله اداره نوغان‌داری تربت‌حیدریه ثبت ملی شد

تصاویر: در خطر انقراض

اضافه شدن دو رشتۀ تحصیلات تکمیلی به دانشکدۀ پرستاری و مامایی تربت حیدریه

یدیعوت احارونت: انتظار نمی‌رود پاسخ اسرائیل شامل اقدام نظامی در خاک ایران باشد / آمریکا بر اسرائیل برای جلوگیری از کشیده شدن به یک جنگ منطقه‌ای فشار می‌آورد

95 درصد جمعیت رشتخوار به تولید پسته مشغول هستند

چند حقیقت شگفت انگیز درباره هوش حیوانات که نمی دانستید

رضا نصری: اقدام نظامی ایران علیه اسرائیل «پاسخ» بود، نه «حمله»/ می‌خواهند ایران را مقصر این درگیری جلوه دهند

افزایش بیش از 48 درصد میزان باراندگی در تربت‌حیدریه

تصاویر: مسابقات کشتی چوخه در گود زینل خان

رونق اقتصادی برای دست‌اندرکاران نوغان‌دار خراسان رضوی

توزیع 350 سبد غذایی بین زنان باردار تربت حیدریه

عطار نیشابوری مسافر هفت شهر عشق که سیمرغ را تا قاف پرواز داد

سه ویرانه باستانی شگفت‌انگیز که شاید نام آنها را نشنیده باشید

طبق قرارداد بازارچه آداک یک سازه موقت است/ پایان قرار داد، عدم تمکین سرمایه گذار و ورود سازمان بازرسی به پرونده/ اصرار سرمایه گذار بر ادامه تصرف غیر قانونی بازارچه/ احداث پارکینگ طبقاتی/ برگزاری مزایده برای واگذاری مغازه ها/ راهی جز پلمپ بازارچه آداک نداشتیم/ با یک قرارداد شفایی از کسبه ماهی 231 میلیون تومان دریافت می کنند/ چاره ای جز رسانه ای کردن برایمان باقی نماند

بخش زیادی از معضلات جامعه با امر به معروف و نهی از منکر برطرف می شود

گزارش تصویری؛ نگاهی متفاوت به برگزاری نماز عید فطر از دریچه لنز دوربین

اگر جلوی پروژه‌های سدسازی ترکیه گرفته نشود، آذربایجان غربی و شرقی و اردبیل با آسیب جدی مواجه می‌شوند

رهبر معظم انقلاب: جمهوری اسلامی درصدد آن نیست کسانی را به زور وادار به دین‌داری کند، اما در مقابل هنجارشکنی دینی هم وظیفه دارد و نباید کوتاهی کنیم

10 مورد از سردترین شهرهای جهان؛ سردترین شهر دنیا در کدام کشور قرار دارد؟

صدور 118 موافقت اصولی و پروانۀ بهره‌برداری مراکز درمانی در منطقه تربت حیدریه

افتتاح اولین واحد تولید مرغ تخمگذار در شهرستان رشتخوار

پیش بینی اشتغال 697 نفر در شهرستان تربت حیدریه

برگزاری نماز عید فطر در میدان بسیج و ورزشگاه آزادی شهرک ولیعصر تربت حیدریه

آغاز کشت چغندرقند نشایی در اراضی کشاورزی بخش رخ تربت حیدریه

امکان پرداخت زکات فطریه و کفاره در نانوایی‌های تربت حیدریه فراهم شد

کسب قهرمانی مسابقات دو جام رمضان خراسان رضوی توسط آتش نشان تربت حیدریه

کاهش 36 درصد بارندگی در خراسان رضوی / بحرانی بودن نیمی از دشتهای استان

شکارچی‌های غیرمجاز در رصد کامل محیط زیست تربت حیدریه

استقبال دانش‌آموزان کنکوری تربت حیدریه از قرائت‌خانه‌های آموزشگاهی

امام‌جمعه تربت‌حیدریه: تلاش دشمن برای کشاندن ما به میدان جنگ در منطقه ناکام است

توسعه گردشگری سلامت در شهرستان‌مرزی خواف

ترمز بریدن تریلر در جاده "کوهسرخ" خراسان رضوی حادثه مرگبار آفرید

در پاسخ حمله رژیم صهیونسیتی به کنسولگری کشورمان نباید از رهبری جلو بزنیم

گزارش تصویری: راهپیمایی روز قدس در تربت حیدریه از نگاه دوربین

رژیم صهیونییستی غریقی که به هر چیزی چنگ می زند

رژیم غاصب صهیونیستی آخرین نفس‌های خود را می‌کشد

اختصاص بالاترین نرخ مشارکت اقتصادی و پایین ترین نرخ بیکاری به خراسان رضوی

تصاویر: دیدار مسئولان و کارگزاران نظام با مقام معظم رهبری

کاهش ماندگاری پزشکان متخصص در شهرستان/ افزایش حیوان گزیدگی در تربت‌حیدریه/ نیاز منطقه به 30 متخصص/ راه‌اندازی پایگاههای اورژانس نسر و رودمعجن / آغاز احداث ساختمان اورژانس بانوان