آخرین مطالب

مسوولین اتحادیه های اصناف تربت حیدریه مطرح کردند؛

بی مهری بانکها در تامین نقدینگی اصناف شهرستان / برگزاری نمایشگاه عرضه مستقیم کالا و پوشاک/ خسارت یک میلیارد تومانی سرما به صنف میوه و تره‌بار/ کمبود قطعات استاندارد برای تعمیر وسایل گرمایشی اقتصادی

بی مهری بانکها در تامین نقدینگی اصناف شهرستان / برگزاری نمایشگاه عرضه مستقیم کالا و پوشاک/ خسارت یک میلیارد تومانی سرما به صنف میوه و تره‌بار/  کمبود قطعات استاندارد برای تعمیر وسایل گرمایشی

  بزرگنمایی:
بانک‌ها با در نظر گرفتن شرایط دشوار اقتصادی و سرمای اخیر توجه بشتری به اصناف شهرستان داشته باشند.

پایگاه خبری نوید تربت:www.navidtorbat.ir

نوید تربت- علیرضا حسینی مقدم - شایسته است بانک‌ها با در نظر گرفتن شرایط دشوار اقتصادی و سرمای اخیر به این حوزه، توجه بشتری به اصناف شهرستان داشته باشند.

به گزارش نوید تربت، رییس اتاق اصناف تربت‌حیدریه افزود: بانک‌ها به درخواست‌های ما که از طریق اداره صمت ارسال می‌شود، توجه چندانی ندارند.

حسن سلطانی گفت: با شروع سرما و برپایی جلسه ستاد بحران که در فرمانداری تشکیل شد، از اتحادیه‌هایی که محور فعالیت آنها بر استفاده از گاز شهری متمرکز است همچون صنف قناد، تالارهالی پذیرایی و رستوارن‌ها خواستیم یا واحد صنفی خود را تعطیل یا اقدام به به استفاده از سوخت جایگزین کنند.

 

خسارت سرما به صنف میوه و تره‌بار

سلطانی افزود: در این بین صنف میوه و تره‌بار بیش از سایر صنوف دچار خسارت ناشی از سرما زدگی شدند که البته با حضور در میدان بار تربت‌حیدریه ضمن دلجویی و البته با تمهیداتی که از سوی فرماندار اتخاذ شد، مانع خسارت بیشتر شدیم.

وی در ادامه اظهار کرد: اکنون بالغ بر 12 هزار واحد صنفی در قالب 42 اتحادیه و در چهار بخش توزیعی، خدماتی، تولیدی و خدمات فنی به شهروندان این شهرستان خدمت‌رسانی می‌کنند.

سلطانی افزود: از این میزان 46 درصد اصناف در بخش توزیعی، 24 درصد در بخش تولیدی، 18 درصد در بخش خدمات فنی و 12 درصد در بخش خدمات فعالیت دارند.

 

در تدارک برپایی نمایشگاه عرضه مستقیم کالا و پوشاک هستیم

رییس اتاق اصناف تربت‌حیدریه همچنین گفت: درصد قابل توجهی از جمعیت این شهرستان را فعالان صنفی تشکیل می‌دهند و این بدان معناست که به ازای هر 19 نفر یک واحد صنفی در این شهرستان وجود دارد و جمعیت شاغلان بخش اصناف در این خطه 25 هزار و 545 نفر است.

سلطانی افزود: بر این اساس و با در نظر گرفتن مشکلات اقتصادی کشور که گریبان اصناف این خطه را نیز گرفته، بنای ما مدارا و مماشات است و لذا امسال حتی یک واحد صنفی را پلمپ نکردیم زیرا اعتقاد داریم اقدامات ایجابی و ارشادی نسبت به رفتارهای سلبی اثربخش‌تر است.

وی همچنین گفت: با توجه به اینکه در آستانه نوروز قرار داریم، از هم‌اکنون در تدارک برپایی نمایشگاه عرضه مستقیم کالا و پوشاک و نیز سوغات با تخفیف ویژه هستیم تا هم رضایت شهروندان و هم زمینه پربار شدن رزق اصناف را، فراهم آوریم.

 

بانک‌ها توجهی به اصناف شهرستان ندارند

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان تربت‌حیدریه نیز گفت: آنچه از میزان متقاضیان اتاق اصناف در سامانه به ثبت رسیده، زیاد نیست و حتی تسهیلات کرونایی نیز به آن صورت خوب پرداخت نشد و بخش زیادی از اصناف ما بابت کرونا زیان زیادی متحمل شدند ک البته زمان آن نیز تمام شد.

محمدرضا ملکی افزود: در روزهای اخیر نیز بابت سرمای اخیر و لزوم توجه به اصناف آسیب دیده از سرما، بانک‌ها توجهی به اصناف این خطه نداشتند.

تلاش خبرنگار ایرنا در برقراری ارتباط با با رییس امور شعب بانک‌های تربت‌حیدریه تا لحظه ارسال خبر، بی‌نتیجه ماند.

 

سرمازدگی حدود 50 تن میوه و تره‌بار به ارزش یک میلیارد تومان

رییس اتحادیه صنف میوه و تره‌بار نیز به خبرنگار ایرنا گفت: در حالی که در میدان بار مشهد بالغ بر هزار تن میوه و تره‌بار به ارزش ریالی بیش از 15 میلیارد تومان از بین رفت، اما در این خطه و به لطف فرماندار و دیگر مسوولان که از قطع گاز میدان بار جلوگیری کردند، میزان سرمازدگی کمتر از 50 تن و به ارزش ریالی یک میلیارد تومان بود.

عباس بهرامی افزود: اهمیت این موضوع زمانی بیشتر مشخص می‌شود که همگان بدانند تربت‌حیدریه قطب نخست تولید سیب‌زمینی در استان و یکی از چند مرکز بزرگ تولید سیب‌زمینی کشور است و در این روزهای سرد سال اکنون 500 تن میوه و 300 تن سیب‌زمینی در میدان بار این خطه ذخیره شده‌است.

وی در ادامه از نحوه پرداخت تسهیلات بانکی به اعضای این صنف انتقاد کرد و گفت: بانک‌ها به مکاتبات اداری اصناف و اداره صمت توجه نداشته و تنها بر اساس موجودی بانکی، به مشتریان تسهیلات می‌پردازند و شوربختانه تنها 10 درصد اعضای صنف ما از موقعیت مالی با موجودی بانکی بسیار بالا برخوردار هستند.

بهرامی در رابطه با تعداد اعضاء نیز گفت: اکنون حدود 600 نفر مغازه‌دار و دستفروش و 184 نفر اعضای دارای پروانه کسب اعم از دارای پروانه اعتبار و فاقد پروانه اعتبار فعال هستند که برای 2 هزار و 800 نفر شغل ایجاد کرده‌اند.

 

کمبود قطعات استاندارد برای تعمیر وسایل گرمایشی

رییس اتحادیه صنف تاسیسات مکانیکی ساختمان تربت‌حیدریه نیز گفت: هر چند بتازگی قیمت لوازم یدکی و مصالح کاری ما 20 درصد افزایش یافت، اما از اعضا خواسته‌ایم با هدف مشتری‌مداری، حداقل تا پایان امسال هیچ اقدامی برای افزایش دستمزد انجام ندهند.

سیدعلیرضا صادقی افزود:سرمای هوا موجب رونق رده تاسیسات کاران حرارت مرکزی و لوازم شوفاژ و پکیج شده‌است.

رییس اتحادیه صنف تاسیسات مکانیکی ساختمان تربت‌حیدریه همچنین گفت: تاسیسات مکانیکی، اجزای حیاتی یا قلب یک ساختمان است و موضوع تعمیر و نگهداری این تاسیسات باید جدی گرفته شود و با توجه به سردی هوا، شهروندان باید تاسیسات گرمایشی منزل خود را در رصد کامل داشته‌باشند.

صادقی افزود: از سوی دیگر تحریم‌ها موجب شده تولید کنندگان بخاری با قطعات درجه 2 یا 3 به تولید بپردازند و امروز همکاران ما برای تعمیر و نگهداری بخاری یا پکیج اداره‌ها یا منازل، با کمبود قطعات استاندارد مواجه هستند.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

بورسیه رتبه های زیر هزار کنکور برای پنجمین سال متوالی توسط خیر نیک اندیش تربتی

همه خدمات پیشگیری و درمان هاری به‌صورت کاملآ رایگان انجام می‌شود

رکورد جوجه ریزی سالانه مرغداری های شهرستان زاوه شکسته شد

رفع تداخل بیش از 21هزار هکتار اراضی شهرستان مه ولات

آتش بس ایران و اسرائیل موقتی است؟ / جعبه پاندورا باز شد

افزایش 51 درصدی تعهدات بلند مدت تامین اجتماعی منطقه تربت حیدریه در سال گذشته

تصاویر: مراسم هزار دف در روستای پالنگان

شرایط جدید بنیاد مسکن برای تامین قیر رایگان به زیان روستاهای محروم است

جاذبه های چشم‌نواز بهاری محیط زیست خراسان رضوی

نقش مؤثرشرکت نفت منطقه تربت حیدریه در تامین پایدار سوخت خراسان جنوبی

بی توجهی به مناسب سازی معابر تربت حیدریه، خطری در کمین کم توانها

در «رویدادی بی‌سابقه»، یک ستاره‌ مرده‌ زندگی را از سر گرفت

تصاویر: سیل در دوبی

نشست‌های شورای اداری باید خروجی داشته باشد/ جهش تولید با کار ظاهری محقق نمی‌شود / مردم از رفتار برخی کارمندان گلایه دارند/ عقب افتادگی سیاسی دلیل اصلی عقب ماندگی منطقه تربت حیدریه است

افزایش تعرفه ویزیت پزشکان و مسدود شدن سامانه بیمه سلامت

مرمت آثار تاریخی تربت‌حیدریه شتاب می گیرد

تاثیر تصمیم‌سازی سیاسی در تامین آب صنایع تربت‌ حیدریه

پیش‌بینی برداشت 300 تن کلزا از اراضی کشاورزی بخش رخ تربت حیدریه

بر طرف شدن مشکل راه ورودی و خروجی بیمارستان راشد زاوه

راننده خودروی حامل سوخت قاچاق در آتش سوخت

فقدان ویترین جذاب برای معرفی داشته‌های شهرستان/ کمربندی و زیان آن به اقتصاد گردشگری تربت حیدریه / کمبود سرویس بهداشتی / عرضه نامناسب سوغاتی شهرستان به گردشگران

تصاویر: مزرعه عروسک‌ها

آخرین مهلت ثبت نام بیمه رایگان مادران دارای بیشتر از سه فرزند روستایی و عشایری

توزیع بیش از 902 میلیون لیتر انواع فرآورده نفتی منطقه تربت حیدریه در سال گذشته

ساختمان 89 ساله اداره نوغان‌داری تربت‌حیدریه ثبت ملی شد

تصاویر: در خطر انقراض

اضافه شدن دو رشتۀ تحصیلات تکمیلی به دانشکدۀ پرستاری و مامایی تربت حیدریه

یدیعوت احارونت: انتظار نمی‌رود پاسخ اسرائیل شامل اقدام نظامی در خاک ایران باشد / آمریکا بر اسرائیل برای جلوگیری از کشیده شدن به یک جنگ منطقه‌ای فشار می‌آورد

95 درصد جمعیت رشتخوار به تولید پسته مشغول هستند

چند حقیقت شگفت انگیز درباره هوش حیوانات که نمی دانستید

رضا نصری: اقدام نظامی ایران علیه اسرائیل «پاسخ» بود، نه «حمله»/ می‌خواهند ایران را مقصر این درگیری جلوه دهند

افزایش بیش از 48 درصد میزان باراندگی در تربت‌حیدریه

تصاویر: مسابقات کشتی چوخه در گود زینل خان

رونق اقتصادی برای دست‌اندرکاران نوغان‌دار خراسان رضوی

توزیع 350 سبد غذایی بین زنان باردار تربت حیدریه

عطار نیشابوری مسافر هفت شهر عشق که سیمرغ را تا قاف پرواز داد

سه ویرانه باستانی شگفت‌انگیز که شاید نام آنها را نشنیده باشید

طبق قرارداد بازارچه آداک یک سازه موقت است/ پایان قرار داد، عدم تمکین سرمایه گذار و ورود سازمان بازرسی به پرونده/ اصرار سرمایه گذار بر ادامه تصرف غیر قانونی بازارچه/ احداث پارکینگ طبقاتی/ برگزاری مزایده برای واگذاری مغازه ها/ راهی جز پلمپ بازارچه آداک نداشتیم/ با یک قرارداد شفایی از کسبه ماهی 231 میلیون تومان دریافت می کنند/ چاره ای جز رسانه ای کردن برایمان باقی نماند

بخش زیادی از معضلات جامعه با امر به معروف و نهی از منکر برطرف می شود

گزارش تصویری؛ نگاهی متفاوت به برگزاری نماز عید فطر از دریچه لنز دوربین

اگر جلوی پروژه‌های سدسازی ترکیه گرفته نشود، آذربایجان غربی و شرقی و اردبیل با آسیب جدی مواجه می‌شوند

رهبر معظم انقلاب: جمهوری اسلامی درصدد آن نیست کسانی را به زور وادار به دین‌داری کند، اما در مقابل هنجارشکنی دینی هم وظیفه دارد و نباید کوتاهی کنیم

10 مورد از سردترین شهرهای جهان؛ سردترین شهر دنیا در کدام کشور قرار دارد؟

صدور 118 موافقت اصولی و پروانۀ بهره‌برداری مراکز درمانی در منطقه تربت حیدریه

افتتاح اولین واحد تولید مرغ تخمگذار در شهرستان رشتخوار

پیش بینی اشتغال 697 نفر در شهرستان تربت حیدریه

برگزاری نماز عید فطر در میدان بسیج و ورزشگاه آزادی شهرک ولیعصر تربت حیدریه

آغاز کشت چغندرقند نشایی در اراضی کشاورزی بخش رخ تربت حیدریه

امکان پرداخت زکات فطریه و کفاره در نانوایی‌های تربت حیدریه فراهم شد

کسب قهرمانی مسابقات دو جام رمضان خراسان رضوی توسط آتش نشان تربت حیدریه