آخرین مطالب

وضعیت یک بام و دو هوای سینماهای خراسان رضوی در دمای زیر 20 درجه فرهنگ و هنر

وضعیت یک بام و دو هوای سینماهای خراسان رضوی در دمای زیر 20 درجه

  بزرگنمایی:
اگر سری به آمارهای هشت روز اخیر در خصوص میزان استقبال مردم از سینماهای خراسان رضوی، که ۹۰ درصد آنها در مشهد مستقر هستند، بزنیم درمی یابیم که سرما در کاهش میزان فروش بی تاثیر نبوده است.

پایگاه خبری نوید تربت: http://www.navidtorbat.ir

نوید تربت-اگر سری به آمارهای چند روز اخیر در خصوص میزان استقبال مردم از سینماهای خراسان رضوی، که 90 درصد آنها در مشهد مستقر هستند، بزنیم درمی یابیم که سرما در کاهش میزان فروش بی تاثیر نبوده است.

به گزارش نوید تربت به نقل از ایرنا، برخی سالن های سینمایی مشهد در روزهای سرد اخیر این شهر از وجود تماشاگر خالی شدند و نتوانستند میزبانی مناسبی از تماشاگران علاقه‌مند داشته باشند.

سرما باعث افزایش مصرف گاز در شهر مشهد و سایر شهرهای خراسان رضوی شد و این موضوع محدودیتهایی را در مصرف انرژی برای بنگاه های اقتصادی و عمومی از جمله مجتمع های تجاری به سبب حفظ گاز برای بخش خانگی داشت، به طوری که طبق مصوبه ستاد انرژی استان، گاز مجتمع های تجاری کلانشهر مشهد قطع شد و کسبه ملزم به استفاده از سوخت دوم شدند.

شمار قابل توجهی از سالن های سینما در مشهد و ییلاقات اطراف مانند طرقبه در مجتمع های تجاری واقع شده اند و اعمال محدودیتها در مصرف انرژی برای مجتمع های تجاری، سینماداران را هم بی نصیب نگذاشته است.

افزون بر محدودیت در مصرف انرژی، ستاد انرژی خراسان رضوی به دلیل سرمای بیش از حد هوا در ساعات شب، محدودیت هایی را نیز در ساعات کاری واحدهای صنفی و مجتمع های تجاری اعمال نمود به طوری که این واحدها در روزهای نخست تا ساعت 20 و سپس تا ساعت 18 مجاز به فعالیت بودند.

هرچند با گرم شدن نسبی هوا، محدودیت های ساعات کاری برای واحدهای صنفی و مجتمع های تجاری برداشته شده و سینماهای داخل مجتمع های تجاری می توانند نوبت های نمایش شبانه خود را فعال کنند اما همچنان محدودیت در استفاده از گاز برای مجتمع ها و متعاقب آن برای سینماها وجود دارد.

پردیس سینمایی اطلس که در مجتمع تجاری اطلس مشهد واقع است، از جمله سینماهایی بود که در روزهای اخیر مشمول ممنوعیت در استفاده از گاز برای گرمایش محیط و همچنین محدودیت در ساعات کاری شبانه شد.

مدیر پردیس سینمایی اطلس در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: این سینما در یک هفته اخیر به مدت 2 روز به دلیل قطعی گاز و سردی سالنها تعطیل بوده است، موتورخانه مجتمع اطلس قابلیت استفاده از سوخت دوم را ندارد و مردم ناگزیر هستند در سالنهای سرد فیلم ببینند.

سارا خسروی افزود: مردم زمانی که در سالنهای پردیس سینمایی اطلس می نشینند، گویی وسط خیابان نشسته اند، هیچ وسیله ای برای گرمایش وجود ندارد و بهتر بود دست‌کم اجازه می دانند گاز سالن سینما وصل باشد تا مردم سرما نخورند.

وی اظهار داشت: روزهای ابتدایی شروع سرما، مردم استقبال کمی از سینما اطلس داشتند و فقط 10 درصد از ظرفیت سالنهای این پردیس پر شد اما دیروز (سه شنبه 27 آذرماه) که بلیت نیم بها بود، 60 تا 70 درصد از فضای سالنهای پردیس پر از تماشاگر شد.

خسروی اضافه کرد: در این روزهای سرد که مجتمع های تجاری با محدودیت استفاده از گاز مواجه هستند، سینماهای دیگر مانند هویزه مشکلی در استفاده از گاز ندارند و قاعدتا چون سالنهایشان گرم است استقبال بیشتری از فیلمهایشان می شود.

مدیر پردیس سینمایی اطلس از مسئولان خواست پس از گذشت روزهای سرد و بهبود شرایط آب و هوایی برای کمک به سینمادارانی که از محدودیتهای ناشی از مصرف انرژی متضرر شدند، امتیازاتی قائل شوند، به عنوان مثال دستگاه های اجرایی بلیتهای سینما را به صورت نیم بها پیش خرید کنند تا به سینماداران کمک شود.مدیر پردیس سینمایی اطلس از مسوولان خواست پس از گذشت روزهای سرد و بهبود شرایط آب و هوایی برای کمک به سینمادارانی که از محدودیتهای ناشی از مصرف انرژی متضرر شده اند، امتیازاتی قائل شوند، به عنوان مثال دستگاه های اجرایی بلیتهای سینما را به صورت نیم بها پیش خرید کنند تا از این طریق به سینماداران کمک شود.

پردیس سینمایی ویلاژتوریست مستقر در شهر طرقبه از ییلاقات اطراف مشهد نیز در زمره سینماهای واقع در مجتمع تجاری بود که به دلیل محدودیتهای ناشی از مصرف گاز برای چندین روز تعطیل شد و نتوانست درآمدی در این مدت داشته باشد.

بهره بردار پردیس سینمایی ویلاژتوریست در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: این پردیس در یک هفته گذشته به دلیل محدودیتهای ناشی از مصرف گاز، به مدت پنج روز تعطیل بود و نتوانست پذیرای تماشاگران باشد.

رسول برادران افزود: درخواست نخست ما این است که مالکان مجتمع های تجاری قدری ملاطفت به خرج داده و از دریافت هزینه های مربوط به شارژ مجتمع و... در ماه جاری صرف نظر کنند، چرا که در هر صورت این تعطیلی ناگزیر رخ داده است تا در مصرف گاز صرفه جویی شود.

وی بیان کرد: سینماداران مستقر در مجتمع های تجاری ضررها را به جان خریدند تا بخش خانگی دچار مشکل در مصرف گاز نشود، لذا ضرر آنان از این محل باید به نحوی جبران گردد و انتظار می رود در این روزهای سخت، مسوولان با سینماداران تماس گرفته و حالی از آنان بپرسند.

در کنار روزهای سختی که سینماهای مستقر در مجتمع های تجاری مشهد و طرقبه پشت سر گذاشتند، برخی سینماها که در قالب اماکن مستقل فعالیت می کنند، زیان چندانی متحمل نشدند، اما در مجموع حضور تماشاگران در روزهای سرد مشهد در سینماها کمتر بوده است.

شاید یکی از دلایل حضور مردم در سینماها با وجود سرمای شدید هوا را می توان نمایش فیلم های جدید و پرطرفداری مانند "ملاقات خصوصی"، "بخارست" یا "چپ راست" دانست که سرما نتوانست خللی به حضور گرم طرفداران این فیلم ها در سالنهای سینما وارد کند.

مدیر پردیس سینمایی سیمرغ مشهد در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: سرما حضور تماشاگران را در سالنهای ایمن پردیس نسبت به روزهای قبل کاهش داده بود اما در شرایطی که سینما سیمرغ محدودیتی به لحاظ ساعات کاری و استفاده از گاز نداشت، فیلم های به نمایش درآمده در آن مورد استقبال مردم قرار گرفت.

امیرحسین دبیرزاده افزود: استقبال مردم از فیلم های "ملاقات خصوصی" و "بخارست" و فیلمهای رده سنی کودک مانند "لوپتو" در این سینما در روزهای سرد هفته اخیر مطلوب بود و نسبت به روزهای قبل از سرما تنها 30 درصد کاهش یافت.

وی استقبال مردم از سانس های آخر مانند ساعات 21:40 یا 21:50 پردیس سینمایی سیمرغ را بهتر از دیگر سانس های روز دانست و گفت: با وجود سرمای شدید هوا سانس های پایانی روز در این سینما مورد استقبال مردم قرار گرفت.

وضعیت یک بام و دو هوای سینماهای مشهد در دمای زیر 20 درجه این شهر باعث شد که برخی سینماداران متضرر شوند اما برخی دیگر چندان از این وضعیت زیان نبینند، اما اگر سری به آمارهای هفت روز اخیر در خصوص میزان استقبال مردم از سینماهای خراسان رضوی، که 90 درصد آنها در مشهد مستقر هستند، بزنیم درمی یابیم که سرما در کاهش میزان فروش بی تاثیر نبوده است.

براساس گزارش سمفا، سینماهای خراسان رضوی طی هفت روز اخیر هفت میلیارد و 991 میلیون و 690 هزار ریال فروش و 31 هزار و 54 مخاطب داشته اند، در حالی که میزان فروش سینماهای استان در هفته پیش از سرما (16 تا 23 دیماه) حدود هشت میلیارد و 672 میلیون ریال بوده است.

مسوول گروه سینمایی و سمعی – بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در گفتگو با خبرنگار ایرنا با تایید زیان دیدن سینماهای مستقر در مجتمع های تجاری مشهد، به دلیل محدودیتهای اعمال شده برای آنها گفت: قبل از شروع سرما از مسوولان خواسته بودیم که سینماها را از اعمال محدودیتها مستثنی کنند اما به دلیل افزایش مصرف انرژی و بحرانی شدن شرایط، این امر محقق نشد.

تاکنون هم چندین مکاتبه پیرامون شرایط سینماهای استان با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تهران شده است تا به نحوی تعطیلی های اجباری ماه های گذشته آنها جبران شود، اما پیرامون موضوع اخیر قطعا با تهران مکاتبه خواهد شد تا امتیازاتی برای سینماهای مشمول محدودیت فعالیت به سبب سرما در خراسان رضوی در نظر گرفته شود.سوسن محمدزاده اظهار داشت: شیوه نامه ابلاغی از سوی فرمانداری مشهد برای مجتمع های تجاری در خصوص مصرف انرژی و ساعات کاری در ایام سرما لازم الاجرا بوده است اما درصدد هستیم پس از پایان روزهای سرد و بهبود شرایط آب و هوایی، مذاکراتی با مسوولان مربوطه، در خصوص اختصاص امتیازاتی به سینماها به سبب جبران ضرری که از بابت سرمای هوا متحمل شده اند، داشته باشیم.

وی بیان کرد: تاکنون چندین مکاتبه پیرامون شرایط سینماهای استان با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تهران شده است تا به نحوی تعطیلی های اجباری ماه های گذشته آنها جبران شود، اما پیرامون موضوع اخیر قطعا با تهران مکاتبه خواهد شد تا امتیازاتی برای سینماهای مشمول محدودیت فعالیت به سبب سرما در خراسان رضوی در نظر گرفته شود.

به گزارش ایرنا، نمایش فیلم های جدید و خوب یکی از مولفه های مهم در جذب تماشاگر به سینما است که خوشبختانه سازمان سینمایی در ماه های اخیر به این مهم توجه داشته و ارائه فیلم های جدید را در دستور کار قرار داده است اما جبران ضررهای سینماداران از باب تعطیلی های اجباری باید مورد توجه مسوولان قرار گرفته و به عنوان یک شیوه و راهکار همیشگی برای موارد مشابه در آینده در نظر گرفته شود.

می توان گفت همانگونه که نیم بها شدن بلیت در روزهای سه شنبه هر هفته یک انگیزه برای حضور بیشتر تماشاگران در سینماها بوده است، پیش خرید بلیتهای سینما توسط دستگاه های اجرایی و نهادهای عمومی نیز می تواند مولفه ای برای ایجاد انگیزه بیشتر برای تماشاگر و نیز سینمادار در شرایط سخت کنونی باشد.

هم اینک هشت هزار و 92 صندلی سینما در خراسان رضوی به صورت فعال پذیرای تماشاگران است که با توجه به جمعیت این استان به ازای هر 847 نفر یک صندلی فعال سینما وجود دارد و در مجموع 64 سالن سینما در شهرستان‌های مشهد، طرقبه شاندیز، گناباد، نیشابور و سبزوار فعال هستند.

سینماهای فعال در مشهد شامل پردیس سینمایی پارک بازار (مجتمع تجاری پارک بازار)، پردیس سینمایی اطلس (مجتمع تجاری اطلس)، پردیس سینمایی برفی، پردیس سینمایی گلشن (مجتمع تجاری آرمیتاژ)، پردیس سینمایی سیمرغ، پردیس سینمایی هویزه و سینما آفریقا است.



نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

همه خدمات پیشگیری و درمان هاری به‌صورت کاملآ رایگان انجام می‌شود

رکورد جوجه ریزی سالانه مرغداری های شهرستان زاوه شکسته شد

رفع تداخل بیش از 21هزار هکتار اراضی شهرستان مه ولات

آتش بس ایران و اسرائیل موقتی است؟ / جعبه پاندورا باز شد

افزایش 51 درصدی تعهدات بلند مدت تامین اجتماعی منطقه تربت حیدریه در سال گذشته

تصاویر: مراسم هزار دف در روستای پالنگان

شرایط جدید بنیاد مسکن برای تامین قیر رایگان به زیان روستاهای محروم است

جاذبه های چشم‌نواز بهاری محیط زیست خراسان رضوی

نقش مؤثرشرکت نفت منطقه تربت حیدریه در تامین پایدار سوخت خراسان جنوبی

بی توجهی به مناسب سازی معابر تربت حیدریه، خطری در کمین کم توانها

در «رویدادی بی‌سابقه»، یک ستاره‌ مرده‌ زندگی را از سر گرفت

تصاویر: سیل در دوبی

نشست‌های شورای اداری باید خروجی داشته باشد/ جهش تولید با کار ظاهری محقق نمی‌شود / مردم از رفتار برخی کارمندان گلایه دارند/ عقب افتادگی سیاسی دلیل اصلی عقب ماندگی منطقه تربت حیدریه است

افزایش تعرفه ویزیت پزشکان و مسدود شدن سامانه بیمه سلامت

مرمت آثار تاریخی تربت‌حیدریه شتاب می گیرد

تاثیر تصمیم‌سازی سیاسی در تامین آب صنایع تربت‌ حیدریه

پیش‌بینی برداشت 300 تن کلزا از اراضی کشاورزی بخش رخ تربت حیدریه

بر طرف شدن مشکل راه ورودی و خروجی بیمارستان راشد زاوه

راننده خودروی حامل سوخت قاچاق در آتش سوخت

فقدان ویترین جذاب برای معرفی داشته‌های شهرستان/ کمربندی و زیان آن به اقتصاد گردشگری تربت حیدریه / کمبود سرویس بهداشتی / عرضه نامناسب سوغاتی شهرستان به گردشگران

تصاویر: مزرعه عروسک‌ها

آخرین مهلت ثبت نام بیمه رایگان مادران دارای بیشتر از سه فرزند روستایی و عشایری

توزیع بیش از 902 میلیون لیتر انواع فرآورده نفتی منطقه تربت حیدریه در سال گذشته

ساختمان 89 ساله اداره نوغان‌داری تربت‌حیدریه ثبت ملی شد

تصاویر: در خطر انقراض

اضافه شدن دو رشتۀ تحصیلات تکمیلی به دانشکدۀ پرستاری و مامایی تربت حیدریه

یدیعوت احارونت: انتظار نمی‌رود پاسخ اسرائیل شامل اقدام نظامی در خاک ایران باشد / آمریکا بر اسرائیل برای جلوگیری از کشیده شدن به یک جنگ منطقه‌ای فشار می‌آورد

95 درصد جمعیت رشتخوار به تولید پسته مشغول هستند

چند حقیقت شگفت انگیز درباره هوش حیوانات که نمی دانستید

رضا نصری: اقدام نظامی ایران علیه اسرائیل «پاسخ» بود، نه «حمله»/ می‌خواهند ایران را مقصر این درگیری جلوه دهند

افزایش بیش از 48 درصد میزان باراندگی در تربت‌حیدریه

تصاویر: مسابقات کشتی چوخه در گود زینل خان

رونق اقتصادی برای دست‌اندرکاران نوغان‌دار خراسان رضوی

توزیع 350 سبد غذایی بین زنان باردار تربت حیدریه

عطار نیشابوری مسافر هفت شهر عشق که سیمرغ را تا قاف پرواز داد

سه ویرانه باستانی شگفت‌انگیز که شاید نام آنها را نشنیده باشید

طبق قرارداد بازارچه آداک یک سازه موقت است/ پایان قرار داد، عدم تمکین سرمایه گذار و ورود سازمان بازرسی به پرونده/ اصرار سرمایه گذار بر ادامه تصرف غیر قانونی بازارچه/ احداث پارکینگ طبقاتی/ برگزاری مزایده برای واگذاری مغازه ها/ راهی جز پلمپ بازارچه آداک نداشتیم/ با یک قرارداد شفایی از کسبه ماهی 231 میلیون تومان دریافت می کنند/ چاره ای جز رسانه ای کردن برایمان باقی نماند

بخش زیادی از معضلات جامعه با امر به معروف و نهی از منکر برطرف می شود

گزارش تصویری؛ نگاهی متفاوت به برگزاری نماز عید فطر از دریچه لنز دوربین

اگر جلوی پروژه‌های سدسازی ترکیه گرفته نشود، آذربایجان غربی و شرقی و اردبیل با آسیب جدی مواجه می‌شوند

رهبر معظم انقلاب: جمهوری اسلامی درصدد آن نیست کسانی را به زور وادار به دین‌داری کند، اما در مقابل هنجارشکنی دینی هم وظیفه دارد و نباید کوتاهی کنیم

10 مورد از سردترین شهرهای جهان؛ سردترین شهر دنیا در کدام کشور قرار دارد؟

صدور 118 موافقت اصولی و پروانۀ بهره‌برداری مراکز درمانی در منطقه تربت حیدریه

افتتاح اولین واحد تولید مرغ تخمگذار در شهرستان رشتخوار

پیش بینی اشتغال 697 نفر در شهرستان تربت حیدریه

برگزاری نماز عید فطر در میدان بسیج و ورزشگاه آزادی شهرک ولیعصر تربت حیدریه

آغاز کشت چغندرقند نشایی در اراضی کشاورزی بخش رخ تربت حیدریه

امکان پرداخت زکات فطریه و کفاره در نانوایی‌های تربت حیدریه فراهم شد

کسب قهرمانی مسابقات دو جام رمضان خراسان رضوی توسط آتش نشان تربت حیدریه

کاهش 36 درصد بارندگی در خراسان رضوی / بحرانی بودن نیمی از دشتهای استان