آخرین مطالب

در نشست خبری رئیس و معاونان دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه عنوان شد:

احداث مرکز تشخیص و درمان سرطان در تربت حیدریه / واکسن‌ها با تاریخ انقضای مشخص در زنجیره سرما نگهداری می‌شوند/ مرکز درمان ناباروری تربت‌حیدریه به بهره‌برداری می‌رسد/ طرح دارو یار فعلا برای داروهای تولید داخلی است بهداشت و سلامت

احداث مرکز تشخیص و درمان سرطان در تربت حیدریه / واکسن‌ها با تاریخ انقضای مشخص در زنجیره سرما نگهداری می‌شوند/ مرکز درمان ناباروری تربت‌حیدریه به بهره‌برداری می‌رسد/ طرح دارو یار فعلا برای داروهای تولید داخلی است

  بزرگنمایی:
در کنار بیمارستان امام حسین(ع)، مرکز تشخیص و درمان سرطان در حال ساخت است.

پایگاه خبری نوید تربت: http://www.navidtorbat.ir

نوید تربت- در کنار بیمارستان امام حسین(ع)، مرکز تشخیص و درمان سرطان در حال ساخت است.

به گزارش نوید تربت، رییس دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه در نشست خبری افزود:  این مرکز دارای سه طبقه است که یک طبقه آن شیمی درمانی و یک طبقه دیگر برای اسکان همراهان بیماران شهرهای اطراف تهیه شده‌است.

دکتر حسین ابراهیمی‌پور گفت: در فاصله مرداد پارسال تا مرداد امسال، از مجموع 29 پروژه در دست ساخت یا اجرا شده به مساحت 35 هزار مترمربع، 19 پروژه با اعتبار 2 هزار و 300 میلیارد ریال و به متراژ 28 هزار مترمربع زیربنا به بهره‌برداری رسیده‌است.

وی گفت:میزان اعتبار لازم برای ساخت و تکمیل پروژه‌های عمرانی به طور متوسط صد میلیون ریال برای هر مترمربع می‌باشد.

ابراهیمی‌پور گفت: از مهر امسال سه رشته پزشکی، کارشناسی فورویت‌های پزشکی و نیز رشته یادگیری الکترونیک به مجموع رشته ای موجود دانشگاه اضافه خواهد‌شد.

وی ادامه داد: حداقل چهار دانشکده دیگر به همراه سالن‌های آموزشی و پژوهشی باید احداث شود تا به لحاظ دسترسی استاندارد، به یک مجموعه کامل تبدیل شویم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه افزود: البته یکی از مهمترین دغدغه‌ها و فعالیت‌های 2 سال اخیر ما موضوع کنترل بیماری کرونا بود که با تلاش همکاران، موفق شدیم تعداد 250 کرونایی بستری را در پیک هفتم به 21 نفر تقلیل دهیم و این با کمک پرسنل درمان، تزریق واکسناسیون و نیز رعایت شاخص‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی محقق شد.

 

شهروندان تزریق دوز سوم کرونا را جدی نگرفته اند

ابراهیمی‌پور گفت: تنها شاخصی که در آن اکنون با چالش مواجه هستیم،  تزریق دز سوم واکسن کرونا است که هنوز مردم این نوبت واکسن را جدی نگرفته اند، تقاضا داریم تا با مراجعه به مراکز واکسیناسیون دز سوم و یادآور خود را دریافت کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه افزود: تا قبل کرونا به اندازه 50 تخت می‌توانستیم اکسیژن را مدیریت کنیم که خوشبختانه با دستگاه‌های اکسیژن ساز تقریبا زیرساخت‌ها برای بدترین شرایط فراهم شده‌است.

ابراهیمی پور تصریح کرد: برای حفاظت از حوزه سلامت شهرستان با هماهنگی که با دادستانی و سایر مسوولان انجام شده در شش هکتار اراضی اطراف بیمارستان هیچ کس حق ساخت و ساز ندارد و اراضی باید طبق قیمت کارشناسی به مجموعه بیمارستان واگذار شود.

وی همچنین گفت:

 

بابت واکسن‌ها مردم نگران نباشند در زنجیره سرما نگهداری می‌شوند

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه نیز با بیان اینکه از مجموع جمعیت 363 هزار نفری تحت پوشش این دانشگاه، تنها 9 درصد دز یادآور یا واکسن نوبت چهارم را دریافت کرده‌اند، گفت: بدتر آنکه هنوز 41 درصد جمعیت تحت پوشش که معادل 44 هزار و 628 نفر هستند، حتی دز نخست را نیز دریافت نکرده‌اند و ما از این موضوع نگران هستیم.

دکتر الهام بهره‌مند افزود: اکنون در مجموعه سه شهرستان تحت پوشش این دانشگاه (تربت‌حیدریه، زاوه و مه‌ولات) 84.5 درصد جمعیت واجد شرایط واکسن نوبت نخست، 73 درصد نوبت دوم و 34.8 نوبت سوم را دریافت کرده‌اند.

وی از مردم خواست: برای قطع زنجیره بیماری و نیز کاهش مراجعات بستری، برای تزریق واکسن و همچنین دز یادآور اقدام کنند.

بهره‌مند همچنین گفت: اکنون چهار مرکز منتخب کووید فعال هستند و تعداد موارد مثبت را به صورت سرپایی بررسی تا بدانند بیماری را چگونه بیماری مدیریت کنند و لذا در یک هفته اخیر 41 درصد افرادی که سرپایی مراجعه کردند، تست آنها مثبت و این بدان معناست که ویروس در گردش است و مردم باید دستورالعمل‌های بهداشتی و بخصوص ماسک زدن در فضای بسته را، رعایت کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه افزود: در بخش بستری در بیمارستان‌های منطقه نیز، ظرف یک هفته اخیر نتیجه تست کرونای 39 درصد افراد مثبت شد و اکنون 21 بیمار کرونایی بستری داریم.

بهره‌مند افزود: اکنون تمام واکسن‌هایی که در کشور توزیع شده در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه موجود است و همه واکسن‌ها در زنجیره سرما نگهداری می‌شوند و تاریخ تولید و انقضای آن نیز مشخص است.

 

مرکز ناباروری تربت‌حیدریه به بهره‌برداری می‌رسد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه نیز در این نشست خبری گفت: با توجه به بالا رفتن نرخ ناباروری در جامعه و به ویژه در زوج‌های جوان و در راستای سیاست‌های افزایش جمعیت، مرکز خدمات سطح 2 ناباروری در بیمارستان امام حسین(ع) مهرماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

دکتر حسین عزیزی افزود: طرح دیگر در دست اقدام، "نفس" نام دارد که در راستای افزایش جمعیت اجرا می‌شود تا از سقط جنین ناخواسته ممانعت کند و بر این اساس به دنبال آن هستیم تا افرادی که به دلایلی نمی‌توانند فرزند خود را نگه دارند، با کمک‌های نقدی و غیرنقدی افراد خیر، قادر شوند فرزند خود را حفظ کنند.

وی گفت: در بخش کرونا در 2 سال اخیر 34 میلیارد ریال جذب اقلام و تجهیزات سرمایه‌ای از مسیر اعتباری وزارت بهداشت خریداری شد که قیمت این اقلام در بازار آزاد بیش از اینها می‌باشد.

عزیزی افزود: همچنین بیش از 186 میلیارد ریال تجهیزات برای اتاق‌های عمل بیمارستان امام حسین(ع) خریداری شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه اظهار کرد: پارسال 138 بیمار خاص (دیالیزی) داشتیم که موفق شدیم برایشان 149 فقره معادل 42 میلیارد ریال تسهیلات درمان فراهم کرده و  همچنین 310 میلیون ریال تخفیفات دارویی مهیا سازیم. 

عزیزی در ادامه به تشریح فعالیت کد 724 ویژه بیماران سکته مغزی پرداخت و گفت: اگر بتوانیم بیمار سکته مغزی را که اغلب در چهار ساعت اولیه صبح اتفاق می‌افتاد به موقع به مراکز درمانی برسانیم می‌توانیم با اقدامات انجام شده بیمار را حتی به حالت قبل از سکته بازگردانیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه افزود: در نخستین فرصت دستگاه سی‌تی‌اسکن به عنوان تجهیزات مورد نیاز برای بیمارستان امام حسین(ع) اختصاص خواهد یافت و لذا اکنون بیماران از  دستگاه‌های سی‌تی‌اسکن بیمارستان نهم دی و رازی استفاده می‌کنند.

عزیزی در بخش دیگری به بیان دلایل فقدان راه‌اندازی بخش داخلی در بیمارستان امام حسین(ع) پرداخت و گفت: نخست آنکه نیروی تخصصی لازم را نداریم و دوم اینکه ظرفیت اشغال تخت باید این اجازه را به ما بدهد.

 

طرح دارو یار فعلا برای داروهای تولید داخلی است

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه نیز در ادامه گفت: با اجرای طرح دارویار که یک ماه از آن می‌گذرد، 360 قلم داروی مورد نیاز بیماران تحت پوشش بیمه قرار گرفته اما باید تایید سازمان‌های بیمه‌ای را داشته باشد.

دکتر شیما نصراله‌الحسینی افزود: طرح دارو یار به عنوان طرح دسترسی همه جامعه به خدمات سلامت است و تمام نهادها به نحوه اجرای آن نظارت دارند و یکی از اهداف آن پوشش همگانی بیمه سلامت است که بیش از 6 میلیون نفر که اغلب در دهک پایی جامعه هستند، تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته‌اند.

وی ممانعت از قاچاق دارو و اصلاح الگوی مصرف را از دیگر اهداف این طرح عنوان کرد و گفت: با اجرای این طرح ضمن آنکه قاچاق دارو کاهش پیدا می‌کند، بیمار نیز باید طبق نیاز و مصرف لازم، دارو خریداری کند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی گفت: در این مرحله صرفا داروهای تولید داخل در طرح هستند و برندهای خارجی هنوز در زنجیره این طرح قرار نگرفتند.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

نشست‌های شورای اداری باید خروجی داشته باشد/ جهش تولید با کار ظاهری محقق نمی‌شود / مردم از رفتار برخی کارمندان گلایه دارند/ عقب افتادگی سیاسی دلیل اصلی عقب ماندگی منطقه تربت حیدریه است

افزایش تعرفه ویزیت پزشکان و مسدود شدن سامانه بیمه سلامت

مرمت آثار تاریخی تربت‌حیدریه شتاب می گیرد

تاثیر تصمیم‌سازی سیاسی در تامین آب صنایع تربت‌ حیدریه

پیش‌بینی برداشت 300 تن کلزا از اراضی کشاورزی بخش رخ تربت حیدریه

بر طرف شدن مشکل راه ورودی و خروجی بیمارستان راشد زاوه

راننده خودروی حامل سوخت قاچاق در آتش سوخت

فقدان ویترین جذاب برای معرفی داشته‌های شهرستان/ کمربندی و زیان آن به اقتصاد گردشگری تربت حیدریه / کمبود سرویس بهداشتی / عرضه نامناسب سوغاتی شهرستان به گردشگران

تصاویر: مزرعه عروسک‌ها

آخرین مهلت ثبت نام بیمه رایگان مادران دارای بیشتر از سه فرزند روستایی و عشایری

توزیع بیش از 902 میلیون لیتر انواع فرآورده نفتی منطقه تربت حیدریه در سال گذشته

ساختمان 89 ساله اداره نوغان‌داری تربت‌حیدریه ثبت ملی شد

تصاویر: در خطر انقراض

اضافه شدن دو رشتۀ تحصیلات تکمیلی به دانشکدۀ پرستاری و مامایی تربت حیدریه

یدیعوت احارونت: انتظار نمی‌رود پاسخ اسرائیل شامل اقدام نظامی در خاک ایران باشد / آمریکا بر اسرائیل برای جلوگیری از کشیده شدن به یک جنگ منطقه‌ای فشار می‌آورد

95 درصد جمعیت رشتخوار به تولید پسته مشغول هستند

چند حقیقت شگفت انگیز درباره هوش حیوانات که نمی دانستید

رضا نصری: اقدام نظامی ایران علیه اسرائیل «پاسخ» بود، نه «حمله»/ می‌خواهند ایران را مقصر این درگیری جلوه دهند

افزایش بیش از 48 درصد میزان باراندگی در تربت‌حیدریه

تصاویر: مسابقات کشتی چوخه در گود زینل خان

رونق اقتصادی برای دست‌اندرکاران نوغان‌دار خراسان رضوی

توزیع 350 سبد غذایی بین زنان باردار تربت حیدریه

عطار نیشابوری مسافر هفت شهر عشق که سیمرغ را تا قاف پرواز داد

سه ویرانه باستانی شگفت‌انگیز که شاید نام آنها را نشنیده باشید

طبق قرارداد بازارچه آداک یک سازه موقت است/ پایان قرار داد، عدم تمکین سرمایه گذار و ورود سازمان بازرسی به پرونده/ اصرار سرمایه گذار بر ادامه تصرف غیر قانونی بازارچه/ احداث پارکینگ طبقاتی/ برگزاری مزایده برای واگذاری مغازه ها/ راهی جز پلمپ بازارچه آداک نداشتیم/ با یک قرارداد شفایی از کسبه ماهی 231 میلیون تومان دریافت می کنند/ چاره ای جز رسانه ای کردن برایمان باقی نماند

بخش زیادی از معضلات جامعه با امر به معروف و نهی از منکر برطرف می شود

گزارش تصویری؛ نگاهی متفاوت به برگزاری نماز عید فطر از دریچه لنز دوربین

اگر جلوی پروژه‌های سدسازی ترکیه گرفته نشود، آذربایجان غربی و شرقی و اردبیل با آسیب جدی مواجه می‌شوند

رهبر معظم انقلاب: جمهوری اسلامی درصدد آن نیست کسانی را به زور وادار به دین‌داری کند، اما در مقابل هنجارشکنی دینی هم وظیفه دارد و نباید کوتاهی کنیم

10 مورد از سردترین شهرهای جهان؛ سردترین شهر دنیا در کدام کشور قرار دارد؟

صدور 118 موافقت اصولی و پروانۀ بهره‌برداری مراکز درمانی در منطقه تربت حیدریه

افتتاح اولین واحد تولید مرغ تخمگذار در شهرستان رشتخوار

پیش بینی اشتغال 697 نفر در شهرستان تربت حیدریه

برگزاری نماز عید فطر در میدان بسیج و ورزشگاه آزادی شهرک ولیعصر تربت حیدریه

آغاز کشت چغندرقند نشایی در اراضی کشاورزی بخش رخ تربت حیدریه

امکان پرداخت زکات فطریه و کفاره در نانوایی‌های تربت حیدریه فراهم شد

کسب قهرمانی مسابقات دو جام رمضان خراسان رضوی توسط آتش نشان تربت حیدریه

کاهش 36 درصد بارندگی در خراسان رضوی / بحرانی بودن نیمی از دشتهای استان

شکارچی‌های غیرمجاز در رصد کامل محیط زیست تربت حیدریه

استقبال دانش‌آموزان کنکوری تربت حیدریه از قرائت‌خانه‌های آموزشگاهی

امام‌جمعه تربت‌حیدریه: تلاش دشمن برای کشاندن ما به میدان جنگ در منطقه ناکام است

توسعه گردشگری سلامت در شهرستان‌مرزی خواف

ترمز بریدن تریلر در جاده "کوهسرخ" خراسان رضوی حادثه مرگبار آفرید

در پاسخ حمله رژیم صهیونسیتی به کنسولگری کشورمان نباید از رهبری جلو بزنیم

گزارش تصویری: راهپیمایی روز قدس در تربت حیدریه از نگاه دوربین

رژیم صهیونییستی غریقی که به هر چیزی چنگ می زند

رژیم غاصب صهیونیستی آخرین نفس‌های خود را می‌کشد

اختصاص بالاترین نرخ مشارکت اقتصادی و پایین ترین نرخ بیکاری به خراسان رضوی

تصاویر: دیدار مسئولان و کارگزاران نظام با مقام معظم رهبری

کاهش ماندگاری پزشکان متخصص در شهرستان/ افزایش حیوان گزیدگی در تربت‌حیدریه/ نیاز منطقه به 30 متخصص/ راه‌اندازی پایگاههای اورژانس نسر و رودمعجن / آغاز احداث ساختمان اورژانس بانوان