آخرین مطالب

سارقان شب رو کرمانشاهی در مشهد فقط طلاهای اصل را می دزدیدند حوادث

سارقان شب رو کرمانشاهی در مشهد فقط طلاهای اصل را می دزدیدند

  بزرگنمایی:
با دستگیری دزدانی که برای دستبرد به منازل آپارتمانی از کرمانشاه به مشهد مسافرت می کردند و با خود سنگ محک برای تشخیص طلای تقلبی از اصل داشتند، راز سرقت های سریالی برملا شد.

پایگاه خبری نوید تربت:www.navidtorbat.ir

با دستگیری دزدانی که برای دستبرد به منازل آپارتمانی از کرمانشاه به مشهد مسافرت می کردند و با خود سنگ محک برای تشخیص طلای تقلبی از اصل داشتند، راز سرقت های سریالی برملا شد. و کنکاش پلیس برای دستگیری عوامل دیگر مرتبط با این باند «شب رو» ادامه یافت.

به گزارش نوید تربت به نقل از رکنا، از اواخر سال گذشته، روند سرقت از منازل آپارتمانی در مناطق هنرستان، هاشمیه، معلم، جلال آل احمد، هفت تیر و ... سیر صعودی گرفت به گونه ای که سارقان هیچ گونه آثاری از خود به جا نمی گذاشتند. از سوی دیگر افزایش سرقت ها در فواصل زمانی خاص، موجب نگرانی شهروندان شده بود چرا که سارقان درهای ضد سرقت را نیز به راحتی می گشودند و اموال با ارزش و قابل حمل مانند طلاجات، عتیقه، سکه، وجوه نقدی و گاهی تابلوفرش های نفیس را به سرقت می بردند.

 

طلای سرقتی

در پی وقوع این حوادث که  دیگر رنگ سریالی به خود گرفته بود، فرمانده انتظامی خراسان رضوی وارد عمل شد و با صدور دستورات ویژه ای به پلیس آگاهی خراسان رضوی از آنان خواست هرچه سریع تر عاملان سرقت های مذکور را شناسایی کنند و به پنجه عدالت بسپارند. سردار سرتیپ «محمد کاظم تقوی» همچنین براساس چند دهه تجربه انتظامی، از کارآگاهان خواست بیشتر فعالیت های اطلاعاتی خود را برای ردزنی «دزدان مسافر» متمرکز کنند چرا که گزارش های پلیس از شگرد خاص سارقان سابقه داری حکایت می کرد که قبلا نیز باندهایی با همین شیوه در مشهد متلاشی شده بود.

با فرمان مقام ارشد انتظامی خراسان رضوی، بی درنگ گروهی تخصصی از کارآگاهان اداره عملیات ویژه پلیس آگاهی با نظارت مستقیم سرهنگ کارآگاه جواد شفیع زاده (رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی) به بررسی پرونده های متشکله در مراکز انتظامی پرداختند و تجزیه و تحلیل کارشناسی را زیر نظر سرهنگ محمد رضا افتخاری (رئیس اداره عملیات ویژه) آغاز کردند. واکاوی محیط جغرافیایی و تحقیقات میدانی کارآگاهان بیانگر آن بود که اعضای این باند سرقت در حالی به مجتمع های تک واحدی دستبرد زده اند که زمان وقوع سرقت ها نیز از غروب آفتاب تا حدود ساعت 23 در پلیس 110 ثبت شده است.

این درحالی بود که واکاوی پرونده های سرقت از واحدهای آپارتمانی اطراف بولوار وکیل آباد حکایت از آن داشت که دزدان با کمترین تخریب واحدها وارد منازل شده اند و تنها اشیای گران قیمت و با ارزش قابل حمل را به سرقت برده اند.بنابراین گفت وگو با مال باختگان درباره چگونگی سرقت ها و همچنین بازبینی دوربین های مدار بسته نشان داد که سارقان مذکور از خودروهای مختلف و با پلاک های سرقتی برای دستبرد به منازل استفاده می کنند. جمع بندی تحقیقات غیرمحسوس کارآگاهان، به نتایجی رسید که مشخص شد پلیس با یک باند حرفه ای سرقت روبه رو است که در فواصل زمانی خاص و از غرب کشور به عنوان «مسافر» وارد مشهد می شوند و پس از چندین دستبرد شبانه، دوباره مشهد را ترک می کنند.

بنابراین بررسی های پلیس با به کارگیری تدابیر فرمانده انتظامی خراسان رضوی وارد مرحله جدیدی شد و آنان پس از مدتی فعالیت های اطلاعاتی، منتظر ورود دوباره سارقان به مشهد شدند. در همین حال گروه ویژه کارآگاهان به هماهنگی با بخش های دیگر انتظامی پرداختند و در پوشش های مبدل به گشت زنی در مناطق جغرافیایی وقوع سرقت ها ادامه دادند.

اواخر خرداد بود که متصدیان پلیس 110؛ گزارش سرقت پلاک های یک خودرو را به گروه ویژه عملیاتی آگاهی، اعلام کردند و بدین ترتیب مشخص شد که «دزدان مسافر» قصد دستبرد به یک منزل دیگر را دارند. بلافاصله دوربین های ترافیکی زیر چتر اطلاعاتی قرار گرفت و کارآگاهان با راهنمایی سرهنگ شفیع زاده در چند شاخه تخصصی منطقه جنوب و جنوب شرقی مشهد را به قرق خود درآوردند.

ساعتی بعد مشخص شد که پلاک سرقتی مذکور روی خودروی تیبای سفید رنگی نصب شده است که سه سرنشین دارد. از سوی دیگر تصاویری که کارآگاهان از بازبینی دوربین های مدار بسته به دست آورده بودند، نشان می داد که دو تن از سرنشینان تیبای یاد شده، همان افرادی هستند که در محل های وقوع جرم شناسایی شده اند. طولی نکشید که خودروهای پوششی پلیس، تیبای سفید رنگ «دزدان مسافر» را زیر نظر گرفتند که به سمت بولوار هنرستان در حرکت بود. تعقیب نامحسوس مدتی ادامه یافت و همه نیروهای گشت در اطراف بولوار وکیل آباد به حالت آماده باش درآمدند.

 

ماشین سرقتی و برانداز کردن چند مجتمع آپارتمانی

«دزدان» ابتدا چند مجتمع آپارتمانی را دورادور برانداز کردند و زنگ واحدهایی را که لامپ روشن نداشتند نیز به صدا درآوردند تا این که در کنار دیواری خودرو را به گونه ای پارک کردند که پلاک های آن مشخص نباشد. یکی از سارقان بلافاصله از خودرو پیاده شد و به سمت پارکینگ واحد آپارتمانی رفت و زنگ آیفون را فشرد. شیشه های دودی خودروی تیبا نیز مانع از آن می شد که سرنشینان داخل آن در معرض دید رهگذران قرار گیرند.

در یک لحظه وقتی در پارکینگ باز شد، سارق جوان به همدستش اشاره کرد که پیاده شود تا به داخل آپارتمان بروند اما گروه ویژه کارآگاهان که به سرپرستی سرهنگ «یونس خداوردی  نژاد» آنان را در محاصره درآورده بودند در یک اقدام برق آسا و ضربتی، در حالی حلقه های قانون را بر دستان سه سارق حرفه ای زدند که فرصت هر نوع عکس العملی از آنان گرفته شد.

با انتقال سریع متهمان به مقر انتظامی، بلافاصله بازجویی های تخصصی از آنان درحالی آغاز شد که تعداد زیادی ابزار سرقت مانند دسته کلیدهای کامپیوتری، دیلم، پیچ گوشتی مخصوص بازکردن در کمدها و ... نیز کشف و ضبط شد. «دزدان مسافر» که هنوز در شوک این عملیات غافلگیرانه قرار داشتند، سعی کردند خود را بی گناه نشان دهند که فقط برای مسافرت چند روزه به مشهد آمده اند اما اطلاعات و تصاویر آنان از قبل در پرونده قطار سرقت های آنان ثبت شده بود.

 

3 سارق جوان منازل اجاره ای

سه متهم مذکور که حدود 29  تا 31 سال دارند حتی حاضر نبودند محل اقامت خودشان را به پلیس لو دهند چرا که می دانستند لوازم سرقتی و طلاها در منازل اجاره ای مبله آنان وجود دارد ولی کارآگاهان که می دانستند نباید فرصت را از دست بدهند بی درنگ و با  دستورات ویژه قاضی بابایی (قاضی شعبه 210 دادسرای عمومی و انقلاب مشهد) و با استفاده از اطلاعات فنی پلیسی، محل اقامت دزدان را در اطراف پنجراه شناسایی کردند و بدین ترتیب سارقان نیز ناچار به همکاری شدند. دقایقی بعد کارآگاهان به بازرسی مخفیگاه «دزدان مسافر» پرداختند و مقادیر زیادی طلا و ابزار سرقت را به همراه دستکش هایی کشف کردند که در دستبرد به واحدهای آپارتمانی مورد استفاده قرار می گرفت.

 

سنگ محک طلا به همراه 3 سارق

از سوی دیگر تحقیقات گسترده کارآگاهان که با هماهنگی های قضایی وارد مرحله دیگری از این عملیات شده بود، نشان داد که اعضای این باند (بهمن – ج، مهدی – ح، و مصطفی – خ) برای دستبرد به منازل از خودروهای تیبا2، پژو پارس، 206 اس دی، ال 90 و دنا استفاده می کنند و حتی با خود سنگ محک طلا نیز به همراه دارند که طلاهای بدلی را سرقت نکنند.

 

ابزار سارقان

ادامه بررسی ها حاکی از آن بود که سارقان از کرمانشاه وارد مشهد می شوند و در طول مدت اقامت، آپارتمان های تک واحدی را با خاموش بودن چراغ روشنایی زیر نظر می گیرند و سپس با ورود از پارکینگ های کرکره ای و بدون استفاده از آسانسور به منازل دستبرد می زنند. آنان همچنین با شگردی خاص در ضد سرقت واحدها را می گشودند و تاکنون به 10 فقره سرقت در مناطق جنوبی مشهد اعتراف کرده اند که بررسی ها همچنان با دستورات قاضی بابایی ادامه دارد.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

در «رویدادی بی‌سابقه»، یک ستاره‌ مرده‌ زندگی را از سر گرفت

تصاویر: سیل در دوبی

نشست‌های شورای اداری باید خروجی داشته باشد/ جهش تولید با کار ظاهری محقق نمی‌شود / مردم از رفتار برخی کارمندان گلایه دارند/ عقب افتادگی سیاسی دلیل اصلی عقب ماندگی منطقه تربت حیدریه است

افزایش تعرفه ویزیت پزشکان و مسدود شدن سامانه بیمه سلامت

مرمت آثار تاریخی تربت‌حیدریه شتاب می گیرد

تاثیر تصمیم‌سازی سیاسی در تامین آب صنایع تربت‌ حیدریه

پیش‌بینی برداشت 300 تن کلزا از اراضی کشاورزی بخش رخ تربت حیدریه

بر طرف شدن مشکل راه ورودی و خروجی بیمارستان راشد زاوه

راننده خودروی حامل سوخت قاچاق در آتش سوخت

فقدان ویترین جذاب برای معرفی داشته‌های شهرستان/ کمربندی و زیان آن به اقتصاد گردشگری تربت حیدریه / کمبود سرویس بهداشتی / عرضه نامناسب سوغاتی شهرستان به گردشگران

تصاویر: مزرعه عروسک‌ها

آخرین مهلت ثبت نام بیمه رایگان مادران دارای بیشتر از سه فرزند روستایی و عشایری

توزیع بیش از 902 میلیون لیتر انواع فرآورده نفتی منطقه تربت حیدریه در سال گذشته

ساختمان 89 ساله اداره نوغان‌داری تربت‌حیدریه ثبت ملی شد

تصاویر: در خطر انقراض

اضافه شدن دو رشتۀ تحصیلات تکمیلی به دانشکدۀ پرستاری و مامایی تربت حیدریه

یدیعوت احارونت: انتظار نمی‌رود پاسخ اسرائیل شامل اقدام نظامی در خاک ایران باشد / آمریکا بر اسرائیل برای جلوگیری از کشیده شدن به یک جنگ منطقه‌ای فشار می‌آورد

95 درصد جمعیت رشتخوار به تولید پسته مشغول هستند

چند حقیقت شگفت انگیز درباره هوش حیوانات که نمی دانستید

رضا نصری: اقدام نظامی ایران علیه اسرائیل «پاسخ» بود، نه «حمله»/ می‌خواهند ایران را مقصر این درگیری جلوه دهند

افزایش بیش از 48 درصد میزان باراندگی در تربت‌حیدریه

تصاویر: مسابقات کشتی چوخه در گود زینل خان

رونق اقتصادی برای دست‌اندرکاران نوغان‌دار خراسان رضوی

توزیع 350 سبد غذایی بین زنان باردار تربت حیدریه

عطار نیشابوری مسافر هفت شهر عشق که سیمرغ را تا قاف پرواز داد

سه ویرانه باستانی شگفت‌انگیز که شاید نام آنها را نشنیده باشید

طبق قرارداد بازارچه آداک یک سازه موقت است/ پایان قرار داد، عدم تمکین سرمایه گذار و ورود سازمان بازرسی به پرونده/ اصرار سرمایه گذار بر ادامه تصرف غیر قانونی بازارچه/ احداث پارکینگ طبقاتی/ برگزاری مزایده برای واگذاری مغازه ها/ راهی جز پلمپ بازارچه آداک نداشتیم/ با یک قرارداد شفایی از کسبه ماهی 231 میلیون تومان دریافت می کنند/ چاره ای جز رسانه ای کردن برایمان باقی نماند

بخش زیادی از معضلات جامعه با امر به معروف و نهی از منکر برطرف می شود

گزارش تصویری؛ نگاهی متفاوت به برگزاری نماز عید فطر از دریچه لنز دوربین

اگر جلوی پروژه‌های سدسازی ترکیه گرفته نشود، آذربایجان غربی و شرقی و اردبیل با آسیب جدی مواجه می‌شوند

رهبر معظم انقلاب: جمهوری اسلامی درصدد آن نیست کسانی را به زور وادار به دین‌داری کند، اما در مقابل هنجارشکنی دینی هم وظیفه دارد و نباید کوتاهی کنیم

10 مورد از سردترین شهرهای جهان؛ سردترین شهر دنیا در کدام کشور قرار دارد؟

صدور 118 موافقت اصولی و پروانۀ بهره‌برداری مراکز درمانی در منطقه تربت حیدریه

افتتاح اولین واحد تولید مرغ تخمگذار در شهرستان رشتخوار

پیش بینی اشتغال 697 نفر در شهرستان تربت حیدریه

برگزاری نماز عید فطر در میدان بسیج و ورزشگاه آزادی شهرک ولیعصر تربت حیدریه

آغاز کشت چغندرقند نشایی در اراضی کشاورزی بخش رخ تربت حیدریه

امکان پرداخت زکات فطریه و کفاره در نانوایی‌های تربت حیدریه فراهم شد

کسب قهرمانی مسابقات دو جام رمضان خراسان رضوی توسط آتش نشان تربت حیدریه

کاهش 36 درصد بارندگی در خراسان رضوی / بحرانی بودن نیمی از دشتهای استان

شکارچی‌های غیرمجاز در رصد کامل محیط زیست تربت حیدریه

استقبال دانش‌آموزان کنکوری تربت حیدریه از قرائت‌خانه‌های آموزشگاهی

امام‌جمعه تربت‌حیدریه: تلاش دشمن برای کشاندن ما به میدان جنگ در منطقه ناکام است

توسعه گردشگری سلامت در شهرستان‌مرزی خواف

ترمز بریدن تریلر در جاده "کوهسرخ" خراسان رضوی حادثه مرگبار آفرید

در پاسخ حمله رژیم صهیونسیتی به کنسولگری کشورمان نباید از رهبری جلو بزنیم

گزارش تصویری: راهپیمایی روز قدس در تربت حیدریه از نگاه دوربین

رژیم صهیونییستی غریقی که به هر چیزی چنگ می زند

رژیم غاصب صهیونیستی آخرین نفس‌های خود را می‌کشد

اختصاص بالاترین نرخ مشارکت اقتصادی و پایین ترین نرخ بیکاری به خراسان رضوی