آخرین مطالب

10 فیلمی که طولانی ترین تشویق ایستاده و بی وقفه تماشاگران را در جشنواره کن داشته اند خواندنی ها

10 فیلمی که طولانی ترین تشویق ایستاده و بی وقفه تماشاگران را در جشنواره کن داشته اند

  بزرگنمایی:

پایگاه خبری نوید تربت: http://www.navidtorbat.ir

روزیاتو: هفتاد و پنجمین فستیوال فیلم کن از 17 تا 28 می گذشته در شهر کن، فرانسه برگزار شد و جایی ماندگار در تاریخ سینما به فیلم Triangle of Sadness داد، فیلمی که جایزه نخل طلایی را به عنوان یکی از معتبرترین جوایز صنعت سینما دریافت کرد. اگر چه این فیلم در نمایش اولیه خود هشت دقیقه تشویق ایستاده حاضران در جشنواره کن را در پی داشت، این فیلم در میان ده ها فیلم دیگری که بیشترین تشویق ایستاده در کن را داشته اند جایگاه پایین دارد، رسمی که از دیرباز در جشنواره کن وجود داشته است. تشویق استفاده حاضران در جشنواره کن شبیه راداری برای پذیرش منتقدان نسبت به یک فیلم است و تاثیر فیلم های خاص در پایان نمایش شان را به تصویر می کشد. گاهی اوقات چندین دقیقه تشویق بی وقفه گویای همه چیز است و در جشنواره کن امسال، یک رکورد شکن خاص در این زمینه وجود داشت که توانست جایی در میان دریافت کنندگان طولانی ترین تشویق ایستاده توسط تماشاگران را دریافت کند. در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با 10 فیلمی آشنا کنیم که بیشترین تشویق ایستاده و بی وقفه تماشاگران را در تاریخ جشنواره کن داشته اند.

10 فیلمی که طولانی ترین تشویق ایستاده و بی وقفه تماشاگران را در جشنواره کن داشته اند

10- The Artist (2011)
12 دقیقه

فیلم The Artist که برنده جایزه اسکار بهترین فیلم سال نیز شد، با 12 دقیقه تشویق ایستاده تماشاگران جشنواره کن نشان داد که یکی از شانس های اسکار سال است. داستان این فیلم در دهه 20 و در دنیای هالیوود می گذرد، دورانی که از آن با نام سینمای صامت یاد می شود. جورج والنتین بازیگری است که از شروع سینمای گویا یا صدادار بیمناک است زیرا فکر می کند که ورود سینمای صدادار می تواند قدرت ستارگی او را از بین ببرد و در این شرایط است که برای یک موفقیت بزرگ، رابطه ای عاشقانه را با یک رقصنده جوان شکل می دهد. این فیلم صامت سیاه و سفید در سال 2011 منتشر شده و ادای احترامی به سال هایی از سینما پیش از شروع عصر طلایی هالیوود است. اما The Artist از این هم فراتر رفته و یک داستان زیبا و دلگرم کننده در مورد سینما و عشق را نیز همزمان روایت می کند.

10 فیلمی که طولانی ترین تشویق ایستاده و بی وقفه تماشاگران را در جشنواره کن داشته اند

9- Elvis (2022)
12 دقیقه

فیلم Elvis یکی از آن دسته فیلم های بسیار مورد انتظار در جشنواره کن 2022 بود و البته تازه ترین فیلم که به رکوردشکنان عرصه تشویق بی وقفه و ایستاده در این فستیوال معتبر افزوده شد. تماشاگران از تماشای این زندگینامه سلطان راک اند رول بسیار هیجان زده شدند و به مدت 12 دقیقه برای آن دست زدند. این فیلم که توسط باز لورمن به عنوان کارگردانی چیره دست و کهنه کار ساخته شده داستان الویس را از دریچه رابطه پیچیده اش با مدیر مرموز برنامه هایش روایت می کند که تام هنکس تمام نشدنی نقش او را بازی می کند. فیلم Elvis در بخش رقابت جایزه جشنواره کن حضور نداشت و قاعدتاً هیچ جایزه ای نیست دریافت نکرد اما تحسین ها نسبت به سبک خلاقانه لورمن و بازی ستاره ساز آستین باتلر باعث خلق هیجان بسیاری در مورد این فیلم هیجان انگیز و پرانرژی شد، فیلمی که در 24 ژوئن 2022 در ایالات متحده اکران می شود.

10 فیلمی که طولانی ترین تشویق ایستاده و بی وقفه تماشاگران را در جشنواره کن داشته اند

8- Bowling For Columbine (2002)
13 دقیقه

فیلم Bowling For Columbine که از نگاه بسیاری بهترین فیلم مایکل مور است یک مستند ماندگار در مورد خشونت مسلحانه در ایالات متحده است. این فیلم که هنوز هم مانند زمان انتشارش مرتبط و قابل درک است، به ویژگی های خاص علاقه مردم آمریکا به سلاح و تاثیرات کشوری می پردازد که در آن هر کسی می تواند بر اساس قانون اساسی یک سلاح خودکار بخرد. با استفاده از جزییات یکی از بزرگ ترین تراژدی های تاریخ ایالات متحده، کشتار گسترده مدرسه کلمباین به عنوان اساسی برای روایت خود، این فیلم سفری ماجراجویانه در سراسر ایالات متحده و به هم چسباندن اتفاقاتی تراژیک در تاریخ اخیر این کشور است که تمایل مردم آمریکا به خرید اسلحه و خشونت فجیع ناشی از آن را همراه با لابی قدرتمند شرکت های تولید اسلحه به نقد می کشد.

10 فیلمی که طولانی ترین تشویق ایستاده و بی وقفه تماشاگران را در جشنواره کن داشته اند

7- Belle (2021)
14 دقیقه

این انیمه ژاپنی در یک منطقه روستایی ساده روایت می شود، جایی که سوزو 17 ساله به گذشته دردناکش باز می گردد. وقتی سوزو از یک دنیای مجازی آنلاین و بزرگ به نام U مطلع می شود، وارد شخصیت دیگر خود به نام بل می شود که یک خواننده پاپ محبوب در سطح بین المللی است. انیمه Belle با خلق یک دنیای اینترنتی انیمیشنی زیبا، لحظه ای از سرگرم کردن مخاطب با جلوه های بصری رنگارنگ و زیبای خود غافل نبوده و داستان مشهور دیو و دلبر را با یک سبک روایی منحصربفرد با تکیه بر عصر مدرن به تصویر می کشد.

10 فیلمی که طولانی ترین تشویق ایستاده و بی وقفه تماشاگران را در جشنواره کن داشته اند

6- Capernaum (2018)
15 دقیقه

فیلم Capernaum با بازی یک کودک- مهاجر واقعی در یکی از فراموش نشدنی ترین نقش آفرینی های کودک-بازیگران در تاریخ سینما، داستان یک پسربچه فقیر 12 ساله را روایت می کند که در خیابان های بیروت سعی دارند زنده بماند. او از والدینش برای اینکه وی را به چنین دنیای ناعادلانه و ترسناکی آورده اند شکایت می کند، جایی که مهاجر بودن بدون مدارک شناسایی معمولاً به معنای از دست دادن اساسی ترین حقوق انسانی است. این فیلم که اواخر سال 2018 در فهرست نامزدهای اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان نیز قرار گرفت یک داستان دادگاهی تکان دهنده است با تاثیر اجتماعی غیرقابل انکار و البته درسی ویژه برای همدردی برای کسانی که به تماشای فیلم می نشینند.

10 فیلمی که طولانی ترین تشویق ایستاده و بی وقفه تماشاگران را در جشنواره کن داشته اند

5- The Paperboy (2012)
15 دقیقه

فیلم The Paperboy که بعد از نمایش اولیه در کن چندان مورد استقبال منتقدان قرار نگرفت، نتوانست هیجانی که پس از 15 دقیقه تشویق ایستاده در فسیتوال کن بدست آورده بود را ادامه دهد. این فیلم داستان یک گزارشگر تحقیق دادگاهی و همکارش را روایت می کند در حالی که برای تحقیق در مورد یک پرونده مهم در مورد یک زندانی در انتظار اعدام به فلوریدا سفر می کنند. با بازیگرانی طراز اول، فیلم The Paperboy یک تریلر جنایی باکیفیت و بامزه است که البته نتوانست تحسین و تمجیدی که در ابتدا دریافت کرده بود را تداوم بخشد و هم منتقدان و هم سینماروها به آن روی خوش نشان ندادند اما بازی زک افرون در آن را باید تحسین برانگیز و قابل توجه توصیف کرد.

10 فیلمی که طولانی ترین تشویق ایستاده و بی وقفه تماشاگران را در جشنواره کن داشته اند

4- The Neon Demon (2016)
17 دقیقه

فیلم The Neon Demon یکی از بحث برانگیزترین فیلم های سال های اخیر است که واکنش های متفاوتی را در پی داشت اما برای تماشاگران فستیوال کن، بدون شک فیلمی فراموش نشدنی و محبوب بود. داستان فیلم در لس آنجلسی سوررئال روایت می شود، جایی که جسی یک مدل آینده دار است و علاقه وسواس گونه و ناخواسته اما شیطانی صنعت مد و فشن را برای متوقف کردن زیبایی اش به خود جلب می کند. این فیلم که در طول مدت روایت خود در لبه ورود به ژانر ترسناک قرار دارد و البته مملو از محتوای خشن و عریان است، بدون شک فیلمی نیست که مناسب و مورد علاقه هر کسی باشد اما بدون شک یک تجربه تکان دهنده و تفکربرانگیز خواهد بود.

10 فیلمی که طولانی ترین تشویق ایستاده و بی وقفه تماشاگران را در جشنواره کن داشته اند

3- Mud (2012)
18 دقیقه

فیلم Mud با ترکیب یک روایت بلوع با درامی سرگرم کننده، حاضران در فستیوال کن 2012 را شگفت زده و غافلگیر کرد. دو پسربچه یک فراری را در جزیره ای در رودخانه می سی سی پی پیدا کرده و عهد می بندند که به او کمک کنند تا دوباره عشقش را یافته و فرار کند. اولین تصورات نسبت به فیلم آن را یک نگاه قابل توجه به جوانی و داستانی دلگرم کننده توصیف می کردند. فیلم Mud به خوبی می داند که چطور بین تم های جدی و سانتیمانتالیزم تعادل برقرار کند و با بازی خیره کننده و تحسین برانگیز متیو مک کانهی در نقش اصلی داستان، به سرعت خود را به عنوان فیلمی مورد توجه عامه سینماروها نشان داد.

10 فیلمی که طولانی ترین تشویق ایستاده و بی وقفه تماشاگران را در جشنواره کن داشته اند

2- Fahrenheit 9/11 (2004)
20 دقیقه

فیلمی دیگر از مایکل مور، Fahrenheit 9/11 بدون شک بحث برانگیزترین اثر سینمایی این مستندساز آمریکایی تاکنون است. این فیلم دیدگاه مور نسبت به اتفاقی که بعد از تراژدی یازده سپتامبر در ایالات متحده افتاد و اینکه چطور دولت بوش از این اتفاق برای تداوم اثرگذاری کم طرفدار ایالات متحده بر خاورمیانه استفاده کرد را به تصویر می کشد و مدعی است که بوش از این اتفاق برای افزایش جنگ و درگیری های سیاسی که تا به امروز همچنان ادامه دارد نهایت استفاده را برده است. فیلم Fahrenheit 9/11 که یک مستند سیاسی است البته در اتهامات مطرح شده در خود چندان دقیق و مستند عمل نمی کند. این فیلم که برنده جایزه نخل طلای فستیوال کن نیز شد به عنوان پیامی ضروری برای همه جهانیان، در فستیوال کن مورد استقبال قرار گرفت. در مورد مخاطبان نیز رویکرد و جبهه سیاسی مطلوب آن ها فاکتور اصلی در دیدگاه و سوگیری شان نسبت به فیلم مایکل مور خواهد بود.

10 فیلمی که طولانی ترین تشویق ایستاده و بی وقفه تماشاگران را در جشنواره کن داشته اند

1- Pan’s Labyrinth (2006)
22 دقیقه

22 دقیقه تشویق ایستاده چیزی است که کمتر فیلمی می تواند به آن دست پیدا کند و به نظر نمی رسد که اتفاق مشابهی تا چند سال دیگر رخ دهد. فیلم Pan’s Labyrinth در جشنواره کن برای اولین بار اکران شد و به خاطر تشویق بی سابقه ای که نسبت به فیلم صورت گرفت خود شبیه یک فستیوال سینمایی بود. شاهکار گیرمو دل تورو یک داستان فانتزی تاریک است در مورد دختر نوجوانی که با پدرخوانده زورگو و مادر باردارش زندگی می کند در حالی که یک هزارتوی فانتزی را کشف می کند، هزارتویی که توسط یک رب النوع محافظت شده و مدعی است که از سرنوشت او مطلع است. جدای از ایهام زیبایی از جنگ بین خیر و شر در فیلم، Pan’s Labyrinth از لحاظ بصری بسیار سرگرم کننده و البته ترسناک است.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

همه خدمات پیشگیری و درمان هاری به‌صورت کاملآ رایگان انجام می‌شود

رکورد جوجه ریزی سالانه مرغداری های شهرستان زاوه شکسته شد

رفع تداخل بیش از 21هزار هکتار اراضی شهرستان مه ولات

آتش بس ایران و اسرائیل موقتی است؟ / جعبه پاندورا باز شد

افزایش 51 درصدی تعهدات بلند مدت تامین اجتماعی منطقه تربت حیدریه در سال گذشته

تصاویر: مراسم هزار دف در روستای پالنگان

شرایط جدید بنیاد مسکن برای تامین قیر رایگان به زیان روستاهای محروم است

جاذبه های چشم‌نواز بهاری محیط زیست خراسان رضوی

نقش مؤثرشرکت نفت منطقه تربت حیدریه در تامین پایدار سوخت خراسان جنوبی

بی توجهی به مناسب سازی معابر تربت حیدریه، خطری در کمین کم توانها

در «رویدادی بی‌سابقه»، یک ستاره‌ مرده‌ زندگی را از سر گرفت

تصاویر: سیل در دوبی

نشست‌های شورای اداری باید خروجی داشته باشد/ جهش تولید با کار ظاهری محقق نمی‌شود / مردم از رفتار برخی کارمندان گلایه دارند/ عقب افتادگی سیاسی دلیل اصلی عقب ماندگی منطقه تربت حیدریه است

افزایش تعرفه ویزیت پزشکان و مسدود شدن سامانه بیمه سلامت

مرمت آثار تاریخی تربت‌حیدریه شتاب می گیرد

تاثیر تصمیم‌سازی سیاسی در تامین آب صنایع تربت‌ حیدریه

پیش‌بینی برداشت 300 تن کلزا از اراضی کشاورزی بخش رخ تربت حیدریه

بر طرف شدن مشکل راه ورودی و خروجی بیمارستان راشد زاوه

راننده خودروی حامل سوخت قاچاق در آتش سوخت

فقدان ویترین جذاب برای معرفی داشته‌های شهرستان/ کمربندی و زیان آن به اقتصاد گردشگری تربت حیدریه / کمبود سرویس بهداشتی / عرضه نامناسب سوغاتی شهرستان به گردشگران

تصاویر: مزرعه عروسک‌ها

آخرین مهلت ثبت نام بیمه رایگان مادران دارای بیشتر از سه فرزند روستایی و عشایری

توزیع بیش از 902 میلیون لیتر انواع فرآورده نفتی منطقه تربت حیدریه در سال گذشته

ساختمان 89 ساله اداره نوغان‌داری تربت‌حیدریه ثبت ملی شد

تصاویر: در خطر انقراض

اضافه شدن دو رشتۀ تحصیلات تکمیلی به دانشکدۀ پرستاری و مامایی تربت حیدریه

یدیعوت احارونت: انتظار نمی‌رود پاسخ اسرائیل شامل اقدام نظامی در خاک ایران باشد / آمریکا بر اسرائیل برای جلوگیری از کشیده شدن به یک جنگ منطقه‌ای فشار می‌آورد

95 درصد جمعیت رشتخوار به تولید پسته مشغول هستند

چند حقیقت شگفت انگیز درباره هوش حیوانات که نمی دانستید

رضا نصری: اقدام نظامی ایران علیه اسرائیل «پاسخ» بود، نه «حمله»/ می‌خواهند ایران را مقصر این درگیری جلوه دهند

افزایش بیش از 48 درصد میزان باراندگی در تربت‌حیدریه

تصاویر: مسابقات کشتی چوخه در گود زینل خان

رونق اقتصادی برای دست‌اندرکاران نوغان‌دار خراسان رضوی

توزیع 350 سبد غذایی بین زنان باردار تربت حیدریه

عطار نیشابوری مسافر هفت شهر عشق که سیمرغ را تا قاف پرواز داد

سه ویرانه باستانی شگفت‌انگیز که شاید نام آنها را نشنیده باشید

طبق قرارداد بازارچه آداک یک سازه موقت است/ پایان قرار داد، عدم تمکین سرمایه گذار و ورود سازمان بازرسی به پرونده/ اصرار سرمایه گذار بر ادامه تصرف غیر قانونی بازارچه/ احداث پارکینگ طبقاتی/ برگزاری مزایده برای واگذاری مغازه ها/ راهی جز پلمپ بازارچه آداک نداشتیم/ با یک قرارداد شفایی از کسبه ماهی 231 میلیون تومان دریافت می کنند/ چاره ای جز رسانه ای کردن برایمان باقی نماند

بخش زیادی از معضلات جامعه با امر به معروف و نهی از منکر برطرف می شود

گزارش تصویری؛ نگاهی متفاوت به برگزاری نماز عید فطر از دریچه لنز دوربین

اگر جلوی پروژه‌های سدسازی ترکیه گرفته نشود، آذربایجان غربی و شرقی و اردبیل با آسیب جدی مواجه می‌شوند

رهبر معظم انقلاب: جمهوری اسلامی درصدد آن نیست کسانی را به زور وادار به دین‌داری کند، اما در مقابل هنجارشکنی دینی هم وظیفه دارد و نباید کوتاهی کنیم

10 مورد از سردترین شهرهای جهان؛ سردترین شهر دنیا در کدام کشور قرار دارد؟

صدور 118 موافقت اصولی و پروانۀ بهره‌برداری مراکز درمانی در منطقه تربت حیدریه

افتتاح اولین واحد تولید مرغ تخمگذار در شهرستان رشتخوار

پیش بینی اشتغال 697 نفر در شهرستان تربت حیدریه

برگزاری نماز عید فطر در میدان بسیج و ورزشگاه آزادی شهرک ولیعصر تربت حیدریه

آغاز کشت چغندرقند نشایی در اراضی کشاورزی بخش رخ تربت حیدریه

امکان پرداخت زکات فطریه و کفاره در نانوایی‌های تربت حیدریه فراهم شد

کسب قهرمانی مسابقات دو جام رمضان خراسان رضوی توسط آتش نشان تربت حیدریه

کاهش 36 درصد بارندگی در خراسان رضوی / بحرانی بودن نیمی از دشتهای استان