آخرین مطالب

ملکه مواد مخدر جهان و زندگی عجیب او خواندنی ها

ملکه مواد مخدر جهان و زندگی عجیب او

  بزرگنمایی:

پایگاه خبری نوید تربت: http://www.navidtorbat.ir
اگرچه بسیاری از افراد، ال چاپو، سلطان مواد مخدر جهان را می‌شناسند، اما جالب استبدادی این قاچاقچی سرشناس، همسری دارد که به نوعی همکار وی و ملکه مواد مخدر جهان محسوب می‌شود و زندگی پرزرق و برق او نیز، طی سال‌های اخیر در کانون توجه است، گرچه وی هم اکنون، محکوم و زندانی است.

اگرچه بسیاری از افراد، ال چاپو، سلطان مواد مخدر جهان را می‌شناسند، اما جالب استبدادی این قاچاقچی سرشناس، همسری دارد که به نوعی همکار وی و ملکه مواد مخدر جهان محسوب می‌شود و زندگی پرزرق و برق او نیز، طی سال‌های اخیر در کانون توجه است، گرچه وی هم اکنون، محکوم و زندانی است.

 

به گزارش سرویس خواندنی‌های انتخاب به نقل از نیویورک پست، کرونل آیسپورو روز سه شنبه به سه سال زندان محکوم شد، همسر ال چاپو از قاضی دادگاه فدرال التماس کرد که دختران دوقلوی 10 ساله او را در نظر بگیرد که در غیاب وی و پدرشان ال چاپو یتیم خواهند ماند.

این زن 32 ساله به رودوف کنترراس، قاضی دادگاه منطقه‌ای در واشنگتن دی سی که حکم او را صادر کرد، گفت: "آن‌ها در حال حاضر بدون حضور یکی از والدین خود بزرگ می‌شوند. از شما خواهش می‌کنم که اجازه ندهید بدون حضور مادرشان بزرگ شوند. "

قاضی کنتراس در بیان حکم خود به آیسپورو گفت: "امیدوارم دوقلو‌های خود را در محیطی متفاوت با آنچه تا به حال تجربه کرده اند بزرگ کنید. " ایسپورو ساله، امیدوار است که بقیه دوران زندان خود را در یک مرکز فدرال در کالیفرنیا بگذراند تا بتواند به فرزندان خود نزدیک شود. ماریا خواکینا و امالی گوادالوپ مانند مادر ملکه زیبایی خود در آن ایالت به دنیا آمده اند و تابعیت ایالات متحده دارند. مشخص نیست که چه کسی از دختران مراقبت می‌کند، در حالی که والدین هر دو دوران زندان خود را می‌گذرانند.

روز سه‌شنبه، کرونل آیسپورو،   به دلیل نقش خود به عنوان "همدست" در کارتل Sinaloa به 36 ماه زندان محکوم شد. شوهر او، خواکین «ال چاپو» گوزمان، که پیش از استرداد به ایالات متحده در سال 2017 رهبری کارتل را بر عهده داشت، در حال حاضر در یک مرکز امنیتی با حداکثر حفاظت در کلرادو در حال گذراندن حبس ابد است.

جفری لیختمن، وکیل مدافع جنایی منهتن که وکالت هر دوی آنها،   کورنل آیسپورو و ال چاپو را برعهده داشت، روز سه شنبه به خبرنگاران در بیرون دادگاه گفت که آیسپورو احتمالاً 18 ماه دیگر از زندان خارج خواهد شد. لیختمن گفت که این حکم نسبتاً سبک بود، زیرا کورنل آیسپورو سابقه کیفری قبلی نداشت و به راحتی به گناه خود اعتراف کرد.

اما یک کارشناس کارتل‌های مکزیکی گفت که کورنل آیسپرو احتمالاً باید 36 ماه  کامل را در زندان فدرال بگذراند. رابرت آلمونته، مشاور امنیتی مستقر در تگزاس، گفت: «چیزی به نام آزادی زودهنگام از زندان فدرال وجود ندارد. او به گذراندن دوران محکومیت در زندان فدرال ایالات متحده عادت نخواهد کرد. اینجا مثل مکزیک نخواهد بود که زندانیان می‌توانند برای سلول‌های مجلل پول پرداخت کنند و غذا را بیرون ببرند. او یک درس عبرت واقعی می‌گیرد.»

گذراندن زمان پشت میله‌های زندان رویا‌های صنعت  مد او را نیز متوقف خواهد کرد. کرونل آیسپورو  قبل از دستگیری در جستجوی طراحانی در مکزیک بود تا به ایجاد خطی از قاب‌های تلفن همراه، کلاه، تی شرت و گرمکن تحت نام "El Chapo Guzman" کمک کنند.

طبق اطلاعات ثبت فدرال، آیسپورو  یک علامت تجاری در اداره ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات متحده در سال 2019 برای نام تجاری و یک آرم دایره‌ای با سر شیر به ثبت رساند. هنوز هیچ موردی تحت این برچسب تولید نشده است.

او همچنین در نوامبر 2019 در یک قایق بادبانی در یک قسمت از VH1 "Cartel Crew" ظاهر شد و از پسر قاچاقچی مواد مخدر گریزلدا بلانکو برای راه‌اندازی خط تولید لباس مشاوره خواست.

منابع اگاه می‌گویند که آیسپورو،    می‌خواست خط تولید خود را شروع کند تا به اتکای خود به سود ناشی از خرید و فروش مواد مخدر پایان دهد، اگرچه خودش منکر استفاده از پول مواد مخدر برای تأمین هزینه‌های سبک زندگی خود شده است.

این زندگی مجلل شامل سفر‌های مجلل به اروپا و یک مهمانی با تم باربی برای هفتمین سالگرد تولد دخترانش در سال 2018 بود که با یک خانه رویایی غول پیکر صورتی، کارناوال سواری و مجموعه‌ای شگفت انگیز از کیک و آب نبات برگزار شد.

در آن زمان، او گفت که به پول نقد از اجاره املاکی که پدرش که یک قاچاقچی محکوم مواد مخدر بود، متکی بود. قبل از دستگیری، او همچنین به یک اینفلوئنسر اینستاگرام تبدیل شده بود و  با بیش از 686000 دنبال کننده،   مدل لباس برای شرکت‌های مختلف مکزیکی در سینالوآ شده بود.   آخرین پست اینستاگرام او، از دو ماه قبل از تسلیم شدن، کرونل آیسپرو را با لباس عروس نشان می‌دهد که تبلیغ یک سالن زیبایی را می‌کند.


آلمونته به  نیویورک پست گفت: "در گذشته، او می‌توانست با افراد بسیار شیک بگردد و به راحتی فرمان دهد. اکنون با او مانند هر زندانی زن دیگری در سیستم زندان فدرال رفتار خواهد شد. "

ملکه مواد مخدر جهان و زندگی عجیب او

آیسپورو، خود را به مقامات در فرودگاه دالس در خارج از واشنگتن دی سی تسلیم کرد، جایی که او در ماه فوریه به اتهامات قاچاق بین المللی مواد مخدر دستگیر شد و قبلاً 10 ماه را در بازداشتگاه بزرگسالان ویلیام جی تروسدیل در ویرجینیا سپری کرده است. این مرکز که حدود 400 زندانی را در خود جای داده است، همچنین خانه پل منافورت، رئیس سابق ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ بوده است. طبق گزارش ها، کورنل آیسپورو در بازداشتگاه، 22 ساعت در روز در سلول خود تنها بود، یعنی بسیار دور از زندگی پر زرق و برق و شلوغ سابق او.

ماریل کولون، وکیل او در اوایل سال جاری به «ال پایس» اسپانیا گفت: "او فقط چند ساعت را در یک اتاق کوچک جمعی می‌گذراند. کرونل آیسپورو بیشتر اوقات مطالعه می‌کرد، زیرا آن‌ها به او پیشنهاد دیگری نمی‌دهند تا حواس خود را پرت کند.

مشارکت او در کارتلی که توسط شوهرش 64 ساله اداره می‌شد، آشکار شد، طبق اسناد دادگاه، کرونل آیسپورو، که در سال 2007 در 18 سالگی با ال چاپو ازدواج کرد، در فرار جسورانه شوهرش  از طریق یک تونل طولانی از یک زندان با امنیت بالا در مکزیک در سال 2015 نقش مهمی داشت.

اسناد دادگاه می‌گوید، علاوه بر تحویل یک میلیون دلار پول نقد به مقامات زندان برای ترتیب دادن شرایط مناسب زندان برای گوزمان، آیسپورو  ترتیب یک ساعت جی‌پی‌اس مبدل به عنوان یک ماده غذایی را داد تا توسط یک نگهبان زندان به گوزمان تحویل داده شود. اسناد دادگاه می‌گویند که این ساعت به گوزمان اجازه می‌داد مکان سلول خود را مشخص کند تا به مهندسان تونل مختصات جغرافیایی خاص برای ساخت تونل زیرزمینی بدهد.

ملکه مواد مخدر جهان و زندگی عجیب او

او همچنین به خرید ملک نزدیک زندان کمک کرد تا تونل ساخته شود. طبق اسناد دادگاه، در ملاقات‌هایی که با شوهرش در زندان داشت، او را از پیشرفت ساخت و ساز تونل که دهانه‌ای در زیر دوش سلول ال چاپو داشت، آگاه کرد. بر اساس پرونده‌های دادگاه، او پیام‌هایی را به دیگر اعضای کارتل سینالوآ در رابطه با تجارت مواد مخدر منتقل کرد، تجارتی که توسط ال چاپو در زمانی که او در زندان بود همچنان اداره می‌شد.

 

ال چاپو پس از فرار از زندان فوق امنیتی مکزیک در سال 2015، فراری بود و در خانه‌های امن زندگی می‌کرد تا اینکه توسط تفنگداران دریایی مکزیکی در شهر ساحلی لوس موچیس در سینالوآ در ژانویه 2017 دستگیر شد. چند روز بعد، او به ایالات متحده مسترد شد تا به جرم چندین فقره قاچاق مواد مخدر، پولشویی و قتل محاکمه شود.

ملکه مواد مخدر جهان و زندگی عجیب او

کورنل آیسپورو همراه با محکومیت زندان خود به پرداخت نزدیک به 1.5 میلیون دلار به دولت ایالات متحده محکوم شد که طبق سوابق دادگاه بعداً به 511734 دلار کاهش یافت.

کورنل آیسپرو قبل از اعلام حکم به زبان اسپانیایی گفت: «من واقعاً برای هر آسیبی که ممکن است انجام داده باشم، متاسفم. من در نتیجه دردی که برای خانواده ام ایجاد کردم، رنج می‌برم.» علاوه بر همسرش، پدر کرونل آیسپورو، اینس کرونل بارراس، یک قاچاقچی مواد مخدر و عضو سابق کارتل سینالوآ است که در حال حاضر محکومیت 10 ساله خود را در مکزیک می‌گذراند.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

نشست‌های شورای اداری باید خروجی داشته باشد/ جهش تولید با کار ظاهری محقق نمی‌شود / مردم از رفتار برخی کارمندان گلایه دارند/ عقب افتادگی سیاسی دلیل اصلی عقب ماندگی منطقه تربت حیدریه است

افزایش تعرفه ویزیت پزشکان و مسدود شدن سامانه بیمه سلامت

مرمت آثار تاریخی تربت‌حیدریه شتاب می گیرد

تاثیر تصمیم‌سازی سیاسی در تامین آب صنایع تربت‌ حیدریه

پیش‌بینی برداشت 300 تن کلزا از اراضی کشاورزی بخش رخ تربت حیدریه

بر طرف شدن مشکل راه ورودی و خروجی بیمارستان راشد زاوه

راننده خودروی حامل سوخت قاچاق در آتش سوخت

فقدان ویترین جذاب برای معرفی داشته‌های شهرستان/ کمربندی و زیان آن به اقتصاد گردشگری تربت حیدریه / کمبود سرویس بهداشتی / عرضه نامناسب سوغاتی شهرستان به گردشگران

تصاویر: مزرعه عروسک‌ها

آخرین مهلت ثبت نام بیمه رایگان مادران دارای بیشتر از سه فرزند روستایی و عشایری

توزیع بیش از 902 میلیون لیتر انواع فرآورده نفتی منطقه تربت حیدریه در سال گذشته

ساختمان 89 ساله اداره نوغان‌داری تربت‌حیدریه ثبت ملی شد

تصاویر: در خطر انقراض

اضافه شدن دو رشتۀ تحصیلات تکمیلی به دانشکدۀ پرستاری و مامایی تربت حیدریه

یدیعوت احارونت: انتظار نمی‌رود پاسخ اسرائیل شامل اقدام نظامی در خاک ایران باشد / آمریکا بر اسرائیل برای جلوگیری از کشیده شدن به یک جنگ منطقه‌ای فشار می‌آورد

95 درصد جمعیت رشتخوار به تولید پسته مشغول هستند

چند حقیقت شگفت انگیز درباره هوش حیوانات که نمی دانستید

رضا نصری: اقدام نظامی ایران علیه اسرائیل «پاسخ» بود، نه «حمله»/ می‌خواهند ایران را مقصر این درگیری جلوه دهند

افزایش بیش از 48 درصد میزان باراندگی در تربت‌حیدریه

تصاویر: مسابقات کشتی چوخه در گود زینل خان

رونق اقتصادی برای دست‌اندرکاران نوغان‌دار خراسان رضوی

توزیع 350 سبد غذایی بین زنان باردار تربت حیدریه

عطار نیشابوری مسافر هفت شهر عشق که سیمرغ را تا قاف پرواز داد

سه ویرانه باستانی شگفت‌انگیز که شاید نام آنها را نشنیده باشید

طبق قرارداد بازارچه آداک یک سازه موقت است/ پایان قرار داد، عدم تمکین سرمایه گذار و ورود سازمان بازرسی به پرونده/ اصرار سرمایه گذار بر ادامه تصرف غیر قانونی بازارچه/ احداث پارکینگ طبقاتی/ برگزاری مزایده برای واگذاری مغازه ها/ راهی جز پلمپ بازارچه آداک نداشتیم/ با یک قرارداد شفایی از کسبه ماهی 231 میلیون تومان دریافت می کنند/ چاره ای جز رسانه ای کردن برایمان باقی نماند

بخش زیادی از معضلات جامعه با امر به معروف و نهی از منکر برطرف می شود

گزارش تصویری؛ نگاهی متفاوت به برگزاری نماز عید فطر از دریچه لنز دوربین

اگر جلوی پروژه‌های سدسازی ترکیه گرفته نشود، آذربایجان غربی و شرقی و اردبیل با آسیب جدی مواجه می‌شوند

رهبر معظم انقلاب: جمهوری اسلامی درصدد آن نیست کسانی را به زور وادار به دین‌داری کند، اما در مقابل هنجارشکنی دینی هم وظیفه دارد و نباید کوتاهی کنیم

10 مورد از سردترین شهرهای جهان؛ سردترین شهر دنیا در کدام کشور قرار دارد؟

صدور 118 موافقت اصولی و پروانۀ بهره‌برداری مراکز درمانی در منطقه تربت حیدریه

افتتاح اولین واحد تولید مرغ تخمگذار در شهرستان رشتخوار

پیش بینی اشتغال 697 نفر در شهرستان تربت حیدریه

برگزاری نماز عید فطر در میدان بسیج و ورزشگاه آزادی شهرک ولیعصر تربت حیدریه

آغاز کشت چغندرقند نشایی در اراضی کشاورزی بخش رخ تربت حیدریه

امکان پرداخت زکات فطریه و کفاره در نانوایی‌های تربت حیدریه فراهم شد

کسب قهرمانی مسابقات دو جام رمضان خراسان رضوی توسط آتش نشان تربت حیدریه

کاهش 36 درصد بارندگی در خراسان رضوی / بحرانی بودن نیمی از دشتهای استان

شکارچی‌های غیرمجاز در رصد کامل محیط زیست تربت حیدریه

استقبال دانش‌آموزان کنکوری تربت حیدریه از قرائت‌خانه‌های آموزشگاهی

امام‌جمعه تربت‌حیدریه: تلاش دشمن برای کشاندن ما به میدان جنگ در منطقه ناکام است

توسعه گردشگری سلامت در شهرستان‌مرزی خواف

ترمز بریدن تریلر در جاده "کوهسرخ" خراسان رضوی حادثه مرگبار آفرید

در پاسخ حمله رژیم صهیونسیتی به کنسولگری کشورمان نباید از رهبری جلو بزنیم

گزارش تصویری: راهپیمایی روز قدس در تربت حیدریه از نگاه دوربین

رژیم صهیونییستی غریقی که به هر چیزی چنگ می زند

رژیم غاصب صهیونیستی آخرین نفس‌های خود را می‌کشد

اختصاص بالاترین نرخ مشارکت اقتصادی و پایین ترین نرخ بیکاری به خراسان رضوی

تصاویر: دیدار مسئولان و کارگزاران نظام با مقام معظم رهبری

کاهش ماندگاری پزشکان متخصص در شهرستان/ افزایش حیوان گزیدگی در تربت‌حیدریه/ نیاز منطقه به 30 متخصص/ راه‌اندازی پایگاههای اورژانس نسر و رودمعجن / آغاز احداث ساختمان اورژانس بانوان