آخرین مطالب

نماینده مردم تربت حیدریه خبر داد:

باز شدن پای ستاد اجرایی فرمان امام، بنیاد برکت و ستاد غدیر به قضیه زعفران اجتماعی

باز شدن پای ستاد اجرایی فرمان امام، بنیاد برکت و ستاد غدیر به قضیه زعفران

  بزرگنمایی:
اکثر صادر کنندگان زعفران سنتی و این محصول را فله ای و بدون برند در بازار جهانی به فروش می رسانند.

پایگاه خبری نوید تربت: http://www.navidtorbat.ir

اکثر صادر کنندگان زعفران سنتی و این محصول را فله ای و بدون برند در بازار جهانی به فروش می رسانند.

به گزارش خبرنگار نوید تربت؛ تربت حیدریه، مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: امسال 3400 میلیارد تومان برای حمایت از محصولات کشاورزی در نظر گرفتیم که سهم زعفران از این مبلغ هزار میلیارد تومان است و بر همین اساس مدلی مورد تایید سازمان تعاون روستایی طراحی کردیم و منتظر تایید وزیر جدید جهاد هستیم.

محسن زنگنه از پای کارامدن ستاد اجرایی فرمان امام، بنیاد برکت، ستاد غدیر و بانک کشاورزی برای حمایت از زعفران خبر داد و گفت: تشکیل نهاد جامع زعفرانکاران و نخستین شرکت سهامی عام ویژه زعفرانکاران در بورس راه اندازی خواهد شد تا دیگر نیازی به دولت نیز نداشته باشیم.

وی از رقابت منفی بین صادر کنندگان، عدم زیر ساخت های لازم برای حمایت کشاورز در فصل برداشت و همچنین تعارض منافع کشاورز و صادر کننده بعنوان سه دلیل عمده قیمت پایین زعفران یاد کرد و گفت: اکثر صادر کنندگان زعفران سنتی و این محصول را فله ای و بدون برند در بازار جهانی به فروش می رسانند.

نماینده مجلس ادامه داد: بدلیل عدم وجود حمایت از کشاورز در فصل زعفران و به جهت اینکه امکان پاک کردن گل به آن حجم برای زعفرانکاران میسر نیست، قیمت شکسته می،شود، کما اینکه چنانچه زعفران تر در بازار به فروش نرسد قیمت آن افت نخواهد کرد.

 

تلاش برای ثبت ملی طرح راهداری تربت حیدریه، بایگ، حصار به ریوش کاشمر

نماینده تربت حیدریه گفت: برای ثبت ملی دو طرح راهداری در تربت حیدریه تلاش شده و طرح های مطالعاتی محور رباط،سنگ، کدکن، ماروس به نیشابور و همچنین تربت حیدریه، بایگ، حصار به ریوش کاشمر در حال انجام است و هر چند کار بسیار سختی است که ثبت ملی و برای آن ردیف و کد بودجه تعریف کرد اما تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا این دو محور از بن بست فعلی به یک محور مواصلاتی مناسب بین شهرستانهای تربت حیدریه، نیشابور و کاشمر تبدیل شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی  افزود:در پروژه ورودی از سمت مشهد مبلغ 10 میلیارد تومان جذب شد که 6.5 میلیارد به دیون پیمانکار رفت

نماینده مردم تربت حیدریه به پروژه های حوزه راهداری این منطقه اشاره کرد و گفت: پروژه های ورودی شهر از سمت مشهد، خواف و گناباد علی رغم اینکه کلنگ آن هم زده شده ولی برای آن منابع مالی اساسی تعریف نشده و لذا در ابتدای امر به دنبال تامین منابع مالی آن بودیم.

زنگنه گفت: پروژه چهار بانده شدن محور تربت حیدریه به سمت خواف که بخشی از آن را شرکت ایمیدرو و بخشی دیگر آستان قدس را پای کار آوردیم و اکنون کارگاهها فعال و پروژه در حال اجراست.

عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی گفت: برای پروژه ورودی از سمت مشهد مبلغ 10 میلیارد تومان جذب شد که 6.5 میلیارد ان به دیون پیمانکار رفت و تنها حدود سه و نیم میلیارد نیز برای ادامه پروژه بافی مانده، هر چند با رایزنی که با وزارت نیرو انجام دادیم برای روشنایی 13 میلیارد تومان اعتبار جذب کردیم و پیمانکار آن مشخص و امیدواریم تا قبل از فصل زمستان طرح به اتمام برسد.

زنگنه گفت: پروژه ورودی از سمت زاوه که برای ان طرح ملی و یک رینگ 500 کیلومتری تعریف شده و 28 کیلومتر ان از سمت تربت حیدریه به زاوه است و این رینگ تا تربت جام و حتی خراسان جنوبی نیز ادامه دارد و علی رغم اینکه سالانه برای کل این رینگ حدود 20 میلیارد تومان در نظر گرفته می شود و در حال حاضر هم هر کیلومتر بین 13 تا 15 میلیارد تومان هزینه دارد عملا از این راه به نتیجه خوبی نمی رسیدیم.

وی اظهار کرد: هر چند در بودجه امسال برای این رینگ 40 میلیارد تومان اختصاص یافت اما طبق رایزنی انجام شده از محل ماده 56 که (به بانکها اجازه می دهد با دستگاههای دولتی مشارکت و تامین مالی ان را انجام و اقساط توسط آن دستگاه پرداخت شود) با بانک مسکن برای این 28 کیلومتر مبلغ 200 میلیارد تومان تفاهم نامه منعقد و منتظریم تا بانک تفاهم نامه را با سازمان برنامه و بودجه منعقد و اقساط این تسهیلات توسط این سازمان ضمانت شود.

زنگنه گفت: پس از سیر مراحل قانونی که بین سه تا چهار ماه بطول خواهد انجامید و پیمانکار مشخص و تزریق بودجه آغاز می شود و احتمالا از فروردین آتی پروژه نیز رسما آغاز شود.

 

شرکت طوس مسیر 2 بار قرارداد منعقد شده با فولاد را کنسل کرده است

نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات و زاوه در مجلس،شورای اسلامی از پروژه فولاد رخ بعنوان بزرگترین پروژه صنعتی شرق کشور یاد کرد و افزود: تقریبا در یک سال گذشته کارگاه تعطیل شده بود و شرکتی هم که پیمانکار آنجا بود به لحاظ تامین منابع مالی مشکل داشت و بعد از پیگیری های متعدد مشخص شد که ال سی بازگشایی نمی شود، لذا با رایزنی با بانک مرکزی بلاخره بانک صنعت و معدن موافقت کرد ال سی را با تغییراتی ایجاد کتد و نیازمند انعقاد قرار داد با شرکت پیمانکار طرح های فولاد کشور بودیم که قبلا فقط تفاهم نامه داشتند.

زنگنه گفت: در مجموع به این نتیجه رسیدیم که این شرکت نمی تواند طرح را به سرانجام برساند، لذا پیمانکار را تغییر داده و با شرکت خصوصی فکور صنعت(همان تیمی که برای شرکت توسعه فراگیر سناباد در سنگان پروژه احداث کرده) قرارداد منعقد و انبارها و کارگاهها تحویل و نیروها مستقر شدند و تا هفته های آتی هم ال سی نیز بازگشایی خواهد شد.

وی تصریح کرد: بر اساس قرارداد و از ابتدای شهریور امسال بعد از 28 ماه باید فاز نخست یعنی خط احیای فولاد راه اندازی و در ادامه پس از 36 ماه خط گندله سازی نیز افتتاخ خواهد شد.

وی در خصوص تامین آب فولاد رخ گفت: قراردادی بین شرکت طوس مسیر و آبفای استان منعقد شده که در ازای اجرای 100 کیلومتر باقیمانده پروژه فاضلاب شهر تربت حیدریه، راه اندازی فاز دوم تصفیه خانه و پرداخت مبلغی، این پساب بمدت 29 سال در اختیار شرکت طوس مسیر باشد.

زنگنه ادامه داد: براساس،گفته شرکت طوس مسیر به اصرار مسوولان وقت تربت حیدریه و بصورت شفاهی آنها متعهد به تامین آب فولاد رخ شدند اما در این خصوص هیچ قراردادی که شرکت طوس مسیر را ملزم به تامین آب فولاد رخ کند عملا وجود ندارد و در قرارداد قبلی بندی هم برای ان قید نشده و تقریبا یک تعهد اخلاقی و اجتماعی دادند.

وی اظهار کرد: پس از یکسال مذاکره و رایزنی 2بار قرارداد با شرکت طوس مسیر منعقد شده و هر دو بار و به دلیل اختلاف در قیمت، این قرارداد توسط شرکت توس مسیر لغو می شود.

زنگنه با بیان اینکه نگران تامین آب فولاد رخ نیستیم، گفت: به لحاظ تامین گاز این پروژه هم مشکلی نداریم و پروژه خط دیزباد در حال اجراست.

 

احداث کارگاه تعمیر واگن  و ریل راه آهن در تربت حیدریه

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس،گفت: تا پیش از این تعمییرات ریل و واگن های قطار به خارج از استان می رفت که با اخذ مجوز راه اندازی تعمیر ریل توسط شرکت احیا ریل این پروژه در تربت حیدریه راه اندازی و حداقل برای آن 100 نفر بصورت مستقیم اشتغالزایی ایجاد می شود.

وی در خصوص سهمیه مسافران هم گفت: در حال رایزنی با مقامات کشوری هستیم تا علاوه بر افزایش سهمیه ایستگاه تربت حیدریه، یک واگن چهار تخته برای این خطه در نظر گرفته شود.

زنگنه گفت: راه آهن تربت حیدریه تمام قواعد فنی و پروتکل ها و زیر ساخت های اداره کل را داراست و این مهم به هر دلیلی به شهری دیگر واگذار شد، که با رایزنی انجام شده موافقت برای اداره کل شدن اخذ اما در ادامه مسیر سازمان استخدامی کشور میبایستی برای آن ردیف استخدامی تعریف کتد موافقت نکرده و همچنان به تلاش خود برای تحقق آن ادامه خواهیم داد.

 

سند مجتمع فرهنگی هنری پیشکوه هفته آینده صادر می شود

نماینده مردم تربت حیدریه به پروژه نیمه تمام مجتمع فرهنگی پیشکوه اشاره کرد و گفت: برای این پروژه 14ساله و بر زمین مانده 35 میلیارد تومان بودجه اختصاص و اکنون 17.5 میلیارد ان در حساب اداره کل ارشاد استان است، اما عامل ذیحساب اعلام می کند که این مجتنع سند ندارد و نمی تواند مبلغ را واریز کند.

زنگنه گفت: بلافاصله طی چند روز آن را به کمیسیون ماده 5 بردیم و به عنوان فرهنگی آموزشی تغییر کاربری دادیم و ظرف هفته اتی سند دار و پیمانکار آن مشخص و پروژه از سر گرفته خواهد شد.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

پیش‌بینی برداشت 300 تن کلزا از اراضی کشاورزی بخش رخ تربت حیدریه

بر طرف شدن مشکل راه ورودی و خروجی بیمارستان راشد زاوه

راننده خودروی حامل سوخت قاچاق در آتش سوخت

فقدان ویترین جذاب برای معرفی داشته‌های شهرستان/ کمربندی و زیان آن به اقتصاد گردشگری تربت حیدریه / کمبود سرویس بهداشتی / عرضه نامناسب سوغاتی شهرستان به گردشگران

تصاویر: مزرعه عروسک‌ها

آخرین مهلت ثبت نام بیمه رایگان مادران دارای بیشتر از سه فرزند روستایی و عشایری

توزیع بیش از 902 میلیون لیتر انواع فرآورده نفتی منطقه تربت حیدریه در سال گذشته

ساختمان 89 ساله اداره نوغان‌داری تربت‌حیدریه ثبت ملی شد

تصاویر: در خطر انقراض

اضافه شدن دو رشتۀ تحصیلات تکمیلی به دانشکدۀ پرستاری و مامایی تربت حیدریه

یدیعوت احارونت: انتظار نمی‌رود پاسخ اسرائیل شامل اقدام نظامی در خاک ایران باشد / آمریکا بر اسرائیل برای جلوگیری از کشیده شدن به یک جنگ منطقه‌ای فشار می‌آورد

95 درصد جمعیت رشتخوار به تولید پسته مشغول هستند

چند حقیقت شگفت انگیز درباره هوش حیوانات که نمی دانستید

رضا نصری: اقدام نظامی ایران علیه اسرائیل «پاسخ» بود، نه «حمله»/ می‌خواهند ایران را مقصر این درگیری جلوه دهند

افزایش بیش از 48 درصد میزان باراندگی در تربت‌حیدریه

تصاویر: مسابقات کشتی چوخه در گود زینل خان

رونق اقتصادی برای دست‌اندرکاران نوغان‌دار خراسان رضوی

توزیع 350 سبد غذایی بین زنان باردار تربت حیدریه

عطار نیشابوری مسافر هفت شهر عشق که سیمرغ را تا قاف پرواز داد

سه ویرانه باستانی شگفت‌انگیز که شاید نام آنها را نشنیده باشید

طبق قرارداد بازارچه آداک یک سازه موقت است/ پایان قرار داد، عدم تمکین سرمایه گذار و ورود سازمان بازرسی به پرونده/ اصرار سرمایه گذار بر ادامه تصرف غیر قانونی بازارچه/ احداث پارکینگ طبقاتی/ برگزاری مزایده برای واگذاری مغازه ها/ راهی جز پلمپ بازارچه آداک نداشتیم/ با یک قرارداد شفایی از کسبه ماهی 231 میلیون تومان دریافت می کنند/ چاره ای جز رسانه ای کردن برایمان باقی نماند

بخش زیادی از معضلات جامعه با امر به معروف و نهی از منکر برطرف می شود

گزارش تصویری؛ نگاهی متفاوت به برگزاری نماز عید فطر از دریچه لنز دوربین

اگر جلوی پروژه‌های سدسازی ترکیه گرفته نشود، آذربایجان غربی و شرقی و اردبیل با آسیب جدی مواجه می‌شوند

رهبر معظم انقلاب: جمهوری اسلامی درصدد آن نیست کسانی را به زور وادار به دین‌داری کند، اما در مقابل هنجارشکنی دینی هم وظیفه دارد و نباید کوتاهی کنیم

10 مورد از سردترین شهرهای جهان؛ سردترین شهر دنیا در کدام کشور قرار دارد؟

صدور 118 موافقت اصولی و پروانۀ بهره‌برداری مراکز درمانی در منطقه تربت حیدریه

افتتاح اولین واحد تولید مرغ تخمگذار در شهرستان رشتخوار

پیش بینی اشتغال 697 نفر در شهرستان تربت حیدریه

برگزاری نماز عید فطر در میدان بسیج و ورزشگاه آزادی شهرک ولیعصر تربت حیدریه

آغاز کشت چغندرقند نشایی در اراضی کشاورزی بخش رخ تربت حیدریه

امکان پرداخت زکات فطریه و کفاره در نانوایی‌های تربت حیدریه فراهم شد

کسب قهرمانی مسابقات دو جام رمضان خراسان رضوی توسط آتش نشان تربت حیدریه

کاهش 36 درصد بارندگی در خراسان رضوی / بحرانی بودن نیمی از دشتهای استان

شکارچی‌های غیرمجاز در رصد کامل محیط زیست تربت حیدریه

استقبال دانش‌آموزان کنکوری تربت حیدریه از قرائت‌خانه‌های آموزشگاهی

امام‌جمعه تربت‌حیدریه: تلاش دشمن برای کشاندن ما به میدان جنگ در منطقه ناکام است

توسعه گردشگری سلامت در شهرستان‌مرزی خواف

ترمز بریدن تریلر در جاده "کوهسرخ" خراسان رضوی حادثه مرگبار آفرید

در پاسخ حمله رژیم صهیونسیتی به کنسولگری کشورمان نباید از رهبری جلو بزنیم

گزارش تصویری: راهپیمایی روز قدس در تربت حیدریه از نگاه دوربین

رژیم صهیونییستی غریقی که به هر چیزی چنگ می زند

رژیم غاصب صهیونیستی آخرین نفس‌های خود را می‌کشد

اختصاص بالاترین نرخ مشارکت اقتصادی و پایین ترین نرخ بیکاری به خراسان رضوی

تصاویر: دیدار مسئولان و کارگزاران نظام با مقام معظم رهبری

کاهش ماندگاری پزشکان متخصص در شهرستان/ افزایش حیوان گزیدگی در تربت‌حیدریه/ نیاز منطقه به 30 متخصص/ راه‌اندازی پایگاههای اورژانس نسر و رودمعجن / آغاز احداث ساختمان اورژانس بانوان

اسرائیل انتخاب کرده که جنگ را گسترش دهد / باید ببینیم پاسخ متقابل به نفع ایران تمام خواهد شد یا تیم نتانیاهو

کشف و معدوم سازی 800 کیلوگرم مواد غذایی فاسد در شهرستان زاوه

با همکاری کسبه و دو نهاد سرای امین تربت‌حیدریه احیا و بازسازی می شود

اسکان بیش از 1400نفر در مراکز رفاهی فرهنگیان و مدارس شهرستان تربت حیدریه