آخرین مطالب

6 روزتا انتخابات با تازه ترین اظهارات نامزدها؛ رییسی: امکان افزایش تولید خودرو به دو میلیون دستگاه وجود دارد/ همتی: پول کثیف در ستادهای نامزدها در حال گردش است سیاسی

6 روزتا انتخابات با تازه ترین اظهارات نامزدها؛ رییسی: امکان افزایش تولید خودرو به دو میلیون دستگاه وجود دارد/ همتی: پول کثیف در ستادهای نامزدها در حال گردش است

  بزرگنمایی:
نامزدهای سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری در روزهای آخر تبلیغات و سخنرانی و… همچنان تلاش می کنند به اشکال مختلف خود، برنامه های خود را به عنوان رئیس جمهور احتمالی مطرح کنند؛ درادامه آخرین نقطه نظرات آنها را می خوانید:

پایگاه خبری نوید تربت: http://www.navidtorbat.ir
نامزدهای سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری در روزهای آخر تبلیغات و سخنرانی و… همچنان تلاش می کنند به اشکال مختلف خود، برنامه های خود را به عنوان رئیس جمهور احتمالی مطرح کنند؛ درادامه آخرین نقطه نظرات آنها را می خوانید:

 رییسی: امکان افزایش تولید خودرو به دو میلیون دستگاه وجود دارد

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه امکان افزایش تولید خودرو به بیش از دو میلیون دستگاه وجود دارد،گفت: خودرو باید از حالت انحصاری خارج شده و برای آن قیمت عادلانه تعیین کنیم.

«حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رییسی» در گفت و گویی صنعت خودرو را از دغدغه‌های مهم و در عین حال قابل حل مردم ذکر کرد و با تاکید بر لزوم برنامه ریزی برای افزایش کمیت و کیفیت و قیمت‌گذاری خودرو اظهار کرد: در کشور ما تولید خودرو داخلی به اندازه مورد نیاز نیست.

وی با بیان اینکه یک میلیون خودرو در کشور تولید می‌شود ولی این مقدار قابلیت افزایش دارد، گفت:‌ با توجه به زیرساخت‌های موجود می‌توانیم در گام اول این میزان را به یک میلیون و 600 دستگاه و در گام دوم به دو میلیون خودرو افزایش دهیم.

نامزد انتخابات سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: جوانان عزیز ما به‌درستی می پرسند چرا در صنایع دفاعی می‌توانیم موشک بسازیم اما نمی‌توانیم خودرو با کیفیت تولید کنیم؟ علت آن است که فناوری موجود در صنایع دفاعی و نظامی در صنعت خودروسازی سرریز نمی‌شود در حالی که با سرریز فناوری صنایع موجود به صنعت خودروسازی افزایش کیفیت خودرو داخلی امکانپذیر است.

ریییسی اضافه کرد: در حال حاضر برخی قطعات در داخل تولید می‌شود و برخی هم از خارج وارد می شود. قطعه‌سازان باید با کار فناورانه تلاش کنند تا قطعات مورد نیاز خودرو در داخل کشور تولید شود. اگر قطعات خودرو در داخل تولید شود، هم اشتغال افزایش می‌یابد، هم تولید بالا می‌رود و هم استقلال در خودروسازی را در پی دارد که دولت آینده این موضوع را پیگیری خواهد کرد.

همتی: پول کثیف در ستادهای نامزدها در حال گردش است

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: پول کثیف در ستادهای نامزدها در حال گردش است و منشاء حجم عظیم بنر، پوستر و سفر میلیاردی با اجاره هواپیمای اختصاصی همین پول‌هاست.

«عبدالناصر همتی» روز جمعه در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: پول کثیف در ستادهای نامزدها در حال گردش است. منشاء حجم عظیم بنر و پوستر و سفر میلیاردی با اجاره هواپیمای اختصاصی همین پول‌هاست.

وی در ادامه این تویئت نوشت: من نه تنها اجازه ندادم پول رانت و دلالی برای من تبلیغ کند که پول‌های کثیف و جریان‌های آلوده در حال تخریب و تمسخر بنده هستند.

تصویر غلطی از زندگی و شعائر اسلامی برای جوانان نداشته باشیم

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: متاسفانه مشکل لوایح مرتبط با FATF با وجود تاکید مقام معظم رهبری بیش از 2 سال معطل مانده و به بررسی دوباره آن بی‌توجهی شده تا امروز برخی از ایرانیان خارج از کشور شرایط سختی داشته باشند.

«عبدالناصر همتی» بامداد جمعه در شبکه جهانی جام جم افزود: بسیاری از ایرانیان خارج از کشور مشکل انتقال ارز دارند و خواستار حل مشکلات بانکی برای انتقال ارز هستند. میلیون‌ها ایرانی در خارج از کشور زندگی می‌کنند که حل مشکلات کنسولی آنها دغدغه مهم ما است.

وی ادامه داد: این مشکلات کنسولی ایرانیان قابل حل است و امیدواریم بتوانیم با برنامه ریزی مشکلات هموطنان خود را حل وفصل کنیم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهارداشت: ما نباید درآمدهای نفتی را در بودجه جاری کشور استفاده کنیم، بلکه از این درآمدها باید در سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی استفاده شود تا ارزش افزوده بیشتری برای کشور داشته باشد.

همتی افزود: ما نمی‌توانیم درآمدهای نفتی را به عنوان یک مزیت اقتصادی در کشور کنار بگذاریم اما وابستگی بودجه و خود را باید به نفت کاهش دهیم.

ظرفیت 2 میلیون و 300 هزار بشکه نفت صادراتی داریم

وی با بیان اینکه هم‌اکنون ما ظرفیت 2 میلیون و 300 هزار بشکه نفت صادراتی داریم ولی به علت تحریم‌ها نمی‌توانیم این میزان صادرات داشته باشیم، گفت:باید تلاش کنیم تولید نفت خود را به روزانه 6.5 میلیون بشکه برسانیم و برای رسیدن به این هدف بزرگ سرمایه گذاری‌های بیشتری باید انجام دهیم.

 

جلیلی: سفر‌های 8 سال گذشته من به استان کرمانشاه ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان را بیشتر به من شناساند

نامزد انتخابات ریاست جمهوری از همجواری استان کرمانشاه با کشور عراق به عنوان یک فرصت ارزشمند یاد کرد و گفت: برای استفاده از این فرصت ویژه باید برنامه ریزی شود.

به گزارش تسنیم، سعید جلیلی در گفتگوی تلویزیونی با مردم استان کرمانشاه به سفر‌های خود طی 8 سال گذشته به استان کرمانشاه اشاره کرد و اظهار داشت: این سفر‌ها ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان را بیشتر به من شناساند.

وی با بیان اینکه جهش کشور در زمینه های مختلف همچون اقتصادی، صنعت، کشاورزی و گردشگری بدون در نظر گرفتن ظرفیت روستا‌ها و شهر‌ها امکان‌پذیر نیست عنوان کرد: بهره‌گیری از فرصت‌های ارزشمند کشاورزی، دامپروری، صنعت و گردشگری در استان کرمانشاه‌ نتیجه‌اش پیشرفت و توسعه استان است.

جوانان نباید دغدغه اشتغال داشته باشند

جلیلی رتبه دوم استان را به لحاظ بیکاری ناشی از یک مدیریت غلط ارزیابی کرد و افزود: اگر قرار است در چهار سال آینده، پیشرفتی صورت گیرد و کشور فقط اداره نشود لازمه‌اش این است که دولت از همراهی و مشارکت مردم بهره برد و با تمام توان وارد عرصه شود.

نقش زنان در جامعه به درستی بازنمایی نشده است

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: نیمی از جمعیت ایران را زنان تشکیل می دهند که سهم مهمی در سرنوشت کشور دارند ولی نقش آنها به درستی در جامعه بازنمایی نشده است.

«سعید جلیلی» روز جمعه در نشست با دختران رای اولی که در مجموعه سرچشمه تهران برگزار شد، افزود: نیمی از جمعیت ایران اسلامی زنان هستند که نقش مهمی در سرنوشت کشور دارند و با فهم این موضوع می‌توان برنامه ریزی‌های بهتری انجام داد.

وی یادآور شد: اگر جامعه‌ای می‌خواهد اصلاح شود باید ماموریت‌های ویژه‌ای برای زنان تعریف کند زیرا اصلاح بدون حضورآنها میسر نمی‌شود.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با انتقاد از نگاه جنسیتی به زنان گفت: وظیفه حکومت ایجاد بستر لازم برای زنان است. در کشورهایی که امروز ادعای حقوق زن می‌کنند سابقه رای دادن زنان در آنها کم تر از 100 است. اما در قرآن به صراحت بیان شده که زنان با پیامبر(ص) بیعت می‌کردند. اما این کشورها مدعی حقوق زن هستند و ما را متهم به عدم رعایت حقوق زنان می‌کنند.

جلیلی به نگاه‌هایی که برای فعالیت زنان وجود دارد، اشاره کرد و اظهارداشت: یک نگاه محدویت برای زنان است و دیگری نگاه ابزاری به زنان است. هر دو این نگاه‌ها غلط است و اسلام ناب برای ما نقش بانوان را بیان کرده است.

وی افزود: محیط اجتماعی نمی‌تواند تعیین کننده نقش بانوان باشد، همسر فرعون را خداوند مثال زده است که در بدترین محیط اجتماعی مثل کاخ فرعون نمونه یک مومن است. باور کنیم اگر می‌خواهیم برنامه ریزی داشته باشیم، بانوان باید یک رویکرد فعال داشته باشند.

 

زاکانی: شاهد یک انقلاب اقتصادی و رفاهی در کشور خواهیم بود

نامزد دوره سیزدهم انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: واگذاری قدرت به شهرستان‌ها محور کار دولت ما خواهد بود و انحصار سیاست‌گذاری و تصمیم‌سازی در پایتخت و مراکز استان‌ها را خواهم شکست.

علیرضا زاکانی ‌احداث سالانه یک میلیون واحد مسکونی طبق قانون جهش تولید مسکن را جزو برنامه دولت خود برشمرد و ادامه داد: اما به طور معدل خود مردم سالیانه 350 هزار واحد مسکونی می‌سازند که البته میانگین زمان اخذ مجوزهای ساخت 21 ماه است که برنامه داریم با ایجاد سامانه تجمیع اطلاعات در حوزه مجوزها مانند سایر کشورهای دنیا در یک مرحله جواز ساخت‌وساز یا پروانه ساخت را صادر کنیم.

زاکانی یادآور شد: اگر صدور مجوزها تک‌مرحله‌ای شده و زمان صدور آنها تقلیل محسوسی پیدا کند و با بستن گلوگاه‌های فساد مجوزهای کسب‌وکار دور از سلیقه صادر شود، شاهد یک انقلاب اقتصادی و رفاهی در کشور خواهیم بود. منتها اولین مرحله در تحقق این انقلاب انتخاب مسئولان شایسته است.

وی اضافه کرد: باندبازی، جناح‌بازی و قبیله‌بازی در کشور اسلامی بسیار زشت و بد است و نباید ظرفیت‌های ملی کشور را با این قبیل بازی‌ها نابود کنیم؛ چرا که این کارها خیانت در حق ملت ایران است و باید تمام شود.

نهادسازی دینی برای نظارت مستمر مردم بر دولت

نامزد تصدی ریاست دولت سیزدهم احیای 2 اصل 8 و 27 قانون اساسی را از جمله برنامه‌های اصلی دولتش دانست و گفت: بر همین اساس نهادسازی دینی را دنبال خواهم کرد تا عموم مردم و به ویژه نخبگان بر دولت و کارکردهای مدیران آن نظارت مستمر داشته باشند و بتوانند در هر مرحله‌ای آنها را مورد بازخواست قرار دهند.

زاکانی قیام علیه مفاسد اداری، بروکراسی و کاغذبازی را مستلزم رشد فرهنگ اجتماعی جامعه ایران دانست و افزود: برای تأمین معیشت دهک‌های مختلف جامعه در کوتاه‌مدت بسته‌هایی را طراحی کردیم که در بسته نخست به 3 دهک پایین جامعه، بسته دوم به 4 دهک میانی و بسته آخر هم به 3 دهک بالای جامعه اختصاص می‌یابد.

وی با تاکید بر اینکه بهداشت و درمان طبق قانون اساسی برای همه مردم باید رایگان باشد، ادامه داد: به عنوان یک پزشک و متخصص حوزه درمان برای کاهش هزینه‌های خدمات سرپایی، بستری و همچنین هزینه معالجه بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج برنامه‌ریزی دقیقی انجام داده‌ام تا بیماران ما علاوه بر درد جسمانی، درد خجالت و نداری را نکشند.

حق اعتراض برای مردم باید قانونی شود

نامزد انتخابات ریاست جمهموری با تاکید بر لزوم گسترش آزادی‌های مدنی و استیفای حقوق مردم گفت: حق اعتراض برای مردم باید قانونی شود، در محل نماز جمعه یا هر جایی که به توافق برسیم باید اعتراضات انجام شود، هیات داوری مردمی هم برای بررسی اعتراضات مردم و دفاعیات مسئولین تشکیل خواهیم داد.

«علیرضا زاکانی» امروز جمعه در نشستی که با حضور زنان در محل سرچشمه تهران برگزار شد، نقش زنان و خانواده را به عنوان یکی از ارکان جامعه بسیار مهم عنوان کرد و با بیان اینکه رانندگی زنان با ماشین سنگین و … نشانه فرهنگ نیست، افزود:‌ فرهنگ و هنر زن در این است که سیاستمدار، مدیر و فرهنگی باشد.

وی با اشاره به حضور 3.5 میلیون زن سرپرست خانوار و 21 میلیون زن خانه دار در کشور، اظهار داشت:‌ از این آمار، تعداد اندکی بیمه هستند و نیاز است برای رسیدن به خانواده مطلوب آموزش‌های لازم به آنها داده شود که این سبب تحول فرهنگی در کشور خواهد شد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از برنامه خود برای تاسیس وزارتخانه‌ای برای خانواده، کودکان، نوجوانان و جوانان خبر داد و گفت: وزیر و مسئول این وزارتخانه نیز باید زن باشد تا هم الگوی جدیدی برای حضور زنان در اجتماع محسوب شود و هم اینکه از حقوق آن‌ها در خانواده و جامعه صیانت کند.

اینترنت ارزان، امن و پرسرعت را در دستور کار داریم

وی اظهار داشت: اینترنت ارزان، امن و پرسرعت را در دستور کار داریم که کودک و نوجوان ما آسیب نبینند.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: توسعه، سلامت، رفاه و نشاط اجتماعی خط تلاش دولت بنده است، در سلامت پیشگیری مقدم بر درمان است. ورزش همگانی، پهلوانی و همگانی برای ما اولویت دارد. علاوه بر این در راستای رفاه، تامین معیشت با عزت مردم را در دستور کار داریم که به این منظور بن‌کارت را تعریف کرده‌ایم.

زاکانی با تاکید بر لزوم ساخت سالانه 300 هزار مسکن حمایتی گفت: 150 هزار مسکن برای محرومین و 150 هزار برای زوج‌های جوان با 50 هزار میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده است.

ریشه اعتیاد را خواهیم کند

وی با اشاره به وجود 2.8 میلیون معتاد در کشور گفت: پیش بینی می‌شود این رقم به 3.5 میلیون نفر افزایش یابد، با کمک مردم تا پایان 4 سال ریشه اعتیاد را خواهیم کند.

 

محسن رضایی: غربی‌ها با حزب‌الله مذاکره کنند/ باید مقاومت را به رسمیت بشناسند

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: به اروپا و آمریکا پیشنهاد می‌کنم که مذاکراتی را با حزب‌الله و جبهه مقاومت آغاز کنند و جبهه مقاومت را به رسمیت بشناسند.

محسن رضایی نامزد انتخابات ریاست جمهوری در گفتگویی درباره نگاه دولت او به مذاکرات وین، گفت: دولت ما به همه تعهدات بین‌المللی پایبند خواهد بود. برجام یک تعهد بین‌المللی است و آمریکایی‌ها آن را زیر پا گذاشتند. ما به آن پایبند خواهیم بود. مهم این است که آمریکایی‌ها وادار بشوند که به تعهدات خود عمل کنند.

وی تاکید کرد: ما دیپلماسی خوبی را در پیش خواهیم گرفت، اما معطل توافق در وین نخواهیم بود.

ما فرصت‌های بسیار خوب و چالش‌های بزرگی در این دهه داریم. مهمترین چالش، بی نظمی و بی انضباطی و ناامنی‌هایی است که ما در منطقه داریم و هیچ کشوری مثل ایران نمی‌تواند به این بی نظمی‌ها پایان دهد. البته با همکاری و دوستی‌ای که با کشورهای منطقه برقرار کنیم.

نادیده گرفتن نقش ایران در برقراری صلح و امنیت هیچ نتیجه‌ای در بر نخواهد داشت. ما آمادگی داریم که با همکاری سایر کشورهای منطقه، صلح و امنیت را در اینجا به وجود آوریم. صلح و امنیت در اینجا به دلیل اینکه انرژی جهان در اینجاست و ژئوپلیتیک منطقه اینجاست و بخش مهمی از تجارت بین‌الملل در منطقه ما است، در سطح بین‌الملل هم برای ما مهم و موثر خواهد بود تا هر چه ما بتوانیم نقش بیشتری در منطقه ایفا کنیم در روابط بین‌الملل ما هم موثر است.

بنابراین در دولت ما به طور جدی من روی این منطقه وقت خواهم گذاشت. البته چالش‌های زیادی داریم و باید بنشینیم با کشورهای منطقه حل و فصل کنیم.

سه ماه است که جمهوری اسلامی ایران مذاکراتی را با کشورهای غربی در وین آغاز کرده است. هدف از این واقع مذاکرات رفع تحریم‌ها و احیای برجام هست. تا لحظه‌ای که ما در خدمت شما هستیم و این برنامه را ضبط می‌کنیم این مذاکرات به نتیجه نرسیده است. در صورت موفقیت شما در انتخابات چه برنامه کوتاه مدت و میان مدتی را برای مذاکرات هسته‌ای با کشورهای 4+1 دارید؟ از طرفی هم چنانچه ایالات متحده آمریکا این سیاست خودش را ادامه دهد و تحریم‌ها را رفع نکند در آن صورت شما چه برنامه‌ای خواهید داشت؟

دولت ما به همه تعهدات بین‌المللی پایبند خواهد بود. برجام یک تعهد بین‌المللی است و آمریکایی‌ها آن را زیر پا گذاشتند. ما به آن پایبند خواهیم بود. مهم این است که آمریکایی‌ها وادار بشوند که به تعهدات خود عمل کنند. ما دیپلماسی خوبی را در پیش خواهیم گرفت، ولی معطل توافق در وین نخواهیم بود.

 

قاضی زاده هاشمی:تغییرکاربری و ویلاسازی معضل مازندران است/طراحی مدل حکمرانی جدید

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، تغییر کاربری و ویلاسازی ها را معضل اصلی استان مازندران بیان کرد و گفت: واردات بی رویه محصولات استان را تهدید می کند.

امیرحسین قاضی زاده هاشمی در سخنان انتخاباتی در شبکه استانی با بیان اینکه مازندران استانی بزرگی بوده که تمامی مزیت‌های کشور را داراست، افزود: عدم کفایت درآمد برای معیشت، اشتغال و بیکاری، گرانی‌ها دغدغه ذهنی ما است و چندسالی با جمعی از جوانان با تجربه و اندیشمند و با طرح گام دوم، ایجاد تمدن ایرانی و اسلامی تلاش‌های جدی انجام دادیم.

وی افزود: مشکل فقط در روی کاربودن این یا آن جناج نیست بلکه با هر دولت 275 اتوبوس مدیر می‌آید و می‌رود و در حال حاضر مسئله این آدم‌ها نیستند بلکه از این منظر که حاشیه سازی می‌کنند، مسئله است.

 

مهرعلیزاده: با بازار انحصاری خودرو در داخل موافق نیستم

نامزد ریاست جمهوری با بیان این که با بازار انحصاری خودرو در داخل موافق نیستم، گفت: از طرفی با واردات انحصاری خودرو هم مخالفم. اصطلاح «تعرفه گمرکی» در دنیا، ابزاری برای کنترل بازار رقابتی خودرو است.

به گزارش کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مرکزی محسن مهرعلیزاده، وی در گفت و گو با واحد مرکزی خبر، درباره برنامه‌های خود در حوزه رونق صنعت خودرو اظهار کرد: صنعت خودرو قدمتی حداقل 60 ساله در کشور ما دارد که یادم است آن زمان هنوز هیوندای و دوو نبودند. من در مسیر کارهایم با مهندسان و مدیران فعلی که صحبت می‌کردم، در مورد این می‌گفتند که زمانی به عنوان کارآموز ایران خودرو آمده بودند و هنگامی که سالن‌های ایران خودرو را می‌دیدیم، در مورد احتمال ورود این نوع شبکه به کره می‌اندیشیدیم. به همین دلیل، ایران از منظر صنعت خودروسازی، کشور پیشرفته‌ای است و بیش از 500 هزار نفر در صنعت خودرو مشغول به کار هستند که بایستی این افراد را نگه داریم.

وی افزود: به واردات انحصاری خودرو معتقد نبوده و در مورد انحصار خودروسازی در داخل نیز موافق نیستم. در دنیا اصطلاح «تعرفه گمرکی» وجود دارد که ابزاری برای کنترل بازار، به نحوی که کیفیت محصول بالا رفته، استاندارها رعایت شده، بهره‌وری در کارخانه‌ها بالا رفته، قیمت‌های تمام شده‌ها پایین بیاید و از تمام این‌ها مهمم‌تر، به وجود آمدن بازار رقابتی برای خودرو است که ایران بایستی برای بازار خودرو این کار را انجام دهد. به این معنا که تلاش کنیم به هر نحو ممکن مانند تغییر در مالکیت خودروسازی‌ها و تغییر در مدیریت‌ها. باید رقابتی شدن این عرصه را ممکن سازیم.

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: قطعه‌سازی از خودروسازی مهم‌تر بوده و خوشبختانه توان خودروسازی کشور ما بسیار بالا است. قطعا استان خراسان در قطعه‌سازی بسیار خوب عمل کرده است. در اطراف تهران، اشتهارد، تبریز و قزوین نیز قطعه‌سازی رشد کرده است.

معاون ریاست جمهوری در دولت اصلاحات ادامه داد: در استان خراسان، پیشنهادی به من شد که منطقه آزاد سرخس را به عنوان مرکز بین‌المللی توزیع قطعات یدکی داشته باشیم. قطعات یدکی اغلب خودروها من جمله خودروهای اروپایی، آمریکایی و … تولید می‌شود. اگر منطقه‌ای را به عنوان هاب در نظر بگیریم، می‌توانیم قطعه‌فروشی را در منطقه باب کرده و در جهت تامین این بازار می‌توانیم قطعه‌سازی را رواج دهیم. اقتصاد صنعت خودروسازی، اقتصاد قابل تکیه‌ای است که می‌بایست از بعد کیفیت به آن رسیدگی کنیم تا به مشتری نیز اجحاف نشود. به این معنا که کیفیت حتما پایش، قیمت تمام شده کنترل، بهره‌وری بالا رود و از سوی دیگر، توزیع به نحوی باشد که خودرو از کالای بورسی بودن درآوریم تا برخی از قدرت تخریب نقدینگی به سمت خودرو نرود که تولید را تحت تاثیر مسائل ثانوی توزیع و دلال قرار دهد.
منبع: خبرگزاری شفقنا


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

خرافات عجیب ایرانیان دوران قاجار؛ از ناخن هدهد تا آش مخصوص شاه برای جلوگیری از وبا

پدیده جدید راه خواری در پارک پیشکوه تربت حیدریه

بورسیه رتبه های زیر هزار کنکور برای پنجمین سال متوالی توسط خیر نیک اندیش تربتی

همه خدمات پیشگیری و درمان هاری به‌صورت کاملآ رایگان انجام می‌شود

رکورد جوجه ریزی سالانه مرغداری های شهرستان زاوه شکسته شد

رفع تداخل بیش از 21هزار هکتار اراضی شهرستان مه ولات

آتش بس ایران و اسرائیل موقتی است؟ / جعبه پاندورا باز شد

افزایش 51 درصدی تعهدات بلند مدت تامین اجتماعی منطقه تربت حیدریه در سال گذشته

تصاویر: مراسم هزار دف در روستای پالنگان

شرایط جدید بنیاد مسکن برای تامین قیر رایگان به زیان روستاهای محروم است

جاذبه های چشم‌نواز بهاری محیط زیست خراسان رضوی

نقش مؤثرشرکت نفت منطقه تربت حیدریه در تامین پایدار سوخت خراسان جنوبی

بی توجهی به مناسب سازی معابر تربت حیدریه، خطری در کمین کم توانها

در «رویدادی بی‌سابقه»، یک ستاره‌ مرده‌ زندگی را از سر گرفت

تصاویر: سیل در دوبی

نشست‌های شورای اداری باید خروجی داشته باشد/ جهش تولید با کار ظاهری محقق نمی‌شود / مردم از رفتار برخی کارمندان گلایه دارند/ عقب افتادگی سیاسی دلیل اصلی عقب ماندگی منطقه تربت حیدریه است

افزایش تعرفه ویزیت پزشکان و مسدود شدن سامانه بیمه سلامت

مرمت آثار تاریخی تربت‌حیدریه شتاب می گیرد

تاثیر تصمیم‌سازی سیاسی در تامین آب صنایع تربت‌ حیدریه

پیش‌بینی برداشت 300 تن کلزا از اراضی کشاورزی بخش رخ تربت حیدریه

بر طرف شدن مشکل راه ورودی و خروجی بیمارستان راشد زاوه

راننده خودروی حامل سوخت قاچاق در آتش سوخت

فقدان ویترین جذاب برای معرفی داشته‌های شهرستان/ کمربندی و زیان آن به اقتصاد گردشگری تربت حیدریه / کمبود سرویس بهداشتی / عرضه نامناسب سوغاتی شهرستان به گردشگران

تصاویر: مزرعه عروسک‌ها

آخرین مهلت ثبت نام بیمه رایگان مادران دارای بیشتر از سه فرزند روستایی و عشایری

توزیع بیش از 902 میلیون لیتر انواع فرآورده نفتی منطقه تربت حیدریه در سال گذشته

ساختمان 89 ساله اداره نوغان‌داری تربت‌حیدریه ثبت ملی شد

تصاویر: در خطر انقراض

اضافه شدن دو رشتۀ تحصیلات تکمیلی به دانشکدۀ پرستاری و مامایی تربت حیدریه

یدیعوت احارونت: انتظار نمی‌رود پاسخ اسرائیل شامل اقدام نظامی در خاک ایران باشد / آمریکا بر اسرائیل برای جلوگیری از کشیده شدن به یک جنگ منطقه‌ای فشار می‌آورد

95 درصد جمعیت رشتخوار به تولید پسته مشغول هستند

چند حقیقت شگفت انگیز درباره هوش حیوانات که نمی دانستید

رضا نصری: اقدام نظامی ایران علیه اسرائیل «پاسخ» بود، نه «حمله»/ می‌خواهند ایران را مقصر این درگیری جلوه دهند

افزایش بیش از 48 درصد میزان باراندگی در تربت‌حیدریه

تصاویر: مسابقات کشتی چوخه در گود زینل خان

رونق اقتصادی برای دست‌اندرکاران نوغان‌دار خراسان رضوی

توزیع 350 سبد غذایی بین زنان باردار تربت حیدریه

عطار نیشابوری مسافر هفت شهر عشق که سیمرغ را تا قاف پرواز داد

سه ویرانه باستانی شگفت‌انگیز که شاید نام آنها را نشنیده باشید

طبق قرارداد بازارچه آداک یک سازه موقت است/ پایان قرار داد، عدم تمکین سرمایه گذار و ورود سازمان بازرسی به پرونده/ اصرار سرمایه گذار بر ادامه تصرف غیر قانونی بازارچه/ احداث پارکینگ طبقاتی/ برگزاری مزایده برای واگذاری مغازه ها/ راهی جز پلمپ بازارچه آداک نداشتیم/ با یک قرارداد شفایی از کسبه ماهی 231 میلیون تومان دریافت می کنند/ چاره ای جز رسانه ای کردن برایمان باقی نماند

بخش زیادی از معضلات جامعه با امر به معروف و نهی از منکر برطرف می شود

گزارش تصویری؛ نگاهی متفاوت به برگزاری نماز عید فطر از دریچه لنز دوربین

اگر جلوی پروژه‌های سدسازی ترکیه گرفته نشود، آذربایجان غربی و شرقی و اردبیل با آسیب جدی مواجه می‌شوند

رهبر معظم انقلاب: جمهوری اسلامی درصدد آن نیست کسانی را به زور وادار به دین‌داری کند، اما در مقابل هنجارشکنی دینی هم وظیفه دارد و نباید کوتاهی کنیم

10 مورد از سردترین شهرهای جهان؛ سردترین شهر دنیا در کدام کشور قرار دارد؟

صدور 118 موافقت اصولی و پروانۀ بهره‌برداری مراکز درمانی در منطقه تربت حیدریه

افتتاح اولین واحد تولید مرغ تخمگذار در شهرستان رشتخوار

پیش بینی اشتغال 697 نفر در شهرستان تربت حیدریه

برگزاری نماز عید فطر در میدان بسیج و ورزشگاه آزادی شهرک ولیعصر تربت حیدریه

آغاز کشت چغندرقند نشایی در اراضی کشاورزی بخش رخ تربت حیدریه