آخرین مطالب

تحقق توسعه تربت حیدریه با احیای بزرگراه امام رضا(ع) و پارک جنگلی پیشکوه اجتماعی

تحقق توسعه تربت حیدریه با احیای بزرگراه امام رضا(ع) و پارک جنگلی پیشکوه

  بزرگنمایی:
تنها راه نجات توسعه اقتصادی و فرهنگی شهر تربت حیدریه احیای صنعت گردشگری با محوریت احیای بزرگراه امام رضا (ع) و پارک جنگلی پیشکوه می باشد.

پایگاه خبری نوید تربت: http://www.navidtorbat.ir

تنها راه نجات توسعه اقتصادی و فرهنگی شهر تربت حیدریه احیای صنعت گردشگری با محوریت احیای بزرگراه امام رضا (ع) و پارک جنگلی پیشکوه می باشد.

به گزارش خبرنگار نوید تربت؛ شهردار تربت حیدریه در نشست و تور خبری با خبرنگاران افزود: شهرداری تربت حیدریه تقریبا یک نهاد ورشکسته است و درآمدها و هزینه ها با هم همخوانی ندارد و این بدان معناست که دیگر نمی توان با عوارض و پروانه و فشار آوردن بر روی مردم کسری بودجه را جبران و فعالیت های زیربنایی و عمرانی با کیفیت داشته باشیم.

سعید اکبریان گفت: برای پایدار کردن درآمد شهر تربت حیدریه لازم است صنعت گردشگری این شهر که ظرفیت بالایی دارد را فعال کنیم.

وی ادامه داد: برای فعال کردن این صنعت ابتدا باید بزرگراه امام رضا علیه السلام را به نقش اصلی و حیاتی خود برگردانیم و در گام دوم از تمام ظرفیت اقتصادی و گردشگری پارک جنگلی پیشکوه استفاده کنیم.

شهردار تربت حیدریه گفت: وقتی در بزرگراه امام روزانه بین 30 تا 35 هزار خودرو تردد می کنند و وارد شهر نمی شوند یعنی خطا، وقتی 1200 واحد صنفی در مجاورت بزرگراه فعالیت صنفی و پایدار داشتند و الان نیستند یعنی خطا، وقتی طی 10 سال گذشته رشد جمعیت یک درصد از میانگین رشد استان پایین تر بوده یعنی یک اشکال جدی وجود دارد چرا که نرخ موالید و زادو ولد نرمال است اما مهاجرپذیری بالاست و سرمایه را با خود می برد.

وی گفت: طول مسیر بزرگراه الغدیر 11 کیلومتر از بزرگراه امام رضا علیه السلام بیشتر و تقریبا از زمانی که بزرگراه را ساختند بیش از 700 میلیارد تومان فقط اتلاف بنزین شده، چرا که سواری هایی که می توانستند از بزرگراه امام رضا علیع السلام عبور کنند طی 17 سال گذشته مسیر اضافی را طی کردند.

اکبریان ادامه داد: بر همین اساس سیاست را بر رونق و تجهیز بزرگراه امام رضا علیه السلام بکار گرفتیم و در مرحله نخست با پیگیری های بعمل آمده با وزیر راه و استاندار خراسان رضوی مقرر شد از میدان جهاد تا سه راه بوری آباد به طول 4 کیلومتر چهار بانده بشود و در ادامه میدان زعفران در  ورودی شهر را شهرداری زیباسازی و ایمن سازی کند.

شهردار تربت حیدریه افزود: این بدان خاطر است که بزرگراه امام رضا علیه السلام رونق پیدا کند و در ادامه بزرگراه الغدیر از رونق بیفتد، یعنی ورود تریلی ها و ماشین های سنگین به داخل شهر ممنوع و از بزرگراه الغدیر تردد کنند و از طرفی دیگر اجازه بدهیم اتوبوس های عبوری داخل شهر شوند و زائر و مسافر رفت و آمد کند.

وی گام بعدی تجهیز بزرگراه امام رضا علیه السلام را ایجاد دو لاین فضای سبز در طرفین عنوان کرد و گفت: علاوه بر جداکننده کند رو و مسیر دوچرخه سواری،  دو لاین فضای سبز برای ورودی شهر تعریف کردیم که زائر وگردشگر نازیبایی ها اطراف را نبییند و این به زیبایی بصری کمک خواهد کرد.

اکبریان ادامه داد: در گام بعدی تابلوها به گونه ای توسط راهداری تغییر داده خواهد شد که بزرگراه الغدیر بعنوان کنارگذر مطرح  و بزرگراه امام رضا علیه السلام جاده اصلی باشد، لذا جمعیت را تا میدان 22 بهمن هدایت می کنیم و زائر و مسافرچنانچه بخواهد از مسیر گردشگری پیشکوه عبور کند از خیابان خرمشهر، شهید مدرس و بولوار تازه احداث شده در مسیر پیشکوه از سمت ابریشم عبور می کند و اگر هم بخواهد از داخل شهر برود از امتداد بزرگراه می رود.

وی با بیان اینکه ساختار شهر تربت حیدریه بر اساس گردشگری شکل گرفته و مجموعه حمام های تاریخی، رباط های متعدد، مناطق تفریحی و گردشگری گواه این ادعاست، گفت: می توان با استفاده از ظرفیت های  مشارکت های مردمی صنعت گردشگری را در این شهر احیا و از آن کسب درآمد کنیم.

 

آشتی شهرداری با نخبگان فرهنگی و هنر به راه اندازی جشن نوروزگاه

شهردار تربت حیدریه در ادامه به راه اندازی جشن نوروزگاه در این شهر اشاره کرد و گفت: در حالی که قبل از این شهرداری با نخبگان فرهنگی و هنری این شهر قهر بود برای نخستین سال جشن نوروزگاه را با 14 غرفه متنوع راه اندازی کردیم و استقبال چشم گیری هم توسط شهروندان از این جشنواره شد، لذا باید در سالهای آینده تلاش شود این جشنواره به یک برند استانی و کشوری در این منطقه تبدیل شود.

وی همچنین به برگزاری جشنواره زعفران در ایام فصل برداشت این محصول اشاره کرد و افزود: متاسفاه یکی از معضلات اساسی برای برگزاری چنین جشنواره هایی اقامت گاه مسافران و گردشگران است که به جز رباط تهمینه و خانه مسافر عملا در داخل شهر مکانی برای گردشگران نداریم لذا تا پاییز امسال دو رباط تاریخی لاری و طبسی را به کمک متولیان امر به اقامتگاه سنتی تبدیل خواهیم کرد.

 

جلو ساخت و سازهای بی رویه در حاشیه شهر را می گیریم

شهردار تربت حیدریه به ساخت و سازهای بی رویه در حاشیه شهر تربت حیدریه نیز اشاره کرد و گفت: منفعت آینده شهر در این است که ساخت و سازهای شهری را مد نظر قرار دهیم، لذا دیگر اجازه تفکیک و نقل و انتقال اراضی ذخیره شهری را به بزرگ مالکان نخواهیم داد و از همه بزرگ مالکان دعوت می کنیم با هماهنگی شهرداری عمل کنند و به فکر آینده این شهر باشند.

وی با بیان اینکه اگر شهر باکیفیت ساخته شود، در آمد خوبی هم خواهد داشت، گفت: کیفیت را فدای کمیت و کارهای بلند مدت را فدای فعالیت های زود بازده نخواهیم کرد، لذا در همین بولوار شهید باهنر که خیلی ها خواستار آسافلت آن شدند قرار شد تا ابتدا لاین کندرو، پیاده راه و دوچرخه سواری را اجرا و در انتها بولوار به شکل مناسبی آسفالت و دیگر دوباره کاری نشود.

وی از طرح همیار محله بعنوان یکی از طرح های موفق یاد کرد و افزود: اجرای این طرح به قدری موفق بوده که درخواست مشارکت دو هفته گذشته شهروندان به اندازه تمام مشارکت های چند سال اخیر بوده به طوری که بالغ بر 80 هزار متر جوی و جدول گذاری و 70 هزار متر آسفالت بصورت مشارکتی انجام می شود.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

همه خدمات پیشگیری و درمان هاری به‌صورت کاملآ رایگان انجام می‌شود

رکورد جوجه ریزی سالانه مرغداری های شهرستان زاوه شکسته شد

رفع تداخل بیش از 21هزار هکتار اراضی شهرستان مه ولات

آتش بس ایران و اسرائیل موقتی است؟ / جعبه پاندورا باز شد

افزایش 51 درصدی تعهدات بلند مدت تامین اجتماعی منطقه تربت حیدریه در سال گذشته

تصاویر: مراسم هزار دف در روستای پالنگان

شرایط جدید بنیاد مسکن برای تامین قیر رایگان به زیان روستاهای محروم است

جاذبه های چشم‌نواز بهاری محیط زیست خراسان رضوی

نقش مؤثرشرکت نفت منطقه تربت حیدریه در تامین پایدار سوخت خراسان جنوبی

بی توجهی به مناسب سازی معابر تربت حیدریه، خطری در کمین کم توانها

در «رویدادی بی‌سابقه»، یک ستاره‌ مرده‌ زندگی را از سر گرفت

تصاویر: سیل در دوبی

نشست‌های شورای اداری باید خروجی داشته باشد/ جهش تولید با کار ظاهری محقق نمی‌شود / مردم از رفتار برخی کارمندان گلایه دارند/ عقب افتادگی سیاسی دلیل اصلی عقب ماندگی منطقه تربت حیدریه است

افزایش تعرفه ویزیت پزشکان و مسدود شدن سامانه بیمه سلامت

مرمت آثار تاریخی تربت‌حیدریه شتاب می گیرد

تاثیر تصمیم‌سازی سیاسی در تامین آب صنایع تربت‌ حیدریه

پیش‌بینی برداشت 300 تن کلزا از اراضی کشاورزی بخش رخ تربت حیدریه

بر طرف شدن مشکل راه ورودی و خروجی بیمارستان راشد زاوه

راننده خودروی حامل سوخت قاچاق در آتش سوخت

فقدان ویترین جذاب برای معرفی داشته‌های شهرستان/ کمربندی و زیان آن به اقتصاد گردشگری تربت حیدریه / کمبود سرویس بهداشتی / عرضه نامناسب سوغاتی شهرستان به گردشگران

تصاویر: مزرعه عروسک‌ها

آخرین مهلت ثبت نام بیمه رایگان مادران دارای بیشتر از سه فرزند روستایی و عشایری

توزیع بیش از 902 میلیون لیتر انواع فرآورده نفتی منطقه تربت حیدریه در سال گذشته

ساختمان 89 ساله اداره نوغان‌داری تربت‌حیدریه ثبت ملی شد

تصاویر: در خطر انقراض

اضافه شدن دو رشتۀ تحصیلات تکمیلی به دانشکدۀ پرستاری و مامایی تربت حیدریه

یدیعوت احارونت: انتظار نمی‌رود پاسخ اسرائیل شامل اقدام نظامی در خاک ایران باشد / آمریکا بر اسرائیل برای جلوگیری از کشیده شدن به یک جنگ منطقه‌ای فشار می‌آورد

95 درصد جمعیت رشتخوار به تولید پسته مشغول هستند

چند حقیقت شگفت انگیز درباره هوش حیوانات که نمی دانستید

رضا نصری: اقدام نظامی ایران علیه اسرائیل «پاسخ» بود، نه «حمله»/ می‌خواهند ایران را مقصر این درگیری جلوه دهند

افزایش بیش از 48 درصد میزان باراندگی در تربت‌حیدریه

تصاویر: مسابقات کشتی چوخه در گود زینل خان

رونق اقتصادی برای دست‌اندرکاران نوغان‌دار خراسان رضوی

توزیع 350 سبد غذایی بین زنان باردار تربت حیدریه

عطار نیشابوری مسافر هفت شهر عشق که سیمرغ را تا قاف پرواز داد

سه ویرانه باستانی شگفت‌انگیز که شاید نام آنها را نشنیده باشید

طبق قرارداد بازارچه آداک یک سازه موقت است/ پایان قرار داد، عدم تمکین سرمایه گذار و ورود سازمان بازرسی به پرونده/ اصرار سرمایه گذار بر ادامه تصرف غیر قانونی بازارچه/ احداث پارکینگ طبقاتی/ برگزاری مزایده برای واگذاری مغازه ها/ راهی جز پلمپ بازارچه آداک نداشتیم/ با یک قرارداد شفایی از کسبه ماهی 231 میلیون تومان دریافت می کنند/ چاره ای جز رسانه ای کردن برایمان باقی نماند

بخش زیادی از معضلات جامعه با امر به معروف و نهی از منکر برطرف می شود

گزارش تصویری؛ نگاهی متفاوت به برگزاری نماز عید فطر از دریچه لنز دوربین

اگر جلوی پروژه‌های سدسازی ترکیه گرفته نشود، آذربایجان غربی و شرقی و اردبیل با آسیب جدی مواجه می‌شوند

رهبر معظم انقلاب: جمهوری اسلامی درصدد آن نیست کسانی را به زور وادار به دین‌داری کند، اما در مقابل هنجارشکنی دینی هم وظیفه دارد و نباید کوتاهی کنیم

10 مورد از سردترین شهرهای جهان؛ سردترین شهر دنیا در کدام کشور قرار دارد؟

صدور 118 موافقت اصولی و پروانۀ بهره‌برداری مراکز درمانی در منطقه تربت حیدریه

افتتاح اولین واحد تولید مرغ تخمگذار در شهرستان رشتخوار

پیش بینی اشتغال 697 نفر در شهرستان تربت حیدریه

برگزاری نماز عید فطر در میدان بسیج و ورزشگاه آزادی شهرک ولیعصر تربت حیدریه

آغاز کشت چغندرقند نشایی در اراضی کشاورزی بخش رخ تربت حیدریه

امکان پرداخت زکات فطریه و کفاره در نانوایی‌های تربت حیدریه فراهم شد

کسب قهرمانی مسابقات دو جام رمضان خراسان رضوی توسط آتش نشان تربت حیدریه

کاهش 36 درصد بارندگی در خراسان رضوی / بحرانی بودن نیمی از دشتهای استان