آخرین مطالب

نگاهی به فعالیت های صندوق بازنشستگی کشوری در خراسان رضوی اجتماعی

نگاهی به فعالیت های صندوق بازنشستگی کشوری در خراسان رضوی

  بزرگنمایی:

پایگاه خبری نوید تربت: Navidtorbat.ir

بازنشستگی با تجربه بسیار از سالها زندگی و فعالیت، اوقات فراغت و همچنین مشکلات معیشتی همراه می باشد که صندوق بازنشستگی کشوری خراسان رضوی برای حمایت از بازنشستگان فعالیت های مختلف انجام داده و در برخی از آنها در کشور پیشگام است.

یک میلیون و چهار صد و 24 هزار و 111 نفر عضو صندوق بازنشستگی کشور هستند که از این تعداد 189 هزار و 925 نفر در استان خراسان رضوی می‌باشند.

با توجه به اینکه بازنشستگی افراد با افزایش هزینه‌های زندگی از قبیل تحصیل، ازدواج و جهیزیه فرزندان همزمان است و در این دوران افراد بازنشسته با مشکلات مختلف جسمی و اقتصادی روبرو می‌شوند، ضروری است اقدامات بیشتری برای رفاه و آسایش آنان انجام شود.

 

استفاده رایگان بازنشستگان از برخی اماکن شهر مشهد

مدیر صندوق بازنشستگی خراسان رضوی در این زمینه گفت: دوران بازنشستگی اغلب مصادف با انواع مشکلات اقتصادی و افزایش بیماری هاست و بیشتر بازنشستگان در این دوره فقط با حقوق بازنشستگی زندگی خود را می‌گذرانند، حقوقی که کفاف هزینه زندگی آنان را ندارد.

علیرضا کریم دادی افزود: بازنشستگی دوره‌ای است که افراد فارغ از کار و فعالیت باید به استراحت و تفریح بگذرانند لذا در این راستا به منظور استفاده هر چه بیشتر بازنشستگان از امکانات تفریحی و گردشگری شهر مشهد، تفاهمنامه ای با آستان قدس رضوی به امضا رسید که بازنشستگان کشور می‌توانند بدون محدودیت تعداد نفرات و مراجعات با ارائه کارت منزلت به صورت رایگان از تمام موزه‌ها و کتابخانه های وابسته به آستان قدس رضوی در سراسر کشور استفاده کنند.

وی اظهار داشت: همچنین بر اساس این طرح خانواده بازنشستگان هم می‌توانند با 50 درصد تخفیف از موزه و کتابخانه آستان قدس استفاده نمایند.

وی گفت: تهیه بلیت نیمه بهای سینما برای خود به همراه چهار نفر و تخفیف 20 تا 50 درصدی در یک مجتمع برای شنا از دیگر اقداماتی است که صندوق بازنشستگی خراسان رضوی برای رفاه بازنشستگان کشوری در نظر گرفته است.

 

ارتباط مستقیم با بازنشستگان

مدیر صندوق بازنشستگی خراسان رضوی با بیان اینکه احترام به بازنشستگان که جوانی خود را در راه خدمت به کشور و هموطنان صرف کرده‌اند بر همه ما واجب است افزود: به منظور ایجاد ارتباط و تعامل مستقیم با جامعه هدف و بدون انجام تشریفات اداری زمانبر، وجود مسئول دفتر را از سیستم کاری مدیریت حذف نموده‌ام تا بازنشستگان بدون هیچ مشکلی در ارتباط مستقیم با مدیر باشند.

 

طراحی نخستین سامانه هوشمند محاسباتی

کریم دادی اظهار داشت: با ابلاغ جداول همسان سازی و افزایش حقوق بازنشستگان و موظفین صندوق بازنشستگی کشوری که 21 اردیبهشت امسال انجام شد نحوه محاسبه افزایش حقوق برای بسیاری از اعضای این صندوق نامشخص بود که بر همین اساس بعد از رصد تقاضا و تشخیص نیاز جامعه هدف به منظور شفافیت افزایش‌های ضریب سالیانه احکام بازنشستگی نخستین سامانه هوشمند محاسباتی توسط همکاران مجرب این مدیریت برنامه نویسی شد.

وی گفت: با توجه به نبود اطلاعات گروه، طبقه و سنوات دقیق خدمت در احکام صادره اعضا، تیم کاری تخصصی و مجرب این مدیریت به منظور شفاف سازی فرآیند محاسباتی ضریب و همسان سازی حقوق، مبادرت به طراحی نخستین سامانه هوشمند محاسباتی نمود تا ضمن رفع ابهامات موجود در این زمینه، افراد ذینفع را از سوابق مورد نیاز و فرمول‌های محاسبه مطلع نماید.

وی افزود: پس از طراحی این سامانه در سال گذشته و حمایت واحدهای ستادی صندوق، بیش از 40 هزار نفر از سامانه هوشمند در این استان بازدید کردند که با توجه به بازخورد مثبت آن در سطح ملی و فراملی، می‌تواند گسترش پیدا کند.

کریم دادی با تاکید بر تحقق رونق تولید اظهار داشت: تولید فقط به موضوعات اقتصادی و کالا ختم نمی‌شود بلکه ابداع، نوآوری و خلاقیت درکارها نیز نوعی از تولید است.

وی گفت: در این راستا با بازبینی و تکمیل سامانه یاد شده مراتب به واحد ستادی مربوطه در تهران اعلام شده است تا همگام با ملی نمودن این سامانه، اجرای بخشی از مفاد دولت الکترونیک، میز خدمت غیر حضوری و همچنین تکریم ارباب رجوع به عنوان اقدامات تکمیلی در این سامانه انجام شود.

وی افزود: این سامانه با نام "پایش خراسان رضوی" در دسترس بازنشستگان قرار دارد و با وارد کردن برخی اطلاعات شامل شماره دفتر کل، کد ملی، تلفن همراه و ثابت، به راحتی می‌توانند از میزان افزایش حقوق خود بر اساس گروه یا طبقه و سنوات خدمت خود شامل روز، ماه و سال خدمت آگاه شوند.

کریم دادی اظهار داشت: علاوه بر آن امکان استعلام اطلاعات مورد نیاز نیز در این سامانه فراهم شده است.

 

پرداخت تسهیلات

مسئول واحد تسهیلات و وام صندوق بازنشستگی کشوری خراسان رضوی هم گفت: پرداخت تسهیلات از دیگر اقدامات این صندوق است که از پارسال تا دهه دوم خرداد ماه امسال 15 هزار و 700 نفر به طور میانگین هر نفر 100 میلیون ریال تسهیلات دریافت کرده‌اند که سه هزار و 150 نفر آنها مربوط به امسال و تسهیلات پرداختی طی این مدت در مجموع 315 میلیارد ریال بوده است.

حمید رضا صادقی افزود: پارسال نیز به 29 هزار و 175 نفر از بازنشستگان استان وام ضروری 50 میلیون ریالی پرداخت شد و با توجه به وضعیت گردشگری و زائر پذیری استان به ویژه شهر مشهد 45 هزار و 922 نفر از بازنشستگان در قالب تورهای زیارتی و گردشگری به این شهر آمده و سه هزار نفر از بازنشستگان استان هم به شهرهای دیگر مسافرت کردند.

وی اظهار داشت: برنامه‌های مختلف حمایتی برای بازنشستگان استان و دیگر بازنشستگانی که از سایر استان‌ها به خراسان رضوی سفر می‌کنند در نظر گرفته شده است.

منبع: ایرنا


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

همه خدمات پیشگیری و درمان هاری به‌صورت کاملآ رایگان انجام می‌شود

رکورد جوجه ریزی سالانه مرغداری های شهرستان زاوه شکسته شد

رفع تداخل بیش از 21هزار هکتار اراضی شهرستان مه ولات

آتش بس ایران و اسرائیل موقتی است؟ / جعبه پاندورا باز شد

افزایش 51 درصدی تعهدات بلند مدت تامین اجتماعی منطقه تربت حیدریه در سال گذشته

تصاویر: مراسم هزار دف در روستای پالنگان

شرایط جدید بنیاد مسکن برای تامین قیر رایگان به زیان روستاهای محروم است

جاذبه های چشم‌نواز بهاری محیط زیست خراسان رضوی

نقش مؤثرشرکت نفت منطقه تربت حیدریه در تامین پایدار سوخت خراسان جنوبی

بی توجهی به مناسب سازی معابر تربت حیدریه، خطری در کمین کم توانها

در «رویدادی بی‌سابقه»، یک ستاره‌ مرده‌ زندگی را از سر گرفت

تصاویر: سیل در دوبی

نشست‌های شورای اداری باید خروجی داشته باشد/ جهش تولید با کار ظاهری محقق نمی‌شود / مردم از رفتار برخی کارمندان گلایه دارند/ عقب افتادگی سیاسی دلیل اصلی عقب ماندگی منطقه تربت حیدریه است

افزایش تعرفه ویزیت پزشکان و مسدود شدن سامانه بیمه سلامت

مرمت آثار تاریخی تربت‌حیدریه شتاب می گیرد

تاثیر تصمیم‌سازی سیاسی در تامین آب صنایع تربت‌ حیدریه

پیش‌بینی برداشت 300 تن کلزا از اراضی کشاورزی بخش رخ تربت حیدریه

بر طرف شدن مشکل راه ورودی و خروجی بیمارستان راشد زاوه

راننده خودروی حامل سوخت قاچاق در آتش سوخت

فقدان ویترین جذاب برای معرفی داشته‌های شهرستان/ کمربندی و زیان آن به اقتصاد گردشگری تربت حیدریه / کمبود سرویس بهداشتی / عرضه نامناسب سوغاتی شهرستان به گردشگران

تصاویر: مزرعه عروسک‌ها

آخرین مهلت ثبت نام بیمه رایگان مادران دارای بیشتر از سه فرزند روستایی و عشایری

توزیع بیش از 902 میلیون لیتر انواع فرآورده نفتی منطقه تربت حیدریه در سال گذشته

ساختمان 89 ساله اداره نوغان‌داری تربت‌حیدریه ثبت ملی شد

تصاویر: در خطر انقراض

اضافه شدن دو رشتۀ تحصیلات تکمیلی به دانشکدۀ پرستاری و مامایی تربت حیدریه

یدیعوت احارونت: انتظار نمی‌رود پاسخ اسرائیل شامل اقدام نظامی در خاک ایران باشد / آمریکا بر اسرائیل برای جلوگیری از کشیده شدن به یک جنگ منطقه‌ای فشار می‌آورد

95 درصد جمعیت رشتخوار به تولید پسته مشغول هستند

چند حقیقت شگفت انگیز درباره هوش حیوانات که نمی دانستید

رضا نصری: اقدام نظامی ایران علیه اسرائیل «پاسخ» بود، نه «حمله»/ می‌خواهند ایران را مقصر این درگیری جلوه دهند

افزایش بیش از 48 درصد میزان باراندگی در تربت‌حیدریه

تصاویر: مسابقات کشتی چوخه در گود زینل خان

رونق اقتصادی برای دست‌اندرکاران نوغان‌دار خراسان رضوی

توزیع 350 سبد غذایی بین زنان باردار تربت حیدریه

عطار نیشابوری مسافر هفت شهر عشق که سیمرغ را تا قاف پرواز داد

سه ویرانه باستانی شگفت‌انگیز که شاید نام آنها را نشنیده باشید

طبق قرارداد بازارچه آداک یک سازه موقت است/ پایان قرار داد، عدم تمکین سرمایه گذار و ورود سازمان بازرسی به پرونده/ اصرار سرمایه گذار بر ادامه تصرف غیر قانونی بازارچه/ احداث پارکینگ طبقاتی/ برگزاری مزایده برای واگذاری مغازه ها/ راهی جز پلمپ بازارچه آداک نداشتیم/ با یک قرارداد شفایی از کسبه ماهی 231 میلیون تومان دریافت می کنند/ چاره ای جز رسانه ای کردن برایمان باقی نماند

بخش زیادی از معضلات جامعه با امر به معروف و نهی از منکر برطرف می شود

گزارش تصویری؛ نگاهی متفاوت به برگزاری نماز عید فطر از دریچه لنز دوربین

اگر جلوی پروژه‌های سدسازی ترکیه گرفته نشود، آذربایجان غربی و شرقی و اردبیل با آسیب جدی مواجه می‌شوند

رهبر معظم انقلاب: جمهوری اسلامی درصدد آن نیست کسانی را به زور وادار به دین‌داری کند، اما در مقابل هنجارشکنی دینی هم وظیفه دارد و نباید کوتاهی کنیم

10 مورد از سردترین شهرهای جهان؛ سردترین شهر دنیا در کدام کشور قرار دارد؟

صدور 118 موافقت اصولی و پروانۀ بهره‌برداری مراکز درمانی در منطقه تربت حیدریه

افتتاح اولین واحد تولید مرغ تخمگذار در شهرستان رشتخوار

پیش بینی اشتغال 697 نفر در شهرستان تربت حیدریه

برگزاری نماز عید فطر در میدان بسیج و ورزشگاه آزادی شهرک ولیعصر تربت حیدریه

آغاز کشت چغندرقند نشایی در اراضی کشاورزی بخش رخ تربت حیدریه

امکان پرداخت زکات فطریه و کفاره در نانوایی‌های تربت حیدریه فراهم شد

کسب قهرمانی مسابقات دو جام رمضان خراسان رضوی توسط آتش نشان تربت حیدریه

کاهش 36 درصد بارندگی در خراسان رضوی / بحرانی بودن نیمی از دشتهای استان