آخرین مطالب

ایران محور عالم نیست؛ دست از این توهم توطئه بردارید! سیاسی

ایران محور عالم نیست؛ دست از این توهم توطئه بردارید!

  بزرگنمایی:
شماری از شخصیت ها و رسانه های اصولگرا با واردات واکسن کرونا از خارج علم مخالفت برافراشته و تلاش کرده اند تا اعلام کنند واکسن های خارجی و به ویژه آمریکایی اصولا برای از کشتن ایرانی ها ساخته شده است!

پایگاه خبری نوید تربت: http://www.navidtorbat.ir
 شماری از شخصیت ها و رسانه های اصولگرا با واردات واکسن کرونا از خارج علم مخالفت برافراشته و تلاش کرده اند تا اعلام کنند واکسن های خارجی و به ویژه آمریکایی اصولا برای از کشتن ایرانی ها ساخته شده است!

بردیا دانش در انتخاب نوشت:همزمان با اعلام تامین هزینه واکسن کرونا، شماری از شخصیت ها و رسانه های اصولگرا علم مخالفت با این موضوع را برافراشته و تلاش کرده اند تا اعلام کنند واکسن های خارجی و به ویژه آمریکایی اصولا برای از کشتن ایرانی ها ساخته شده است!

روز 16 دی ماه عبدالناصر همتی، رئیس بانک مرکزی اعلام کرد که «برای دریافت تعداد 16/8 میلیون دوز واکسن کوواکس، پیش پرداخت توافقی برای خرید واکسن مورد نظر»، «با همکاری 2 بانک ایرانی و 3 بانک اروپایی، در اولین روز بعد از تعطیلات ژانویه، به حساب کارگزار سازمان بهداشت جهانی واریز شد.»

«آماج شیطنت‌های کشورهای متخاصم» بوده ایم

این موضوع که به معنای برداشتن یک گام بلند از سوی دولت به منظور خرید واکسن کرونا بود، به مذاق اصولگرایان خوش نیامد. 

به عنوان نمونه، خبرگزاری اصولگرای تسنیم، با ابهام آمیز دانستن واردات واکسن خارجی و مقایسه آن با آنچه «واردات خون‌های آلوده به "ویروس ایدز" از فرانسه» به ایران خواند، نوشت: «این ابهامات در حالیست که تا به امروز مردم کشورمان مورد آماج شیطنت‌ها و حملات پیدا و پنهان کشورهای متخاصم در قالب‌ها و اشکال مختلف بوده و دشمنان این کشور تا به امروز از هیچ فرصتی برای لطمه زدن به تمام ارکان و کیان مردم و نظام دریغ نکرده‌اند و از سویی، در گذشته عدم هوشیاری برخی از مسؤلان در مقاطع حساس باعث وارد شدن صدمات مختلفی به توده مردم شده است که نمونه اخص آن را در جریان واردات خون‌های آلوده به "ویروس ایدز" از فرانسه به کشورمان و ابتلای چند هزار نفر از مردم به ایدرز را شاهد بودیم! باید مراقب بود که با اتخاذ برخی تصمیمات نسنجیده و شتابزده یا حتی تصمیاتی آغشته به برخی اغراض سیاسی ــ مالی است، سلامت توده مردم با تهدید و خطر مواجه نشود.»

ادعای تزریق نانوبورد به بدن ایرانی ها با واکسن فایزر

به عنوان نمونه ای دیگر، زهره الهیان، نماینده اصولگرا و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در نامه ای به رییس جمهور از واردات واکسن فایزر انتقاد کرد و هدف از آن را «تزریق نانوبوردها به بدن» ایرانی ها «برای مقاصد سوء و غیرانسانی» دانست.

واکسنی که عمدتا با نام فایزر شناخته می شود و در حال حاضر مشهورترین واکسن کرونا در جهان است، تولید مشترک شرکت آلمانی بایون‌‌تک با مدیریت اوگور شاهین ترک تبار و شرکت آمریکایی فایزر است.

درمورد واردات این واکسن به کشور، بحث های زیادی مطرح شد. مقام های وزارت بهداشت به صراحت گفتند که قید این واکسن را زده اند زیرا برای نگهداری آن به دمای منفی هفتاد درجه نیاز است و چنین یخچال هایی در کشور موجود نیست. اما در مقابل مقام های وزارت راه اعلام کردند که امکانات موردنیاز را دارند و مشکلی در این زمینه وجود ندارد. در نهایت در حالی که ورود این واکسن کاملا منتفی به نظر می رسید، رییس جمعیت هلال احمر اعلام کرد که این جمعیت به عنوان یک نهاد عام‌المنفعه و بشردوستانه 150 هزار دوز واکسن کرونای فایزر اهدایی خیرین ایرانی خارج از کشور را وارد ایران می‌کند.

حالا زهره الهیان گفته «شرکت اهداکننده واکسن (فایزر) سابقه خوبی در تولید واکسن به‌خصوص واکسن کووید19 ندارد و گزارشات متعددی مبنی بر واکنش‌های آلرژیک و فوت و ناهنجاری‌های خاص بعد از تزریق واکسن این شرکت گزارش شده است و در حال حاضر این شرکت تخلف‌های کلانی را نیز در کارنامه خود دارد و به‌عنوان یک شرکت که به‌شدت دنبال مقاصد اقتصادی است شهرت دارد.»

اشاره این نماینده مجلس به گزارش ها در مورد واکنش آلرژیک برهی از دریافت کنندگان واکسن فایزر است. بر اساس گزارش رسانه ها، تا روز سی ام آذرماه که 272 هزار نفر واکسن فایزر را دریافت کرده بودند، چند مورد واکنش آلرژیک بروز یافت که بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا، تمام موارد واکنش آلرژیک ظرف مدت زمان تعیین شده، قابل تشخیص بوده و تحت درمان قرار گرفتند.

الهیان در بخش دیگری از نامه خود به روحانی، با اشاره به میزان اندک ورود این واکسن به کشور این ابهام رامطرح کرده است که «آیا این کار جز این معنی به ذهن متبادر می‌کند که شرکت قصد دارد این دارو را بر روی مردم ایران آزمایش کند؟»

این نماینده اصولگرا سپس پا را از «آزمایش واکسن فایزر در ایران» فراتر گذاشته و هدف را  گفته است که تزریق نانوبوردها به بدن ایرانی ها دانسته است. او نوشته است که «یکی از تهدیدات مطرح‌شده ناشی از تزریق واکسن توسط کارشناسان بحث نانوبوردها و استفاده از واکسن برای تزریق نانوبوردها به بدن در جوامع مختلف برای مقاصد سوء و غیرانسانی است. سؤال این است که؛ با توجه به سوءنیت غرب در تعامل با ایران در موارد مشابه (از جمله واردات خون‌های آلوده) چه تضمینی برای عدم سوءاستفاده از این واکسن‌ها برای این مقاصد و اهداف مشابه وجود دارد؟»

واکسنی که از بایدن تا میلیون ها آمریکایی آن را تزریق کرده اند قرار است تازه در ایران آزمایش شود؟!

ادعای نماینده اصولگرا در خصوص آزمایش واکسن فایزر در ایران در حالی است که جو بایدن، رییس جمهور منتخب آمریکا همین چند روز پیش همین واکسن را در مقابل دوربین های تلویزیونی دریافت کرد. پیش از بایدن، مایک پنس، معاون رییس جمهور فعلی آمریکا و نانسی پلوسی، رییس مجلس نمایندگان این کشور نیز واکسن کرونا را تزریق کردند. به علاوه تا امروز هقدهم دی ماه، آمریکا چهار و نیم میلیون نفر از شهروندان خود را واکسینه کرده که عمدتا با واکسن فایزر بوده است. حال چگونه است که این واکسن پس از میلون ها بار تزریق در آمریکا قرار است تازه با صد و پنجاه هزار دوز در ایران آزمایش شود؟!

به علاوه، فایزر اولین واکسنی بود که در آمریکا استفاده اصطراری از آن تایید شد. علاوه بر آمریکا همه 27 کشور عضو اتحادیه اروپا نیز استفاده اضطراری از این واکسن را تایید کردند. این واکسن در شمار دیگری از کشورها دنیا نیز در حال تزریق است. با این شرایط چگونه می توان ادعا کرد که این واکسن تازه قرار است در ایران آزمایش شود؟ آیا مضحک نیست که بپذیریم آمریکا می هواهد واکسن فایزر را در ایران آزمایش کند و 150 هزار دوز آن را با نقشه و برنامه موذیانه به ایران فرستاده تا ببیند نتیجه آن چه خواهد شد، ما همزمان میلیون ها نفر از شهروندان خودش از جمله بالاتریم مقام آن کشور هم آن را تزریق کرده اند؟

مگر تولیدکننده واکسن فایزر برنده جشنواره ایرانی نبود؟

واکسن کرونای فایزر ساخت مشترک یک شرکت آلمانی و یک شرکت آمریکایی است. مالک شرکت آلمانی سازنده این واکسن یک مسلمان ترک تبار است یعنی اوگور شاهین برگزیده جایزه مصطفی (ص) 2019.  24 آبان ماه رسانه های اصولگرا که هنوز تصمیم نگرفته بودند واکسن مذکور را ابهام آمیز بدانند، سرمست از کشف واکسن کرونا از سوی فردی که در جشنواره ایرانی برگزیده شده بود تلاش کردند تا خود را در این افتخار سهیم بدانند. به عنوان نمونه خبرگزاری صداوسیما نیز با تیتر «برگزیده جایزه مصطفی(ص)، قهرمان ساخت واکسن کرونا» نوشت که «واکسن کرونای ساخته شده توسط دانشمند ترکیه‌ای برگزیده جایزه مصطفی (ص) 2019 بیش از 90 درصد کارایی دارد.»

با این حال این رسانه ها، بعدها که پای آمریکا نیز به میان آمد نظرشان برگشت! این نوع برخورد شاید نوع برخوردها با واکسن های خارجی را مشخص کند!

ریشه اتهام زنی ها

اما چرا غالب نگاه ها به تولیدات خارجی با توهم توطئه همراه است؟ دلیلی این موضوع را باید در نوع نگاه نهادینه شده در میان برخی از سیاستمداران داخلی دانست. از نظر آنها هر اتفاقی در دنیای غرب می افتد صرفا یک هدف دارد و آن ضربه زدن به ایران است. آنها در نگاه خود ایران را محور عالم تصور کرده و چنین می اندیشند که سیستمداران غرب از آمریکا گرفته انگلیس شبانه روز هیچ اندیشه ای به جز ضربه زدن به ایران ندارند و اصولا کار دیگری هم ندارند. 

این در حالی است که اگر نگاهی به اطراف خود بیندازیم، متوجه می شویم که همین نوع برخوردهای جزم اندیشانه نتیجه عکس داده و باعث شده حتی زحمات تولیدکنندگان واکسن ایرانی نیز آن گونه که باید و شاید مورد تجلیل قرار نگیرند و حتی به عکس، ابهاماتی ناجوانمردانه درمورد آن ایجاد شود. در واقع این نوع نگاه و برخورد باعث شده برخی - به غلط و نامهربانانه - به واکسن ایرانی شک کنند و واکسن های خارجی را ندیده، بپذیرند.
منبع: انتخاب


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

پیش‌بینی فارن‌پالیسی: روسیه در مسیر یک «آینده استالینیستی»

جوان 22 ساله تربت حیدریه به چند نفر جان دوباره بخشید

فعال بودن تنها دستگاه لیزر چشم‌‌پزشکی تربت حیدریه در کلینیک احمدیه

کشف آب انبار تاریخی مربوط به دوره قاجاریه در تربت حیدریه

تصاویر: قشم،بزرگترین جزیره ایران

گزارش اکونومیست از دو رویدادی که سیاست نفتی دنیا در 50 سال گذشته را شکل داد؛ تحریم نفتی اعراب در 1973 و شوک انقلاب ایران

احیای آداب و سنن ملی و محلی در جشن‌های نوروزگاه تربت حیدریه

سر گوساله سامری را با عصای قلم باید کوبید

سر گوساله سامری را با عصای قلم باید کوبید

توزیع بیش از 103 تن کالای حمایتی ویژه ماه رمضان در تربت‌حیدریه

انجام 618 بازدید نظارتی از دفاتر و شرکت‌های خدمات مسافرتی و گردشگری خراسان رضوی

تئاتر پر از دغدغه تحول خواهی و لحظه هایش پر از رستگاری است

روحانی: عوامل داخلی در کنار عوامل خارجی دست به دست هم دادند و ترامپ را تشویق کردند که از برجام خارج شود

پروژه بزرگ هتلینگ بیمارستان رازی تربت حیدریه استارت خورد

اهداء 103 قلم لوازم ضروری زندگی به نیازمندان تربت حیدریه

برگزاری محفل قرآنی نوای ملکوت با حضور قاری مصری در تربت حیدریه

کاهش 30 درصدی ماموریت‌های حوادث جاده‌ای تربت حیدریه

نگاهی به پیشینه تاریخی و خاستگاه اجتماعی بی‌بی حُسنیه

سخنگوی فراجا: میزان مرگ و میر در تصادفات کشور برابر با کل تلفات رانندگی 27 کشور اروپایی است؛ دهشتناک نیست؟

روستاهای حصار و رودمعجن هدف اصلی گردشگران نوروزی تربت حیدریه

10 سرقت هالیووودی و جنجالی سال 1402 ! + گفتگو با دزدان مخاطره انداز سالی که گذشت

تصاویر: گردشگران نوروز 1403 در نقش جهان

حجت الاسلام هادی سروش: مگر می‌شود روحانی رانت بخورد، زندگی لاکچری داشته باشد و به پای دین تمام نشود؟!

فعالیت 30 پایگاه امداد و نجات جاده ای خراسان رضوی در طرح امداد نوروزی

امام جمعه تربت حیدریه: نقطه ضعف اساسی کشور اقتصاد است

غارهای مهم خراسان رضوی درجه بندی شدند

آمادگی کامل دیار طلای سرخ و سفید برای استقبال از مسافران نوروزی

کشف سیاره‌ای جدید که احتمالاً دارای یک اقیانوس درحال جوشیدن است

معاون وزیر کشور: رستوران‌ها، کافه‌ها و اغذیه‌فروشی‌ها که در داخل شهر هستند، مطلقاً اجازه فعالیت تا قبل از افطار حتی با پوشاندن شیشه‌ها و ایجاد استتار را ندارند

تحویل سال 1403 در حرم امام رضا (ع)

نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی : روزهای اول سیل سوخت‌برها کنار سیل‌زده‌ها بودند/ پرویز پرستویی و رسول خادم در یاد مردم خواهند ماند

تصاویر: نوروز خوانی در بافت قدیم گرگان

عرضه پنج تن میوه تنظیم بازار در تربت‌حیدریه

اختصاص دو مرکز رفاهی و 14 آموزشگاه تربت حیدریه به طرح اسکان مسافران نوروزی

طرح سلامت نوروزی و آماده باش 21 پایگاه اورژانس پیش‌بیمارستانی تربت حیدریه

بهره برداری از فاز نخست نیروگاه خورشیدی شرکت نفت منطقه تربت حیدریه

اقدام شما برای آزادی 9 زندانی در آستانه عید نوروز قابل تقدیر و ستایش است

بیمارستان تامین اجتماعی رازی تربت حیدریه، یک گام به جلو

اختصاص رتبه نخست سطح زیر کشت پسته خراسان رضوی به شهرستان ولات

آماده باش ستاد خدمات سفر نوروزی شهرستان تربت‌ حیدریه

دستگیری سارقان قطعات و محتویات داخل خودروها در تربت حیدریه

عجیب ترین فتاوایی که در ماه رمضان صادر شده است؛

برپایی48 بازارچه صنایع دستی در مجموعه‌های تاریخی و فرهنگی خراسان رضوی

کشف بیش از 2 هزار کیلوگرم خیارشور فاسد در تربت حیدریه

لاریجانی رکورد زد، قالیباف در برزخ ماند /ریاست ناطق نوری بر «مجلسِ 71 درصدی» /سرنوشت حدادعادل تکرار می‌شود؟ +جدول

ببینید / مصدومیت سرنشینان هواپیما بر اثر کاهش ناگهانی ارتفاع

تصاویر: آیین سنتی نواوستی در اردبیل

تربت‌حیدریه به استقبال زایران و گردشگران نوروزی می رود

ماه رمضان دو رستوران با رعایت شئونات اسلامی در تربت‌حیدریه دایر است

آغاز دومین مرحله طرح نظارت بر عرضه سوخت نوروزی در منطقه تربت حیدریه