آخرین مطالب

مسیح مهاجری: برخی می‌خواهند «شهادت» سردار سلیمانی را به بازار سیاست ببرند و با فروش آن، «ریاست جمهوری» بخرند سیاسی

مسیح مهاجری: برخی می‌خواهند «شهادت» سردار سلیمانی را به بازار سیاست ببرند و با فروش آن، «ریاست جمهوری» بخرند

  بزرگنمایی:
وصیت امام خمینی که فرمودند نظامیان وارد «بازی‌های سیاسی» نشوند، با ترفندهائی از قبیل جدا شدن از شغل نظامی‌گری، قابل توجیه نیست. امام، از روز اول شما را میان نظامی‌گری و سیاسی بودن مخیر کردند.

پایگاه خبری نوید تربت: http://www.navidtorbat.ir
وصیت امام خمینی که فرمودند نظامیان وارد «بازی‌های سیاسی» نشوند، با ترفندهائی از قبیل جدا شدن از شغل نظامی‌گری، قابل توجیه نیست. امام، از روز اول شما را میان نظامی‌گری و سیاسی بودن مخیر کردند و با آنچه در وصیتشان مورد تأکید قرار دادند، راه نظامیان را از راه سیاسیون جدا کردند. سردار سلیمانی هم این را می‌دانست که وقتی از او پرسیدند آیا می‌خواهی رئیس‌جمهور شوی، گفت می‌خواهم شهید شوم.

حجت الاسلام و المسلمین مسیح مهاجری، مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی، در سرمقاله تازه ترین شماره این روزنامه نوشت: در سال‌های آخر عمر سردار سلیمانی، شایع شده بود که او قصد دارد کاندیدای ریاست جمهوری شود. همین موضوع از او پرسیده شد، سردار در جواب این سؤال که آیا شما می‌خواهید رئیس‌جمهور شوید؟ گفت: من می‌خواهم شهید شوم.

او ادامه داد: حالا در آستانه اولین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی که در وجودش هوسی غیر از خدمت به مردم راه نیافته بود و شهادت در این راه را بر دست یافتن به بالاترین جایگاه اجرائی کشور ترجیح می‌داد، بعضی از همرزمانش، درصدد برآمده‌اند «شهادت» را به مثابه کالائی قابل معامله به بازار سیاست که آلوده‌ترین بازار است ببرند و با فروش آن متاع دنیائی ریاست جمهوری بخرند. عده‌ای نیز به آنها کمک می‌کنند و کوچه قانون برایشان باز می‌کنند. این، یعنی عده‌ای برخلاف سینه‌ای که برای شهید سلیمانی می‌زنند، هنوز نفهمیده‌اند او چرا وصیت کرد روی قبرش چیزی غیر از «سرباز قاسم سلیمانی» ننویسند.

به نظر می‌رسد شهادت پرافتخار و پر رمز و راز سردار سلیمانی، خود یک کلاس درس بزرگ است برای همه‌ی ما ازجمله برای سرداران و امیران و تمام نظامیانی که در عرصه دفاع مقدس درخشیدند و اکنون نیز کشور ما با توجه به گرگ‌های مهاجمی که از هر طرف به میراث انقلاب حمله‌ور شده‌اند و دندان‌های خود را برای دریدن نظام ارزشی پدید آمده توسط امام خمینی و فراهم آمده از خون صدها هزار شهید تیز کرده‌اند، به حضور آنها در سنگر دفاع نظامی از این انقلاب و نظام نیازمند است. در این کلاس درس بزرگ، ما باید بیاموزیم که گوهر اصلی به ارث رسیده از انقلاب اسلامی به آحاد ملت ایران،‌ اخلاق و اخلاص و انصاف است. بدون این گوهر، هیچ تلاشی به جائی نخواهد رسید، سرداران نیز باید بیاموزند که سردار شدن پایان راه نیست، بلکه آغاز آنست و آنچه موجب رسیدن به کمال می‌شود طی ‌طریق از سرداری به سربازی است. درست مثل «جهاد اکبر» که فرمودند بعد از پیروزی در جبهه جنگ با دشمن بیرونی باید انجام شود. تا آن زمان، کسی فکر نمی‌کرد شمشیر زدن و جان عزیز خود را در معرض مرگ قرار دادن، چیزی غیر از جهاد اکبر باشد و از آن بزرگ‌تر نیز جهادی وجود داشته باشد. وقتی پیامبر خدا فرمودند بالاتر از این که در میدان جنگ انجام داده‌اید هم وجود دارد و آن جنگ با دشمن درونی است، معلوم شد فدا کردن جان «جهاد اصغر» است و بالاتر از آن، فدا کردن امیال درونی و پا گذاشتن روی خواهش‌های نفسانی و دستورها و خواسته‌های «نفس اماره» است.

هنر سردار قاسم سلیمانی این بود که قبل از آنکه به دستور شقی‌ترین دشمن انسانیت یعنی دونالد ترامپ ترور شود و جسمش به شهادت برسد، تمام تمنیات درونی خود را برای خریداری گوهر گرانبهای شهادت به پیشگاه الهی عرضه کرده بود و به درجه عرشی شهادت رسیده بود. به همین خاطر بود که سخت‌ترین نوع شهادت نصیبش شد و شخص رئیس‌جمهور آمریکا که منفورترین دشمن دین خداست قاتل اوست. در آستانه کربلا شهید شدن، به سخت‌ترین وضع ممکن شهید شدن و به دست شقی‌ترین دشمنان دین خدا شهید شدن بود که مردم ایران و عراق را یکپارچه به زیر تابوت او برد و علاوه بر این دو ملت، مردم بسیاری از کشورهای منطقه را عزادار کرد.

اگر امام خمینی فرمودند «شهادت، هنر مردان خداست» سردار قاسم سلیمانی، سرآمد مردان خداست. در ایام اولین سالروز شهادت سردار سلیمانی انتظار اینست که همرزمان سردار سلیمانی به جای عرضه «شهادت» به عنوان یک «کالا» در «بازار سیاست» برای پاسداری از این گوهر گرانسنگ بکوشند. اینکه کسانی در جبهه‌های جنگ با دشمن به شهادت برسند و افراد دیگری که بحمدالله سالمند و از انواع نعمت‌ها نیز برخوردارند، صرفاً به دلیل همرزم آن شهیدان بودن بگویند چرا باید شهید بشویم ولی رئیس‌جمهور نشویم، با «شهادت» به مثابه یک «کالا» برخورد کردن است آنهم فروختن کالای دیگران و بهای آن را به جیب خود ریختن! نه اصل این معامله درست است و نه به نیابت از شهدا در بازار سیاست، سوداگری کردن. این، با مرام سردار سلیمانی فاصله دارد.

وصیت امام خمینی هم که فرمودند نظامیان وارد «بازی‌های سیاسی» نشوند، با ترفندهائی از قبیل جدا شدن از شغل نظامی‌گری، قابل توجیه نیست. امام، از روز اول شما را میان نظامی‌گری و سیاسی بودن مخیر کردند و با آنچه در وصیتشان مورد تأکید قرار دادند، راه نظامیان را از راه سیاسیون جدا کردند. سردار سلیمانی هم این را می‌دانست که وقتی از او پرسیدند آیا می‌خواهی رئیس‌جمهور شوی، گفت می‌خواهم شهید شوم. همین درک صحیح او از مکتب امام خمینی بود که سرباز اسلام و مردم بودن را بر سرداری ترجیح داد و شد «سرباز قاسم سلیمانی».»


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

خرافات عجیب ایرانیان دوران قاجار؛ از ناخن هدهد تا آش مخصوص شاه برای جلوگیری از وبا

پدیده جدید راه خواری در پارک پیشکوه تربت حیدریه+ جوابیه

بورسیه رتبه های زیر هزار کنکور برای پنجمین سال متوالی توسط خیر نیک اندیش تربتی

همه خدمات پیشگیری و درمان هاری به‌صورت کاملآ رایگان انجام می‌شود

رکورد جوجه ریزی سالانه مرغداری های شهرستان زاوه شکسته شد

رفع تداخل بیش از 21هزار هکتار اراضی شهرستان مه ولات

آتش بس ایران و اسرائیل موقتی است؟ / جعبه پاندورا باز شد

افزایش 51 درصدی تعهدات بلند مدت تامین اجتماعی منطقه تربت حیدریه در سال گذشته

تصاویر: مراسم هزار دف در روستای پالنگان

شرایط جدید بنیاد مسکن برای تامین قیر رایگان به زیان روستاهای محروم است

جاذبه های چشم‌نواز بهاری محیط زیست خراسان رضوی

نقش مؤثرشرکت نفت منطقه تربت حیدریه در تامین پایدار سوخت خراسان جنوبی

بی توجهی به مناسب سازی معابر تربت حیدریه، خطری در کمین کم توانها

در «رویدادی بی‌سابقه»، یک ستاره‌ مرده‌ زندگی را از سر گرفت

تصاویر: سیل در دوبی

نشست‌های شورای اداری باید خروجی داشته باشد/ جهش تولید با کار ظاهری محقق نمی‌شود / مردم از رفتار برخی کارمندان گلایه دارند/ عقب افتادگی سیاسی دلیل اصلی عقب ماندگی منطقه تربت حیدریه است

افزایش تعرفه ویزیت پزشکان و مسدود شدن سامانه بیمه سلامت

مرمت آثار تاریخی تربت‌حیدریه شتاب می گیرد

تاثیر تصمیم‌سازی سیاسی در تامین آب صنایع تربت‌ حیدریه

پیش‌بینی برداشت 300 تن کلزا از اراضی کشاورزی بخش رخ تربت حیدریه

بر طرف شدن مشکل راه ورودی و خروجی بیمارستان راشد زاوه

راننده خودروی حامل سوخت قاچاق در آتش سوخت

فقدان ویترین جذاب برای معرفی داشته‌های شهرستان/ کمربندی و زیان آن به اقتصاد گردشگری تربت حیدریه / کمبود سرویس بهداشتی / عرضه نامناسب سوغاتی شهرستان به گردشگران

تصاویر: مزرعه عروسک‌ها

آخرین مهلت ثبت نام بیمه رایگان مادران دارای بیشتر از سه فرزند روستایی و عشایری

توزیع بیش از 902 میلیون لیتر انواع فرآورده نفتی منطقه تربت حیدریه در سال گذشته

ساختمان 89 ساله اداره نوغان‌داری تربت‌حیدریه ثبت ملی شد

تصاویر: در خطر انقراض

اضافه شدن دو رشتۀ تحصیلات تکمیلی به دانشکدۀ پرستاری و مامایی تربت حیدریه

یدیعوت احارونت: انتظار نمی‌رود پاسخ اسرائیل شامل اقدام نظامی در خاک ایران باشد / آمریکا بر اسرائیل برای جلوگیری از کشیده شدن به یک جنگ منطقه‌ای فشار می‌آورد

95 درصد جمعیت رشتخوار به تولید پسته مشغول هستند

چند حقیقت شگفت انگیز درباره هوش حیوانات که نمی دانستید

رضا نصری: اقدام نظامی ایران علیه اسرائیل «پاسخ» بود، نه «حمله»/ می‌خواهند ایران را مقصر این درگیری جلوه دهند

افزایش بیش از 48 درصد میزان باراندگی در تربت‌حیدریه

تصاویر: مسابقات کشتی چوخه در گود زینل خان

رونق اقتصادی برای دست‌اندرکاران نوغان‌دار خراسان رضوی

توزیع 350 سبد غذایی بین زنان باردار تربت حیدریه

عطار نیشابوری مسافر هفت شهر عشق که سیمرغ را تا قاف پرواز داد

سه ویرانه باستانی شگفت‌انگیز که شاید نام آنها را نشنیده باشید

طبق قرارداد بازارچه آداک یک سازه موقت است/ پایان قرار داد، عدم تمکین سرمایه گذار و ورود سازمان بازرسی به پرونده/ اصرار سرمایه گذار بر ادامه تصرف غیر قانونی بازارچه/ احداث پارکینگ طبقاتی/ برگزاری مزایده برای واگذاری مغازه ها/ راهی جز پلمپ بازارچه آداک نداشتیم/ با یک قرارداد شفایی از کسبه ماهی 231 میلیون تومان دریافت می کنند/ چاره ای جز رسانه ای کردن برایمان باقی نماند

بخش زیادی از معضلات جامعه با امر به معروف و نهی از منکر برطرف می شود

گزارش تصویری؛ نگاهی متفاوت به برگزاری نماز عید فطر از دریچه لنز دوربین

اگر جلوی پروژه‌های سدسازی ترکیه گرفته نشود، آذربایجان غربی و شرقی و اردبیل با آسیب جدی مواجه می‌شوند

رهبر معظم انقلاب: جمهوری اسلامی درصدد آن نیست کسانی را به زور وادار به دین‌داری کند، اما در مقابل هنجارشکنی دینی هم وظیفه دارد و نباید کوتاهی کنیم

10 مورد از سردترین شهرهای جهان؛ سردترین شهر دنیا در کدام کشور قرار دارد؟

صدور 118 موافقت اصولی و پروانۀ بهره‌برداری مراکز درمانی در منطقه تربت حیدریه

افتتاح اولین واحد تولید مرغ تخمگذار در شهرستان رشتخوار

پیش بینی اشتغال 697 نفر در شهرستان تربت حیدریه

برگزاری نماز عید فطر در میدان بسیج و ورزشگاه آزادی شهرک ولیعصر تربت حیدریه

آغاز کشت چغندرقند نشایی در اراضی کشاورزی بخش رخ تربت حیدریه