آخرین مطالب

اختصاص1470 میلیارد ریال به بهینه سازی رایگان موتورخانه‌ واحدهای مسکونی خراسان رضوی استانی

اختصاص1470 میلیارد ریال به بهینه سازی رایگان موتورخانه‌ واحدهای مسکونی خراسان رضوی

  بزرگنمایی:
۱۴۷۰ میلیارد ریال از منابع داخلی برای اصلاح و بهینه سازی رایگان موتورخانه‌ واحدهای مسکونی و تجاری خراسان رضوی اختصاص یافته است.

پایگاه خبری نوید تربت: http://www.navidtorbat.ir

1470 میلیارد ریال از منابع داخلی برای اصلاح و بهینه سازی رایگان موتورخانه‌ واحدهای مسکونی و تجاری خراسان رضوی اختصاص یافته است.

مدیر عامل شرکت گاز خراسان رضوی روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: 17 هزار و 934 واحد مسکونی و تجاری در این استان واجد استفاده از این طرح هستند که بیشتر آنها در مشهد، نیشابور، سبزوار و طرقبه و شاندیز می‌باشند.

حسن افتخاری با بیان اینکه با اجرای این طرح 10 تا 15 درصد گاز مصرفی واحدها کاهش پیدا می‌کند ادامه داد: در این راستا سرویس و تنظیم مشعل، عایق کاری تاسیسات و نصب دستگاه ضد رسوب مغناطیسی از جمله مهمترین اقداماتی است که نقش مهمی در کاهش مصرف گاز دارد.

مدیر عامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: مشترکان برای بهره‌مندی از این طرح باید وارد سایت شرکت ملی گاز شوند و در قسمت مربوط به بهینه سازی ثبت نام نمایند.

وی افزود: برای انجام رایگان این طرح دستگاه‌های دولتی تا پایان امسال و دستگاه های غیر اداری و غیر مسکونی تا پایان سال 1400 و واحدهای مسکونی تا 1401 فرصت دارند و بعد از آن باید با هزینه خود نسبت به بهینه سازی اقدام کنند.

افتخاری ادامه داد: تاکنون در کمتر از 10 روز 458 مشترک در استان برای این منظور ثبت نام کرده‌اند.

وی با اشاره به اهمیت مدیریت مصرف در ادارات دولتی گفت: در 7564 مورد بازدید که از آغاز فصل سرما تاکنون انجام شده است 497 اخطار داده شده و 283 مورد قطع گاز انجام شده است که برخی از آنها شعبه‌های ‌بانک، ادارات و در موارد کمتری مدرسه و مسجد بوده‌اند زیرا در زمانی که مدارس و مساجد تعطیل است مصرف بسیار گاز معنا ندارد.

مدیر عامل شرکت گاز خراسان رضوی همچنین در خصوص اهمیت بهینه سازی مصرف در بخش خانگی افزود: دومین ذخایر گاز دنیا را داریم و سرانه مصرفی گاز در کشور ما سه تا چهار برابر میانگین جهانی است که باید در این خصوص مدیریت مصرف و بهینه سازی انجام شود.

وی ادامه داد: بخاری‌های گازسوز تولیدی هم پایین ترین رتبه انرژی دنیا را دارند که دارای مصرف بیش از اندازه هستند، از سوی دیگر نوع پوشش ما در منزل در فصل سرد با فصل گرما باید متفاوت باشد.

افتخاری گفت: مصرف ماهیانه گاز در این استان از نیمه آبان تا نیمه فروردین ماه 200 مترمکعب در نظر گرفته شده که کمتر از این میزان رایگان محاسبه می‌شود و از نیمه فروردین تا نیمه آبان ماه نیز مصرف ماهیانه 45 مترمکعب در نظر گرفته شده که کمتر از این میزان رایگان است. مشترکان پرمصرف هم اگر 10 درصد کاهش مصرف داشته باشند، از تخفیف 15 درصدی در هزینه مصرف گاز بهره‌مند خواهند شد.

وی افزود: طبق آمار، پارسال 300 هزار مشترک کم مصرف داشتیم که اگر امسال هم همین تعداد باشند در حدود 35 درصد قبض‌های گاز رایگان خواهند بود. اگر مصرف هم اینگونه باشد پیش بینی می‌کنیم که در فصل گرم هم 65 درصد قبض‌ها رایگان باشد.

مدیر عامل شرکت گاز خراسان رضوی در باره گازرسانی به روستاهای استان هم گفت: هم اینک 2 هزار و 329 روستا گازرسانی شده‌اند و عملیات گازرسانی به 259 روستا هم در حال اجراست که با اتمام آن ها ضریب گازرسانی به 98 و نیم درصد خواهد رسید.

وی افزود: 92 روستای واجد شرایط گازرسانی هم تا پایان امسال و بخشی از آنها در نیمه نخست سال آینده وارد فاز اجرایی خواهند شد که با اتمام گازرسانی به این روستاها، صددرصد روستاهای واجد شرایط زیرپوشش این شرکت قرار خواهند گرفت. همچنین تمام شهرهای استان به جز باجگیران که هنوز راه و مسیری برای گازرسانی به این شهر پیدا نکردیم از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

افتخاری به مصرف گاز نیروگاه‌ها اشاره کرد و ادامه داد: در روزهای سرد سال با توجه به افزایش مصرف خانگی برای مدت چند روز نیروگاه توس که امکان استفاده از سوخت مازوت را دارد از این سوخت استفاده می‌کند بطوریکه در دیگر کشورها هم به این گونه است که نیروگاهها فقط به سوخت گاز متکی نیستند و گاهی حتی از ذغال سنگ هم برای فعالیت خود استفاده می‌کنند. با همه اینها بازدهی نیروگاههای ما به دلایل مختلف پایین است ولی با انجام تغییراتی می‌توانند بازدهی خود را از 25 درصد به 50 درصد هم برسانند.

شرکت گاز خراسان رضوی 2 میلیون و 426 هزار مشترک دارد که 9.8 درصد مشترکان شرکت ملی گاز ایران را تشکیل می‌دهند. این شرکت از نظر تعداد مشترک بعد از تهران رتبه دوم و از نظر میزان شبکه گذاری به طول 35 هزار و 780 کیلومتر رتبه نخست را در کشور دارد.



نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

نشست‌های شورای اداری باید خروجی داشته باشد/ جهش تولید با کار ظاهری محقق نمی‌شود / مردم از رفتار برخی کارمندان گلایه دارند/ عقب افتادگی سیاسی دلیل اصلی عقب ماندگی منطقه تربت حیدریه است

افزایش تعرفه ویزیت پزشکان و مسدود شدن سامانه بیمه سلامت

مرمت آثار تاریخی تربت‌حیدریه شتاب می گیرد

تاثیر تصمیم‌سازی سیاسی در تامین آب صنایع تربت‌ حیدریه

پیش‌بینی برداشت 300 تن کلزا از اراضی کشاورزی بخش رخ تربت حیدریه

بر طرف شدن مشکل راه ورودی و خروجی بیمارستان راشد زاوه

راننده خودروی حامل سوخت قاچاق در آتش سوخت

فقدان ویترین جذاب برای معرفی داشته‌های شهرستان/ کمربندی و زیان آن به اقتصاد گردشگری تربت حیدریه / کمبود سرویس بهداشتی / عرضه نامناسب سوغاتی شهرستان به گردشگران

تصاویر: مزرعه عروسک‌ها

آخرین مهلت ثبت نام بیمه رایگان مادران دارای بیشتر از سه فرزند روستایی و عشایری

توزیع بیش از 902 میلیون لیتر انواع فرآورده نفتی منطقه تربت حیدریه در سال گذشته

ساختمان 89 ساله اداره نوغان‌داری تربت‌حیدریه ثبت ملی شد

تصاویر: در خطر انقراض

اضافه شدن دو رشتۀ تحصیلات تکمیلی به دانشکدۀ پرستاری و مامایی تربت حیدریه

یدیعوت احارونت: انتظار نمی‌رود پاسخ اسرائیل شامل اقدام نظامی در خاک ایران باشد / آمریکا بر اسرائیل برای جلوگیری از کشیده شدن به یک جنگ منطقه‌ای فشار می‌آورد

95 درصد جمعیت رشتخوار به تولید پسته مشغول هستند

چند حقیقت شگفت انگیز درباره هوش حیوانات که نمی دانستید

رضا نصری: اقدام نظامی ایران علیه اسرائیل «پاسخ» بود، نه «حمله»/ می‌خواهند ایران را مقصر این درگیری جلوه دهند

افزایش بیش از 48 درصد میزان باراندگی در تربت‌حیدریه

تصاویر: مسابقات کشتی چوخه در گود زینل خان

رونق اقتصادی برای دست‌اندرکاران نوغان‌دار خراسان رضوی

توزیع 350 سبد غذایی بین زنان باردار تربت حیدریه

عطار نیشابوری مسافر هفت شهر عشق که سیمرغ را تا قاف پرواز داد

سه ویرانه باستانی شگفت‌انگیز که شاید نام آنها را نشنیده باشید

طبق قرارداد بازارچه آداک یک سازه موقت است/ پایان قرار داد، عدم تمکین سرمایه گذار و ورود سازمان بازرسی به پرونده/ اصرار سرمایه گذار بر ادامه تصرف غیر قانونی بازارچه/ احداث پارکینگ طبقاتی/ برگزاری مزایده برای واگذاری مغازه ها/ راهی جز پلمپ بازارچه آداک نداشتیم/ با یک قرارداد شفایی از کسبه ماهی 231 میلیون تومان دریافت می کنند/ چاره ای جز رسانه ای کردن برایمان باقی نماند

بخش زیادی از معضلات جامعه با امر به معروف و نهی از منکر برطرف می شود

گزارش تصویری؛ نگاهی متفاوت به برگزاری نماز عید فطر از دریچه لنز دوربین

اگر جلوی پروژه‌های سدسازی ترکیه گرفته نشود، آذربایجان غربی و شرقی و اردبیل با آسیب جدی مواجه می‌شوند

رهبر معظم انقلاب: جمهوری اسلامی درصدد آن نیست کسانی را به زور وادار به دین‌داری کند، اما در مقابل هنجارشکنی دینی هم وظیفه دارد و نباید کوتاهی کنیم

10 مورد از سردترین شهرهای جهان؛ سردترین شهر دنیا در کدام کشور قرار دارد؟

صدور 118 موافقت اصولی و پروانۀ بهره‌برداری مراکز درمانی در منطقه تربت حیدریه

افتتاح اولین واحد تولید مرغ تخمگذار در شهرستان رشتخوار

پیش بینی اشتغال 697 نفر در شهرستان تربت حیدریه

برگزاری نماز عید فطر در میدان بسیج و ورزشگاه آزادی شهرک ولیعصر تربت حیدریه

آغاز کشت چغندرقند نشایی در اراضی کشاورزی بخش رخ تربت حیدریه

امکان پرداخت زکات فطریه و کفاره در نانوایی‌های تربت حیدریه فراهم شد

کسب قهرمانی مسابقات دو جام رمضان خراسان رضوی توسط آتش نشان تربت حیدریه

کاهش 36 درصد بارندگی در خراسان رضوی / بحرانی بودن نیمی از دشتهای استان

شکارچی‌های غیرمجاز در رصد کامل محیط زیست تربت حیدریه

استقبال دانش‌آموزان کنکوری تربت حیدریه از قرائت‌خانه‌های آموزشگاهی

امام‌جمعه تربت‌حیدریه: تلاش دشمن برای کشاندن ما به میدان جنگ در منطقه ناکام است

توسعه گردشگری سلامت در شهرستان‌مرزی خواف

ترمز بریدن تریلر در جاده "کوهسرخ" خراسان رضوی حادثه مرگبار آفرید

در پاسخ حمله رژیم صهیونسیتی به کنسولگری کشورمان نباید از رهبری جلو بزنیم

گزارش تصویری: راهپیمایی روز قدس در تربت حیدریه از نگاه دوربین

رژیم صهیونییستی غریقی که به هر چیزی چنگ می زند

رژیم غاصب صهیونیستی آخرین نفس‌های خود را می‌کشد

اختصاص بالاترین نرخ مشارکت اقتصادی و پایین ترین نرخ بیکاری به خراسان رضوی

تصاویر: دیدار مسئولان و کارگزاران نظام با مقام معظم رهبری

کاهش ماندگاری پزشکان متخصص در شهرستان/ افزایش حیوان گزیدگی در تربت‌حیدریه/ نیاز منطقه به 30 متخصص/ راه‌اندازی پایگاههای اورژانس نسر و رودمعجن / آغاز احداث ساختمان اورژانس بانوان