پایگاه خبری نوید تربت: http://www.navidtorbat.irشهرداری تربت حیدریه بودجه کافی برای جایگزین کردن اتوبوسها ندارد.
رئیس کمیسیون خدمات شهری و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تربت حیدریه در گفتگو با خبرنگار نوید تربت افزود: از مجموعه 30 دستگاه اتوبوسی که در سطح شهر فعالیت میکنند 17 دستگاه متعلق به بخش خصوصی و 13 دستگاه مربوط به خود شهرداری و سازمان حمل و نقل می باشد که همه اینها عمری بالای 13 سال دارند درصورتی که عمر مفید هر دستگاه اتوبوس فقط 10 سال است.
سید مهدی وقفی گفت: طی سالهای گذشته مشکلات این حوزه بارها و بارها بررسی و رصد شده، اما به دلیل نبود منابع مالی و قیمت بالای اتوبوس ها که چیزی حدود 60 میلیارد تومان می باشد، شهرداری بودجه لازم را برای جایگزین کردن اتوبوسها ندارد.
وی همچنین گفت: ترافیک معابر شهر و هزینههای زیاد تردد با خودروهای شخصی، تاکسی ها و اسنپ ها موجب شده تا شهروندان اقبال بیشتری برای استفاده از ناوگان اتوبوسرانی در سطح شهر داشته باشند. اما متاسفانه ناوگان اتوبوسرانی شهر تربت حیدریه فرسوده است و علاوه بر هزینه های بالای تعمیر و نگهداری، این ناوگان در خور و شایسته شهروندان تربتی نیست.
قابل ذکر است که طبق برآوردها روزانه حدود 400 نفر به طور میانگین از هر دستگاه اتوبوس استفاده می کنند که در شرایط کرونایی این عدد بین 150 تا 200 نفر می باشد.
http://https//t.me/navidtorbatkabar
http://navidtorbat.ir/fa/News/9480/نوسازی-ناوگان-اتوبوسرانی-تربت-حیدریه-نیازمند-60-میلیارد-تومان-است